Skocz do zawartości

dziwny, zbyt duży poziom oleju


Przemas

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ poszukuję przyczyn "cykania" silnika mojej e39 523i postanowiłem dzis zajżec do oleju. Wyciągnąłem bagnet a ten był mokry na całej wysokosci plastiku! Oczywiscie wytarłem go i powtórzyłem próbę, nadal jest tak samo. Dodam, że auto nie było uruchamiane całą noc, stało na równym podłożu. Gdy zmieniałem olej z filtrem wlałem dokładnie 6,3L a wiec mniej niz wchodzi. Przejechalem ok 3000tkm od tej pory i było dobrze do dzis. Olej to castrol magnatec ale chyba nie jest on tak magnetyczny żeby nie spływał wcale ? Poza tym czesc bagnetu jest z plastiku.

Dodam, że płynu chłodniczego nie ubyło, paliwa w oleju tez nie widac. Silnik, poza wsomnianym cykaniem, pracuje bez zmian. Jakim cudem mam wiecej oleju?

Tak soie myslę, że może miskę przygniotłem ale nie kojarzę takiego zdarzenia a teraz jest juz za późno na sprawdzanie. Macie inny pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z cykaniem, ale zalałem półsyntetycznym Mobilem 10W40 i chodzi bez zarzutu. Jak długo stoi nie włączany to po zapaleniu, cyka przez 3, 4 sekundy, ale to normalne przy dłuższej przerwie, ponieważ olej przy kilkudniowym nieużywaniu samochodu spływa i potrzebuje kilku sekund aby wpłynąć ponownie w zakamarki w dostatecznej ilości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec byłem dzis u speca aby posłuchał cykania. Najpierw powiedział,że to samoregulatory zaworów ale po chwili doszedł do wniosku, że to wtryski. Gadał, że pracują one do 1500obr a potem odłączają się co potwierdziło przegazowanie silnika. kazał olac spra bo zbyt drogo wyjdzie a moze sie powtórzyc zaraz.

Tu mnie olsniło, że skoro wtrysk jest walnięty to pewnie leje paliwo do cylindra w nadmiarze a to z kolei, niespalne, leje sie do oleju. Kiedy silnik był ciepły i wyjąłem bagnet faktycznie czuc było zapach benzyny.

Proszę o radę i opinie o zrobic, czy da się zmienic tylko 1 wtrysk, jaki to koszt i co ewentualnie mnie jeszcze moze czekac oprócz nowego oleju? Czy te wtryski mają prawo tak szybko pasc?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie paliwo dostaje się do oleju, to tym samym rozrzedza olej, a taki olej nie zapewnia juz odpowiedniego smarowania i powoduje nadmierne zużycie silnika. Więc najlepiej się tym zająć jak najszybciej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorsze wlasnie jest to, ze nie wiem dokładnie ile czasu tak bylo. Olej zmieniłem ok 15.12, potem kilka razy patrzyłem na stan ale od ok 3 tygodni juz nie sprawdzałem. Bagnet natomiast jest mokry ok 5cm ponad plastik! Sporo tego paliwka juz tam jest. Az sie boje telefonu od mechanika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec moja 523 jest po pierwszym podejsciu naprawy. Gosc sprawdził wtryski i stwierdził, że żaden nie jest rewelacyjny, klepią jednakowo, natomist żaden nie jest tez tragiczny i on by tego nie ruszał. To co było dziwne wg niego to cisnienie paliwa jakie szlo na te wtryski. Wynosiło 4,5 bar zamiast 2,5 (jego dane).

Czy takie cisnienie moze uszkodzic wtryski? Czy może powodowac, że nadmiar benzyny leje się do oleju?

I z innej beczki czy możliwe jest aby w silniku 2,5 (e39 523i), 2000r, podwójny vanos, wchoziło mniej niż 6,5L oleju? Mechanik twierdzi,że spuszczony olej wcale nie miał zbyt duzo benzyny w sobie a na jego oko to po prostu oleju nalano zbyt wiele. Byłe przy nalewaniu (przy wymianie w grudniu), weszło 6,3L a reszte wziałem na ewent dolewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynam głupieć.

