Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hallo:), pisze, ponieważ zastanawia mnie fakt wskazywania przez komputer ilości kilometrów jaka pozostała do przejechania na posiadanej ilości paliwa.

Po zakończeniu jazdy, gdy np. komputer wskazuje 160 km pozostałych do przejechania na paliwie, to np. po włączeniu samochodu następnego dnia wartość ta spada o około 50 km i wzrasta do poprawnego poziomu po przejechaniu około 4,5 km.

Czy na zimnym silniku zawsze tak to sie odbywa, ze na początku jazdy wskazuje trochę mniej niż jest w rzeczywistości, a później wraca do poprawnego poziomu?

 

W sumie wskaźnik ilości paliwa też po przejechaniu około 4 km, jakby się podwyższa o kilka milimetrów.

 

Piotr.

Opublikowano
Prawdopodobnie komputer przelicza aktualne spalanie (małą temperatura zimny silnik bogatsza mieszanka) do tego dochodzi "uspokojenie się" czujnika ilości paliwa w baku. Stąd takie wyniki. Nie jest to nic niezwykłego wg mnie. A co do wskazówki to nigdy sie nie przyglądałem. Odczyt ilości paliwa w baku po dłuższym postoju jest wydaje mi się bardziej wiarygodny niż podczas jazdy (np po naszych polskich dziurach), wtedy czujnik pokazuje raczej najbardziej prawdziwe dane.
Opublikowano
Komputer na bieżąco prognozuje spalanie średnie i chwilowe, jeśli masz zimny silnik i chwilowe jest bardzo duże, to on to od razu uwzględnia i kilometry pozostałe do końca paliwa "maleją" szybciej niż rzeczywiście przejechane... Swego czasu jadąc Jeepem Cherokee jak komputer wyświetlał 0 km przejechałem jeszcze około 40 mil (60 km), bo tyle było do najbliższej stacji benzynowej (pustynia :mrgreen:).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

witam

Ja miałem w trasie tak :

Zasięg 35 km/po krótkim postoju zasięg sie zwiększył do 43 km

zatankowałem 68,430 L po zatankowaniu pod korek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zauwazylem, ze teraz, gdy jest zimno, spadek liczby kilometrow mozliwych do przejechania przy rozruchu jest wiekszy niz gdy jest cieplo, pewnie ze wzgledu na websto

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja miałem zasięg aktualny 30km i zabrakło mi paliwa.Innym razem dojechałem do stacji z zasięgiem 1km.

Więc te dane należy przyjmować z przymrużeniem oka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

miales 30 km na wyswietlaczu i zgasl ci silnik?

 

ja mialem raz "---" i rzutem na tasme podjechalem pod dystrybutor

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie to zgasiłem go i już nie zapaliłem.
Opublikowano
Panowie.Takie zachowanie się tych danych raz większych raz mniejszych zależy od czujnika w zbiorniku paliwa.Jesli auto stoi przodem pod górkę wartośc kilometrów do przejechania spadnie jeśli tyłem pod górkę wzrośnie.A jeśli auto stoi na prostej płaszczyznie to na wskazania komputera są zbliżone w 95% do właściwych Pozdrawiam
BMW M-Power
Opublikowano

Kiedyś wracając z trasy późną nocą, nie miałem już chęci ani siły zjechać na stację, więc podjechałem prosto pod dom myślą, że jutro spokojnie sobie zatankuję, bo i stacja jest jakieś 2 km od domu, wg wskazań komputera pozostało do przejechania "20 km".

Gdy zapaliłem rano, po ruszeniu i przejechaniu 200 metrów komputer zamiast wskazania "20 km" z poprzedniego dnia pokazał "----".

Do stacji dotarłem, ale jakoś miałem mieszane odczucia naciskając na gaz :).

Opublikowano

Witam

Ja niejednokrotnie przejade na "---" i 20km bez kłopotu, jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło żeby mi paliwka zabraklo. Wszystko zależy od wyczucia możliwości swego auta. Ja dziennie robię 300-400 km i auto znam jak własną kieszeń. Kiedyś ktoś mi powiedział że na "---" można śmialo przejechać jeszcze 50km, nie wiem czy to prawda i wolę tego nie sprawdzać :lol: 20 km da się spokojnie zrobić :twisted:

Pozdrawiam :!:

BMW e-39 523i
Opublikowano
Mi sie w głowie nie mieści by doprowadzać auto całkowicie na zero ja tankuje zanim się rezerwa zapali i to najpewniejszy sposób bym nie stał gdzies z powodu paliwa :mrgreen:
BMW M-Power
Opublikowano

witam

 

popieram kolege seba76 - ja rowniez staram sie nie doprowadzac do rezerwy zwlaszcza ze w dieslu to chyba nie jest dobre dla pompy i wtryskow jak sie reszte z baku zasysa .....

