Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od niedawna jestem posiadaczem BMW serii 3 w Turbo Dieslu w tamtym tygodniu wracałem sobie jak zawsze z pracy i w pewnym momencie wywaliło mi kontrolkę od AKU (ładowania), myślałem że zerwał się pasek ale pasek jest git, mam szwagra mechanika i doszlismy do wniosku że to reg. napięcia po wymianie go na nowy dalej to samo jest bardzo słabe ładowanie 12.3-12.6V więc kolejnym krokiem była wymiana komutatora po jego wymianie podziałał jakieś 2 min. i z powrotem wywaliło kontrolke i spaliło komutator po wymianie na jeszcze jeden , też go spaliło, chyba gdzieś jest zwarcie ale gdzie ? lub co może być przyczyną że nowy komutator założony po chwili zostaje spalony ? gdzieś za duże napięcie idzie i go wypala tylko pytanie gdzie ?
Opublikowano
w tym problem że reg.napięcia jest zespolony ze szczotkami i przy wymianie regulatora wymieniłem automatycznie szczotki na nówki i nie dało nic, tak jak pisałem że upalony był komutator po wymianie go (dwukrotnie) na nowy cały czas go spala ...
  • Moderatorzy
Opublikowano
A mostek jest rozumiem razem z regulatorem. Bo wyglada na to ze cos naprawde obciaza ci ostro.
Opublikowano
na 99% rozwiązałem problem przewód minusowy od ABS dotykał przewodu plusowego od alternatora teraz tylko założyć jeszcze jeden komutator i zobacze czy jest dobrze jak nie to sie pochlastam :)
  • Moderatorzy
Opublikowano

Na schemacie nie ma nic o tym ze regulator siedzi z mostkiem. Obstawial bym ze ktoras diodal poszla w buty i zwiera palac uzwojenie wirnika.

 

Sprawdzilem w ksiazce sam naprawiam E36 i mostek diodowy jest osobno tak ze pozostaje sprawdzenie diod jezeli da sie wymienic pojedyncza to rob jak nie to calosc. Kazdy elektryk poradzi sobie z jego sprawdzeniem.

 

I o jakim komutatorze mowisz tam jest pradnica 3 fazowa tak ze komutatora nie ma :)

Opublikowano (edytowane)
Na schemacie nie ma nic o tym ze regulator siedzi z mostkiem. Obstawial bym ze ktoras diodal poszla w buty i zwiera palac uzwojenie wirnika.

 

Sprawdzilem w ksiazce sam naprawiam E36 i mostek diodowy jest osobno tak ze pozostaje sprawdzenie diod jezeli da sie wymienic pojedyncza to rob jak nie to calosc. Kazdy elektryk poradzi sobie z jego sprawdzeniem.

 

I o jakim komutatorze mowisz tam jest pradnica 3 fazowa tak ze komutatora nie ma :)

Edytowane przez zbigniewst
  • Moderatorzy
Opublikowano
Na schemacie nie ma nic o tym ze regulator siedzi z mostkiem. Obstawial bym ze ktoras diodal poszla w buty i zwiera palac uzwojenie wirnika.

 

Sprawdzilem w ksiazce sam naprawiam E36 i mostek diodowy jest osobno tak ze pozostaje sprawdzenie diod jezeli da sie wymienic pojedyncza to rob jak nie to calosc. Kazdy elektryk poradzi sobie z jego sprawdzeniem.

 

I o jakim komutatorze mowisz tam jest pradnica 3 fazowa tak ze komutatora nie ma :)

 

zanim cos napiszesz to sie naucz...nie wszyskie alternatory maja diody osobno....BMW ma w szczotkotrzymaczu mostek diodowy :P

 

Gdybys dobrze przeczytal co napisalem to bys widzial ze wiedze wzielem z literatury fachowej. I sprawdzilem sobie ponownie zanim odpisuje.

Wiec dla twojej informacji w alternatorzym jest "plytka z diodami".

Zanim zaczniesz kogos poprawiac zadaj sobie trudu i sie do informuj gdzies.

Opublikowano
Na schemacie nie ma nic o tym ze regulator siedzi z mostkiem. Obstawial bym ze ktoras diodal poszla w buty i zwiera palac uzwojenie wirnika.

 

Sprawdzilem w ksiazce sam naprawiam E36 i mostek diodowy jest osobno tak ze pozostaje sprawdzenie diod jezeli da sie wymienic pojedyncza to rob jak nie to calosc. Kazdy elektryk poradzi sobie z jego sprawdzeniem.