Nowe obserwacje stanu są takie:

-niedziela rano, auto po nocy, stan idealnie max

-niedziela po południu, silnik 3 godz po jeździe, stan max

-poniedziałek rano, silnik nie odpalany, stan 5cm ponad max

-pon ok 12, po przejechaniu 6km, pstój ok 4 godzin, po odkręceniu korka oleju i odczekaniu 5minut, stan max

-dzis, silnik po nocy, stan 5cm ponad max

 

Pomiary zawsze na równym podłożu. Czy mozliwe jest aby dostawało sie tam jakies powietrze zwiekszające cisnienie/objetosc oleju? Czy cos dzieje sie z cyrkulacją oleju? Kontrolka działa i gasnie niezaleznie od innych, podczas wymiany oleju równiez tak jak byc powinno. Ma ktos jakis pomysł bo paliwo chyba jednak wykluczam ze wzgledu na zmiany stanu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Przemas,

Podzielę się moimi spostrzeżeniami, bo mam podobną sytuację tylko, że w E34 M50B25.

 

Otóż wydaje mi się, że z olejem jest u ciebie wszystko w porządku, natomiast podwyższony jego stan wynika z faktu, że olej przesącza się do miski przez wyrobiony zaworek w obudowie pompy (to moje domysły). W moim silniku jest to nr. 9 (link nr.1), natomiast u Ciebie byłby to nr. 6 (link nr.2).

I teraz pytanie nr. 1: Czy przy uruchamianiu silnika zimnego jak masz stan oleju powyżej max nie gaśnie ci kontrolka oleju troche później?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=11_1277&hg=11&fg=30

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM41&mospid=47539&btnr=11_1276&hg=11&fg=30

 

-poniedziałek rano, silnik nie odpalany, stan 5cm ponad max

-pon ok 12, po przejechaniu 6km, pstój ok 4 godzin, po odkręceniu korka oleju i odczekaniu 5minut, stan max

-dzis, silnik po nocy, stan 5cm ponad max

 

To co napisałeś obserwuję również u siebie. Jak samochód postoi przez noc, po dłuższej przejażdżce (rozgrzany silnik) to olej spływa przez ten zaworek prawie w całości do miski olejowej (a część powinna zostać w obudowie filtra). Potem widzę na bagnecie, że mam ponad max i jak uruchamiam silnik rano, to kontrolka oleju gaśnie po 2-3 sekundach (pompa musi przepompować olej z miski). Natomiast jak przejadę krótki dystans (mniej niż 10 km) to olej nie zdąży się rozgrzać, przez co jest gęstszy i jak wyłączam silnik, to nie przesącza się przez ten zaworek do miski, ale zostaje gdzie powinien i wtedy mam np. trochę poniżej max. Kontrolka oleju gaśnie wtedy od razu.

I jeszcze sprawa jednostek. Rozumiem, że piszesz o 5 milimetrach (mm), a nie centymetrach (cm).

| _ | - 5mm

| ____________________ | - 5cm

 

Aha, i jeszcze 1 sprawa, jak długo spuszczaliście stary olej?, bo mi znajomy powiedział, że aby on w całości spłynął to nie wystarczy 20 minut, po tym czasie potrafi jeszcze trochę zostać.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz, musze sprawdzic jak jest z tą kontrolką ale wydaje mi się, że jest ok.

jednostek NIE pomyliłem niestety. Jest tak, że stan oleju sięga az na pręt od bagnetu a wiec cały plastik (max + ok2-3cm) i wchodzi na metal ok 2-3cm!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagnet obsługuję właściwie ale dzieki za poradę, czasem takie rzeczy się pomija ;)

Gadałem dzis z mechanikiem Bawaria Motors i z objawów jakie mu opisałem telefonicznie, on sugeruje czyszczenie odmy. Tyle, że on nie ma czasu przez 2 tygodnie. Mechanik, który regulował mi cisnienie wtrysków (bylo podejzenie, ze leje sie benzyna do oleju) z kolei nie bardzo sie sklania do opcji zatkanej odmy.

