Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Szukałem na forum informacji w tym temacie, ale nie znalazłem. Mam e30 2.5l z BLOSem i parownikiem OMVL R90/E. Iest to idealne połączenie, silnik chodził jak rakieta. Wydawało się że możliwości tego parownika są nieograniczone. Jednak do czasu. Po niecałym roku użytkowania zauważyłem spadki wydajności parownika, przynajmniej tak myślę że to jego przyczyna. Im mniej paliwa w zbiorniku tym na mniejsze obroty wkręcał się silnik. Na początku działo się tak dopiero kiedy paliwa było powiedzmy 1/4 zbiornika. Teraz wystarczy że przejadę jakieś 40 km po zatankowaniu i już nie da się wkręcić do czerwonego pola. Kiedy w zbiorniku jest 1/2 to silnik kręci do 5tys. Jest to dość uciążliwe przy wyprzedzaniu biorąć pod uwagę ze dopiero od 4tys dostaje kopa. Tak czy inaczej nie jestem zadowolony z tego faktu. Moje pytania: czy to będą do wymiany membrany? a może wystarczy wyrególować parownik. Zaglądałem do środka żeby wyczyscić ze szlamu i widziałem że mozna rególować napięcie spręzyn na membranach. Zaznaczam ze filtr gazu jest nowy. Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam. Paweł.

Opublikowano

może być tak jak piszesz ale też może być odwrotnie może zalewać silnik gazem, czym mniej gazu w butli tym mniejsze ciśnienie i mniej napiera na membranę a membrana zamyka przepływ gazu dalej w układ (troche namieszałem ale może będziesz wiedział o co chodzi) u mnie w M30 też mam taki zestaw, kiedyś myślałem że się nie wyrabia red. i był znacznie rozkręcony okazało się że dawka gazu była za duża i muliło silnik bo nie przepalił wszystkiebo, wyregulowałem i jest git(no z niskich obr. już się tak nie zbiera ale jest ok), miałem kiedyś e30 325 na zwykłym mikserze goniło jak wściekłe wtedy jeszcze nie było słychać o blosie(teraz bym wiedział jak przerobić instalke).

pozdrawiam.

Opublikowano

no to wszystko jasne, troche mogą być winne elektrozawory bo przeloty w nich mają około 2,5mm (rurka 6mm miedź ma około 4mm) ich przelot jest znacznie mniejszy, a jest jch trzy(na butli, filterek, reduktor)rozwierciłem raz ten przy filterku(dało się go rozebrać)była poprawa, nie prubowalem wszystkich pewno było by lepiej,

a jeżeli uważasz że może to być wina ciśnienia gazu to dobij powietrza do butli(tylko bez przesady).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.