I o jakim komutatorze mowisz tam jest pradnica 3 fazowa tak ze komutatora nie ma :)

 

zanim cos napiszesz to sie naucz...nie wszyskie alternatory maja diody osobno....BMW ma w szczotkotrzymaczu mostek diodowy :P

 

Gdybys dobrze przeczytal co napisalem to bys widzial ze wiedze wzielem z literatury fachowej. I sprawdzilem sobie ponownie zanim odpisuje.

Wiec dla twojej informacji w alternatorzym jest "plytka z diodami".

Zanim zaczniesz kogos poprawiac zadaj sobie trudu i sie do informuj gdzies.

podaj ta literature fachowa...sam jestem ciekaw...bo np.o jakiej ty piszesz prowadnicy 3fazowej...czyzby szczotkotrzymacz/regulator napiecia mial 3 szczotki :?: tu masz obrazek regulatora napiecia.. http://moto.allegro.pl/item304437668_regulator_napiecia_audi_vw_skoda_typ_bosch.html

a tak wyglada regulator napiecia /mostek/ bez szczotek...http://moto.allegro.pl/item308941955_regulator_napiecia_gm.html

 

tak ze zdania nie zmieniam co pisalem...trzeba czytac dobrze... :reading2: :reading2: :reading2:

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

"Sam naprawiam E36"

Masz jakies pojecie o rozpraszaniu ciepla. Zobacz jaki kaloryfer jest na regulatorze.

Masz pojecie o prostowaniu napiecia. Popatrz w schemat i mozesz sobie zobaczyc ze mostek jest tak jak wszedzie dwupolowkowy.

Uwazasz ze ten kawalek czarnego elementu na szotkotrzymaczu jest mostkiem? 80A*1,4V daje wiecej jak 100W.

Nie ma miejsca na forum na sprzeczanie sie. Jezeli chcesz rozmawiac o sprawach technicznych to zapraszam na priv.

Kolego najprawdopodoniej znalazl juz przyczyne.

Edytowane przez nerwus
Opublikowano
"Sam naprawiam E36"

Masz jakies pojecie o rozpraszaniu ciepla. Zobacz jaki kaloryfer jest na regulatorze.

Masz pojecie o prostowaniu napiecia. Popatrz w schemat i mozesz sobie zobaczyc ze mostek jest tak jak wszedzie dwupolowkowy.

Uwazasz ze ten kawalek czarnego elementu na szotkotrzymaczu jest mostkiem? 80A*14V daje wiecej jak 1KW.

Nie ma miejsca na forum na sprzeczanie sie. Jezeli chcesz rozmawiac o sprawach technicznych to zapraszam na priv.

Kolego najprawdopodoniej znalazl juz przyczyne.

 

tak na pewno znalazl przyczyne...bo pisalem ze ma sprawdzic na przebicie...a mostki prostownicze wystepuja jeszcze mniejsze i to o wiekszych amperach :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Patrz pare postow do gory

na 99% rozwiązałem problem przewód minusowy od ABS dotykał przewodu plusowego od alternatora teraz tylko założyć jeszcze jeden komutator i zobacze czy jest dobrze jak nie to sie pochlastam :)

 

wiekszych amperach

Ostatnie zdanie ukazuje wyraznie co wiesz o elektrotechnice.

 

a mostki prostownicze wystepuja jeszcze mniejsze :

Chetnie je zobacze.

 

Zajrzyj do wspomnianej ksiazki a przestaniesz sie upierac.

Opublikowano

u mnie jest regulator bardzo podobny do tego ze zintegrowanymi szczotkami

 

http://www.autocaros.pl/shop.php?a=product&productid=AM38188%20MM&from=uni

 

a mówiąc słowo KOMUTATOR miałem na myśli ten element o który pocierają szczotki

 

w poniedziałek założę jeszcze jeden i dam znać czy rzeczywiście przyczyną jest/było dotykanie minusowego przewodu od ABS do plusowego przewodu alternatora, już wszystko zaizolowałem itp.

Opublikowano

Panowie .... ktoś tu myli pojęcia...

W regulatorze napięcia posiadającym szczotki i szczotkotrzymacze nie ma mostka. Regulator podaje wzbudzenie poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe do wirnika. Cała "moc" (energia) z alternatora czerpana jest z uzwojeń stojana poprzez mostek prostowniczy trójfazowy.

Nie wyobrażam sobie że szczotki tych rozmiarów mają coś wspólnego z prądem rzędu 80-120A.

