Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
słowo stało sie czynem :)

 

modyfikacja sterownika dała zgodnie z programem 211 KM zamiast 177, i 475 Nm, zamiast 400 Nm.

 

uśmiech nie schodzi mi z twarzy :) naprawde auto z dynamicznego zrobiło sie lekko sportowe :) wciska w fotel, wchodzi pięknie z dołu w obroty, naprawde polecam,

 

Nie pozostaje nic innego tylko pogratulowac :handshake:

 

Chcialbym potwierdzic jedna rzecz. Modyfikacja dla twojego E60 2.5D to:

- KM: 177->211 (19%)

- Nm: 400->475 (19%)

Wydaje mi sie ze 2.5D ma 197KM fabrycznie. Przynajmniej w 2007 roku. Czy twoj jest/byl slabszy?

 

Na jaka charakterystyke sie zdecydowales? Ogien od niskich obrotow a potem rowno czy na poczatku spokojnie a na wyzszych ogien?

Opublikowano

dzieki Bono za link, sprawdze

 

co do spalania to ok 16 na miescie (Szczecin) ojciec sie jeszcze autkiem nie nacieszył wiec mozliwe ze da rade mniej :) co do trasy to wg kompa z Liepzg - Szczecin 12,7 wyszlo ale wolno nie jechalismy :twisted:

Opublikowano

Wydaje mi sie ze on ma 2.0D ;)

 

Tu masz tabelkę chiptuningową :)

http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/Bmw.htm#header w ofercie mają chiptunig innych marek .

Bmw 5 serie

Chiptuning Bmw 520D E60 150 pk

Chiptuning Bmw 520d E60 163 pk

Chiptuning Bmw 520d E60 177 pk

 

Jak to jest z tym chipowaniem w salonach BMW oddają innym firmom na zmianę oprogramowania doliczają swoją marże i już ?

Czy coś sie dzieki temu zyskuje u nich gwarancyjnie ...

Bede robił taki manewr pierwszy raz w życiu ...(ktoś robił w salonie-serwisie BMW)

Opublikowano

mam 525 D, silnik 2.5 D, który jeszcze miał 177 KM, obecnie ma 211 KM,

 

oficjalnie żaden dealer nie oferuje tuningu, albo kosztuje to 5000 pln, zawsze można się dogadać :) ja robiłem w salonie, generalnie różnica jest taka, że jeśli sami robili to później nie będą robić problemów, a pare złotych zarobią,

 

co do spalania, teoretycznie będzie palił mniej, ale tylko wówczas gdy jeździsz tak samo dynamicznie jak przed tuningiem, wówczas potrzebujesz mniej mocy, do osiągania takich samych przyspieszeń i prędkości, ale oczywiście nie po to tuningujesz auto, żeby jeździć tak samo :) więc będzie palił wiecej, ale za to masz auto naprawdę super dynamiczne,

 

ciekawi mnie przyspieszenie do 100 km/h, katalogowo moje autko z automatem ma 8,3 s do 100 km/h to ile ma teraz? 7,5 s ?

Opublikowano

Odpowiedz mozna znalezc na 97 str. manuala. A w skrocie:

 

menu startowe -> navigation/OBC -> "on board info" (nacisnac na kontroler) -> stopwatch (nacisnac na kontroler)

 

nastepnie intuicyjnie obslugujesz stoper. jesli bedziesz mial problemy pisz.

Opublikowano

hehe właśnie problem jest taki, że to Holandia, pewnie robią identycznie modyfikację,

napisali, że mój model po tuningu będzie przyspieszał w 7,5 sek do 100km/h, a tam proponują 214 KM i 500 Nm, czyli nieco więcej niż u mnie, czyli mój pewnie ok. 7,7 sek do 100 km/h,

 

jak jesteś zdecydowany to dam Ci namiary to się dogadasz.

Opublikowano

Bardzo prosze. Moze na PW?

 

Rozmowa w koncu nic nie kosztuje a odbede je w kilku miejscach i porownam wrazenia przed wyborem :D .

Opublikowano

Ja jeszcze poczekać muszę po 23 ma byc dostawa dostawa mojego samochodu E61 520d ma być to samochodzik rodzinny ale te 20% na chiptuningu i tak mu wstawie od razu by nie wiedzieć jaka jest różnica :)

... panoramiczny szyberdach jedyna extrawagancja z mojej strony w tym samochodzie zaistniała ...

 

Wiec dopiero po 23 -02 powiem jak sie sprawuje i jak poszło w ASO z Chipsami :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Bardzo prosze. Moze na PW?

 

Rozmowa w koncu nic nie kosztuje a odbede je w kilku miejscach i porownam wrazenia przed wyborem :D .

 

Wiec mam podbita moc o 20% chipsem w 520d .

Jazda duzo ciekawsza jako ze zresetowali mi komuter to chwilowo nie podam jak jest ze spalaniem w tej chwili wyświetla mi 7,9 sredniego na 200 km przejechane (po resecie było 23,8)

Rewelacja :) jak bym nowy samochodzi kupił ...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Co do tej firmy w Holandii to warto tam robić , czy lepiej znają się np u Mastersa? Mam możliwość zrobienia chipa w Holandii, gdzie pewnie mają lepszy sprzęt ale czy lepszą wiedzę ?

 

Mam e91, z tym ze mam 210KM i 450 momentu bez chipa w wersji 325d.

Zastanawiam sie czy nie zrobi się z tego tych 270KM co w przypadku 330d, bo silnik mam od wersji 330d, ale osprzęt od 325d , a z tego sie sie orientowałem to różnica jest tylko w ustawieniach rozrządu... ( a to mam od 330d) i moze ta roznica tych 20KM (aby bylo 231KM) wynika z innyh ustawiec programu silnika..... wiec gdyby wgrać program tuningowy dla 330d moze by sie ladna moc zdobila ?

 

Co radzicie ?

 

Pozdrawiam

Krzysztof

  • 8 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temat trochę umarł. ..

 

Kilka pytan bo zielony w temacie jestem.

 

1. Jakie jest max. rozsądne podniesienie mocy ?

2. Co dokładnie daje wymiana IC na większy i jaki wybrać?

3. Jest sens wsadzić większe turbo i jakie?

4. Jak wygląda spalanie po Chipie i o ile się zwiększy po montażu większego turbo ?

5. Można coś jeszcze zrobić aby poprawić osiągi w tym silniku?

6. Jest jakaś różnica w programowaniu nowej mapy w wersji 163 i 177 PS (oczywiście chodzi o ten sam silnik N47)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Bez dlubania czegokolwiek okolice 200KM i 400nm samym chipem, robi sie juz wtedy przyjemnie. Jeśli na wiecej, to dpf off,turbo hybryde można, wtryski od 123d tej biturbo i IC, o ile sie nie myle to Fmic moze byc i okolice 250KM i ponad 500nm mozna osiagnac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tymi wtryskami to na prawdę ciekawie brzmi :D

A jest sens zmieniać turbo i wtryski a zostawiać DPF?

W tej części wydechu nie chce nic robić bo podatek podskoczy i problemy z TÜV i nawet nie wiem czy można bez dpf-a jeździć jak seryjnie był montowany.

 

Rozumiem że wtryski z silnika N47B

Problem jest tylko ze skrzynia bo z tego co wiem to do 450Nm tylko :(

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
No to watpie, zeby byl jakikolwiek sens ingerowac w mechanike jesli nie chcesz wycinac dpf-a... Zrob remap, ogarniety tuner 210KM i 415Nm powinien osiagnąć, a to juz fajny przyrost;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.