Skocz do zawartości

Plyn chlodnicy wywalilo, silnik nie rowno pracuje, help.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzis mialem nieudany wypad za miasto, w trasie w pewnym momencie samochod przestal reagowac na gaz, silnik pracowal, ale gaz poprostu nie dzialal. Samochod zaczal sie zatrzymywac no i pojawil sie komunikat ze temperatura silnika jest za wysoka, wskazowka pokazala to samo.

Zatrzymalem sie na poboczu, z przodu pojawilo sie troche dymu, podnioslem maske i okazalo sie ze zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodniczego wywalil caly plyn pod maska. Sprawdzilem w zbiorniczku plyni bylo go jeszcze polowe, pozatym nie pokazywal sie komunikat abym sprawdzil plyn w chlodnicy.

Poczekam az temperatura spadnie i ponownie uruchomilem samochod, podjechalem z 10 metrow i znow wskazowka temperatury silnika na czerwone pole wpadla. Zatrzymalem samochod, sprawdzilem poziom plynu w chlodnicy i juz go nie bylo. Komputer tez pokazal komunikat abym sprawdzil plyn. Mialem w bagazniku 0,5 l plynu i go dolalem ale to nic nie dalo. Silnik zaczal nie rowno pracowac i z wydechu wylatuje pelno bialego dymu - istna zaslona dymna.

 

 

Moze te informacje pomoga przy wystawianu mniej wiecej diagnozy:

2,5 TDS 97 rok, manual.

Przed zdarzeniem predkosc to ok. 160km/h wiec raczej nie katowalem silnika, jechalem w trasie.

Stan oleju w silniku w normie, zreszta 500km temu wymieniany.

Przez ostatnie 10k km musialem dolewac kilka razy plynu do chlodnicy bo komunikaty dostawalem ze jest malo (w sumie z 2-3 litry dolalem).

Przed dzisiejszym zdarzeniem nie bylo komunikatu ze malo jest plynu w chlodnicy, check control bylo OK i w pewnym momencie poprostu samochod odcial gaz.

 

help :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przykro się czyta taki opis :cry2:

A diagnoza jest oczywista.

Nie masz już uszczelki pod głowicą < i miej nadzieję , że tylko tyle>

Przyczyn może być wiele. Dużo jest o tym na forum :search:

A teraz otrzeć łzy i do remontu :cool2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Prawda ....przykro się to czyta......a mi wracają przykre wspomnienia.....3 razy tak mi się zdarzyło kiedy miałem TDSa.....i nigdy nie była to tylko uszczelka. Zawsze wraz z nią głowica. TDSy mają te głowice zbyt cienkie do takiej długości i ciśnień.
Memento Mori :-)
Opublikowano

jutro bede wykonywac telefony do warsztatow bo nie mam zadnego na oku. Czyli moge z miejsca mowic ze to raczej uszczelka i opisac zdarzenie ?

Ktos mniej wiecej orientuje sie jaka jest cena za robocizne ? (chcialbym miec jakis odnosnik)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Prawda ....przykro się to czyta......a mi wracają przykre wspomnienia.....3 razy tak mi się zdarzyło kiedy miałem TDSa.....i nigdy nie była to tylko uszczelka. Zawsze wraz z nią głowica. TDSy mają te głowice zbyt cienkie do takiej długości i ciśnień.

 

Może nie będzie tak źle.Miałem taki przypadek w Chorwacji jechałem moim TDSem i poszła pompa wodna, silnik zagrzał się oczywiście odcieło gaz no i klops by się zdawało.Po ostygnięciu dolałem płynu i skokami przejechałem 20km w tem. na zewnątrz +37.W warsztacie wymienili pompę(w Chorwacji nie ma problemu z częściami do BMW) i autko śmigało dalej potem zrobiłem nim jeszcze ok. 20tys. i było ok.

Opublikowano
Poprawcie mnie jeśli nie mam racji, ale Astro popełnich karygodny błąd. Na rozgrzany silnik wlał zimnego płynu z bagażnika, nie wiem jak głowica to przeszła. :nienie:
Opublikowano (edytowane)
Poprawcie mnie jeśli nie mam racji, ale Astro popełnich karygodny błąd. Na rozgrzany silnik wlał zimnego płynu z bagażnika, nie wiem jak głowica to przeszła. :nienie:

 

stały błąd wiele osób tak robi

 

jak z rury leci biały dym to jest albo po uszczelce albo po głowicy

Edytowane przez bratpit
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wlanie zimnego płynu do gorącego silnika jest POWAŻNYM BŁĘDEM!!!

Nawet blok może ucierpieć.

Ale wydaje mi się że w tym przypadku najpierw siadła uszczelka. Następnie głowica.

Przyczyną mogła być oczywiście pompa.

Mechanika wybierz NAPRAWDE dobrego. Myślę , że nic mu nie sugeruj. Jeśli wie co i jak to sam Ci powie co siadło

A koszt.... naprawdę ciężko teraz powiedzieć

Jeśli pękła głowica to odradzam spawanie i zalecam niestety wymianę

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

temperatura na zewnatrz byla 1 st. wiec troche zimno, przed dolaniem plynu odczekalem ok. 10 minut z podniesiona maska i odkreconym korkiem do zbiorniczka .... gdy odpalilem samochod to wskazowka temp. byla juz prawie na niebieskim kolorze .... a co do plynu to faktycznie nie wiedzialem ze nie mozna, nastepnym razem bede wiedzial.

ciekaw jestem za ile czasu bede mial sprawny samochod bo bez niego to jak bez reki ... :?

Opublikowano

Jeśli pękła głowica to odradzam spawanie i zalecam niestety wymianę

 

tylko skąd wsiąść głowice do tdsa?? w ASO cena spora, dostanie takiej używanej w przyzwoitym stanie graniczy z cudem...

