Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może najpierw do Tory, pytałeś mnie "w twoim silniku jest vanos czy valvotronic?" póki co nie interesowałem się tym i nie wiem. A ma to jakieś znaczenie, jeśli Mógłbyś to, mnie uświadom - z góry dzięki.

Jesze miałbym do Ciebie pytanie o koła 19' jak Ci się na nich jeździ, też mam 19' na lato (otrzymałem z całym dobrodziejstwem inwentarza) lecz tył 275/30/19 jest zdarty run flaty nie wiem co robić...? Słyszałem że BMW odchodzi od tego wynalazku.

 

Natomiast wracając do Twojego pytania odnośnie spalania to ja mieszkam na obrzeżach Krakowa i pokonuję odcinki około 2x25km przy czym część drogi spędzam w korku. Ponadto w tyg. około 2 razy jestem na śląsku trasa około 200 km. no i wyjazdy weekendowe a tu jest różnie. Piszę dość szczegółowo, ponieważ Masz pełniejszy obraz zasadności zakupu pojazdu z silnikiem benzynowym.

Średnie spalanie jest na poziomie 10L, bo na baku robie ok 650km.

Silniki BMW... co jakaś premiera to mistrz świata, trochę jest to już nudne... Myślę że najlepiej to obrazuje nowe M3 ze średnim spalaniem ok. 14L ! Samochody BMW były synonimem pożeraczy paliwa, jak widać sporo się od tamtego czasu zmieniło. Najlepszym przykładem niewiedzy w tym zakresie może być sytuacja, kiedy kolega jeżdżący jakimś francuskim 3,0L dieslem zapytał mnie ile ci pali 17-18?

 

Do Rufio. Piszesz że motor nie zrobił na tobie wrażenia pod względem przyspieszeń... Uczciwie powiem że na mnie też, należy jednak pamiętać że do szczególnych wrażeń jest 550, i M5.

 

Pozdrawiam

Jarmay69

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dobra, ale ile razy w tym kraju mamy okazje przyyśpieszać od 100 w góre, żeby ta niby przewaga diesla była zauważalna? :)

 

W temacie diesli, znajomy wlasnie wymieniał kilka wtrysków i przepływke u siebie, w 3.0d 2003 rocznik (730d). A mowi ze to on ma oszczedne auto, bo moje pali srednio 14l :D

Opublikowano (edytowane)

prosze nie odbierac moich wypowiedzi że diesel lepszy od benzyny czy na odwrót ja tylko dziele sie swoimi spostrzeżeniami lub wnioskami ktore mogą też być błędne

do Zodiak : wiem że jeździsz po innych drogach i z innymi prędkościami ale akurat w moim przypadku używam samochodu w różnych porach dniach i jesli jest tylko troche luzu to 100 wstyd sie przyznac jest przekraczane bardzo często,a odejscia tego silnika przy prędkościach powyżej 100 są własnie esencją przyjemności z jazdy

do jarmay : silniki vanos 3,0 podobno najlepsze rowiązanie techniczne BMW,teraz zmodyfikowane do valvotronic czyli w rozrząd wchodzi elektronika,co do 19" (275/30 tył) albo je pokochasz albo znienawidzisz są to felgi które nie są obojetne dla stylu jazdy czy Twojego portfela,polecam tylko dwie firmy oponiarskie michelin i pirelli ale ceny opon są zabójcze szczególnie że jeden błąd i lecisz po nową oponkę

ale ciągle chodzi mi po głowie 550

hej

Edytowane przez tora
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do silników, wiem ze N52 nie maja albo vanosa, albo valvetronica (chyba tego ostatniego). Powodem był brak miejsca w glowicy, cos takeigo czytałem dawno temu jak te silniki wychodzily wiec dzis tego nie pamietam.

 

tora --> wszystko ok, ja tez lubie sobie jechac ponad 100 i szczerze mowiac rzadko (tylko jesli nie pozwalaja na to warunki lub droga) schodze ponizej, ale mnie chodzi o to, ze przyspieszenie od 100 do 200 nie jest u mnie nader często spotykane w jeździe po Polsce i nawet jesli, przewaga diesla to ułamki sekund, tak więc to taka różnica jak żadna, przynajmniej dla mnie :)

 

550, to świetne auto. Tylko ma jeden minus: jak kupisz, to juz do diesla nie wrocisz ;)

Opublikowano

Podłączę się do tematu i chyba trochę namącę: znajomy jakiś czas temu kupił e60 3.0i i ostatnio wpadł na pomysł aby go zagazować :lol: . Z ciekawości luknąłem na allegro i znalazłem dwie gazówki:

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=313648596

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=309329594

 

Pomijając fakt że to obciach,itp. i że posiadacza e60 powinno być stać na utrzymanie- czy instalacja gazowa w tak nowoczesnym silniku ma rację bytu, czy moze mu bardziej zaszkodzić niż np. instalacja w 3.0 e39 ( bo takich jest na pewno więcej)?