Odsyłam do lektury z gatunku maszyn elektrycznych.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
Panowie .... ktoś tu myli pojęcia...

W regulatorze napięcia posiadającym szczotki i szczotkotrzymacze nie ma mostka. Regulator podaje wzbudzenie poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe do wirnika. Cała "moc" (energia) z alternatora czerpana jest z uzwojeń stojana poprzez mostek prostowniczy trójfazowy.

Nie wyobrażam sobie że szczotki tych rozmiarów mają coś wspólnego z prądem rzędu 80-120A.

Odsyłam do lektury z gatunku maszyn elektrycznych.

 

Popieram.Wystarczy zerknac na http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator

 

u mnie jest regulator bardzo podobny do tego ze zintegrowanymi szczotkami

 

http://www.autocaros.pl/shop.php?a=product&productid=AM38188%20MM&from=uni

 

a mówiąc słowo KOMUTATOR miałem na myśli ten element o który pocierają szczotki

 

Nie jest to komutator ale regulator napiecia. Usun zwarcie i sprawdz na starym regulatorze czy wszystko jest w porzadku. Jezeli naprawde ten element sie pali jak piszesz to masz problem z wirnikiem.

Edytowane przez nerwus
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zbigniew! Ty pierwszy zacząłeś więc nie mów innym co mają usuwać z wątku!!!!! :evil:

 

DJ Tygrys chyba znalazł rozwiązanie problemu dlatego myślę że wszelka dalsza dyskusja jest zbędna w tym wątku. Chcecie sobie coś udowadniać- odsyłam na PW!!!! Jeśli coś nowego się pojawi Tygrys zapyta. Nie zamykam wątku no chyba że Tygrys tak powie.... :roll2:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

nerwus

 

zbigniewst napisał:

wiekszych amperach

 

Ostatnie zdanie ukazuje wyraznie co wiesz o elektrotechnice.

 

zbigniewst napisał:

a mostki prostownicze wystepuja jeszcze mniejsze :

 

Chetnie je zobacze.

 

zobacz....http://www.tme.pl/katalog/index.phtml

:shock:

Opublikowano
Zbigniew! Ty pierwszy zacząłeś więc nie mów innym co mają usuwać z wątku!!!!! :evil:

 

DJ Tygrys chyba znalazł rozwiązanie problemu dlatego myślę że wszelka dalsza dyskusja jest zbędna w tym wątku. Chcecie sobie coś udowadniać- odsyłam na PW!!!! Jeśli coś nowego się pojawi Tygrys zapyta. Nie zamykam wątku no chyba że Tygrys tak powie.... :roll2:

 

przyznalem sie ze sie pomylilem :?:

Opublikowano

no dobra pomyliles sie ale nie raz ... bo druga pomyłka to post pod postem ... użyj na drugi raz opcji EDYCJA POSTU ..

 

ps. Jeszcze tematu nie zamykamy jutro wieczorem bede wiedział czy te dwa kable które napisalem wyżej robiły zwarcie jak tak to potwierdze i temat w odstawke

 

 

ps.2 Nerwus ja wiem że to regulator napięcia ale chodzi mi o element O KTÓRY POCIERAJĄ SZCZOTKI czyli w moim słowniku jest to KOMUTATOR i ta częśc trzykrotnie zostałą spalona poprzez zwarcie które (jak myślę) już zostało wyeliminowane ale poczekam do ostatniej oceny do jutra wieczora bądź do wtorku godziny popołudniowe

Opublikowano
Czekaj czekaj bo juz zglupialem :)

 

Co w koncu ci sie pali. :) Zerknij do tego dokumentu worda tam masz ladny rysunek http://www.sciaga.pl/prace/getattach.html?aid=12149.

Podaj nr. czesci z rysuku i wtedy bedzie mozna rozmawiac dokladnie.

 

przeciez pisze ze slizgi /potocznie komutator/ mu sie pali...a ta siaga nie wyswietla :P

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czekaj czekaj bo juz zglupialem :)

 

Co w koncu ci sie pali. :) Zerknij do tego dokumentu worda tam masz ladny rysunek http://www.sciaga.pl/prace/getattach.html?aid=12149.

Podaj nr. czesci z rysuku i wtedy bedzie mozna rozmawiac dokladnie.

 

przeciez pisze ze slizgi /potocznie komutator/ mu sie pali...a ta siaga nie wyswietla :P

 

Jezeli jest tak jak mowisz to wirnik ma przebicie do masy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.