Na domiar złego dzis po raz pierwszy pojawiło sie "mleko" pod korkiem oleju, na sciankach dekla i troche na bagnecie (po 6km jazdy ale jak napisałem 1szy raz). To juz mnie niepokoi bo straszy uszczelką. Jak sie zapatrujecie na opcję z odmą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagnet obsługuję właściwie ale dzieki za poradę, czasem takie rzeczy się pomija ;)

Gadałem dzis z mechanikiem Bawaria Motors i z objawów jakie mu opisałem telefonicznie, on sugeruje czyszczenie odmy. Tyle, że on nie ma czasu przez 2 tygodnie. Mechanik, który regulował mi cisnienie wtrysków (bylo podejzenie, ze leje sie benzyna do oleju) z kolei nie bardzo sie sklania do opcji zatkanej odmy.

Na domiar złego dzis po raz pierwszy pojawiło sie "mleko" pod korkiem oleju, na sciankach dekla i troche na bagnecie (po 6km jazdy ale jak napisałem 1szy raz). To juz mnie niepokoi bo straszy uszczelką. Jak sie zapatrujecie na opcję z odmą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że czyszczenie odmy wg mojego mechanika to zdjęcie 2 oringów z bagnetu oleju! Oczywiscie nic o tym nie wspomniał. Twierdził natomiast, że odma i rurki (?) są drożne i czyste. Kolektora nie zdejmował. Kasy nie wziął ale nie o to mi chodziło. Dopatrzyłem sie dopiero pod domem. Mogę tak jeździc do czasu prawdziwego czyszenia odmy czy lepiej nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche na temat Odmy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=67711

 

Ponadto zdaje mi sie ze kontrolka ciśnienia oleju powinna gasnąć wraz z przekręcaniem rozrusznika , tak jest w moim przypadku co prawda diesel ale zasada działania Pompy olejowej jest ta sama.

Natomiast co do Masełka może być to wynikiem niedogrzania,sprawdź czy po przejechaniu 30 km jest podobnie ??.Odma jest bardzo ważna w zimnej fazie silnika , niedrożna odma może powodować skraplanie sie pary wodnej wynikiem fuzji ciepłego z zimnym powietrzem w silniku.ale nie może być to powodem wzrostu objętości Oleju.Co do zaworu zwrotnego Oleju to nie moge nic powiedzieć na ten temat , stan oleju sprawdzam co parę tysięcy km i stan jest taki sam,Jedno co wiem to przy wymianie Oleju musi on mieć temp robocza dzięki temu chyba spłynie cały olej przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche na temat Odmy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=67711

 

Ponadto zdaje mi sie ze kontrolka ciśnienia oleju powinna gasnąć wraz z przekręcaniem rozrusznika , tak jest w moim przypadku co prawda diesel ale zasada działania Pompy olejowej jest ta sama.

Natomiast co do Masełka może być to wynikiem niedogrzania,sprawdź czy po przejechaniu 30 km jest podobnie ??.Odma jest bardzo ważna w zimnej fazie silnika , niedrożna odma może powodować skraplanie sie pary wodnej wynikiem fuzji ciepłego z zimnym powietrzem w silniku.ale nie może być to powodem wzrostu objętości Oleju.Co do zaworu zwrotnego Oleju to nie moge nic powiedzieć na ten temat , stan oleju sprawdzam co parę tysięcy km i stan jest taki sam,Jedno co wiem to przy wymianie Oleju musi on mieć temp robocza dzięki temu chyba spłynie cały olej przy wymianie.

 

Nie powem, że nie masz racji bo nie znam jeszcze przyczyn mojego problemu. Faktem jest natomist, że najwyraźniej cos jest nie tak z cisnieniem w układzie olejowym. Tak tez twierdzi mechanik z BMW.

Potwierdzają to:

1. Gdy stan oleju przekracza max (sporo) i wyjmie się bagnet oraz odkręci korek do wlewania oleju, to po poziom oleju obniża się dość szybko i osiaga stan max

2. Po wczorajszej naprawie ;) (zdjęciu 2 szt oringów z bagnetu) stan utrzymuje się na zwykłym poziomie max. Wykonałem już 5 pomiarów w tym jeden ok 15 min po zgaszeniu silnika a tak szybko wczesniej olej nie opadał.

 

Coś więc nie pozwala mu opasc szybciej (a czasem wcale) tak długo jak długo układ jest szczelny. Tyle, że wg mnie brak oringów to conajwyżej półśrodek a problem chcę zwalczyc profesjonalnie i na zawsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mi się coś wydaje , że to może być ciśnienie sprężania , które się w jakiś sposób przedostaje do układu smarowana. Zwiększa ciśnienie starając się wypchnąć olej z miski. Zdjęte o-ringi pozwalają uchodzić ciśnieniu.

