Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowym posiadaczem E60 2.0d. Niedawno ten silnik zostal zmodernizowany przez BWM i zamiast 166KM legitymuje sie juz 177KM. W zwiazku z tym, korzystajac z waszego doswiadczenia, chcialbym rozszyfrowac dwie zagadki:

 

1. Ktore elementy silnika lub oprogramowania poddane zostaly modyfikacji?

2. Czy istnieje juz sprawdzony fabryczny tuning tego silnika po modyfikacjach? Jesli tak, to jakie daje korzysci?

Opublikowano
Poczatkowo mialem kupic 520d i orientowalem sie co do podniesienia mocy (bylo to w sierpniu 07 i chyba wowczas nie bylo wersji 177). Ac Schnitzer proponuje fajny program (200 ps i chyba 400NM),ale cena do atrakcyjnych nie nalezala - ok 9k zl. jezeli auto jest na gwarancji to byc moze warto.pzdr
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

Wlasnie te kilka koni wiecej na starcie zachecily mnie do pierwszego w mojej karierze diesla.

 

Auto faktycznie jest na gwarancji i dlatego interesuje mnie albo firmowy albo sprawdzony chiptuning.

 

Podczas rozmowy w salonie dowiedzialem sie ze nad tym pracuja ale nie jest to sprawa prosta ze wzgledu na konstrukcje silnika.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jest to zupełnie nowa konstrukcja. Oznaczenie silnika N47 zamiast M47

Ja chipowałem swoją u Mastersa w Warszawie. Przez złącze diagnostyczne bez rozbierania komputera. Mam bezpieczny przyrost 15%.

Tylko, że jak wgrasz chipa i pojedziesz do ASO na aktualizację oprogramowania (I-drive, skrzynia biegów, silnik) to chip zniknie.

 

Masz manual czy automat? Jak wrażenia z pracy silnika?

Opublikowano

Od 8 lat jezdze na automatach wiec sie bardzo przyzwyczailem/ rozleniwilem :wink:. Do tej pory jezdzilem silnymi benzynami.

 

W tym przypadku (diesel) nie mialem nawet chwili zawahania - wybralem nowy automat. Szybko i plynnie zmienia biegi (w ustawieniu sportowym).

 

Co do silnika to dopiero sie w niego wjezdzam - nowka :D . Na wiele nie moge sobie pozwolic. Jak to na poczatku nie moge uniknac porownan a moje poprzednie motory byly silniejsze a napedy 4x4. Dam mu troche czasu, ale juz teraz wiem ze bedzie trzeba go troche wzmocnic.

 

Czy wiesz moze co sie zmienilo w konstrukcji silnika? Turbina, soft?

Czy mozesz na PW napisac mi z jakim kosztem trzeba sie liczyc przy twoim tuningu? Co zamierzasz zrobic po wizycie w ASO?

Opublikowano

przymierzam sie właśnie to tuningu, interesuje mnie tylko fabryczne, sprawdzone rozwiązanie, niedawno zamieniłem moja E39 2,5D na e60 2.5D farbrycznie ma 177 KM, automat, chciałbym zwiększyć moc i moment, tak w bezpiecznym zakresie 15-20%,

 

u dealera zaproponowali mi wgranie nowej mapy do silnika oraz skrzyni, podnosi moc o 25% do 220 KM, cena 3000 pln,

 

jaka jest Wasza opinia?

 

Z góry dzieki za info

Opublikowano

hej!

ponieważ jesteś z wawy które aso wgrywa takie cacko bo 25% to sporo i jak u dilera te sie pózniej nie wypną jak coś sie posypie lub zniknie przy jakimś updejcie

bo u mnie z 218KM na 272KM i to wgrane przez BMW to bym brał

chociaż nie moge narzekać po wymianie przepływki masakruje teraz tylne opony

hej

Opublikowano

hej,

generalnie nie jest to oficjalny "tuning" chlopaki przy okazji, po godzinach robia lekki update mapy, wgrywaja inna, +nowszy soft do skrzyni, co mnie cieszy bo czasami mam wrażenie, że mój automat mógłby szybciej wrzucić wyższy bieg, a nie męczyć,

jak chcesz to przesle do Ciebie kontakt na priv, to sie dogadasz, zastanawiam sie czy 3000 pln to dobra oferta? chyba ok,

gdyby sie tak stalo, że wgraja gdzieś stary/normalny soft to zawsze ponowne wgranie gratis.

czy 220 KM to nie za dużo? na ten motor i skrzynke?

