Skocz do zawartości

Silniki benzynowe


528i

Rekomendowane odpowiedzi

Duzo jest mowy o silnikach diesela w e60, ja natomiast jak bede zmienial moje 528i na e60 napewno bedzie to benzyna 2.5 lub 3.0 - zostaje wierny benzynowej R6.

 

Zrobilem sobie tabelke z silnikami benzynowymi w e60, moze komus sie przyda.

 

E60 2.5l

M54B25 (525i) 2004-2005 192KM

N52B25 (525i) 2006-2007 218KM

N53B25 (523i) 2008 192KM

 

E60 3.0l

M54B30 (530i) 2004-2005 231KM

N52B30 (530i) 2006-2007 258KM

N53B30 (525i) 2008 218KM

N53B30 (530I) 2008 272KM

 

Jak sparawuje sie nastepca M52 - M54 duzo osob wie a moze osoby ktore maja nowsze silniki N52 i N53 moga cos powiedziec o silniku, awaryjnosci,spalani itd. bede wdzieczny.

Pozdrawiam

Edytowane przez 528i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E60 w 99% to diesle. Posiadacze benzyn nimi po prostu jeżdża, mają mało problemów i nie piszą na forum ;D

 

A na serio, to są bardzo dobre silniki, tylko mają jedną wadę - sporo palą. Ja sam przechodziłem katorgę wyboru od 530d, po 530i, aż po 545i i w końcu 745i. Jednak 3.0 benz pali sporo, a V8 to większa radość, więc wygrała.

 

Jednego jestem tylko pewny - benzyna to większy spokój i mniej problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam się udaje z M54 zejść ze średnim spalaniem poniżej 10l/100km, co jak na 3-litry uważam nie jest wygórowanym wynikiem. Fakt że nie stoję w korkach i nie jeżdżę po zapchanych miastach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na spalanie tez nie narzekam. Mino ze starszy bo M52 silnik w 528i spala mi srednio 12l. Zgadzam sie ze posiadacze benzynowych silnikow jezdza i nic sie im nie dzieje dlatego nic nie pisza, a o awaryjnoscie diesla w e60 jest teraz co drugi post.

 

Proboje namierzyc jakiegos uzytkownika silnika N52 2.5 lub 3.0 i nie moge znalezc. Interesuje mnie ten silnik bardzo, uzycie magnezu, czytalem ze to super konstrukcja jesli chodzi o mechanikie i ze w porownanie do M54 ma spalanie mniejsze o 12%, dlatego jak sobie kalkuluje w takim motorze np. N52B25 spalanie 12l ( moje 528i) - te 12% nawet niech bedzie 11l to nie widze sensu pakowac sie w diesla (dodam ze robie raczej male przebiegi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ze podczas szukania benzyny w E60 największy problem, na jaki się natknąłem, to znalezienie auta z dobrym wyposażeniem w normalnej cenie. Diesli jest od cholery, z kazdą tapicerką i zestawiem dodatków, benzyna natomiast z racji zazwyczaj niskiego przebiegu, stoi dość wysoko, szczególnie jeśli ma sporo dodatków.

 

O tych silnikach wiem niewiele, poza tym że to właśnie nowa konstrukcja i następca M54. Mniejsze spalanie to na pewno jakiś plus, ale z drugiej strony ten silnik długo nie zaistniał w historii BMW, bo dość szybko wprowadzono następce.

 

Nie jestem pewny, czy na tym forum znajdziesz jakiegoś specjaliste w tym temacie, raczej będziesz musial poszukac na jakiś zachodniach forach (niemcy, usa), tam o tym będzie na pewno sporo napisane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powoli zaczynam szukac na forach w stanach i masz racje z tym wyposazeniem i cenami, narazie nie zmieniam mojej 528i tylko tak powoli sie przymierzam, na dodtake chce manuala takze naprawde takich aut z dobrym wyposazeniem jest niewiele.

 

Co do istnienia silnika N52 na rynku to byl on 4 lata czyli tyle co M54, a 6 lat byl M52 czyli wcale nie tak krotko.

 

Jak znajde cos na zagranicznych forach to napisz, moze komus sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M54B25 (525i) 2004-2005 192KM nie polecam kolega ma duzo pali slabo jedzie .

 

N52B25 (525i) 2006-2007 215KM o tym silniku slyszale ze nieporozumienie dlatego bmw przeszla w 2008 na N53B25 (523i) 2008 192KM . bardzo duzo pali

 

M54B30 (530i) 2004-2005 225KM taki miale w swojej E60 i mial 231 PS a nie 225 jak klega napisal

 

Silnik z modelu e39 . Zadwolony bylem nie miale zadnych problemow . Palil roznie . od 12 do 16

 

Najbardziej polecam N62 333PS V8 kazdy sie go obawia a to jest najlepszy silnik z gamy silnikow benzynowych

 

Super osiagi rewelacyjna dynamika i spalanie idealne.