Ale odma powinna to ciśnienie niwelować więc to może jednak ona?

ALE ZAZNACZAM , że ekspertem w tych sprawach nie jestem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno przedmuchów nie ma ale tak samo podobno czyscili mi odme. nie było mnie przy tym. silnik okreslono na bardzo zdrowy ale cisnienia jeszcze nie mierzyłem. motor ma 90tys km (dokumenty), poprzedni wlasciciel kupil go z BMW z 49tys km (dokumenty) i sam dojexdził do 79tkm. z tego co widziałem to nie wygladał i nie jezdził jak kat (gosc z 1963r). ja tez auta nie zarzynam tyle, ze najwiecej jezdzi po miescie, na zimno.

ugadam sie z tym gosciem z bawaria motors bo to chyba bedzie najpewniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Musialem to odgrzebac bo wciaz mnie to nurtuje. Oddałem w lutym auto na czyszczenie odmy. Zamiast tego, jak sie zorientowałem w domu, zdjeli mi oringi z bagnetu :) (gratis). Dokupiłem oringi tej samej sredicy ale z cienszej gumy, także bagnet wchodził bez duzego oporu. Stan oleju był idealnie taki jak trzeba, przy kazdym pomiarze. Udąło mi się niedawno zdobyc oryginalne oringi i je założyłem. Niestety po przejechaniu ok 100km, rano na zimnym silniku objaw powrócił. Bagnet o korek oleju ciężko było wyjąć. Poziom oleju na bagnecie sięgał ok 5cm powyżej max.

Czy mogę jeździc z tymi mniejszymi oringami, zastępując niejako odmę otworem bagnetu czy lepiej cos z tym zrobic? Boję się czyszczenia odmy bo sporo trzeba rozebrac, zmieniac uszczelki itp. Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odma zatkana to może być masełko bo silnik nie ma odpowietrzenia. robisz krótkie odcinki jazdy i silnik masz nie wygrzany. Wówczas robi się masło. Nie sądzę żeby to była uszczelka i obym sie nie mylił. Pierwsze co to faktycznie odma.

A czy odma nie wystepuje tylko w dieslach gdzie gra dużą rolę, moze przeczyśćcic powinieneś magistrale olejowa i tyle. Mam ten sam silnik i napewno cykanie nie jest spowodowane zbyt duza iloscia oleju, raczej odwrotnie jakbys go miałó za mało owszem powinno cykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce mi się tego czytać po kolei ale z grubsza to wygląda tak :

olej sprawdzaj gdy silnik ciepły ale kilka minut po zgaszeniu

po nocy na zimnym silniku możesz mieć bagnet cały mokry bo po pierwsze olej po bagnecie w ciasnej rurce pnie sie sam do góry a po drugie jak silnik stygnie to zmieniają się ciśnienia wewnątrz silnika

takie to moje obserwacje po trzech latach eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale dlaczego niby w innych autach (a mam ich 7) olej na zimnym silniku zawsze jest OK. Ponadto bez oringów na bagnecie w tym aucie poziom na zimnym silniku tez jest OK. Stwarza się tam jakies podciśnienie, po wyjęciu bagnetu i odczekaniu chwili olej opada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja diagnoza - zapchan odma na odcinku głowica - membrana odstojnika oleju. Duże podciśnienie w kolktorze ssącym ( połączonym z odmą) powoduje zasysanie oleju w rurke bagnetu. W ekstremalnym przypadku może zassac olej nawet do silnika. Cieżko sie to demontuje(łącznie z wyjeciem przepustnicy) ale warto to wyjąc i przeczyścić. Robilem to w poprzedniej 520i M52TU. A tak to wygląda http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM51&mospid=47544&btnr=11_2194&hg=11&fg=15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę temat. U mnie też chyba występuje podobny problem(e46 320i M52) . Podczas wymiany zalałem około 6 l oleju. Po kilku dniach sprawdziłem stan i był 1-2 cm ponad stan, więc odciągnąłem trochę oleju myśląc, ze za dużo zalałem. Problem "wysokiego" stanu zniknął niby ale jakby silnik troszkę głośniejszy sie stał.

Kolego Przemas czy uporałeś się z tą przypadłością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.