Opublikowano

Hmmm, interesujace. Wiesz moze skad pochodzi ta nowa mapa? Moje pytanie i zainteresowanie tematem wynika z informacji pochadzacej z ASO a dotyczacej zlozonosci przygotowania takiej modyfikacji softu - zwlaszcza dla nowych diesli BMW.

 

Rozwiazanie z nieznanego zrodla lub powstajace po tzw. godzinach budzi we mnie wiecej pytan niz odpowiedzi.

Opublikowano
hej,

generalnie nie jest to oficjalny "tuning" chlopaki przy okazji, po godzinach robia lekki update mapy, wgrywaja inna, +nowszy soft do skrzyni, co mnie cieszy bo czasami mam wrażenie, że mój automat mógłby szybciej wrzucić wyższy bieg, a nie męczyć, (...)

 

Jeszcze jedna sprawa - czy nowelizacja softu np. do skrzyni nie odbywa sie gratisowo podczas przegladow gwarancyjnych? :shock:

Opublikowano

tak tu masz racje nowy soft do skrzyni jest gratis podczas przegladu gwarancyjnego,

 

no właśnie, interesujące, czy lepsza mapa to soft z innego pojazdu? mocniejszego? czy wlasna inicjatywa?

dowiem sie jutro, to dam znac

Opublikowano

Taki przyrost to trochę sporo... Mi w pewnej firmie proponowali jako bezpieczny przyrost do 200PS i chyba 450NM gdy miałem zaklepaną 525DA. Wg. mnie wiele zależy od tego jak świeże i jak zużyte jest auto.

Tora --> przymierzając się do zakupu 530DA oglądałem i jeździłem 530D 231PS zawirusowaną do 272PS i również przez dilera BMW - śmigała bajecznie, ale z kolei u Ciebie z 218 do 272 to też jest bardzo duży przyrost.. Ja bym się zastanawiał czy ryzykować tak mocny program - diler od którego kupiłem moje auto raczej odradził mi taki ostry programik, choć wiadomo jak oni do tego podchodzą. Być może jestem zbyt ostrożny, ale nie chcę mieć problemów. Wybór oczywiście należy do Was ;) Pozdrawiam ;)

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
To ja coś dorzucę od siebie. Jestem pewien że żadna z firm motoryzacyjnych nie bawi się w fabryczny chiptuning, przyczyna jest prosta produkują mocniejsze jednostki jak np. 535d i na tym zarabiają. Jeśli jednak ktoś jest uparty i chce mieć coś innego z gwarancją to jest wyjście w postaci firm które robią tuning każdego rodzaju z uwzględnieniem fabrycznej gwarancji czyli jak to się mówi „nadworni tunerzy” ( Alpina , AC Schnitzer, Breton itp.) Ale z ich ofert wynika że mają tylko boxy do diesli (czyli wielka kupa) i raczej lepiej wychodzi im robienie benzyniaków, chociaż Alpina miała parę konkretnych diesli. To o czym piszecie że zrobią wam soft w serwisie to na pewno nie jest za zgodą BMW A.G, a jest to robota Aso a konkretnie soft napisany przez jedną z polskich firm tuningowych który normalnie kosztuje 1500 a po operacji w Aso jakies 3000zł. Co do softu w skrzyni nie sądzę żeby ktoś go obrabiał, skoro podstawowe limitery do jej poprawnego działania są w programie silnika, i dobrze zrobiony chip-tunig uwzględnia zmianie tych parametrów, czego na przykład nie da się zrobić za pomocą tunig–boxu. Jeśli zaś chodzi o przyrosty to najlepiej się kręcą auta bez DPF i tego się nie zmieni. Ja katuję swój filtr mocą ponad 280PS i na razie nieźle się trzyma ale na pewno nie jest to modyfikacja dla normalnego klienta. Z moich osobistych doświadczeń wynika że w miarę bezpieczne dla DPF jest przyrost ok. 25ps w silnikach BMW 3.0, jednocześnie silnik z AUDI 3.0 tdi może przyjąć nawet 50ps i temp egt trzyma się w granicach 880C i w bezpośrednim porównaniu niestety ten motor wygrywa.
Opublikowano

Max77 - dzieki za twoje uwagi. Wynika z tego ze należałoby dotrzec do zrodla a wiec sprawdzonej polskiej firmy tuningowej majacej doswiadczenia z dieslami BMW - jakies rekomendacje? W moim przypadku szczegolnie istotne beda doswiadczenia z nowa jednostka 2.0d (N47).

