Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z olejem silnikowym w moim BMW E36 323i z 96 roku.

Zaczeło się od kupna auta i pierwszej wymiany oleju.

Pojechałem do stacji obsługi i wymieniono mi olej na 5W50 - ja wogóle nie miałem pojęcia o olejach, wiedziałem tylko, że chcę jakiś dobry olej.

Po jakimś czasie olej z silnika znikł. Zrobiłem remoncik silnika (pierścienie, uszczelniacze, samoregulatory i wszystkie uszczelki)

Po 10 tys km okazalo sie ze olej dalej ubywa.

Pojechalem na stację diagnostyczną aby zmierzono mi ciśnienie, okazało się ze jest idealnie rowne na kazdym cylindrze po 13 atm.

Wymieniłem jeszcze raz uczszelniacze i dalej to samo.

Wycieków nigdzie nie widac, jedynie czasami przy ostrzejszej jeździe widać niebieski dymek ale tylko czasami...

 

Może ktoś wie czego to może być przyczyna, oleju mi znika okolo 1 litr na 2-2,5 tys km przy ostrej jezdzie a przy normalnej jezdzie okolo 1 litr na 3-3,5 tys km.

 

Jeden z mechaników tłumaczył mi że może to być jakaś "gruszka" która jest pod kolektorem ssącym ale nie wiem o co mu chodziło...

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A może winna jest "ostra jazda"?

Nie katuje się silnika po remoncie. Trzeba go dotrzeć. :mad2:

Opublikowano
nie nie, dotarłem a potem ostro jeździłem, przed tym licznik obrotów nie przekraczał 4 tys obrotów...
Opublikowano
Są dwa etapy docierania. Ogólnie to powinno trwać 10000km. Tak docierałeś? Bardzo łatwo można zniszczyć silnik właśnie w tym początkowym okresie. Wymieniałeś pierścienie i uszczelki, a szlify? Jeśli nie robiłeś prawdziwego remontu to taki pół-remont starcza właśnie na 10000km.
Opublikowano
Docierałem przez ponad 10tys po przejechaniu 2 tys zmieniłem olej na nowy, Mobil Super S, nie wygląda mi to na pierścienie bo ciśnienie ma idealne. Glowica była planowana uszczelki nowe, szlifu na cylindrach nie robiliśmy bo z tego co wiem to wnętrze cylindra w BMW jest powlekane jakąś warstwą ochronną i raczej nie ma potrzeby tego robić.
Opublikowano

Benetton jeszcze bym się z tobą zgodził ale nie gdy silnik jest po remoncie :)

Zrobiłem remoncik silnika (pierścienie, uszczelniacze, samoregulatory i wszystkie uszczelki)

ile cie to kosztowało :think: , jesli to nie tajemnica :worried:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano
albo membrana w odsysaczu (gruszka) pod kolektorem ssacym(NAJBARDZIEJ POCIESZAJACE) . Albo zle dobrane pierscienie lub kiepskiej jakosci lub nie zmirzone gladzie clindrow i odchylka za durza Albo cisnienie w cylindrach jest za wielkie (za bardzo splanowana glowica wtedy wytwarza sie podcisnienie ktore wciaga olej dlatego stosuje sie ponad wymiarowe uszczelki (, Jedna z przyczyn). Pierscienie orginalne sa bardzo drogie i czeka sie tydzien lub dwa bo sa sprowadzane z angii ja zawsze zamawiam je po okesleniu odchylek na gladziach i nigdy nie mialem takiego klopotu .mogly okazac sie kiepskiego mateialu i sie wytarly olejowe i puszczaja . cisnienie bedzie ale dymek niebieski lub zamowili je w ciemno a potem stwierdzili ze bedzie ok a tak nie jest .NIe powinien wziac ani grama oleju!!!!
Opublikowano
Hej... a olej brałeś może z beczki??? Bo o Mobilu już się tu rozpisywano ze najcześciej podrabiany, a jeśli z beczki to już w ogóle porażka.
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

BeEmWu - Koszt jakies 4 tys (ale to z rolkami wiatrakiem, wiskozą, łożyskiem alternatora, paskami, pompą wody i nie pamiętam co tam jeszcze...)