Opublikowano
takie jeżdzenie (do zera w baku) to najszybsza droga do zatarcia pompy paliwa w baku- ja tankuję w ostatecznosci jak zapala sie rezerwa, a zazwyczaj jak jest ok. 15 l w baku
Opublikowano
WITAM. Ja ostatnio nie celowo dopuściłem komp na --- bo na słowacji z kumplem pomyliliśmy droge i nawigacja puściiła nas przez góry (zero stacji)to na --- zrobiłem około 40 km :modlitwa: sie przy tym!!!!!!!
Opublikowano
Bak może i ma te 70 litrów, ale rura, którą sie wlewa do baku też ma swoją pojemność, więc w sumie może wejść więcej niż 70 litrów :)
Opublikowano

Ja zdecydowanie popieram teorie: "zanim zapali sie rezerwa - to tankuje".

dzięki temu jestem spokojny o pompę paliwa a i tez nigdy nie wiadomo co i kiedy wypadnie ze będzie trzeba gdzieś się dostać nie mając czasu lub możliwości zajechania na stacje...

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano
Ja zdecydowanie popieram teorie: "zanim zapali sie rezerwa - to tankuje".

 

Moim zdaniem jesteście trochę przewrażliwieni .

Kontrolka rezerwy została wymyślona właśnie w tym celu aby mieć czas zatankować gdy się włączy ( w baku pozostaje wtedy jeszcze odpowiednia ilość paliwa , która umożliwia bezpieczne dojechanie do dystrybutora bez uszczerbku dla pompy i naszych nerwów ) .

 

Tankowanie zanim zapali się rezerwa jest przesadą . To tak jakbyście zmieniali klocki hamulcowe zanim zapali się kontrolka zużycia albo zmieniali olej szybciej niż pokazuje to komputer .

Poza tym tankując do pełna zanim zaświeci się kontrolka zużycie będzie większe , gdyż wzrośnie średnia masa auta , pokonującego dany dystans .

Spadną też osiągi właśnie ze względu na większą masę .

Może ciężko to sobie wyobrazić ale tak właśnie jest a najlepszym tego przykładem jest F1 , gdzie tankowanie przekłada się na konkretne sekundy itd.

Oczywiście są sytuacje , gdy lepiej się zabezpieczyć i mieć w baku ciągle dużo paliwa - kto stał w zimie na autostradzie wiele godzin w korku i musiał się grzać w innym aucie,bo zabrakło mu paliwa - ten wie o czym mówie.

Oczywiście przesadne dbanie o auto nie jest niczym nagannym ale jest to ... przesada .

Opublikowano
Ja zdecydowanie popieram teorie: "zanim zapali sie rezerwa - to tankuje".

 

Moim zdaniem jesteście trochę przewrażliwieni .

Kontrolka rezerwy została wymyślona właśnie w tym celu aby mieć czas zatankować gdy się włączy ( w baku pozostaje wtedy jeszcze odpowiednia ilość paliwa , która umożliwia bezpieczne dojechanie do dystrybutora bez uszczerbku dla pompy i naszych nerwów ) .

 

Tankowanie zanim zapali się rezerwa jest przesadą . To tak jakbyście zmieniali klocki hamulcowe zanim zapali się kontrolka zużycia albo zmieniali olej szybciej niż pokazuje to komputer .

 

 

 

Oczywiście przesadne dbanie o auto nie jest niczym nagannym ale jest to ... przesada .

 

Pompa : Puki jest zasysane Paliwo przez pompę nie ma żadnych problemów ale wtedy musieli byśmy jechać po prostej płaszczyźnie , ON służy jako substancja smarna i chłodząca pompę w zbiorniku, często tak bywa ze pompy sie zacierają nie dla tego ze pływają w ropie tylko ze pracują na sucho, przy niskim stanie paliwa i przechyłach pojazdu

 

Olej : Ja osobiście zmieniam Olej co 15tkm tylko z tego względu ze szanuje swój silnik ponadto po 15tkm mam jeszcze dwie zielone cegiełki na wyświetlaczu.

 

Filtr powietrza wedle wskazań bmw co 2x Olej , a po 15tkm wygląda dość zanieczyszczony .

 

zawsze jest lepiej mieć więcej jak mniej Paliwa w zbiorniku, Moje częste tankowanie jest jak zasięg dochodzi do 100km

Opublikowano

O rany ... szczerze mówiąc nie zwracam na ten wskaźnik uwagi bo pierwszej stacji szukam jak mi wskazówka przekroczy połowę baku na zegarze :P

 

Ale te motywy z podnoszeniem się igły i różnymi ilościami kilometrów (mil) jakie pozostały do pokonania też już zauważyłem. Kiedyś jadąc 300 mil w UK z jednego miejsca w drugie cały czas praktycznie dwupasmówką, zauważyłem, że przez jakieś 30 mil zasięg jaki mogę pokonać zmienił się praktycznie o mile - nie mam pojęcia jakim sposobem to obliczył.

 

Ale najbardziej cieszy zasięg na pełnym zbiorniku - okrągłe 500 mil (według komputera) :P

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=285366 <- E36 318i Touring ... była :(

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73366 - E39 520i ... była :(

E32 730i R6 - Diamantschwarz Metallic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.