Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Carsoft 6,5 w live data pokazuje mi "charge presure" na poziomie 1700-1750 mbar przy ok 4000 obr

czy te wartości są normalne i prawidłowe czy mam rozregulowane sterowanie turbiną ?

Dodam jeszcze ze auto to 320d 150km które wg mnie nie chodzi tak jak powinno.

Opublikowano
Według parametrów producenta to turbo osiąga 2.1 b przy 4000 obr/min, mogę powiedziec tylko tyle że testowałem moją za pomocą staromodnych analogowych urządzeń podłączanych do dolotu i podciśnień i przy gazie do dechy osągałem wynik właśnie 2100mb - musi to być prawda :)
Opublikowano

witam! To znaczy co ci nie tak chodzi , masz mniejsze przyspieszenie?

Jak tak to może turbo ci non stop ładuje i ci nie idzie.

Na twoim miejscu podjechałbym do serwisu turbo i hamownie.

Z radomia do wawy masz niedaleko.

Polecam serwis na Mineralnej 26 Okecie. Jak bedziesz leciał z radomia to zaraz za jankami.

pozdr

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Opublikowano
W carsofcie powinienes miec nizej wartosc ktora powinna byc momencie pomiaru, te wartosci nie mogą sie duzo roznic. Pozdr

Xdrive

Koder

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi

Czyli wygląda ze turbo daje za małe ciśnienie.

Jeśli chodzi o to co jest nie tak to auto na biegu jałowym osiąga max 3800-4000 tys obr i więcej sie nie wkręca, podczas jazdy przy tych obrotach zaczyna sie mulic i dopiero po zdjęciu gazu po kilku chwilach łapie oddech.

W carsofcie niektóre parametry podaje razem z wartościami oczekiwanymi ale ciśnienia doładowania akurat nie (przynajmniej u mnie :(( ).

Opublikowano
witam! To znaczy co ci nie tak chodzi , masz mniejsze przyspieszenie?

Jak tak to może turbo ci non stop ładuje i ci nie idzie.

Na twoim miejscu podjechałbym do serwisu turbo i hamownie.

Z radomia do wawy masz niedaleko.

Polecam serwis na Mineralnej 26 Okecie. Jak bedziesz leciał z radomia to zaraz za jankami.

pozdr

 

Pracuje niedaleko nich, jedyne ALE jakie mam to robia wszystkie autka. Hamownie maja inercyjna i nie mieli tydzien temu kompa do BMW :P

 

Kompa zalatwiaja sobie od lipca ;)

Opublikowano

m47 pompuje 1,1bara w serii+ 1000mbar atmosferycznego= 2.1bara

m47n pompuje 1,3bara w serii+ 1000mbar atmosferycznego= 2.3bara

...a ile dmucha w 3.0d??? bo jestem ciekawy :wink:

Opublikowano
W carsofcie niektóre parametry podaje razem z wartościami oczekiwanymi ale ciśnienia doładowania akurat nie (przynajmniej u mnie :(( )

 

Specjalnie odpaliem carsofta, i u mnie pokazuje Atm pressure, pod spodem jest Charge pressure, a nizej Nominal Charge pressure, i to jest chyba wartosc oczekiwana, tak samo jak Airflow wskazania przeplywki i nizej nominal airflow (oczekiwane przeplywki). Kolega jakie ma tam wartosci podczas jazdy ? Spada powyzej tych 4 tys ? moze nie zamyka EGR ?

Xdrive

Koder

Opublikowano

Sprawdzę jeszcze raz ale na 99% nie widziałem tam nominal'a

Infinity napisz mi ile masz w live data w carsoft stron z danymi - bo u mnie jak wybiorę tę opcje z menu to pokazuje 1/9 czyli powinno być 9 stron ale jak wcisnę "start display" to spada tylko do dwóch (1/2, 2/2). Podłączałem swoje poprzednie bmw (323i 99r) i tam miałem wszystkie dane - wiec może z kompem mam coś nie tak?

