Skocz do zawartości

Jakie skrzynie automatyczne były montowane w e 46 (diesel)?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To co udało mi się dowiedzieć na tym forum a propos automatycznych przekładni w e 39 w dieslu to, to że są mało wytrzymałe (GM - choć nie wiem co to znaczy?). Czy to samo dotyczy e 46? Jeśli są jakieś wyjątki to jak je rozpoznać, po roczniku lub jakiś innych oznaczeniach? Zastanawiam się nad modelem z końca produkcji 2004-05 (330d, 204 PS) i nie wiem czy warto pchać się w takie wynalazki czy może brać skrzynie manualną?
Opublikowano

Witam,

GM to po prostu firma. Skrzynie w 330d z końca produkcji są właśnie robione przez GM. Osobiście uważam,że nie tyle skrzynie są tu winne/wadliwe, co winni są niewłaściwie eksploatujący auta właściciele. Automaty są skonstruowane naprawdę na lata.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Aha, tak sprawa wygląda... A jak powinien zachowywać się poprawnie tiptronic w BMW? Mam na oku dwie oferty, np. TU ale nigdy nie użytkowałem automatycznej skrzyni biegów, raz przejechałem się benzyną, ale było to porsche cayenne i bardzo spodobała mi się wygoda jazdy. :) Mam nadzieję że tak też jest w przypadku diesla BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do użytkowania automatu:

automat nie lubi dodawania gazu i wciskania hamulca czyli wszelkie jazdy sportowe czy ruszanie spod świateł z wysokich obrotów (tzw strzał)

Spokojne, bez pośpiechu przełączanie między trybem P R i D. Oczywiście z wciśniętym hamulcem ;) Jak będziesz za szybko przełączał to będzie szarpać, oznaka że trochę za bardzo się spieszysz ;)

Nie jeździ się na N

 

to tak na początek :)

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Co do użytkowania automatu:

automat nie lubi dodawania gazu i wciskania hamulca czyli wszelkie jazdy sportowe czy ruszanie spod świateł z wysokich obrotów (tzw strzał)

Spokojne, bez pośpiechu przełączanie między trybem P R i D. Oczywiście z wciśniętym hamulcem ;) Jak będziesz za szybko przełączał to będzie szarpać, oznaka że trochę za bardzo się spieszysz ;)

Nie jeździ się na N

 

to tak na początek :)

 

 

A jak rozpoznać uszkodzony "automat" podczas tzw. pierwszych oględzin, jazdy? Czy bez kanału zdołam odkręcić korek wlewu oleju przekładniowego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli będą jakieś szarpnięcia przy zmianie biegów albo przy przełączaniu między trybami to trzymaj się z daleka od takich aut. A tak w ogóle to jak przeglądam nasze forum to dochodzę do wniosku że automat w E46 to jakieś podejrzane ustrojstwo i odradzałbym pakowanie się w niego. :twisted2:

Dodam że sam żadnych problemów póki co nie mam, odpukać w niemalowane :mad2: :mrgreen:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Jeśli będą jakieś szarpnięcia przy zmianie biegów albo przy przełączaniu między trybami to trzymaj się z daleka od takich aut. A tak w ogóle to jak przeglądam nasze forum to dochodzę do wniosku że automat w E46 to jakieś podejrzane ustrojstwo i odradzałbym pakowanie się w niego. :twisted2:

Dodam że sam żadnych problemów póki co nie mam, odpukać w niemalowane :mad2: :mrgreen:

 

Czy masz jakąś róznice w zmianie biegów z jeden na dwa na zimnym oleju w skrzyni np; zaraz po nocnym postoju i maksymalnie rozgrzanym silnikiem ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Jeśli będą jakieś szarpnięcia przy zmianie biegów albo przy przełączaniu między trybami to trzymaj się z daleka od takich aut. A tak w ogóle to jak przeglądam nasze forum to dochodzę do wniosku że automat w E46 to jakieś podejrzane ustrojstwo i odradzałbym pakowanie się w niego. :twisted2:

Dodam że sam żadnych problemów póki co nie mam, odpukać w niemalowane :mad2: :mrgreen:

 

Czy masz jakąś róznice w zmianie biegów z jeden na dwa na zimnym oleju w skrzyni np; zaraz po nocnym postoju i maksymalnie rozgrzanym silnikiem ?

U mnie nie ma róznicy czy zimny czy ciepły silnik tak samo jak ruszam z rana - jak było w niedziele minus 12 czy jak w lecie plus 20 , nie ma róznicy , przezuca biegi płynnie a ja jako własciciel wiem kiedy bo widzę po obrotach , pasażer nie , on jedynie słyszy jednostajny pomruk diesla

Opublikowano
Czy masz jakąś róznice w zmianie biegów z jeden na dwa na zimnym oleju w skrzyni np; zaraz po nocnym postoju i maksymalnie rozgrzanym silnikiem ?

 

Witam,

jeśli chodzi Ci o "przeciąganie 1 i 2 to jest to normalne i tak być powinno.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie widzę różnicy.

Jedyna różnica między zimny-ciepły to szybkość/skłonność do pełzania na "1" przy ruszaniu. Przy rozgrzanym silniku idzie tak jakby szybciej, sprawniej. Nie wiem czy tak powinno być (na chłopski rozum raczej tak) ale się tym nie przejmuje ;-)

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.