Prosze o odpowiedzi czy mój znajomy wyjdzie na tym wszystkim dobrze?

Opublikowano

Jak wieść niesie jedna z czołowych firm tuningowych zagazowała z rewelacyjnym efektem najnowszą M3, jeżeli instalacja jest w klasie silnika wszystko będzie dobrze.

Ale podzielam ocenę w E60 to "obciach".

 

Pozdrawiam :hand:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie rozumiem podejscia, ze jak ktos kupuje e60 i wstawi inst. gazowa to obciach... obciach to krasc, dla mnie gaz to alternatywne (tansze!) paliwo i tyle... ale niewazne, byl juz duzy watek na ten temat w innym dziale

 

po warszawie kreci sie taxi e60 na gazie, jesli bylby jakis problem z gazem w tym samochodzie, to pewnie juz by nie jezdzial na tym paliwie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam nic przeciwko instalacji gazowej. Jak dla mnie, obciach to nalepic sobie M5 na bagaznik i udawac ze sie je ma. No ale są gusta i guściki...

 

Tą drugą 5tkę widziałem na allegro w czasach, jak sam chciałem jeszcze 5er kupić... a to było z rok temu.

Opublikowano
Nie mam nic przeciwko instalacji gazowej. Jak dla mnie, obciach to nalepic sobie M5 na bagaznik i udawac ze sie je ma. No ale są gusta i guściki....

 

Zgadzam sie ale jeszcze wiekszym obciachem byloby taka M5 zagazowac. :D

Opublikowano
Może najpierw do Tory, pytałeś mnie "w twoim silniku jest vanos czy valvotronic?" póki co nie interesowałem się tym i nie wiem. A ma to jakieś znaczenie, jeśli Mógłbyś to, mnie uświadom - z góry dzięki.

Jesze miałbym do Ciebie pytanie o koła 19' jak Ci się na nich jeździ, też mam 19' na lato (otrzymałem z całym dobrodziejstwem inwentarza) lecz tył 275/30/19 jest zdarty run flaty nie wiem co robić...? Słyszałem że BMW odchodzi od tego wynalazku.

 

Natomiast wracając do Twojego pytania odnośnie spalania to ja mieszkam na obrzeżach Krakowa i pokonuję odcinki około 2x25km przy czym część drogi spędzam w korku. Ponadto w tyg. około 2 razy jestem na śląsku trasa około 200 km. no i wyjazdy weekendowe a tu jest różnie. Piszę dość szczegółowo, ponieważ Masz pełniejszy obraz zasadności zakupu pojazdu z silnikiem benzynowym.

Średnie spalanie jest na poziomie 10L, bo na baku robie ok 650km.

Silniki BMW... co jakaś premiera to mistrz świata, trochę jest to już nudne... Myślę że najlepiej to obrazuje nowe M3 ze średnim spalaniem ok. 14L ! Samochody BMW były synonimem pożeraczy paliwa, jak widać sporo się od tamtego czasu zmieniło. Najlepszym przykładem niewiedzy w tym zakresie może być sytuacja, kiedy kolega jeżdżący jakimś francuskim 3,0L dieslem zapytał mnie ile ci pali 17-18?

 

Do Rufio. Piszesz że motor nie zrobił na tobie wrażenia pod względem przyspieszeń... Uczciwie powiem że na mnie też, należy jednak pamiętać że do szczególnych wrażeń jest 550, i M5.

 

Pozdrawiam

Jarmay69

 

Dzieki za szczegolowaosc, ja tez jezdzac mam miasto - autostrada 50 na 50.

 

Co do mocy silnika to tez zalezy jakie sa wlasne wymagania, wiadomo ze 530i nie dostarczy tyle emocji co 550i ale dla mnie w mojej 528i 192KM daja juz bardzo duzo przyjemnosci z jazdy dlatego 258KM w e60 bedzie jak dla mnie super.