Opublikowano
m47 pompuje 1,1bara w serii+ 1000mbar atmosferycznego= 2.1bara

m47n pompuje 1,3bara w serii+ 1000mbar atmosferycznego= 2.3bara

...a ile dmucha w 3.0d??? bo jestem ciekawy :wink:

 

3.0 dmucha w serii około 1.2 bara, mi teraz po chipku dmucha 1,45bara, ale mozna wiecej tylko juz jest jakies ryzyko. A kolektory lubiaa sie rozszczelniacc :D

  • 3 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Minęło już trochę czasu od założenia tematu ale przyłączam się do pytania, bo mam podobny problem. Kupiłem e46 320d z 2002 roku (m47n) i mam z nim następujący problem: Auto sprowadziłem z Niemiec z bardzo głośno gwiżdżącą turbiną i pierwsza diagnoza sprowadzała się do tego, że trzeba ją wymienić... Turbinę oddałem i kupiłem używaną po regeneracji. Niestety problem nie ustąpił :/ Auto gwiżdże jak odrzutowiec. Poza tym wszystko jest OK - osiągi i moc bez zarzutu. Dzisiaj sprawdziłem ciśnienie doładowania carsoftem i mam podobne wyniki do kolegi czarnotma - około 1700 mbar przy 4000 obr. Nie wiem czy to dobrze czy za dużo, choć wydaje mi się że przeładowuje bo wąż od turbiny przy dodawaniu gazu aż puchnie. Co może być przyczyną?

Edytowane przez strachu3
Opublikowano
Hmmm. Znaczy się nie wiem jak to liczyć... carsoft pokazał charge pressure 1,7 bar, a pod spodem ciśnienie atmosferyczne około 1000 mbarów. Te wartości należy od siebie odjąć?
Opublikowano
Szczerze powiem, nie wiem czy przy 4tyś turbo jeszcze powinno pompować max ciśnienie? To jest już prawie koniec obrotów! Ale może się mylę
  • 7 lat później...
Opublikowano

Cztery czujniki dzisiaj podpiąłem ,na sucho bez wkładania , cztery miały około 2,2 oma opór . Na wtyczce , tak jak pisałeś 5,2V - czyli wszystko wzorowo . A komputer nadal pokazuje -48 . Rozumiecie coś z tego ?

RACZEJ WĄTPIĘ , że komputer ze setki danych przekłamuję właśnie tę , ale może tak być , program to Maxi...bez reklamy. WĄTPIĘ .


Może gdzieś jest specjalnie "wyłączony" czujnik z pozycji serwisowej na -48 ?? - dlaczego tak myślę .

Bo w układzie chłodzenia był wlany czysty koncentrat , albo z głupoty , albo żeby się tak szybko nie gotował i odprowadzał ciepło .


Dzisiaj na jałowym biegu przy +15 po 60 minutach temperatura płynu chłodzącego osiągnęła ponad 123 C (oleju 110) - nie chciałem silnika "męczyć" i nie sprawdzałem co by było dalej . A GDZIE TU LATO GDZIE KORKI ?

I teraz jakiś spryciarz na serwisie żeby wentylator chłodnicy nie wyfrunął przez atrapę-grilla postanowił podać informację komputerowi że ma na wyjściu -48 C ,więc nie musi tak mocno wiatrakiem kręcić. Dolał koncentratu i git . Klient zadowolony wiatrak ucichł , zimą spoco , gorzej latem .

Może chłodnica jest zapchana , ale na wyjściu chłodnicy wąż jest gorący , więc coś tam płynie .


...ALE DLACZEGO TO [bAD]*** - 48 C ? ? ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam sprawdziłem u siebie ciśnienie doładowania turbo, tylko do końca nie wiem czy mam poprawne parametry zamieszczam link do filmiku https://megawrzuta.pl/download/6e87c50468cddeb56d4134b1b9f48858.html

Pierwsza wartość jest rzeczywista następnie określona

I obroty silnika.

Mój silniczek to 520d 163 m47.

Udostępnij film w formie do odczytu, np. youtube.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozumiem, że pierwsza wartość to rzeczywista a druga zadana? Trochę słabo idzie to pompowanie. Dolot szczelny? Jak wygląda masa powietrza? Coś z przepływomierzem dzieje się? Jakieś błędy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.