Skocz do zawartości

wzmacniacz i sub - pytanie od laika


mamci

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak juz napisalem w temcaie jestem kompletnie zielony w tym temacie a że chciałbym coś zrobić sam to mam takie pytanko:

mam wzmacniacz na którym zasilanie opisane jest +12V REM GND... skąd najlepiej przeciągnąć zasilanie do bagażnika i z kąd wziąć REMOTE. Szukałem w tym dziale ale nic konkretnego dla mnie nie znalazłem.

 

p.s. chciałbym uniknąć podpinania się pod zapalniczkę. i dodam że to COMPACT

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remote jest to sygnal +12 ktory wlancza wzmak i ciagnie sie go od radia, GND to masa i ciagniesz ja z karoserii + 12 ciagniesz z akumulatora bezposrednio, przejscie przez plyte grodziowa (jak masz aku pod maska) jest w nogach kierowcy, odchylasz tam wykladzine i znajdziesz taka okragla zaslepke i przez nia trzeba sie przebic. W zyciu nie podpinaj sie pod zapalnicze bo to mozesz z auta zrobic ognisko :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm to właśnie ciężko mi bedzie sie połapać który to ten REM z radia i jak pod ten aku się wpiąć.

 

Jak masz kostke iso przy radiu w aucie to wepnij sie do niebieskiego kabla z napisem +12 antena bo na nim pojawia sie napiecie po wlaczeniu radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo latwiej sprawdz na ktorym przewodzie z radia pojawia sie napiecie po wlaczeniu. Kolory w kostkach moga sie nie zgaadzac. Koniecznie nalezy zalozyc bezpiecznik na przewodzie zasilajacym wzmacniacz jak najblizej akumulatora bo inaczej moze dopiero byc ognisko!!!

Przewod do wzmacniacza musi byc odpowiednio gruby np 4mm kw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może wszystko zepnę do "kupy":

 

- Czerwony kabel zasilający (o jak największej średnicy) bezpośrednio z aku poprzez bezpiecznik (20-30A) do wejścia " + " Tutaj nie należy oszczędzać, najlepiej miedź beztlenową i o jak największej średnicy. Jeżeli będzie za mały przekrój to może przygasać radio przy większym poborze mocy.

 

- Masa, tutaj może być węższy kabel, najlepiej w bagażniku zdrapać troche lakieru i do jakiejś śruby przykręcić. Złapać dobrą mase, która ZAWSZE będzie to b. ważne!

 

- REM, czyli remote=wzbudzenie, najczęściej taki mały kabelek jest ciągnięty razem z Chinchami, w większości radii z jakimi się spotkałem był, to właśnie biało-niebieski kabel, który odpowiadał za antene elektryczną. Raz mieliśmy z tym mały zgrzyt, bo po włączeniu CD, wyłaczał się wzmak (radio chowało antene i napięcie znikało). Trzeba było szukać innego 12V.

 

P.S Zawsze możesz zmostkować na wzmacniaczu 12V i REM i na przewód dać przełącznik włączający wzmacniacz, ale nie polecam takiego rozwiązania... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- REM, czyli remote=wzbudzenie, najczęściej taki mały kabelek jest ciągnięty razem z Chinchami

 

Nie ciagnie sie zadnego"+" razem z chinchami, trzeba go pociagnac razem z "+" od akumulatora, chinche jedna strona auta, zasilanie druga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale skąd dokładniej wykraść to 12V? Przycież nie będe wciskał kabla pod klemę :o a w radio mam tylko dwa chinche biały i czerwony to jest to chyba LOW INPUT lewy i prawy kanał...

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie... radyjko to panasonic ale nie jestem w stanie teraz powiedziec co za model w każdy razie coś z tej wyższej półki a raczej może pośredniej jak na te czasy

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może wszystko zepnę do "kupy":

 

- Czerwony kabel zasilający (o jak największej średnicy) bezpośrednio z aku poprzez bezpiecznik (20-30A) do wejścia " + " Tutaj nie należy oszczędzać, najlepiej miedź beztlenową i o jak największej średnicy. Jeżeli będzie za mały przekrój to może przygasać radio przy większym poborze mocy.

 

- Masa, tutaj może być węższy kabel, najlepiej w bagażniku zdrapać troche lakieru i do jakiejś śruby przykręcić. Złapać dobrą mase, która ZAWSZE będzie to b. ważne!

 

 

no faktycznie zebrales do KUPY i gosciowi wode z muzgu robisz :duh:

 

jezeli mase podlaczysz cienkim przewodem, to podlaczenie plusa nawet takim grubym jak reka nie daje kompletnie nic!!!

Jezeli nie zakladasz kilkuset watowej instalicji to przekroj 4-6 m kw wystarczy. A radio bedzie przygasac jak do radia bedzie za cienki przewod

podlaczony

Przewod zasilajacy najpewniej pociagnac prosto z akumulatora, sa specjalne oczka , ktore do klemy przykrecasz lub inne akcesoria montazowe. Bezpiecznika nie zaklada sie 20 30 A co bedzie jesli we wzmacniaczu masz np 50A??? Zaklada sie wiekszy niz jest we wzmacniaczu. W przypadku zasilania tylko jednego wzmacniacza zabezpiecza on tak naprawde tylko kabel - w przypadku przetarcia/ przeciecia izolacji mamy zwarcie i mimo, ze bardzo duzy prad poplynie, to taki gruby kabel sie nie przepali i spowoduje pozar.

