Skocz do zawartości

EML przepustnica - problem po przeczyszczeniu


nOKo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Rozebrałem elektroniczną przepustnicę aby ją przeczyścić ponieważ była strasznie zasyfiona - oblepiona. Jednak po jej ponownym zamontowaniu silnik pracuje tragicznie, obroty na zimnym spadają czasem nawet poniżej 500 ,po nagrzaniu spadają do około 550 czasami. Wydaje mi się że mogły się przesunąć grzebyki :evil: które ślizgają się po ścieżce oporowej. Czy ktoś z Was wie może jakie powinny być oporności przy otwartej i zamkniętej przepustnicy :?: (i na jakich pinach)

Bardzo proszę Was o pomoc :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

P.S.: Zaznaczam że objawy te wystąpiły jeszcze przed założeniem gazu. Ostatnio założyłem sekwencję(auto nigdy przedtem nie widziało gazu), i kiedy przejdzie na gaz silnik pracuje bardzo ładnie,ale też czasami zdarza mu się zejść do 500 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczyszczeniu przepustnicy powinno się zrobić adaptację przepustnicy i dostroić ja na komputerze - czyli podpięcie pod kompa.
..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczyszczeniu przepustnicy powinno się zrobić adaptację przepustnicy i dostroić ja na komputerze - czyli podpięcie pod kompa.

pierwsze słysze o jakiejś adaptacji przepustnicy , raczej resecik kompa...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak sie zajolem swoja przepustnica i ja rozebralem to nie ustawialem nic ustawila sie sama a to ze auto chodzi tragicznie moze byc wina przetartych scierzek po ktorych grzebyki sie slizgaja dawalem takiego posta o naprawie tego http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=11524&highlight=eml tu masz szczegoly

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Rozebrałem elektroniczną przepustnicę aby ją przeczyścić ponieważ była strasznie zasyfiona - oblepiona. Jednak po jej ponownym zamontowaniu silnik pracuje tragicznie, obroty na zimnym spadają czasem nawet poniżej 500 ,po nagrzaniu spadają do około 550 czasami. Wydaje mi się że mogły się przesunąć grzebyki :evil: które ślizgają się po ścieżce oporowej. Czy ktoś z Was wie może jakie powinny być oporności przy otwartej i zamkniętej przepustnicy :?: (i na jakich pinach)

Bardzo proszę Was o pomoc :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

P.S.: Zaznaczam że objawy te wystąpiły jeszcze przed założeniem gazu. Ostatnio założyłem sekwencję(auto nigdy przedtem nie widziało gazu), i kiedy przejdzie na gaz silnik pracuje bardzo ładnie,ale też czasami zdarza mu się zejść do 500 obrotów.

 

A tak przy okazji ile dałeś teraz za sekwencję do 3.5 l i ile Ci pali?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że mogły się przesunąć grzebyki :evil: które ślizgają się po ścieżce oporowej.

Ustaw grzebyki (Regulacja na klucz gwiazdkowy) i sprawdź czy dotykają do styków. Pracę wykonuj na rozgrzanym motorze. W którymś z postów pisałem już o "zabawie" z silniczkiem przepustnicy EML.

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścieżki są OK - nie są wytarte , w sumie wyglądają jak nowe, więc nie tędy droga. Kontrolka EML nie wyskakuje podczas jazdy- po odpaleniu silnika gaśnie - więc jest OK.

Już kilkakrotnie robiłem reset kompa - nic nie pomogło :cry2:

Napiszcie proszę :modlitwa: jakie są u Was rezystancje na poszczególnych wyjściach przepustnicy , przy zamkniętej i otwartej.

P.S: Odnośnie instalacji gazowej to dałem 3500 z groszami.

P.S.2: Auto ma przebieg poniżej 250 000 km - myślę że jest oryginalny - wnioskuję po stanie korbowodu,panewek itd oraz nie był otwierany ponieważ miał oryginalne uszczelki a ich stan odpowiadał wiekowi auta :). Przy takim przebiegu myślę ze przepustnica nie mogła się zepsuć (zwłaszcza że nigdy przedtem nie widziała gazu) więc najpierw chciałbym sprawdzić oporności przy otwieraniu przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścieżki są OK - nie są wytarte , w sumie wyglądają jak nowe, więc nie tędy droga. Kontrolka EML nie wyskakuje podczas jazdy- po odpaleniu silnika gaśnie - więc jest OK.

Przy minimalnym przestawieniu gezbyka na jego osi kontrolka EML po odpaleniu gaśnie ale ustawienie może być nieprawidłowe i silnik pracuje na jałowym z prędkością np. 500 obr. na min. Miałem tak u siebie. Trochę się naskakałem zanim ustawiłem idealnie. Kilkanaście razy zakładałem i zdejmowałem ją.

Napiszcie proszę jakie są u Was rezystancje na poszczególnych wyjściach przepustnicy , przy zamkniętej i otwartej.

Te dane znajdziesz w "Bentleys manual" do którego link jest na forum.

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście nie ma tam danych dotyczących rezystancji na pinach silniczka przepustnicy. Możesz jednak sprawdzić czujnik położenia pedału przespieszacza sprawdzając napięcie na 20tym pinie konektora diagnozowania eml. Pierwsze gniazdo(wygląda jak diagnostyczne) od podszybia. Pod gumową osłoną niebiesko-brązowy przewód (pin20) przy włączonym zapłonie powinien wskazywać 0,35-0,45V , a przy pedale w dechę 3,7-3,8V.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.