 

Nie uwierzycie ale mam porownanie bo mialem 3,0 w benzynie i ta 4,4 pali tyle samo co 3,0

 

Ostatnie srednie po miescie przy normalnej jezdzie wyszlo mi okolo 13l

Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N52B25 (525i) 2006-2007 215KM o tym silniku slyszale ze nieporozumienie dlatego bmw przeszla w 2008 na N53B25 (523i) 2008 192KM . bardzo duzo pali

 

Rownie dobrze mozna powiedziec, ze zmieniono 545i na 550i, bo "slyszalem ze nieporozumienie" :roll:

 

Najbardziej polecam N62 333PS V8 kazdy sie go obawia

 

Co masz na mysli?

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej polecam N62 333PS V8 kazdy sie go obawia

 

Co masz na mysli?

 

Podejrzewam, że chodzi o obawy przed spalaniem 20+ litrów.

 

 

Zdecydowanie polecam V8 4.4 - tylko tutaj kwestia finansowa moze byc hamulcem, bo auta z tym silnikim są sporo droższe, niż odpowiedniki 3.0. Co do tego, że jest to jeden z najlepszych silników BMW - taką opinie słyszałem od serwisantów na bawarii, gdzie rodzina pracuje w fabryce BMW i zna 'pare' osób z branży.

 

3.0 R6 niestety będzie palił sporo, niestety, porównywalnie z V8 i to jego największy mankament. Poza tym brałbym wersję nowszą, tą z ponad 230 km, tylko zorientuj się jak jest z awaryjnością i sprawdź czy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N52B25 (525i) 2006-2007 215KM o tym silniku slyszale ze nieporozumienie dlatego bmw przeszla w 2008 na N53B25 (523i) 2008 192KM . bardzo duzo pali

 

Rownie dobrze mozna powiedziec, ze zmieniono 545i na 550i, bo "slyszalem ze nieporozumienie" :roll:

 

Najbardziej polecam N62 333PS V8 kazdy sie go obawia

 

Co masz na mysli?

 

Moze i masz racje ze 545 w stosunku do 550 to nieporozumienie . narazie nie mialem przyjemnosci jezdzic 550 ale pewnie niebawem okazja sie przydazy

 

ja daje swoja opinie poniewaz mialem 530i E60 231PS R6 a kolega ma 525i E60 takze na bazie tych silnikow wydaje opinie w stosunku do 545

Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widze sensu pakowac sie w diesla (dodam ze robie raczej male przebiegi)

 

Otoz to, oszczednosci na ON nie poprawią nastroju, gdy sie zdarzy naprawa nowoczesnego diesla.

 

Na marginesie :wink:

N52B25 (525i) 2006-2007 nie ma 215 KM, tylko 218 KM

M54B30 (530i) 2004-2005 nie ma 225 KM, tylko 231 KM

N52B30 (530i) 2006-2007 nie ma 255 KM, tylko 258 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widze sensu pakowac sie w diesla (dodam ze robie raczej male przebiegi)

 

Otoz to, oszczednosci na ON nie poprawią nastroju, gdy sie zdarzy naprawa nowoczesnego diesla.

 

Na marginesie :wink:

N52B25 (525i) 2006-2007 nie ma 215 KM, tylko 218 KM

M54B30 (530i) 2004-2005 nie ma 225 KM, tylko 231 KM

N52B30 (530i) 2006-2007 nie ma 255 KM, tylko 258 KM

 

Dzieki za sprostowanie, juz poprawilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N52B25 (525i) 2006-2007 215KM o tym silniku slyszale ze nieporozumienie dlatego bmw przeszla w 2008 na N53B25 (523i) 2008 192KM . bardzo duzo pali

 

A mozesz napisac cos wiecej, dlaczego nieporozumienie? Jest to opinia na podstawie nie wiem, testu, uzytkowania? A co powiesz o N52B30?

 

Bo ja czytalem ze N52 w porownaniu do poprzednika M54 pali mniej.

 

Piszesz ogolnie ze R6 pala duzo, ja mam starszy silnik bo M52B28 i mi spala srednio 12l takze nie jest to duzo, tak pytam bo trudno mi uwierzyc ze nowoczesniejsze silniki spala wiecej, rozwazam glownie N52B25 i N52B30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na marginesie, te ostatnie wypusty silników były już od 2007 a nie od 2008. Wiem, bo mnie interesuje 3,0 272 KM i on bankowo było od 2007 roku.

