Skocz do zawartości

Automat chyba padl- okazalo sie ze turbo!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Koledzy, ale WY mi tu gdybacie i mowicie co powinno byc aby trup stal sie oryginalem..

 

Ja podalem fakty, ktorym trudno zaprzeczyc :)

Wy na chwile obecna faktow nie podaliscie (ani fachowca ani zadowolonego klienta ani nic co by do mnie przemawialo).

 

Ja nie gdybam akurat, pracuje w serwisie i zakladalem sprezarki nowe jak i regenerowane (service exhange units, osprzet wtryskowy rowniez). Problem z sprezarka regenerowana (pomijajac to co bylo napisane wczesniej) polega na tym ze w Polce samochody czesto nie sa serwisowane tak jak powinny, dopiero gdy sprezarka zostanie uszkodzona to oddaje sie ja do regeneracji (z roznym skutkiem sa naprawiane). Jezeli samochod trafi w dobre rece to wyeksploatowana sprezarke (nie uszkodzona) mozna z powodzeniem zregenerowac - czy w naszym kraju tez to naprawde nie wiem jak sprawa wyglada.

Edytowane przez borysgo2
Witam wszystkich.
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wszystko zależy gdzie się regeneruje. Ja nigdy bym nie oddał mechanikowi żeby mi ogarnoł temat regeracji. Wole sam pojechać ( wysłać ) do Wrocka gdzie zajmują się turbinami ( na orginałych podzespołach ) i regeneruja Turbiny które wytrzymuja moce powżej 500 PS. Oczywiście jeśli kogoś stać to przy wymianie odrazu robic program i wiekszą suszarke wstawiać, ale to inna bajka :-)

 

Reneruja turbiny ktore wytrzymuja moce 500km, chyba chodzi ci o turbiny do tirow, tam sa mniejsze predkosci obrotowe, to raz, a dwa nie jest az tak bardzo wazna synchronizacja z silnikiem...

Ja przerabiałem temat u 4rech ponoc najlepszych regeneratorw w Polcje i kazdy nie zrobil tego tak jak potrzeba. I kazdy sie przyznal ze turbo w BMM nie bedzie chodzi tak jak orginall, nawet jezeli robia to na orginalnych czesciach. A zreszta jak moga robic na orginalnych jak przeciez Garett wstrzymal sprzedaz czesci do turbinek ze zmienna geometria, bo teraz wkoncu doszedł do wniosku ze turbiny ze zmienna geometria nie powinny byc regenerowane.... oficjalna informacjaa....

Opublikowano
Nikt Ci nie zorbi idealnie turbiny, bo w Polsce ponoc dwa warsztaty maja doważarki, a nie same wywazarki, tak jak to jest w fabrycee. Druga sprawa, nie sprawdza Ci cisnienia doładowania, zalozysz ja a ona bedzie Ci przeładowywac albo nie doładowywacc i czarna chmure bedziesz miał za sobaa.

Mam znajomych którzy sa zadowoleni i nie ma zdnego niedoładownia czy przeładowania. Turba maja po wymianie po 160K KM oraz drugie ma 145k KM i nie są oszczędzane. Więc śmiem twierdzić ze można zregenerować DOBRZE turbo. Jeśli jest orginaly wirnik wsadzony razem z łożyskami i dobrze wyważony to ładuje jak orginał.

Napisałeś ponoć 2 warsztaty, ale nie wiesz napewno. Ja wiem ze papewno we Wrocku są 2 takie firmy i jedna na pomorzu. ;-) Koszt takiej operacji to 1400pln-1600pln. Sa psełdo regeneratorzy kórzy zrobia "to samo" za 1000 pln ;-)

Opublikowano
A sprawdzali auto na hamowni? Mi tez wydawalo sie ze auto dobrze jezdzi, bo w sumie ono jezdzilo, ale nie z taka moca jak powinno. Na hamowni wyszlo ze mam ok 20km mniej i ok 30nm mniej niz mam teraz na orginale i potencjał na modyfikacje jest duzo wiekszy!. W jezdzie, na oko nie odczujesz roznicy takich brakow w mocy. Widzisz mowiesz 1600zl za reneeracje. Ja swoja nowa do 3.0d wychaczylem za 2200netto. Wiec biorac fakture nieduzo dopłacasz do nowejj....
Opublikowano

 

 

Czyli tylko .... oddaja do regeneracji :))) Bez urazy luko32 ;)

 

Nie kumam?? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2,2k netto to jeszcze mniej niz myslalem, gdzie kupowales?

 

powtorze pytanie, ja mam nastukane 230k km, gdzie moznaby ewentualnie sprawdzic stan turbo, bez demontazu? czy w ogole sie to da zrobic?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Czytajac co piszecie to zdecyduje sie na nowa, nie chce miec pozniej problemow i jeszcze raz sie denerwowac.

