Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem 528i i mam dwie wątpliwości. Mianowicie pierwsze pytanie - wg instrukcji autko to wymaga paliwa PB98 do osiągnięcia optymalnej mocy. Przed zakupem sądziłem, że wymaga ono takiego samego paliwka jak moje poprzednie 2.5 (192KM), czyli PB95, paliwa z większą ilościa oktanów nie opłacało się tankować, gdyż to nic nie zmieniało. Pytam, ponieważ jestem zwiazany z Shellem, a szczerze powiedziawszy nie uśmiecha mi się lanie Racinga za blisko 5 zł :D aby korzystać ze 100% mocy i momentu autka.

Drugie pytanie dotyczy ASR-u. W instrukcji wyczytałem, iż przy odpaleniu autka włącza się on automatycznie, jednak można go wyłączyć wciśnięciem przycisku na desce. Z kolei na Forum wyczytałem tego typu informacje, iz 3mając 5 sekund ten przycisk wyłącza się go częściowo, 3mając 15 sekund całkowicie. Jak to z tym jest?

Opublikowano

Odpowiedź na pytanie pierwsze to pytania i sam sobie odpowiedz: ile procentowo czasu jazdy/pokonanej drogi wykorzystujesz 100% możliwości Twojego samochodu??? Czy w ogóle, a jeśli tak to ile razy udało Ci się wykorzystać jego możliwości w 100%???

 

Jednorazowym wciśnięciem przycisku odłączasz całkowicie ASC+T (wtedy świeci Ci sie pomarańczowa kontrolka).... Potestuj na śliskim... Ja testowałem, stąd wiem...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Jednorazowym wciśnięciem przycisku odłączasz całkowicie ASC+T (wtedy świeci Ci sie pomarańczowa kontrolka).... Potestuj na śliskim... Ja testowałem, stąd wiem...

 

ASC+T , jakie "T"

Z tego co pamiętam jak miałem E-39 to tam było sam przycisk ASC ktory faktycznie odlacza kontrole trakcji

i fakt trakcja jest wylaczona jak sie pali kontrolka miedzy zegarami

Opublikowano
ASC+T , jakie "T"

Z tego co pamiętam jak miałem E-39 to tam było sam przycisk ASC ktory faktycznie odlacza kontrole trakcji

i fakt trakcja jest wylaczona jak sie pali kontrolka miedzy zegarami

 

ASC (Automatic Stability Control) - tylko obniżanie momentu obrotowego, ASC+T (ASC + Traction) obniżanie momentu plus przyhamowywanie jednego z kół napędzanych. W wielu BMW z tamtych lat stosowano albo jedno albo drugie. Jak w tym konkretnym przypadku - jest napisane na przycisku.

Co do dezaktywacji - jak w instrukcji - czyli naciśnięcie dezaktywuje kontrolę trakcji. Numer z przytrzymaniem guzika działa dopiero w DSC (Dynamic Stability Control)

 

Choć oczywiście mogę się mylić :twisted2:

 

Pozdr

Opublikowano
Nie wiem od kiedy zastosowane było ASC+T w standardzie, ale u mnie (1999) jest i działa. Jak swego czasu tej - powiedzmy - zimy byłem zmuszony do ruszenia po całkowicie oblodzonej nawierzchni, to silnik muliło nawet aż do zgaśnięcia i słychać było takie charakterystyczne terkotanie związane z przyhamowywaniem jednego, bardziej ślizgającego się koła... A na guziku jest i tak tylko napisane ASC... A co? Mieli napisać może pełną nazwę systemu, żeby guzik był na całą szerokość konsoli środkowej :mrgreen: ?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

No to wszystko OK. Starałem się wytłumaczyć koledze cn_igi o jakie T chodzi. Co do napisów - jak zastrzegłem mogę się mylić. Wiem że w E36 były stosowane oba rodzaje kontroli trakcji.

 

Pozdr serdecznie

Opublikowano
A co? Mieli napisać może pełną nazwę systemu, żeby guzik był na całą szerokość konsoli środkowej :mrgreen: ?

 

chodzilo mi o to czy miales napis ASC czy napis ASC+T

chyba oczywiste jest to dla kazdego ze nie jest napisana pelna nazwa

:twisted:

Opublikowano
A co? Mieli napisać może pełną nazwę systemu, żeby guzik był na całą szerokość konsoli środkowej :mrgreen: ?

 

chodzilo mi o to czy miales napis ASC czy napis ASC+T

chyba oczywiste jest to dla kazdego ze nie jest napisana pelna nazwa

:twisted:

 

w e39 na przycisku jest napis ASC a samochód ma ASC lub ASC+T, nie ma czegoś takiego jak przycisk ASC+T - sprawdź sobie w instrukcji do e39.

Ja z tego rozwiązania jestem bardzo zadowolony (ASC+T) działa super - jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby mi gdzieś na śliskim zarzuciło tyłem, za to jak się to wyłączy to zamiata tyłem na maxa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy to ASC czy ASC+T podobno można poznać po rodzaju pompy ABS.

Przy ASC+T jest rozbudowana o tą funkcję.

Niestety nie potrafię podać czym się różnią :mrgreen:

Ale może ktoś nas oświeci :idea:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ASC to wspaniała sprawa. W E36 325i tego nie mialem i przy mokrej nawierzchnii można było bardzo łatwo stracić panowanie nad autkiem nawet przy dobrych oponach. W czasie jazdy można było jeszcze zareagować, ale ruszajac np. spod świateł nie raz robiłem to bokiem i było gorąco kiedy obok stało inne auto. Równie dobre jest to, że można ASC wyłączyć kiedy chce się poszaleć albo wyjechać z jakieś zaspy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.