 

Michals chodzi ci o silnjik N53B30? Wiesz cos juz moze na jego temat, jezdziles, testowales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od nie dawna jestem w posiadaniu E60 z N52 258KM zestrojony z SMG i co mogę powiedzieć...

Wczesniej jeździłem 328iA z 1997r., częściowo mam doczynienia z 528i z 2000r. i mogę śmiało powiedzieć że jest jednak spora różnica w mocy. Nigdy wcześniej nie miałem również doczynienia z SMG, i widze że było warto, ubaw po pachy... Po wciśnięciu trybu sport auto zmienia się poprzez cięższe chodzenie kierownicy, pedału gazu, i ponoć się obniża zawieszenie ok. 10 mm (tego nie wiem i proszę mnie poprawić jak się mylę) nie mniej jednak póki co bardzo fajna sprawa. Co do spalania powiem że auto mi pali po mieście 11L/100 km, po za potrafi spalić (wolno jadąc) ok. 8L Z pewnością się wielu osobą naraże na krytykę że zalewam itd. Bądź co bądź, BMW zrobiło niesamowity postęp w dziedzinie min. obniżenia spalania. Pozatym mam pewne osiągnięcia w werbowaniu osób i walki ze stereotypami, ponieważ już dwóch znajomych kupiło, a kilku rozważa poważnie zakup właśnie modelu z silnikiem benzynowym. Osobiście zachęcam do takiego wyboru, z dieslami się już przegnałem! W cale nie takie ekonomiczne jak się tu niektórzy przekrzykują.

Nie mniej jednak gratuluję decyzji, szukaj to z pewnością coś znajdziesz. Mnie się udało okazyjnie wyjąć wózek z pod tyłka niemcowi, ponieważ jego M5 miało przyjechac do salonu za 2 tyg.

Przy okazji jestem nowy na forum, zatem Witam Was Serdecznie i Pozdrawiam

jarmay69

Edytowane przez jarmay69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od nie dawna jestem w posiadaniu E60 z N52 258KM zestrojony z SMG i co mogę powiedzieć...

Wczesniej jeździłem 328iA z 1997r., częściowo mam doczynienia z 528i z 2000r. i mogę śmiało powiedzieć że jest jednak spora różnica w mocy. Nigdy wcześniej nie miałem również doczynienia z SMG, i widze że było warto, ubaw po pachy... Po wciśnięciu trybu sport auto zmienia się poprzez cięższe chodzenie kierownicy, pedału gazu, i ponoć się obniża zawieszenie ok. 10 mm (tego nie wiem i proszę mnie poprawić jak się mylę) nie mniej jednak póki co bardzo fajna sprawa. Co do spalania powiem że auto mi pali po mieście 11L/100 km, po za potrafi spalić (wolno jadąc) ok. 8L Z pewnością się wielu osobą naraże na krytykę że zalewam itd. Bądź co bądź, BMW zrobiło niesamowity postęp w dziedzinie min. obniżenia spalania. Pozatym mam pewne osiągnięcia w werbowaniu osób i walki ze stereotypami, ponieważ już dwuch znajomych kupiło, a kilku rozważa poważnie zakup właśnie modelu z silnikiem benzynowym. Osobiście zachęcam do takiego wyboru, z dieslami się już przegnałem! W cale nie takie ekonomiczne jak się tu niektórzy przekrzykują.

Nie mniej jednak gratuluję decyzji, szukaj to z pewnością coś znajdziesz. Mnie się udało okazyjnie wyjąć wózek z pod tyłka niemcowi, ponieważ jego M5 miało przyjechac do salonu za 2 tyg.

Przy okazji jestem nowy na forum, zatem Witam Was Serdecznie i Pozdrawiam

jarmay69

 

Witam!

Dzieki za wypowiedz - na taka wlasnie czekalem. Co do wyboru benzyny to nie bylo watpliwosci, mialem przedtem e30 2.0 teraz mam 528i i nastepna tez bedzie benzyna i wlasnie N52 z 3l silnikiem taka jak twoja tylko ja chce koniecznie manualna skrzynie.

 

Co do spalanie to jestem mile zaskoczony i wierze ze jest to mozliwe.