Orientujecie sie jak sie wymienia turbo, czy jest to tylko wymiana czy jeszcze trzeba cos zrobic?

Mechanik ktory to bedzie robic to pewnie bedzie wiedziec bo robi same BMW ale sam tez chcialbym wiedziec, jest to moj pierwszy diesel i jestem jeszcze zielony.

Pozdrawiam
Opublikowano
Czytajac co piszecie to zdecyduje sie na nowa, nie chce miec pozniej problemow i jeszcze raz sie denerwowac.

Orientujecie sie jak sie wymienia turbo, czy jest to tylko wymiana czy jeszcze trzeba cos zrobic?

Mechanik ktory to bedzie robic to pewnie bedzie wiedziec bo robi same BMW ale sam tez chcialbym wiedziec, jest to moj pierwszy diesel i jestem jeszcze zielony.

 

Z tego co mi wiadomo to nie jest to zwykla wymiana bo trudno sie do tego turbo dorwac. Potem ewentualnie strojenie kompa ale z tym ostatnim 100% pewnosci nie mam...

Opublikowano
Ja swoja nowa do 3.0d wychaczylem za 2200netto. Wiec biorac fakture nieduzo dopłacasz do nowejj....

No ale nie każdemu skarbówka sponsoruje VAT :D Dla mnie byłaby potrzebna kwota brutto bo nijak nie mógłbym tego odpisac :D no i juz sie robi 2700....

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Ja swoja nowa do 3.0d wychaczylem za 2200netto. Wiec biorac fakture nieduzo dopłacasz do nowejj....

No ale nie każdemu skarbówka sponsoruje VAT :D Dla mnie byłaby potrzebna kwota brutto bo nijak nie mógłbym tego odpisac :D no i juz sie robi 2700....

 

Zawsze mozna sie dogadac z kolega, skarbowka nie udowodni,ze 2x w ciagu roku moglo pasc turbo i ze to co jest wsadzone jest tym pierwszym a nie drugim i ze to drugie jest u Ciebie w samochodzie...

Kazdy Cie z kosztami przywita ;)

Opublikowano
wymiana w e39 jest bardzo prosta, jest duzo miejsca, dla sprawnej reki 1,5h i po robcie.. w E46 juz jest troche gorzej, ale 2.0 silnik jest mniejszy wiec wydaje mi sie ze tez nie powinno byc problemu. Dobrze by było wymienic przy tej operacji filtr powietrza, sprawdzic jak ma sie "odma" no i nieszczesne katalizatory czy nie pozapychane... Jesli tak to wymienic albo poprostu je wyciac i po klopocie....
Opublikowano
2,2k netto to jeszcze mniej niz myslalem, gdzie kupowales?

 

powtorze pytanie, ja mam nastukane 230k km, gdzie moznaby ewentualnie sprawdzic stan turbo, bez demontazu? czy w ogole sie to da zrobic?

 

Bez demontazu to ciezko bedzie, ale najszbciej mozesz sprawdzic jej stan przez sciagniecie rury dolotowej do turbo, nie jest to latwa operacja bo ciezko odkreca sie dolna sróbke ampulowa jest jedna z dwóch które trzymaja cały ten dolot. Zoabaczyszz przynajmniej jak wyglada wirnik i czy ma jakis zbyt duzy luzz....

Jezeli ktos bedzie Ci to robil, to uwazaj zeby nie posuli ci gwintu przy dokrecaniu tego dolotu. Co do dokladniejszego sprawdzenia to musiszz wyjac turbinkee...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzieki za podpowiedz! a czy ty miales jakies niepokojace objawy przed wymiana? jak wygladala awaria? olej nie poszedl w katy?

 

podobno gwarancja na turbo jest pod warunkiem wymiany katow? ich wyciecie to chyba nie tak szybko - zmienia sie warunki na wylocie, ine cisnienie, to chyba niedobrze dla turbo...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

niektorzy regeneratorzy proponuja zeby wycinac katy albo je wymieniac, ale nie spotkalem sie jeszcze zeby nie dawali gwarancji jezeli tego nie zeobiszz. U mnie wiedzialem ze predzej czy pozniej sie rozwali bo wyła i szwab jak ja kupowalem nie kryl ze turbo nuiedlugo padniee. Padło nagle, auto przed usteka nie straciło na mocy. Na skrzyzowaniu dodałem mocnej gazu i sruu. Tego nie przewidzisz, przy przebiegu 260tys wszystko moze sie zdarzyć. A wyje ci uz troche, np na zimnym silniku??

