Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, bmw e39 2003r septronik kombi 3,0D. Kiedy skrzynia jest na ostatnim biegu, a prędkość samochodu około 100kmh, przy lekkim dodaniu gazu strasznie trzęsie się samochód, wydaję się jakby z tyłu, przechodzi po 130kmh. Jeżeli nacisnę na tyle mocno gaz, aby skrzynia przełączyła na niższy bieg, nic się nie trzęsie. Proszę o pomoc bo nie wiem za co się zabrać, myślałem o wyważeniu wału napędowego, ale nie wiem czy to jest dobry pomysł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pewnie pada konwerter w skrzyni, stosunkowo czesta usterka w 530dA, zaczalbym od diagnozy skrzyni

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
a trochę dokładniej, bo nie wiem co to jest konwerter w skrzyni, jakie są koszta naprawy? trzeba wyciągnąć skrzynię?
Opublikowano
Konwerter to to co siedzi w miejscu zwykłego sprzęgła (taka bańka) To inaczej mówiąc sprzęgło hudrokinetyczne. Wymiana bez wyjęcia skrzyni nie jest możliwa. Koszty duże. Konwerter jest drogi. Sam w mojej TDS mam ten sam objaw i nie wnikam. Nauczyłem sie z tym jeżdzić poprostu jak ostrzej jedziesz i przekroczysz pewne obroty objaw nie występuje. Ja z tym już sporo przejechałem i ani sie nie pogarsza ani nie zmniejsza :wink: Nie wiem jak bardzo mocne jest to u Ciebie ale ja narazie nie mam zamiaru tego robić. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam prawie identycznie

Wiem jedynie , że to nie koła

A ja nie mam automatu.

Obstawiam zawieszenie

Szukałem na forum ale niestety nic konkretnego :(

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja mam prawie identycznie

Wiem jedynie , że to nie koła

A ja nie mam automatu.

Obstawiam zawieszenie

Szukałem na forum ale niestety nic konkretnego :(

 

 

a do wału kolega zaglądał?? Może wywarzenie sie kłania??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wału nie oglądałem bo na oko nic nie stwierdzę.

Zastanawia mnie tylko czemu by miał stracić wyważenie?

Ale biorę pod uwagę taką możliwość

Zastanawiałem się też nad łożyskiem na wale

Ale najdziwniejsze jest to , że nie zawsze trzęsie! Czasem trzęsie , czasem troszkę a czasem wcale.

A może coś się stało z tarczami hamulcowymi?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
tarcze to by trzepały raczej przy hamowaniu a nie przy jeżdzie 100 czy 120km/h bez hamowania. Może faktycznie to wina łożyska podporowego wału?
Opublikowano
Sprawdź stan podpory wału (wspomniane łożysko i jego gumowe mocowanie) i krzyżak. Luzy stwierdzisz sam, potrzebujesz tylko kanału.
Coat of arms of NEPAL
  • Moderatorzy
Opublikowano
pewnie pada konwerter w skrzyni, stosunkowo czesta usterka w 530dA, zaczalbym od diagnozy skrzyni

 

No Ty to umiesz pocieszyć... :mrgreen:

Opublikowano
jednak luz dla niewprawnego oka bedzie niezauwazalny bo przeciez lekko ma sie w gumie poruszac

 

No fakt, miałem na myśli bardziej optyczne sprawdzenie samej gumy łożyska, ew. możesz sprawdzić luz promieniowy występujący na nim, poruszając wałem np. góra-dół. Nie powinno być problemem odkręcić podporę i wtedy łatwiej sprawdzić luzy na łożysku. Poruszać ma się przecież guma w obudowie a nie łożysko na wale :)

 

Przy okazji spróbuj sprawdzić ew. luzy na krzyżaku. W tym celu poruszaj jedną połówką wału w jedną stronę a drugą w przeciwnym. Jeśli wyczujesz nawet najmniejszy luz to krzyżak do wymiany.

 

Nikt też nie napisał o przegubach gumowych: bezpośrednio za skrzynią biegów i bezpośrednio przed mech. różnicowym na osi tylnej. Przyjrzyj im się czy nie są w jakiś sposób wybite, skrzywione itd.

 

Sprawdzić tych rzeczy na pewno nie zaszkodzi, zwłaszcza, że "Bono" twierdzi, że to konwerter. Jeśli to któraś z wymienionych wyżej części jest odpowiedzialna za bicie wału a nie konw. to starczy jeszcze na skrzynkę dobrego alkoholu dla administratorów :)

Coat of arms of NEPAL
Opublikowano
Nie wiem jak mocno musało by walić żeby konwerter padał na maksa. Zgoda że może sie zdażyć drganie od konwertera. Spotkałem się kilka razy z podobnym drganiem pochodzacym od konwertera ale nikt tego nie rusza i w sumie objaw sie nie powiększa. Sam tez mam podobne drganie od konwertera i nie wnikam. Ale jeśli u kolegi jest aż takie duże to obstawiam jakieś luzy na wale napędowym. Trzymał bym się takiej wersji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.