 

niestety to tds i w tym opisanym przypadku na 90% popękała głowica miedzy gniazdami zaworów, kwestia tylko jak bardzo i czy da się pospawać, a jeżeli już będziesz to zlecał to niech pospawają wszystkie miejsca między gniazdami (jak powiesz mechanikowi który będzie spawał to on już będzie wiedział o co chodzi) jak nie pospawasz we wszystkich miejscach to dość szybko problem wróci i głowica popęka tam gdzie nie była spawana

pamiętaj też że przy składaniu trzeba użyć nowych śrub do głowicy!!

 

co do kosztów to sprawdzenie szczelności + spawanie głowicy to ok 1000zł (zależnie jak mocno jest popękana i czy trzeba np wpuszczać gniazda zaworowe) do tego dolicz nową uszczelkę i śruby (nie kupuj uszczelki firmy GETZ ja kupiłem i po miesiącu wydmuchało mi ja)

Opublikowano
temperatura na zewnatrz byla 1 st. wiec troche zimno, przed dolaniem plynu odczekalem ok. 10 minut z podniesiona maska i odkreconym korkiem do zbiorniczka .... gdy odpalilem samochod to wskazowka temp. byla juz prawie na niebieskim kolorze .... a co do plynu to faktycznie nie wiedzialem ze nie mozna, nastepnym razem bede wiedzial.

ciekaw jestem za ile czasu bede mial sprawny samochod bo bez niego to jak bez reki ... :?

 

 

Nie do końca sugerowałbym się tym że strzałka była juz na "prawie" na niebieskim. Nie licz na to że tyle kilogramów metalu stygnie w 10 minut.

 

Poaztym tylko współczuć. Chociaż swoją drogą to branie płynu chłodniczego juz powinno być jakims znakiem że jest coś nie tak. Jego nie powinno w ogóle ubywać.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano

Skoro juz mi rozbebesza caly silnik to pomyslalem ze moge odrazu wymienic kilka rzeczy przy okazji.

Nie chce aby np. za 2 miesiace cos innego w silniku mi padlo i znow placic za jego cale rozbieranie.

Nie znam sie na silnikach i dlatego prosze o pomoc co moglbym przy okazji wymienic (tylko rozsadnie),

Auto ma niby przebieg 230k , ale mysle ze z 200k bylo cofane, wiec moze rozrzad ? Co o tym myslicie ?

No i co jeszcze ewentualnie wymienic ?

(przy okazji pytanie o NIVO , jak poznac ze je mam ? Przy kontroli trakcji jest znaczek samochodu ze strzalkami, ale czy sam znaczek oznacza ze mam NIVO?)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeśli jest nivo to powinna być jego pompa pod kołem zapasowym.
Opublikowano

zapal silnik, otwórz z tyłu klape bagażnika i usiądz tam, jak poczujesz ze auto się podnosi to znaczy że masz nivo i że działa, jak nic sie nie stanie to znaczy że niva brak:) Pozatym obejrzyj amortyzatory:)

 

Co do silnika to zależy co jest zużyte, najlepiej popatrzec w silnik jak juz bedzie rozbabrany.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano

A to niespodzianka, dzwonil mechanik i powiedzial ze glowica i uszczelka sa cale .... i teraz zlozy silnik i zobaczy co innego moze byc nie tak, prawdopodobnie cos z chlodzeniem .... jakies sugestie ?

Tak sobie mysle ze skoro juz byl silnik rozbierany to szkoda ze nie padla glowica i uszczelka to odrazu by sie je wymienilo ... a tak to na marne sie go rozbieralo .... :roll:

Opublikowano

Astro,

 

A twój mechanik sprawdził głowicę wzrokowo, czy ciśnieniowo?

Głowica może wyglądać na nieuszkodzoną, a ciśnieniowy test może wykazać jej pęknięcie.

 

A jak coś to może termostat lub pompa

 

/Pozdrawiam

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
bingo, termostat ... ale zobaczymy czy cos jeszcze ... nie wiedzialem ze jakis termostat jest w stanie zatrzymac mi auto na trasie :( zly jestem na auto, ale i tak juz jej kupilem nowe amortyzatory, moze nie bedzie sie na mnie gniewac ze brudno mialem w srodku :roll2:
  • Moderatorzy
Opublikowano
bingo, termostat ... ale zobaczymy czy cos jeszcze ... nie wiedzialem ze jakis termostat jest w stanie zatrzymac mi auto na trasie :( zly jestem na auto, ale i tak juz jej kupilem nowe amortyzatory, moze nie bedzie sie na mnie gniewac ze brudno mialem w srodku :roll2:

 

Mi po prostu zerwał sie wirnik z pompy a można to poznać po tym że brak strumyczka w zbiorniku wyrównawczym.

Opublikowano
musisz i tak planować głowicę, więc niech ją lepiej sprawdzą ciśnieniowo, bo tak jak ktoś wyżej pisał na oko nie da się tego stwierdzić
Opublikowano
W mojej 525 glowica pekla gdzies w srodku ze na oko nie widac ani nic, a woda sie saczyla.po takiej akcji koniecznie ja wiez do sprawdzenia ok. 40 pln a masz pewnosc ze jest cala. A poza bmw z r6 to ciezko znalezc auto z tak delikatna glowica. Zimna woda czy nawet dolewanie oleju na goracy silnik moze zdemolowac troche glowice. Podobno jak walnie uszczelka to prawie zawsze w pakiecie z glowica;(
Opublikowano

konczac temat, uszkodzona byla uszczelka pod glowica, oraz termostat.

Cala robota lacznie z wymiana nowych amortyzatorow i nowym olejem do silnika wyniosla 1630zl.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.