Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, tak sie trafiło ze znalazłem 318d, 116km . rocznik 04. Czym ten silnik różni sie od 150 km wersji ? oprócz softu ?

jakie szanse żeby po chipie było tych koników trochę więcej.

Czym się różni? Było już o tym, musisz poszukać.

Co do wzrostu mocy, to te 140KM powinieneś mieć po samym programie.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Podepnę się pod temat...

 

Może ktoś wrzucić wykres stockowego 320d M47N 150KM w manualu, shamowanego na MAHA :?:

 

Chciałbym spojrzeć na przebieg krzywych... :)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

 

2200 za chip czyli 15 minut pracy to przegięcie. Bazuja niby na renomie no ale bez jaj!

 

 

Witam wszystkich użytkowników.

 

Jako że sprawa dotyczy naszej spółki Master's Tuning S.C. pragnę zwrócić uwagę że nasze modyfikacje wykonujemy na miejscu, nie wysyłając ich nigdzie. Modyfikacja nie trwa 15minut tylko na auto potrzebujemy minimum ok 2 godzin. Jako jedyni w polsce posiadamy protokoły transmisji danych i programowanie sterownika we wszystkich modelach wykonywane jest przez złacze diagnostyczne (bez jakichkolwiek ingerencji w ECU) co ma znaczenie gdy auto jest na gwarancji. Aby dokładnie określić stan zespołu napędowego konieczne jest dokonanie pomiaru mocy pod obciażeniem dlatego pomiarów dokonujemy na profesjonalnej hamowni obciążeniowej Maha LPS 3000 (również 4x4) a nie na jakiejś zabawce. Silniki są turbodoładowane i i do prawidłowego pomiaru konieczne jest jego obciążenie. Wszystkie modyfikacje wykonujemy na bazie orginalnego programu zgranego ze sterownika silnikowego. Modyfikujemy wiele nowych aut będących na gwarancji i nie mamy żadnych reklamacji od ASO oraz uzytkowników. Nas nie interesuje polityka cenowa innych firm. Staramy się wykonywać naszą pracę profesjonalnie...na profesjonalnym sprzęcie a sprzęt kosztuje. Stąd taka a nie inna cena usługi

 

Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano
2200 zl ? :shock:

 

Chyba zwariowali naprawde :shock: . Az niemozliwe , jeszcze w wakacje 2007 w Mastersie warszawa chcieli 1700 zl za 320d 136KM wraz z hamowaniem na MAHA przed i po programie .

 

 

Gwoli wyjaśnienia...320D 136PS na pompie VP44 jest u nas w ofercie właśnie za 1700zł. Cena obejmuje program, programowanie i wszelkie pomiary na hamowni. Czyli w tej kwestii nic sie nie zmieniło.

 

Nowsze modele z systemami CR są droższe i cena wynosi 2250. Cena obejmuje program, programowanie ECU po złaczu diagnozy i wszelkie testy na hamowni Maha

 

pzdr

Opublikowano

 

2200 za chip czyli 15 minut pracy to przegięcie. Bazuja niby na renomie no ale bez jaj!

 

 

Witam wszystkich użytkowników.

 

Jako że sprawa dotyczy naszej spółki Master's Tuning S.C. pragnę zwrócić uwagę że nasze modyfikacje wykonujemy na miejscu, nie wysyłając ich nigdzie. Modyfikacja nie trwa 15minut tylko na auto potrzebujemy minimum ok 2 godzin. Jako jedyni w polsce posiadamy protokoły transmisji danych i programowanie sterownika we wszystkich modelach wykonywane jest przez złacze diagnostyczne (bez jakichkolwiek ingerencji w ECU) co ma znaczenie gdy auto jest na gwarancji. Aby dokładnie określić stan zespołu napędowego konieczne jest dokonanie pomiaru mocy pod obciażeniem dlatego pomiarów dokonujemy na profesjonalnej hamowni obciążeniowej Maha LPS 3000 (również 4x4) a nie na jakiejś zabawce. Silniki są turbodoładowane i i do prawidłowego pomiaru konieczne jest jego obciążenie. Wszystkie modyfikacje wykonujemy na bazie orginalnego programu zgranego ze sterownika silnikowego. Modyfikujemy wiele nowych aut będących na gwarancji i nie mamy żadnych reklamacji od ASO oraz uzytkowników. Nas nie interesuje polityka cenowa innych firm. Staramy się wykonywać naszą pracę profesjonalnie...na profesjonalnym sprzęcie a sprzęt kosztuje. Stąd taka a nie inna cena usługi

 

Pozdrawiam wszystkich

 

no to fajnie , ja moje robiłem ok 1.5 roku temu ale chciał bym je sprawdzić na hamowni najlepiej w ok Krakowa-Katowic , jak moje było robione to nie mogłem tego sprawdzić bo nie mieli hamowni dla automatu i kicha :mad2:

Opublikowano
Mierzymy wszystkie aftomaty. Zapraszamy

tam to wiem ale wycieczka 600km nie jest mi na rękę , szukam w Krakowie , nie mam przekonania do v-tech mimo że czipowałem tam poprzednią zaturbioną benzynkę i było OK

Opublikowano

1700 brzmi rozsądniej niż 2200 :-)

Co do tej otoczki magii wokół przeprogramowania.... zapewniam was że reset softu lub jego modyfikacja na switchu zarządzalnym wymaga wiecej czarów a po którejś juz sztuce wykonanej staje sie to rutyną...taka taśmówka w zasadzie.