Na poczatku nie wiedzialem ze to na 100% ona, myslalem ze cos w silniku. Kiedys jak padła mi w innym aucie to objawy były wogole innee... dlatego te moje watpliwosci. Naszczescie nie puscila duzo oleju, w dolot prawe wogole, troszeczke w wydech i to wszystko. Ja katy wyciolem i do tej pory nie zauwazylem jakis zlych skutkow. Co do turbo przy wycieciu kata jest ona mniej obciazona, to wszystko... chyba nie ma dla niej ujemnych skutkow, wydaje mi sie ze jezeli sa to tylko na pluss, no a ekologia to ekologiaa:) W kazdym badz razie przy naszych normach spalin przeglad przechodze bez problemu:)

Opublikowano

U mnie objaw dokladnie taki sam tylko na prostej, dodalem gazu a auto nie chce jechac, z ta tylko roznica ze przy 105tys. A niestety nie moge sobie pozwolic na wyciecie kata poniewaz tutaj taki numer na przegladzie nie przejdzie, mam nadzieje ze sie tylko nie zasyfil.

Do tej awarii to nie bylo zadnych niepokojacych objawow.

Zalozyles nowe turbo czy po regeneracji?

Pozdrawiam
Opublikowano
Ja mam nowa, zadnej innej nie zakładaj... 106tys zupełnie wystarczy na padniecie turbinkii w M47N...
Opublikowano

Witam

Pradopodobnie padło mi turbo. Musiałem ściągać auto z Niemiec - 440 km.

Podczas jazdy po autostradzie, dosyć szybkiej na odcinku 1-2 km, zacząłem stopniowo zwalniac na 160, 140 km/h itd. Po paru km gdy chciałem lekko przyśpiszyć auto straciło moc - nie chciało przyśpieszać. Dojechałem tak jeszcze może kilkanaście km i zjechałem na najbliższy parking (za sobą nie zauważyłem dymu). Zgasiłem auto i po parunastu sekundach odpaliłem je, przygazowłem lekko i z rury wydechowej zakopciło rochę czarnym dumem. Zgasiłem auto na parę minut i znów odpaliłem, z wydechy poszła duża chmura diałego dymu i natychmiast zgasiłem silnik. Po paru min znów odpaliłem silnik i było to samo - natychmiast zgasiłem i wezwałem lawetę...

Zauważyłem że ubyło trochę oleju.

Moje pytanie - co dalej? Już wyczytałem że najlepiej i najrozsądniej kupić nową turbinę. Powiedźcie proszę gdzie najkorzystniej kupić. Czy jestem w stanie sam (ze lekko średnim doświadczeniem w mechanice) wymienić turbinę? Co powinienem zrobić przed i po wymianie, jechać do fachowców na jakieś ustawienie jej?

Czy wymienić oprogramowanie sterujące turbiną i ewentualnie gdzie?

BMW 320d, 12.2001r, 110kW/150KM.

Proszę o szybką odpowiedź.

Dziękuję i pozdrawiam.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie kupić nową sprężarkę w rozsądnej cenie, ewentualnie gdzie kupić regenerowaną?

woj lubuskie (ewentualnie wielkopolskie).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Objawy padnietego turba nie sa nikomu obce mi padlo przed swietami (E46 320D 2002r)i to tak ze caly olej poszedl w rure turbo kupilem w hamburgu 700€(Nowe) ale to nie byl koniec po zalozeniu nowgo Turba nie mozna bylo odpalic auta rozne diagnozy roznych fachowcow ,ale na szczescie mam fachowca ktory od 30 lat robi tylko BMW-i ,od paru lat doszedl jego syn-auto-elektronik okazalo sie ze jeden z wtryskow na samym koncu sie uszczerbil i wpadl do glowicy trzeba bylo ja sciagac .Nie zycze nikomu takiej przygody jaka mi sie przytrafila koszta tez nie zle Turbo jak juz to nowe -polecam,mowia ze w tych modelach starcza na ok.100tys.km
Opublikowano
Ja swoja nowa do 3.0d wychaczylem za 2200netto. Wiec biorac fakture nieduzo dopłacasz do nowejj....

No ale nie każdemu skarbówka sponsoruje VAT :D Dla mnie byłaby potrzebna kwota brutto bo nijak nie mógłbym tego odpisac :D no i juz sie robi 2700....

No tak , to boli , ja za wszystko do BMW płacę o 40% mniej biorąc fakture , paliwo mam również poniżej 3zł bo realnie jakieś 2,6zł wychodzi no teraz pora na jakieś felunie puki można jeszcze :twisted2:

Opublikowano

Panowie czym my jezdzimy?

Nie uwazacie ze takie samochody nie powinny sie tak psuc!!!

Niezawodnosc tej marki to juz chyba mit!?

Jest dobra trakcja, ale to nie wszystko, ja jak narazie to jestem zawiedziony, zobaczymy dalej.

Pozdrawiam
Opublikowano
no jak Policja w Bawarii jeżdzi takimi to chyba nie jest żle :mrgreen: z drugiej strony jak bym patrzył czym u nas jeżdżą to musiał bym kupić w najlepszym wypadku Opla :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.