Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja u siebie w beti tak myślę nad lotosem, ale także biorę pod uwagę shell-a. :D

 

Zbigniewst a długo już tak twoje auto pomyka na tym oleju? Skutków ubocznych nie ma ;) jak rozumiem. :D

Opublikowano

U mnie kiedyś była przywieszka shell helix 5w-30. Ale czy rzeczywiście takim olejem był zalany silnik? To wie tylko ten który przyczepił tę przywieszkę...

Z drugiej strony czy jest sens zalewania silnika w kilkunastoletnim , normalnie eksploatowanym aucie nowoczesnym syntetykiem ? Może wystarczy regularnie wymieniany półsyntetyk?

Opublikowano
Ja u siebie w beti tak myślę nad lotosem, ale także biorę pod uwagę shell-a. :D

 

Zbigniewst a długo już tak twoje auto pomyka na tym oleju? Skutków ubocznych nie ma ;) jak rozumiem. :D

 

ja Lotosu uzywam juz od dawna,byly inne marki samochodow,w BMW nic sie nie dzieje a mam przejechane prawie 10tys.na tym oleju...kiedys zauwazylem ze z DE kupowali Lotos tlumaczac sie ze to jeden z lepszych olejow i tanszych...kupuje na stacji CPN i wiem jaki mam bo gdzie indziej moga wystepowac podruby..nie tylko o Lotos chodzi :P

Opublikowano
Jesli silnik jest w dobry stanie i byl w nim syntetyk to warto zalewac dalej syntetyka by dluzej sie tym stanem cieszyc, ale tez nie ma co sie oszukiwac, dobry olej to nie jest lek na cale zlo. Na zuzycie silnika ma wplyw wiele czynnikow ogolnie zawierajacych sie w pojeciu "eksploatacji". Dlatego warto lac dobry olej ale nie ma co slepo wierzyc ze on uchroni nasz silnik przed wszelkim zlem. Uwazam ze Lotos w niczym nie ustepuje innym polsyntetykom, tworzy sie po prostu mity, jednemu bedzie dobrze sluzyl, innemu nie, ale tak jest z kazdym olejem dostepnym na rynku, jedni chwala inni gania i tyle a kupujac Lotosa przynajmniej wiesz ze nie masz podrobki :wink: Zaraz sie pewnie rozwinie zagorzala debata nad olejami wiec by sie jej ustrzec juz znikam, pozdrawiam!
Opublikowano

A ja, podobnie jak autor, tego pytania, dalej czekam aż wypowie się się więcej ludzi. A tak nawiasem mówiąc, mam coraz większą ochotę zalać beti lotosem. Ale zaczekam jeszcze trzy "cegiełki" i naprawdę solidnie zastanowię się. :mrgreen:

 

Dzięki Chłopaki za odpowiedzi. Jakoś coraz bardziej przekonuję się do rodzimego (ciekawe w jakim stopniu) produktu...

Opublikowano
Od dwóch lat tzn. od momentu zakupu leje Lotosa semi,zakladam filtry z Filtrona i jest o.k. Byle poprostu na czas wszystko to wymieniac.Nie miej oporow,chociaz sa tacy co uwazaja,ze musi byc Mobil.Rozumie ich,chociaz niepotrzebnie wydaja wiecej kasy.Pozdro! :cool2:

Filtron jest OK, zakładam ich filtry od bardzo długiego czasu. A co do mobila... Wystarczy zerknąć do linka z mojego podpisu. Aż szkoda opisywać. :mad2:

Opublikowano

ważne, żeby był oryginał, a nie rozlewany po kątach....

Ja kupiłem wczoraj w DE oryginał Liqui Moly - jak przetestuje dam znać, ale podobno oleje LM są bardzo dobre...

Opublikowano
LM jest dobry też tak słyszałam, są nawet wersje z dwusiarczkiem molibdenu co powoduje ponoć cichszą pracę silnika.
Opublikowano

niestety z nami polakami jest tak ze uwazamy ze nie potrafimy nic zrobic. na calym swiecie lotos i orlen sa doceniane a my kupujemy mobil 1 . wlasnie dlatego padly firmy jak diora, ZRK, tonsil itd. tylko u nas nie byly doceniane. w innych krajach zdobywaly nagrody. O jakosci oleju mowia oznaczenia na nim. kiedys bylo SG/CD - i taki dopuszczalo BMW do e34,. dzis wiekszosc to SL/CF czyli sa lepsze niz producent zakladal. czy wiecie ze jedyny olej na rynku w klasie jakosci SM to olej platinium - czerwony ? oznacza to ze jest najlepszy jakosciowo na rynku. a ze utarlo sie ze mobil lepszy to mechaniory leja. to taki sam chlam jak reszta na rynku. dla mnie znaczacym jest fakt ze kupujac polski produkt dajemy zarobic naszym rodakom.

