Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie posiadam e46 z 98 r model 318i z silnikiem m43

 

mam następujący problem w zeszłym tygodniu zaczęła mi mrugać kontrolka ładowania akumulatora tzn czasami zapala się na stałe czasami mruga czasami zapali się na parę minut i zgaśnie na początku myślałem że to wina zawieszającej się szczotki więc zdemontowałem alternator wymieniłem szczotki i przy okazji łożyska :) jednak po zainstalowaniu wszystkiego na miejsce kontrolka dalej się zapala

 

fakty są takie napięcie mierzone na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika na wolnych obrotach oscyluje w granicach 13.7-13.8 V czyli ładowanie jest

 

wydaje mi się że jest to kwestia jakiegoś luźnego lub przetartego przewodu

 

i moje pytanie co odpowiada w aucie za zapalenie kontrolki braku ładowania czy jest ktoś w posiadaniu schematu elektrycznego ?? jak komputer mierzy napięcie, które przewody mam sprawdzić?

 

PS wiem że temat kontrolki ładowania pojawiał się już wielokrotnie na forum jednak żaden wątek nie zawiera interesujących mnie informacji

www.bmw-3city.pl
Opublikowano

chce wykluczyć najpierw wszystkie inne opcje bo regulator tani nie jest

mam znajomego w Gdyni z identycznym autkiem podjadę i pomierze u niego napięcie

 

alternator ma podane znamionowe napięcie 14 V wiec wydaje się być ok

www.bmw-3city.pl
Opublikowano
:modlitwa: :duh: kurcze faktycznie, nie wiem dlaczego cały czas myślałem o 14,7 :/ faktycznie mój błąd
Opublikowano
:worried: hmm to już sam zgłupiałem :/ wg sam naprawiam zapięcie powinno wynosić pomiędzy 13,5 a 14,5V
Opublikowano
:worried: hmm to już sam zgłupiałem :/ wg sam naprawiam zapięcie powinno wynosić pomiędzy 13,5 a 14,5V

 

ladowanie powinno wynosic ok.14.4V a po wlaczeniu np.swiatel ok.13.7V jak masz za niskie ladowanie to powodem moze byc.

1/ regulator napiecia....nie sa takie drogie jak piszesz

2/ zly styk szczotek na wirniku...moze wystarczy przeczyscic

3/ zly regulator napiecia...powinien byc 14.5V

4/ slaby /zabrudzony/styk na przewodzie wzbudzenia...taki pojedynczy kabelek

:P

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie ma komutatora to nie pradnica.

 

Zajrzyj w ksiazke "Sam naprawiam E36" tam masz napisane jak diagnozowac alternator domowym sposobem.

Do kompletu regulatora i szczotek, dolozym bym mostek. Jezeli jedna dioda jest upalona to nie bedziesz mial napiecia na potrzebnym poziomie. To sie objawia w delkiatnym swieceniu kontrolki.

Opublikowano

Przepraszam panie nerwus za niefachową nazwę. Niestety nie przeczytałem książki "sam naprawiam ..."

 

Miałem na myśli zespół 2 miedzianych tulejek zatopionych w izolatorze, które są stykiem dla szczotek, wybaczcie nie znam fachowej nazwy tego elementu. Ponieważ są one bardzo podobne w działaniu jak komutator wiec nazwałem to w ten sposób. Mam nadzieje ze wszyscy zrozumieli o co chodzi.

 

Tak jak napisali przedmówcy, brak dobrego kontaktu lub spalona dioda może powodować żarzenie lub świecenie kontrolki ładowania

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ksiazka byla jako wskazowka zeby nie bladzic. Byl ktos kto sie naturdzil i zebral informacje wiec wystarczy ich uzyc. Nie trzeba sztrzelac czy taka czy inny wartosc. Jest prosto i przystepnie krok po kroku. Nie kazdy jest elektro-mechanikiem.