 

Napisz cos wiecej o silniku, masz porownanie z 2.8, napewno 258 koni robi swoje a jak z praca, awaryjnoslia itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

mnie się udało kupić wóz z SMG, właściwie to nie znałem się na niej poprostu już była, natomiast dostrzegłem w niej jedną wspaniałą cechę, a mianowicie 2w1, jest tryb jazdy na automacie, oraz sterowanie ręczne lub w lewarku. Wydaje mi się że auto o takim prestiżu powinno mieć automat, zresztą trudno by Ci było znaleść taki madel z SMG, w Niemczech jest ich kilkanaście z niewielkim przebiegiem, mnie się udało lecz chcę podkreślić że nie szukałem ceny lecz BMW. :cool2:

Osiągi... Mam wrażenie że jest o niebo lepszy lecz muszę tu szczególnie podkreślić że M52 jest super motorem! Nigdy mnie nie zawiódł, żadnych nawet usterek, dolewek itp. Jazda od wymiany oleju do wymiany. Mam bardzo dobrą opinie na temat tych silników. Wiem że następca 528, 530 juz palą dużo więcej, natomiast nigdy nie jeździłem autem z takim motorem, więc moje pojęcie jest blade.

Natomiast sporo jeździłem 328iA i powiem że obecne auto pali mniej! Jak staruszcze pocisłem to wynik był ok. 14L.

Teraz tez czasem depnę, bo co tu ukrywać po to jest ten motor, i jeszcze z innego względu... otóż wciąż ktoś chce się ze mną ścigać :doh:

(auto jest z M-pakietem) i sobie myślą Bóg wie co, że to jakaś rajdówka...

Poprostu nie chce mi się i tyle, ale muszę przyznać że niektórzy Panowie i Panie! trzymają się dzielnie. Myślałem o zdjęciu oznaczenia modelu ale doszedłem do wniosku że wtedy było by bardziej enigmatyczmie.

Jeżeli chodzi o awarie w E60 to padł czujnki PDC od płukania myjką na mrozie - zaraz po się zapalił, i puki co to wszystko; puk,puk,puk odpukać.

A w 528i walczę permamętnie z abs, zaczęło się niewinnie od czujnika w tylny kole, później drugim, trzecim, wymieniłem, następnie czujnik przy pompie, również wymieniłem, teraz centralka abs... :mad2: Muszę przyznac że ostatnio dość dobrze mi wybrała... Ale jej wybaczyłem. I tyle przyjemności i perypetii.

Trochę poczytałem posów o e60 i widzę że Towarzystwo jest średnio zadowolone, ja myślę że kobiecie nie wybaczę , ale jej zawsze!

A-cha 528 jedzie 250km/h a 530i jedzie 270! oczywiscie na autobhanie w Niemczech...

Pozdrawiam

jarmay69

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zabawa z tym SMG musi byc.

No ja tez sobie chwale M52 i jak narazie silniczek sprawuje sie super i jestem zaskoczony spalaniem bo spodziewalem sie wiekszego.

 

"Wiem że następca 528, 530 juz palą dużo więcej, natomiast nigdy nie jeździłem autem z takim motorem, więc moje pojęcie jest blade" -530 tu chodzi ci o M54? Czytalem ze wlasnie twoj silnik N52 w stosunku do poprzednika M54 ma spalanie obnizone o 12% i ze wogole jest to innowacyjna konstrukcja, uzycie magnezu, najlepszy przelicznik masy silnika do mocy R6 itd.

Ciekaw jestem opini uzytkownikow najnowszej konstrukcji N53, tam 3.0 ma az 272KM :shock: i jeszcze obnizone spalanie w porownaniu do N52, katalogowo podaja 10.9l w miescie i 5.8l na autostradzie.

 

A powiedz mi jeszcze spalanie 11l po miescie w twoim przypadku to duze misato,mocno zakorkowane? Bo powiem ci ze spalanie 12-13l po miescie to jak dla mnie prz motorze 3.0 258KM to jest rewelacja, a jak wyjedziesz kawalek za i masz spalanie 8l ( mi 528i spala jakies 8.5) i srednia wyjdzie ci 10 to ja osobiscie nie widze sensu kupowania diesla przy moich przebiegach.

 

"Trochę poczytałem posów o e60 i widzę że Towarzystwo jest średnio zadowolone..." - zauwaz tylko ze wiekszosc towarzystwa jezdzi dieslami i jak trafnie napisal kilka postow wyzej kolega Zodiac to wlasciciele benzynowych e60 nic na forum nie pisza bo jezdza i nie maja zadnych problemow :D .

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Na mnie silnik N52 258KM nie wywarł super wrażenia. Jak na 258KM nie czuło się tego. Był połączony z automatem. Fakt ze startu stojącego jechał całkiem sprawnie, ale późniejsze przyspieszanie nie powalało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.