Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Kupiłem 2tyg temu BMW E39, 11.98r, 3.0d w automacie, zegary z dużym kompem.

 

Mam z nią jeden problem: byłem ostatnio na diagnostyce (2 zwykle kompy na europejskie auta i na Modic’u faceta koło zakopianki w Krakowie).

Zwykła diagnostyka nie chciała się połączyć z autem, a modic dał radę ale tylko z nawigacja, z niczym więcej się nie udało.

 

Może ktoś z was miał ten sam problem??

:modlitwa:

Opublikowano
Widać nie podpasiły kompy... zapodaj temat na forum, może jest jakiś Kolega w Twojej okolicy z zestawem interface+Carsoft 6.1 lub 6.5... Na pewno będziesz w stanie zrobić diagnostykę... A jak nie to inny warsztat z innym sprzętem

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Cóż... daleko... Gdybyś mieszkał w moich okolicach sam chętnie mógłbym podjechać... A swój interface przetestowałem na wskroś i uważam, że na wydatek max. 200 PLN powinien sobie pozwolić każdy w miarę dorobiony technicznie użytkownik BMW, czy aut innych marek... Koszt zwraca się po max dwukrotnym podłączeniu do kompa w dowolnym warsztacie...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze , że zdążyłem przed zamknięciem :D

A może dowiem się przy okazji rozmowy o interfejsach czy kupując taki nie mieliście problemów z programem?

Chcę sobie sprawić takowy fejs ale nie wiem jaki kupić i u kogo najlepiej?

Może ktoś napisze gdzie kupił :?:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Ja a Autosofcie z Krakowa. Program jest dołączony na CD. Link do interface'u:

 

http://moto.allegro.pl/item307277987_interfejs_diagnostyczny_bmw_carsoft_1987_2006.html

 

Ponoć i tańsze też chodzą. Jak kupisz ten z linku jak wyżej to daj znać, a podam Ci kilka dobrych rad, ja ułatwić sobie życie przy korzystaniu. Ja swój interface trochę zmodernizowałem.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja a Autosofcie z Krakowa. Program jest dołączony na CD. Link do interface'u:

 

http://moto.allegro.pl/item307277987_interfejs_diagnostyczny_bmw_carsoft_1987_2006.html

 

Ponoć i tańsze też chodzą. Jak kupisz ten z linku jak wyżej to daj znać, a podam Ci kilka dobrych rad, ja ułatwić sobie życie przy korzystaniu. Ja swój interface trochę zmodernizowałem.

 

I za to kocham to forum!!!!!!! :modlitwa:

Dzięki za poradę.

Już wiem co kupić.

Niedługo się odezwę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Powracam do mojego problemu:

Byłem wczoraj u elektroników w Krakowie (Balicka 160) całkiem sympatyczni.

Podłączyli auto do kompa, które używa serwis BMW i [BAD], nic, z niczym nie dało się połączyć.

Zastanawiam się co może być przyczyna, bo u faceta z Zakopianki przynajmniej połączył się z nawigacja.

Opublikowano
Nie chcę być prorokiem, ale jeśli podłączali się przez złącze dioagnostyczne 21-pinowe w komorze silnika, to może u Ciebie brakować tych pinów, z których ich komp czyta dane. U mnie np nie ma pinu 15. Autosoft jest w Krakowie, znajdź na necie, kup sobie interface i wtedy potestuj sam. Nie ma opcji aby nie odczytać danych... Chyba, że jakaś siła wyższa...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Czyli co jak kupie interface, to on ma w gnieździe okrągłym wszystkie piny? Bo niestety nie posiadam OBD2 (prostokątne wejście wkoło kierownicy). Bo wszyscy twierdza, że jak to komputer BMW to nie ma szans nie odczytać nic z auta.
Opublikowano

Powinieneś mieć OBD2, poszukaj dobrze klapki w schowku-zagłębieniu w osłonie deski pod kierownicą, trochę na lewo od niej... Do 09.2000 powinny występować dwa złącza: OBD2 i 21-pinowe pod machą...

A problem z brakiem pinów dotyczy tego, że w samym złączu diagnostycznym auta brakuje jednego lub dwóch z tych pinów, których obecność jest według sprzedawcy interface'u wymagana przez interface... U mnie np. nie występuje pin 15...

Podaję podłączenia mojego interface'u (nick Allagro sprzedawcy to obd-2):

kabelek czerwony (zasilanie - "+") - pin 14

kabelek czarny (masa - "-") - pin 19

kabelek biały (linia L) - pin 15

kabelek niebieski (linia K) - pin 17/20

kabelek zielony (reset) - pin 7

 

Według info sprzedawcy, co potwierdzam własnym doświadczeniem, jesli nie ma pinu 15, to można próbować dowolną kombinację podłączenia kabli białego i niebieskiego do pinów 17 i 20 ze zmostkowaniem włącznie i nic się w wyniku tego kombinowania nie hmm... "spali"... Na pewno nie interface, a jak nie interface, to tym bardziej sterowniki elektroniki auta. Podam przykład, że ostatnio dopiero przy ósmej, czy dziewiątej kombinacji połączenia kabli interface'u z pinami 17 i 20 złącza sczytałem dane z ABS (nie było komunikacji z modułem)... Kombinować trzeba, ale da się zrobić wszystko to co oferuje Carsoft 6.5...

Jak znajdę wolną chwilę, to zrobię tabelę dzięki której będzie można od razu ustalić jak podłączyć kabelki, aby była komunikacja z poszczególnymi modułami...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Właśnie OBD2 powinno występować dopiero po 2000r (tak czytałem) a ja go na pewno nie mam. Przepatrzyłem wszystko co znajduje sie po stronie kierowcy.

Byłbym dzwięczny za tabelkę, i chyba będę musiał sie zaopatrzyć w interface.

Opublikowano
Nie! OBD2 występowało wcześniej... Od 09.2000 jest tylko OBD, a wcześniej występowały dwa złącza jednocześnie. A tak przynajmniej wynika z dokumentacji nadesłanej wraz z interface'm

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.