 

pozdrawiam i zycze udanych wyborow.

Opublikowano
czy wiecie ze jedyny olej na rynku w klasie jakosci SM to olej platinium - czerwony ? oznacza to ze jest najlepszy jakosciowo na rynku.

Sprawdza się powiedzenie - Polak potrafi!! :cool2: :D

A z tego co pamiętam diora i tonsil robiły super sprzęty grające.

 

Hmm, ja już chyba wybrałem. :think: Tak na 99%... ;)

Opublikowano
tez leje lotosa pól syntetyk do diesla, i chodzi ok, żadnej różnicy nie czuje, zresztą pytałem sie w salonie bmw serwisanta powiedział ze można śmiało lać lotosa bo są przyzwoite a nawet b dobre i tanie, kupując mobila można zapłacić za pudełko a i tak mogą wlać ci lotosa czy inny tani olej bo drogie oleje często lubią być podrabiane
Opublikowano
czy wiecie ze jedyny olej na rynku w klasie jakosci SM to olej platinium - czerwony ? oznacza to ze jest najlepszy jakosciowo na rynku. a ze utarlo sie ze mobil lepszy to mechaniory leja. to taki sam chlam jak reszta na rynku. dla mnie znaczacym jest fakt ze kupujac polski produkt dajemy zarobic naszym rodakom.

 

pozdrawiam i zycze udanych wyborow.

Juz Ci mówie SM VALVOLINE SYNPOWER 5W40, CASTROL MAGANTEC 5W40, ot to pierwsze które wzięłem z półki

Opublikowano

marcin, rozwin swoja wypowiedz bo nie wiem co masz na mysli

 

Valvoline SynPower 0W-40

SAE: 0W-40

API: SJ/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,861

temp. płynięcia: -54

temp. zapłonu: 226

wskaźnik lepkości: 183

lepkość w 100 st. C: 13,3

lepkość w 40 st. C: 73,0

TBN: 10,5

 

12) Valvoline SynPower 5W-40

SAE: 5W-40

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,854

temp. płynięcia: -45

temp. zapłonu: 220

wskaźnik lepkości: 169

lepkość w 100 st. C: 13,8

lepkość w 40 st. C: 84,0

TBN: 10,3

 

 

klasa SJ jest gorsza od SL a SL jest gorsza od SM.

byc moze juz na twojej polce sa oleje w klasie SM ale sprawdz kiedy Orlen uzyskal ta jakosc i od kiedy jest na rynku Orlen Platinium czerwony w klasie SM.

 

 

tu male porownanie parametrow olejow na rynku.

http://forum.autocentrum.pl/index.php3?FF=75&type=-49&pagenr=0&cll=0&postid=1679574147&threadid=391393281&om=1&showform=0

Opublikowano

Piszę Ci co jest napisane na VALVOLINE SYNPOWER 5W40

SynPower SAE 5W-40, API SM/CF

ACEA A3/B3/B4, MB:229.3,

GM LL-B-025

Meet BMW LongLife-98,

VW:502.00/505.00(1/97)

 

o klasach olejowych i o tych inych pierdołach to wiem. VALVOLINE SYNPOWER 5W40 juz chyba w 2005 roku miało SM

Najlepiej to jest napisane na MOBILU 5W50 SJ,SL,SM i któremu to wierzyć, jak MOBILOWI już dawno przestałem wierzyć.

 

Teraz mam przed sobą wydanie specjalne z 2005 i 2006 roku auto expert:

SM:

BP VISCO 7000 (SL/SM

CASTROL FORMULA SLX LONGTEC 0W30 w 2005 SL w2006 SM

SLX LONGLIFE II SM

FORMULA RS 2005 SL, 2006 SM

GTX MAGNATEC 5W40 SM

ELF SOLARIS RNX 5W30 SM

FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40 SM

LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHTECH 5W40 SM

MOBIL 1 SJ,SL,SM

ORLEN PLATINUM SYNTHETIC 5W40 2005 SM/SL

PERTO CANADA SUPREME SM 2005

VALVOLINE SYNPOWER 5W30 SM

VALVOLINE SYNPOWER 5W40 SM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.