 

 

Witas - bardzo konkretna wypowiedź - dziękuję

 

 

Maverick13 - Olej brałem butelkowany z Upromexu

Opublikowano
Oryginalne pierścienie do BMW to MAHLE lub KS i raczej nie trzeba sprowadzać ich z Anglii. Ciekawa teoria z tym zwiększonym stopniem sprężania :) O zerowym zużyciu oleju już nie wspomnę. Dopuszczalne zużycie oleju dla silników starszej konstrukcji (np.:M10,M20,M30) to 1l/1000km, dla silników nowszej konstrukcji 0,8l/1000km, dla silników M-POWER 1l/1000km, więc masz jescze spore rezerwy :)
Opublikowano (edytowane)
Alrad litr na tysiac to jest rezerwa fabryczna . od 0,5 do 1 lit na dziesiec tys .ful syntet 5w40 . jest wtedy ok . przy M50 / M52 2,5/2,8 .JA wiem ze zaras bede najgorszy natym forum bo moje normy odbiegaja od rzeczywistosci ale powiecmy sobie ze te auta sa czesto w bardzo zlym stanie technicznym .I jak mam sie pognebic do konca to sa tez AUTA ktore od zmiany do zmiany stan olejowy nie zmienia sie M50 M52 Edytowane przez witas
Opublikowano

w silnikach starszej konstrucji tzn m20 przykładowo..dopuszczalne zurzycie sięga 1,5L na..1000km....ale przy 1,5L juz musssowo remont silnika....ale..ale..ale..wszyscy myslą ze przy 1L/1000Km juz jest lipa..dlaczego??? bo ksiązka podaje "...zyżucie dopuszczlne 1500ml na 1000km \, jak przekracza to........ale nie dolewac nwiecej niz 1000ml oleju..i kazdy mysli ze Litra moze wciagnać a prawda jest taka że litra moze zjesc nawet silnik w dobrym stanie technicznym przy niezłym pałowaniu...

Więc....Witas nie przejmuj sie..tu mogą tych norm sie czepnać tylko Ci co słyszeli od kolegi który ma znajomego, co to sąsiada córki, brata ojca matki, szwagra syn, jest mechanikiem i mówi że przy Litrze oleju to silnik kaput kaplica amen.

Opublikowano
tak nawet moze zjesc 1 litr na 1000 km i bedzie sprawny . tylko po co ? jak policzysz swoje nerwy plus wydatki na olej to ja w to nie wchodze . Dla mnie to abstrakcja bo pewno jeste z innej bajki .
Opublikowano

OK! mam jakis tam obraz tego co sie moze dziac z moim silnikiem...

 

Teraz pytanie na przyszlosc:

 

Jak sprawdzic przy zakupie auta czy bierze olej czy tez nie, czy sa jakies dobre i sprawdzone sposoby?

 

Jak sprawdzic czy silnik byl po remoncie?

Opublikowano (edytowane)
Wymieniałeś pierścienie i uszczelki, a szlify? Jeśli nie robiłeś prawdziwego remontu to taki pół-remont starcza właśnie na 10000km.

 

u95 Kolego bzdury piszesz.

 

W M52 nie robi sie szlifu powierzchnia jest pokryta nikasilem (aluminiowy blok i warstwa ochronna na gładziach)

 

 

Dla mnie te normy to są zwykłe serwisowe bzdury, dlaczego ?. Zabezpieczają sie przed remontami aut na gwarancji itd. Dlaczego takie same silniki przy takiej samej jeździe od wymiany do wymiany nie biorą nic, a te drugie według norm 1 litr na 1000 km czyli od wymiany do wymiany 10 litrów :jawdrop: i to jest normalne ?.

 

Miałem wcześniej silnik co pił mi 1litr na 1000 km i to był złom totalny. Zrobiłem nim 40000 tys ostro mu wciskając (spisywał sie super) i sie nie rozsypał ale dymił. Po przed kupnem nowego myślałem ze to może uszczelniacze jak zaglądnęliśmy do niego to był totalny złom. Zdajecie sobie sprawę ile osadów zbiera sie jeżeli auto pali tyle oleju ?.

 

Dla mnie jego silnik po remoncie od wymiany do wymiany powinien spalić max 0.5 litra. Czyli przy pełnym stanie oleju powinien mu zjechać do połowy stanu na bagnecie.

 

Hyro tak na marginesie kupiłem za 2500 zl kompletny silniczek z 97 identyczny jak twój z kompem i splotowymi mapami. Chodzi rewelacyjnie na pełnym syntetyku z małym przebiegiem nie bierze w ogóle oleju. Każdy zachwyca sie tym jak pracuje. Dlatego nigdy nie będę pchał sie w remonty.