 

 

panie..nerwus...za duzo pan czyta...to jak sie mowi na to po czym sie szczotki slizgaja :?: tylko fachowa nazwa :P

 

bo tu tez nie jest opisane...http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator

 

Pierscienie lub pierścienie ślizgowe zalezy jak kto lubi.

 

 

Prosze Cie kolego zbigniewst zejdz troche z tonu. Znam wielu fachowcow, ktorzy nie potrafia wyjasnic jak cos naprawiaja ale naprawiaja. BMW nie jest autem do naprawy przez kowalow. Troche czesci sa za drogie zeby szarlatani podmieniali je sztuka po sztuce. A pozniej dzial nie polecam rosnie jak na drozdzach. Uwazasz ze szkolenia sa dla kogo? Skoro BMW wypuscilo zbior instrukcji serwisowych to wiedzialo co robi, ale nie kazdy jest elektro-mechanikiem dla tego grzecznie podsuwam ksiazke.

Celem forum nie jest udowadnianie kto wie wiecej ale pomoc kolega.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy Wy nie potraficie pogadać o alternatorze bez kłótni???? Trochę luzu :cool2: Nerwus, nie bądź taki zasadniczy!!! W innym wątku dostało się już ode mnie Zbigniewowi więc nie będę się powtarzał... :mrgreen:

Jeszcze jedna wypowiedź którą uznam za wycieczkę osobistą i posypią się ostrzeżenia!!! :evil:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
ladowanie powinno wynosic ok.14.4V a po wlaczeniu np.swiatel ok.13.7V

 

Coś mi tu nie pasi :shock: Kolega zle napisał :liar:

Napisze tak jak w książce pisze:

Napięcie alternatora powinno zawierać sie w przedziale 13,5V - 14,5V, czyli np. powinno wynosić 13,9V i nie powinno spadać, ani podnosoć się :!: No maksymalnie może się podnieść 0,4V po włączeniu odbiorników. A napięcie ładowania sprawdzamy przy 3000obrotów (ja sprawdzałem na jałowym - nie miał mi kto trzymać pedału przyśpiesznika).

Dodatkowo alternator to nie prądnica :naughty: Napięcie ładowania w prądnicy zależy od prędkości obrotowej silnika, a alternatora nie.

Alternator powinien zawsze utrzymywać takie samo napięcie ładowania (tak mnie uczyli w szkole :P ).

 

U mnie napięcie ładowania alternatora na biegu jałowym wynosi 13,9V :D i nie spada, nawet po włączeniu świateł mijania, drogowych, ogrzewania tylniej szyby oraz wentylatora.

 

Kolega Jezioro ma uszkodzony regulator napięcia (ładowanie jest, ale nie powinno się wachać). Tak samo miałem wcześniej: ładowanie falowało +/- 0,5V (falowało między 14,3 a 14,8V), kontrolki mrugały (lekko), światła, oraz obroty silnika falowały.

Po wymianie regulatora skończyło się mruganie i falowanie :mrgreen:

 

Ps.Mam alternator Valeo, nie Boscha. Za regulator dałem 50 zł i sam wymieniłem (bajecznie prosto).

Opublikowano
jak sie pisze o ladowaniu jakie nepiecie / V/ wiadomo ze to na biegu jalowym...regulatory napiecia sa rozne..np.14V lub 14.5 V i po wlaczeniu odbiornikow m prawo lekko spasc / na biegu jalowym/ roznice 0.5V moga wystepowac z klasy przyrzadu pomiarowego...chyba zauwazyles ze sie pisze zawsze ok. / okolo / :P roznica w dziesietnych nie ma znaczenia :roll:
Opublikowano
jak sie pisze o ladowaniu jakie nepiecie / V/ wiadomo ze to na biegu jalowym...regulatory napiecia sa rozne..np.14V lub 14.5 V

 

Nie zawsze na biegu jałowym :idea: Fakt regulatory sa różne, ale napięcie ładowania zawsze musi być takie samo :wink: nie może spaść, gdyż wszystkie urządzenia muszą mieć zawsze takie samo napięcie.