 

Moj cel to to wiekszy komfort jazdy i przy okazji spalanie. Mysle wiec o podniesieniu mocy o 23KM (z 177 do 200) i momentu o 50Nm (z 350 do 400). Nie jest to zaden extrem - jaka jest wasza opinia?

Opublikowano
No taki przyrost bardzo rozsądny i raczej zdrowy dla silnika. Co do firmy to możesz zapytać w Masters Tuning (mam nadzieje że nie będzie to odebrane jako reklama) - głowy za nich nie daje, ale zwróciłem się do nich kiedy miałem kupić słabsze auto i przedstawili ciekawą i rozsądną ofertę, wyglądają na pro no i mają chyba już trochę doświadczenia (m.in. w 1/4 mili). I tak wg. mnie najlepszy byłby ACS pomimo ceny, ale pisałeś że nie mają jeszcze żadnych modyfikacji do tego silnika. Pzdr ;)
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Myślę że spokojnie możesz podjechać do Mastersa. On robi dużo różnych samochodów między innymi dla ASO, ma nowoczesne zabawki i powinien spokojnie zawirusować twój silnik. Te 25ps to myślę że spokojnie przyjmie ten motor i o niego bym się nie bał, soft trzeba skroić pod DPF-a bo on będzie anonsował błędami w sterowniku po mocniejszym pałowaniu przy większych mocach.
Opublikowano

Dzieki za sugestie. Sprawdze temat.

 

Jednak mam pytanie czy "wirus" nie zniknie wraz z aktualizcja softu? Co wtedy kolejny wydatek za to samo?

 

I ostatnie z jakim kosztem w moim przypadku nalezy sie liczyc (przedzial)?

Opublikowano
Powiem szczerze nie sprawdzałem bo wgrałem serie a potem aktualizowałem, ale myślę że trzeba najpierw aktualizować a potem obrabiać soft bo te aktualizacje to jednak flaschowanie softu. O cenę musisz pytać u źródła, np. za CRII gen. z rozbieraniem kompa średnia cena to 1500zł. Ty masz auto na gwarancji wiec musisz to zrobić u kogoś kto zrobi to przez złącze, ale na e60 z przed liftu nie jest to za bezpieczne.
Opublikowano

sprawdzalem np. w firmie VTG modyfikacja podnosząca moc do ok. 215KM kosztuje 2400 pln netto, wiec kwota w ASO 3000 pln chyba nie jest bardzo duża,

w przypadku skasowania softu, np. podczas przegladu, kolejne wgranie mapy gratis,

Opublikowano

słowo stało sie czynem :)

 

modyfikacja sterownika dała zgodnie z programem 211 KM zamiast 177, i 475 Nm, zamiast 400 Nm.

 

uśmiech nie schodzi mi z twarzy :) naprawde auto z dynamicznego zrobiło sie lekko sportowe :) wciska w fotel, wchodzi pięknie z dołu w obroty, naprawde polecam,

Opublikowano
Powiem szczerze nie sprawdzałem bo wgrałem serie a potem aktualizowałem, ale myślę że trzeba najpierw aktualizować a potem obrabiać soft bo te aktualizacje to jednak flaschowanie softu. O cenę musisz pytać u źródła, np. za CRII gen. z rozbieraniem kompa średnia cena to 1500zł. Ty masz auto na gwarancji wiec musisz to zrobić u kogoś kto zrobi to przez złącze, ale na e60 z przed liftu nie jest to za bezpieczne.

BMW Bawaria Czerniakowska zleca (komu nie wiem) chiptuning 520d ja bede u nich robił koszt od 3600-4100 dla 520d na gwarancji wiec nic nie tracisz ja mam MOC [KM] 120 kW ,163 KM , 340 Nm, a bedzie 146 kW ,198 KM ,410 Nm ale sprawdze ich na hamowni pod płockiem bo podobno dostaja juz gotowe (coś od kogoś) a hamowni na czerniakowskiej brak.

Opublikowano

sorry ze sie dołącze troche nie na temat

:mrgreen:

w rodzinie mamy touarega v10 5,0 tdi czy ktos wie gdzie/kto moze podrasowac ten motor i ma z tym doswiadczenie - wiem 313 PS to ktos powie ze wystarczy ale bardziej chce wybadac czy ktos sie juz tym zajmowal/w jakiej cenie/jakie efekty :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

duud, na ten tematr sprobuj na http://forum.tdi-tuning.pl/index.php

 

kiedy czytalem, ze ktos zaczipowal ten samochod na ponad 370 PS

 

ciekawy jestem ile to monstrum pali "normalnie" oraz gdy mu sie daje "w palnik"?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.