Skocz do zawartości

V-max a opony H


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie moze ktos spotkal sie z jakims nieprzyjemnym zachowniem.. Obecnie posiadam zimowki Bridgestony 205/55/16 indeks H.

To teoretycznie 210km/h, wybieram sie na zachod i moze sie zdarzyc ze dobije do 230km/h, czy mam sie pilnowac i jechac max 210/?

 

Oponki prod. Japan, wytrzymaly 3 sezony a nie jak inne klebery 1, zastanwiam sie tylko czy to bedzie bezpieczne:) czy nie wybuli czy nie bedzie wystrzalu albo jakiegos innego cuda.. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie index prędkości określa trwałą prędkość maksymalną nie powodującą uszkodzenia konstrukcji opony. Najczęściej uszkodzenie jest następstwem przegrzania. Tak więc dopuszcza się chwilowe przekraczanie prędkości z indeksu. Myślę że 230/210 na odcinkach na których będzie to możliwe nie spowoduje uszkodzenia.

Ale głowy nie daję :lol:

Co do tego że opona wytrzymuje 3 sezony zamiast jednego - tu już bym się tak nie cieszył. Im opona ma lepsze właściwości (przyczepność) tym, zazwyczaj, ma krótką trwałość. Przykład: Conti SportContact 2 - opona o osiągach podchodzących pod opony sportowe - u mnie wytrzymywała z ledwością jeden sezon. A z Bridgestone: RE720 - opona która "jechała" w każdych warunkach, a zużywała się w oczach.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w przypadku braku naklejki informacyjnej o Vmax ogumienia

Możliwe, ale na pewno też w przypadku niezgodności z homologacją czyli tego co nakazuje producent (właśnie na naklejkach bądź instrukcji bądź briefie). Ale dla zimówek indeks H jest najwyższy i zgodny z instrukcją więc spoko a co do jazdy to isys Ci wyjasnił, choć równie ważny co zaniedbywany jest indeks nośności, dla mnie jest nawet ważniejszy ponieważ przekraczanie tego parametru, czyli ciężaru przypadającego na jedno koło, na zbyt słabej oponie jest wręcz permanentne a nie sporadyczne jak przy parametrze prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie do konca tak ze im sie bardziej scieraja tym sie bardziej trzymaja;) to jeszcze kwestia mieszanki.. te sie trzymaja tak samo a wytrzymuja super, ja sporo jezdze po suchych asfaltach no i klebery bylyby na pol sezonu, te wytrzymaly 3 i jest ich pol, tak ze na prawde jestem w szoku, a na sniegu/lodzie to i tak w zime nie poszaleje bez kolcow. pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszysko co jest Made in Japan jest 2-3 razy wytrzymalsze od reszty, takie jest moje zdanie oparte na autopsji: aparatach fotograficznych, sprzęcie audio, samochodach, rowerach i osprzęcie rowerowym, bateriach do komórek i komórkach i jeszcze kilku innych rzeczach z które użytkowałem i użytkuję. Jak widać opony też należą do tego grona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciesze sie z takiej opinii:) rozmawialem z serwisem opon od 15lat, powiedzial: "a japonskie?, aha no to juz wiesz dlaczego:) " jak kupowelame to nie wiedzialem ze sa 2 rodzaje:) a w ogole to jak by ktos reflektowal to jest do sprzedania:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.