Edytowane przez Dragon240-BMW Klub Polska
Opublikowano
tak nawet moze zjesc 1 litr na 1000 km i bedzie sprawny . tylko po co ? jak policzysz swoje nerwy plus wydatki na olej to ja w to nie wchodze . Dla mnie to abstrakcja bo pewno jeste z innej bajki .

 

no a jak masz jeszcze wycieki to dolicz mandaty od strazy która będzie upierdliwa albo policji i za wyciek dostaniesz hehehe

Opublikowano
oj oj oj by bolalo . dobra ale trzeba cos poradzic chlopakowi . Musisz chyba pojechac do tych co ci robili i porozmawiac z nimi . ja zawsze wrzystko sprawdzam . dwa razy i nigdy nie mowie jakos to bedzie , bo potem sa takie kwiatki . Czy progi jakies byly ? Jaka byla odchylka na gladziach srednicowa . jakie dali pirescienie (firma i rozmiar ) czy glowica zostala splanowana i ile jej scieli . jaka uszczelke dali nominal czy z korekta na planowanie , I czy wogole cos pomierzyli ???!!! czy glowica zostala pomierzona ale od krawedzi do krawdzi bo napewno ktos juz ja planowal . !!?? uszczelki orginalne ? problem bo to jest aluminium i po pari razach gwinty puszczaja trzeba uwarzac . . jak wrzystko zostanie dopasowane idealnie to nie ma ubytkow olej prawie wogole !!! ale dopiero po jakies 10000 km jednak sie musi ulorzyc .
Opublikowano
nie da sie sprawdzic!! ja czesto rozbieram i najpierw ogladam czy da sie cos zrobic . niektore maja prog na gladziach i takie robia za podsawki pod stoly . a te bez progow da sie wyprowadzic nawet calkiem niezle maja tylko zjedzone pierscienie pod warunkiem ze jezdzily na dobrym oleju (luz na zamku ) .Ale oczywiscie jak sie znajdzie rodzynka to trzeba przytulic . (RZADKO )
Opublikowano

jezeli chodzi o remonty to mam duza nauczke i napewno nie bede nawet sie do tego przymierzal...

 

Mechanicy co mi to robili to banda złodzieji - znikneli zanim cos zaczelo sie dziac z moim silnikiem... no i oczywiscie sluch po nich zaginol...

 

Mialem ich od kolegow ktorzy robili juz u nich silniki i wszystko bylo zrobione elegancko, kazdy byl zadowolony i trafilo na mnie ze sie skusilem...

 

nic juz z tym nie poradze ale jak olej zacznie strasznie dymic to chyba pokusze sie na wymiane silniczka bo autko ogolnie jest swietne i wolalbym sie z nimnie rozstawac :)

 

Jezeli chodzi o wymiane to chcialbym silniczek 2.8 ale nie wiem czy to przejdzie i co by trzeba bylo kombinowac zeby to ladnie chodzilo...

Opublikowano
Wymieniałeś pierścienie i uszczelki, a szlify? Jeśli nie robiłeś prawdziwego remontu to taki pół-remont starcza właśnie na 10000km.

 

u95 Kolego bzdury piszesz.

 

W M52 nie robi sie szlifu powierzchnia jest pokryta nikasilem (aluminiowy blok i warstwa ochronna na gładziach)

 

 

No nie wiem Kolego. Nikasil nie jest niezniszczalny. Te silniki również można remontować i gładzie ponownie pokryć warstwą ochronną (tak przynajmniej jest w motocyklach). Fakt nie zwróciłem uwagi, że chodzi o silnik M52 (tu taniej pewnie byłoby wymienić cały blok). Jednak tak od razu "bzdury piszesz"?

Odrobinę dyplomacji nie zaszkodziłoby również panu Moderatorowi.

 

PS Mam nadzieję, że nie dostanę za tą uwagę bana. :D

Opublikowano
Dobra nie dotykaj tego jezdzij az padnie cos ! a potem prosta metoda pakujesz 2.8 Reszte gratow masz na wszelki wykadek (GLOWICA > ZAWORY > KLAWIATURA > POMPA > ) elektronike zakadasz te sama i teraz masz twa wyjscia : albo w aso zgodza sie wbic ci program do 2.8 lub nabedziesz kompa z ews i kluczykami i stacyjka od 2.8 . albo umowisz sie w UNITRONIKU i tam zmienia ci w twoim sterowniku mapy np do 2,8 lu b je stiuningujesz . za dodatkowa oplata . efekt jest !! jeszcze mozesz jezdzic na kompie od 2.5 tego swojego nie bedzie super ale da rade simens sie dostosuje . (ale to jest ostatecznosc )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.