Mozna sie rowniez podlaczyc do instalacji samochodu, ale trzeba wiedziec gdzie :nienie: podlaczenie do akumulatora jest zawsze lepszym rozwiazaniem m.in. dlatego, ze nie obciaza instalacji samochodowej, ktora tez ma nie zawsze male zapotrzebowanie.

Napisalem Ci jak znalezc remote w radiu - miernikiem, jezeli nie masz w instrukcji albo na radiu opisu wyjsc z kostki.

 

A tak podsumowujac -widze, ze faktycznie nie masz pojecia o sprawie - lepiej wydaj troszke kasy na montaz u fachowcow bo nieprawidlowe podlaczenie naprawde moze spowodowac tylko klopoty i nawet pozar

Na prosta instalacje nie trzeba duzo wydac a jak nie wisz gdzie podlaczyc zasilanie to na pewno nie wiesz tez co to znaczy zfazowac glosniki. Nameczysz sie z montazem a i tak nie zagra jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to radio nie orginalne BMW to z tyłu radia powinienes miec taki niebieski kabelek z napisem REMONTE +12 ktory po wlaczeniu radia uruchomi wzmacniacz. Ale mysle ze wiesz ze oprucz tego musisz podpiac zasilanie bezposrednio od akumulatora.
"Nie trzeba grać głośno, żeby być słyszanym" Janusz Kofta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawy elektroniki i elektryki to znam gorzej właśnie z car audio a we wzmaku mam bezpiecznik 20A wiec mysle ze 30A na kablu starczy (tak na wszelki wypadek)

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być, w Twoim przypadku bezpiecznik nie powinien mieć mniej jak 20A i wiecej jak 30A. Pamietaj aby go umieścić zaraz za akumulatorem nie dalej jak 30 cm od niego. Edytowane przez lukaszi
"Nie trzeba grać głośno, żeby być słyszanym" Janusz Kofta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba nie miałeś nigdy porządnych chinchy w samochodzie, każde z którymi się spotkałem, a było tego troche, miały mały kabelek, po to aby podłączyć właśnie wzbudznie.

 

 

:duh: Prosze nie ublizaj wiecej sam sobie :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

mam problem podłączam wzmacniacz mam już wszystko podłączoną masę i kabel do radia ale walczę z zasilanie dociągnąłem kabel do fotela pasażera i kapa...nie wiem co dalej robić proszę o szybką pomoc którędy mam kabel pościć żeby podpiąć się do aku

http://img508.imageshack.us/my.php?image=pict0124ag3.jpg

z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam problem podłączam wzmacniacz mam już wszystko podłączoną masę i kabel do radia ale walczę z zasilanie dociągnąłem kabel do fotela pasażera i kapa...nie wiem co dalej robić proszę o szybką pomoc którędy mam kabel pościć żeby podpiąć się do aku

http://img508.imageshack.us/my.php?image=pict0124ag3.jpg

z góry dziękuje

 

Masa ma byc podlaczona do karoserii!!!!! takim samym kablem jak plus z aku!

 

tu masz fote gdzie jest przejscie przez plyte grodziowa.

http://img403.imageshack.us/img403/4835/dziurazdalalm0.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba nie miałeś nigdy porządnych chinchy w samochodzie, każde z którymi się spotkałem, a było tego troche, miały mały kabelek, po to aby podłączyć właśnie wzbudznie.

 

 

:duh: Prosze nie ublizaj wiecej sam sobie :duh:

 

Zgodze się, że najlepsze chinche maja po środku kabelek do wzbudzania wzmaka...

 

no bo po jakiego H ciagnac oddzielny remote z innej strony skoro musi on byc podlaczony pod radio i wzmak tak jak chinche :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dobra panowie masę podpiełem pod karoserie wcześniej kabel (chincz) radio -> wzmacniacz i zasilanie UDAłO mi się podłączyć do aku :P od strony pasażera się przebiłem znalazłem odpowiednią zaślepkę ale...lipa wzmacniacz w ogóle nie ma poweru i mam 3 wyjścia +12V REM GND

to 12v podpiąłem czerwony (aku) rem zostało wolne i GND niebieski pod masę oczyściłem miejsce zdrapałem farbę i lipa nie gra...trzeba coś zmontować czy co...?

 

 

o co kaman że remote razem z czinczami...? mam radio Alpine CDE-9874RR i mam dwa wyjścia na wzmacniacz to czincze podpiąłem pod jedno z wyjść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

REM - musisz tam podłączyć zasilanie +12V

 

to zasilanie ma za zadanie załanczać wzmacniacz czyli musisz znależć w wiązce kabli od radia taki przewód (zazwyczaj jest on koloru niebieskiego) który po włączeniu radia jest aktywny czyli jest na nim +12V a po wyłącznienu nie ma prądu.

 

Jeśli podepniesz tam przewód, który będzie miał stałe +12V wzmacniacz będzie ciągle w gotowości (tak jakbyś nie wyłączył świateł po wyjściu z auta) a tego nie chemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co mam dodatkowy kabel ciągnąć z rem do radia...? znów przez całe auto ?:P a nie mogę zmostować jakoś zasilania z aku co jest pod wzmacniacz...?

 

chyba napisalem wyraznie - to tak jakbys wychodzac z auta nie zgasil swiatel...

 

 

mozesz zmostkowac w celu sprawdzenia czy gra ale pozniej musisz puscic ten kabel przez cale auto...

 

PS

 

Ja pier*le ty wogole nie masz pojecia o elektronice, masz AC ?? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.