Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

Czy moglby mi ktos napisac, czym rozni sie w E46 zawieszenie zwykle od m-technik?

 

Pzdr

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
Nikt nie wie? Sprezyny, amortyzatory, jakie jeszcze sa roznice?
I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano

Wiedzą, wiedzą:)

1) Amortyzatory twardsze i krutsze od seryjnych, zakładali w fabryce np. SACHS Sport, odpowiednik to BIelstein B8, nie b6 bo b8 krótszy.

2) wachacze przednie zupełnie inne, w swrwisie ciut droższe i nie ma podrubek.

3) sprężyny krutsze o około 20 mm, o sportowej charakterystyce.

4) Stabilizatory grubsze niż seria, najgrubszy ma TOURING.

5) były wersje które miały bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego.

 

Ta zawiech daje w miare komfort ze zdecydowanie lepszym prowadzeniem.

Jedyny minus to wszystkie gumy, części poza łącznikami stabilizatora trzeba kupować w ASO.

 

pzdr

Opublikowano

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :))

 

Pzdr

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
Dzik jeszcze jedno pytanko czy mając m- technik mogę spokojnie zaminić na zwykłe zawieszenie czy bedzie problem chodzi mi o wymianę amorków i spręzyn a co za tym idzie a nie wiedzialem nawet wahaczy??
Opublikowano

Jeśli chcesz założyć zwykły zawias (czytaj seria) nie powinno być większego problemu. Przednia piasta i mocowania amorka i sprężyny są identyczne. Z tyłu to nie ma wogóle problemów. Jedyna wątpliwość jaka nasówała mi się kiedyś jak kupowałem wachacze to czy betka przy niższym fabrycznie o około 20 mm zawieszeniu nie jest ciót przestawiona za pomocą przedniego wachacza względem pochylenia koła, i tu pojechałem do ASO, i co mi powiedzieli, że nie mają pojęcia czy przedni wachacz nie jest o te 3 do 5 mm bardziej wysuniety na zewnątrz. Dlatego aaby nie ryzykować kupiłem M Techniki po 930 zyla (obłęd).

A jeśli chcesz wymieniać całą zawiechę to najlepiej wyjmij najpierw wachacz z przodu, i pojedź z nim gdzieś gdzie mają na sprzedaż wachacze od serii, weź dobrą miarkę i porównaj jeden z drugim, sam jestem ciekaw czy ta różnica jest czy nie. Bo gdyby nie było to kółko przy obniżeniu fabrycznym byłoby mniej pochylone, a to znowu niby nie współgra z tym co ma dawać m pakiet (gorsze prowadzenie na zakrętach).

Opublikowano
Dzik jeszcze jedno pytanko hehe zanudze ciebie powiedz mi czy jak mam sportowe zawieszenie i już mam wyrobioną tuleję wahacza to standardowa pasuje czy tez musi być do m- technik?
Opublikowano
w salonie powiedzą ci że inna, ale standard powinien pasować. Ja kupowałem w komplecie więc nie wiem na 100%. Jedyny sposób weryfikacji to zmierzenie grubości czpienia w standardowym wahaczu i w m techniku, tego co wchodzi w tuleję. Bo z wyglądu obie tuleje są identyczne. Kolo z MFORUM powiedział mi, że będą pasowały na 100% ale lepiej się upewnić za pomocą sufmiarki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tylko zastanow sie czy chcesz miec mtechnika, on naprawde nie jest zbytnio wygodny ;/ Sprawdzam codziennie osobiscie ;/

 

No wlasnie pomijam walory estetyczne wybrał bys twradsze zawieszenie ponownie ?

 

PS Witam wszystkich, mam dylemat z tym twardym zawieszeniem :) nie wiem czy da sie tym podrozowac po warszawie ?

Opublikowano
Oryginalne m - technik jest wg mnie całkiem komfortowe ale autko nisko siedzi i często mi w koleinach nawet obciera a nie mówić a dużych dzuirach w których mozna zostaiwć b. wilele

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.