 

Co do diesla, to ja poprostu wole benzyne i tyle, nic mnie do diesla nie przekona, poprostu ten odglos silnika R6 i jego kultura pracy to jest to. I to ze powyzej 100 diesel przyspiesza o ulamki sekund szybciej nie jest jak dla mnie raczej czyms waznym - ja tez oczywiscie nie pisze tu od wyzszosci benzyny nad dieslem - kazdy ma wybor i przy jego podejmowaniu kieruje sie innymi przeslankami.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A wi ktos moze co w najnowszym silniku benzynowym N53 zostalo zmienione w porownanie to N52? Moze mial ktos okazje juz jezdzic?
Opublikowano

do kolegi 528i:

powyżej 100 nie idzie o ułamki sekund ale mam pod ręka troche literatury z ASO i

530i 80-120km/h 6,6s

530d 80-120km/h 5,1s

550i 80-120km/h 5,1s

hej

ale ciągle chodzi mi po głowie 550i

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Czy to możliwe że w aucie na tej aukcji:

 

http://kupuzywane.moto.onet.pl/bmw-530-530i-bardzo-bogata-wersja-s-C18889453.html

 

 

silnik ma 272 KM?

 

z tego co czytałem ten temat to powinno być co najwyżej 258 km? (bo rok 2006)

 

Interesuje mnie też czy ten silnik to wtrysk bezpośredni cz jeszcze pośredni.

p.s

 

w ogóle VIN zdekodowany na stronie: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

 

pokazuje:

 

Chassis number CM30147

Vehicle code NE73

Series E60

Model 530i ( 530i N52 )

Body type saloon

Catalog model USA

Production date 2005 / 03

Engine N52

Transmission Unknown

Steering Left

Catalyzer YES

 

oszust??

 

na carfax.com 13 rekordów :-|

 

VIN: WBANE73536CM30147

Vehicle: 2006 BMW 530I

Records: 13 records found in the CARFAX Vehicle History database

Pozdrawiam

Opublikowano

Ano z drzewem :) bo ja pisałem o raport. Szkoda bo cena dobra i ten silnik ;-) (przynajmniej nie 520d)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja, w przeciwieństwie do poprzednich postów nie zacznę od "kolega miał i mówił..." albo "słyszałem że..." Nie będę pisał również, że potężne V8 jest lepsze od 2,5-litrowego R6 bo to jakby porównywać malucha z mercedesem.

Mam M52B25 190KM. Silnik jest za słaby w stosunku do masy auta i jego następca zdecydowanie nadrabia ten niedobór mocy :wink: .

Spalanie: 12 litrów i pisanie w stylu "mieści się 10 litrach" należy włożyć między bajki albo uznać jako spalanie na trasie.

 

Skrzynia manualna jest zdecydowanie za krótka ale musi jakoś nadrabiać słaby silnik. Prawda jet taka, że tam gdzie zaczyna się szóstka powinna się zaczynać piątka.

 

Do zalet należy zanotować szybkie wkręcanie się na obroty i niesamowitą kulturę pracy. Żadnych hałasów i drgań. Przyrost na obrotomierzu wcale nie oznacza przyrostu w decybelach. Hałas przy 5000 obr/min jest taki sam jak przy 3000 obr/min.

 

Weź pod uwagę jeszcze to, że benzyniaki mają znacznie mniejsze przebiegi i nie były chętnie kupowane jako auta służbowe (w przeciwieństwie do diesli). Na niekorzyść benzyny przemawia brak możliwości łatwego podkręcenia mocy a prędzej czy później przychodzi taki moment, że chciałoby się więcej :D

Ja właśnie jestem w takim momencie i za bardzo nic nie mogę zrobić...

  • 2 lata później...
Opublikowano

Od roku jezdze n53 523i 07

Srednie spalanie 10.8/100 w trybie mieszanym

Zrobilem okolo 30.000 kilometrow

Wymienilem do tej pory tylko cewki i poza tym nie mialem zadnych problemow

Przed dwoma tygodniami pojawily sie bledy regulacji cisnienia oleju i system vanos.

na razie wymienilem czujniki vanos( nie pomoglo), jutro wymieniam czujnik cisnienia oleju i podlacze pod zegary(mam nadzieje ze na tym koniec)

Poza tym problemem auto spisywalo sie bez zarzutu

Opublikowano

Witam

 

posiadam 530i końcówka 2009r. 272 KM kupiona w grudniu z przebiegiem 38000 w salonie w de z programu bmw premium selection po 3 latach użytkowania kiedy to leasing się skończył, teraz 50.000 tyś przebiegu, bardzo dobry motor, kultura pracy wzorowa, osiągi bardzo zadowalające, wracałem z de spalanie 8,6, średnio mam 11, a tak poza tym auto do kupienia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.