Jeśli by się napięcie ciągle wachało, to ciekawe ile pochodził by np. komputer i inne urządzenia. Te wszystkie urządzenia znajdujące sie w autku nie lubią zmiennych napięć - szybciej siadają.

 

roznice 0.5V moga wystepowac z klasy przyrzadu pomiarowego

Jeśli chodzi o urządzenia różnych klas to napewno nie uzywa się takiej klasy pomiarowej do mierzenia napięcia stałego np. do 20 V, gdzie taka różnica może doprowadzić spalenia jakiegoś urządzonka.

 

roznica w dziesietnych nie ma znaczenia

Akurat taka różnica ma znaczenie :twisted:

Jeśli nie wymieniłbym regulatora to nadal auto by mi źle chodziło, a wachania miałem rzędu +/- 0,5V. Po wymianie chodzi o wiele lepiej (obroty nie falują oraz skończyła się dyskoteka - nic nie mruga). Napięcie ładowania na zaciskach akumulatora mam stałe 13,90 V.

 

Proszę oto link do tego jak się sprawdza alternator (z książki "Sam naprawiam BMW").

http://img404.imageshack.us/my.php?image=nowyobrazmapabitowapy6.png

 

Kolego zbigniewst sprawdz jakie masz ładownie na zaciskach akumulatora. Powinno byc ciągle stałe np. 14,00 V.

 

Nie chce nikogo urazić, ale tylko pomóc.

Opublikowano

ja pisze o biegu jalowym ty o 3000 obr/min....przy 3tys.bedzie 14V....sam podajesz przyklad ....http://img404.imageshack.us/my.php?image=nowyobrazmapabitowapy6.png

a piszesz to...

Nie zawsze na biegu jałowym Idea Fakt regulatory sa różne, ale napięcie ładowania zawsze musi być takie samo Wink nie może spaść, gdyż wszystkie urządzenia muszą mieć zawsze takie samo napięcie.

Jeśli by się napięcie ciągle wachało, to ciekawe ile pochodził by np. komputer i inne urządzenia. Te wszystkie urządzenia znajdujące sie w autku nie lubią zmiennych napięć - szybciej siadają.

 

ladowanie man dobre....

 

 

Nie chce nikogo urazić, ale tylko pomóc.

Opublikowano

panowie

 

napięcie ładowania mam stałe i jest ono na poziomie 13,9 V niezależnie od tego jak dużo odbiorników włączam czy też wyłączam i niezależnie od wartości obrotów

 

jeżeli chodzi o klasę przyrządu którego używam to jest to multimetr firmy fluke o klasie 0.2

 

przy niedawnym demontażu pierścienie zostały przetoczone a szczotki i łożyska wymienione jedyna rzecz jakiej nie sprawdziłem to diody

 

obroty na biegu jałowym nie falują światła też nie migoczą a kontrolka ładowania zapala się i gaśnie nie zdarza się jej "żarzyć"

 

innymi słowy auto pracuje normalnie tylko lampka zapala się i gaśnie

 

według mnie jest to błąd sygnalizacji

 

i tu ponowię pytanie mojego pierwszego postu czy ktoś wie CO odpowiada za zapalanie się tej lampki ?? komputer mierzący napięcie czy może jakiś prosty układ elektryczny z diodą ??

www.bmw-3city.pl
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zerknij na schemat.

W e36 tym sie zajmuja zegary wiec pewnie i e46 ma podobnie.

Przydalo by sie zerknac oscylem jak wyglada napiecie w czasie.

Jezeli masz 1 diode upalona to napiecie bedzie mniejsze chwilami. Nie jestem pewny czy miernik to wychwyci.

Opublikowano
jutro podłącze oscyloskop dobra myśl :) aczkolwiek nie jestem pewien czy alternator wzbudził by się jeżeli napięcie wzbudzenia nie było by w pełni wyprostowane
www.bmw-3city.pl
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.