Niemniej jednak nie ulega wątpliwości ze zakup sprzetu może i jest drogi z tym ze zalezy jaki czas amortyzacji ktoś przyjął 1 rok czy 1 miesiąc :-)

 

Z drugiej strony jak ktoś ma samochód za 80 tys nie bedzie sie szarpał o 3 stówy. jak ktoś jeździ starszym modelem to juz jest różnica :-)

 

Punk widzenia w tej sprawie zależy od patrzącego :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Ja tam uważam, że chłopaki robią czary z mleka :wink: . Nikomu innemu nie powierzyłbym swojego autka :) Polecam wszystkim :D
Opublikowano
też bym chętnie wkleił swój wykres no ale nie wiem jak.....wiem że to głupie ale nigdy nic tu nie wklejałem więc jak by mi ktoś napisał jak to zrobić był bym wdzięczny... :D
Opublikowano
Ja tam uważam, że chłopaki robią czary z mleka :wink: . Nikomu innemu nie powierzyłbym swojego autka :) Polecam wszystkim :D

Bobo - możesz wrzucić wykres przed i po modzie? :)

 

artur_kraw - wejdź na www.imageshack.us upload'uj zdjęcie (host it!), a tu na forum wklej 'direct link to image'. Mniej więcej tak :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
1700 brzmi rozsądniej niż 2200 :-)

Co do tej otoczki magii wokół przeprogramowania.... zapewniam was że reset softu lub jego modyfikacja na switchu zarządzalnym wymaga wiecej czarów a po którejś juz sztuce wykonanej staje sie to rutyną...taka taśmówka w zasadzie.

Niemniej jednak nie ulega wątpliwości ze zakup sprzetu może i jest drogi z tym ze zalezy jaki czas amortyzacji ktoś przyjął 1 rok czy 1 miesiąc :-)

 

Z drugiej strony jak ktoś ma samochód za 80 tys nie bedzie sie szarpał o 3 stówy. jak ktoś jeździ starszym modelem to juz jest różnica :-)

 

Punk widzenia w tej sprawie zależy od patrzącego :-)

 

 

Drogi kolego. Nigdy moja firma nie brała 2200 zł za modyfikację starego kibla z przedpotopowym silnikiem. Ta cena dotyczy nowych aut z nowymi systemami sterującymi. Pragnę nadmienić że BMW wprowadziło jeszcze nowszy system sterujący pracą silnika oparty na procesorze TriCore z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi którego jeszcze nikt w UE nie robi. Są to silniki 320D 177PS i 204PS i nie tylko. Myślę że za miesiąc będę miał w ofercie modyfikacje tych systemów sterujących. Przewidywany koszt modyfikacji 3.500zł.

 

pzdr

Opublikowano

Z tym kiblem i przedpotopowym silnikiem to przesadziłeś :!: Nie każdy sra kasą i grzebie potem w tym kiblu wyciągając ją :!: A co powiesz użytkownikom E36, E30?...mają się iść utopić! W Twoim mniemaniu jak ktoś ma starsze niż 3 lata auto to rupieciem jeździ....masz prawo do opinii nawet tak idiotycznej! Ja tego samochodu nie wyprodukowałem, więc jakbyś się nie napocił i jak bardzo próbował mi dosrać krytykując stare gówno...mi to dinda i powiewa...w każdym bądź razie byle nie do zobaczenia!

 

Jak taki szacunek masz do klientów (czy po prostu innych ludzi) to krzyż na drogę....

 

No ale troszkę zeszliśmy z tematu....

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Z tym kiblem i przedpotopowym silnikiem to przesadziłeś :!: Nie każdy sra kasą i grzebie potem w tym kiblu wyciągając ją :!: A co powiesz użytkownikom E36, E30?...mają się iść utopić! W Twoim mniemaniu jak ktoś ma starsze niż 3 lata auto to rupieciem jeździ....masz prawo do opinii nawet tak idiotycznej! Ja tego samochodu nie wyprodukowałem, więc jakbyś się nie napocił i jak bardzo próbował mi dosrać krytykując stare [bAD]...mi to dinda i powiewa...w każdym bądź razie byle nie do zobaczenia!

 

Jak taki szacunek masz do klientów (czy po prostu innych ludzi) to krzyż na drogę....

 

No ale troszkę zeszliśmy z tematu....

 

 

Wyluzuj...źle mnie odebrałeś...nie chciałem ciebie ani nikogo obrazić. Zbyt mocno wziełeś sobie do serca moje słowa. Ja nie miałem na myśli czym jeździsz tylko epoke konstrukcyjną systemów wtryskowych, ich rozwiązania konstrukcyjne, technologiczne, możliwości tuningu i inne takie. Ja jestem facetem technicznym i bacznie śledzę kierunki rozwojowe silników a w szczególności tych zasilanych przysłowiową "gnojówką". To takie moje skrzywienie zawodowe. Przez pryzmat elektroniki ...a siedzę w tym po uszy, mogę ocenic co sie dzieje się ze współczesnymi dieslami które powoli wypierają benzynę zarówno pod względem ekonomi eksplatacji jak i osiągów.

Jestem w pełni przekonany że twoje auto jest zadbane i w idealnym stanie technicznym i jazda nim sprawia ci dużo radochy. Jeśli cię obraziłem to przepraszam.

 

pzdr

Opublikowano
Master/s Jaki byłby koszt zchipowania tak starych kibli jak M20B20 i M30B35 ? Możesz podac taką inforomację ? Chipowaliście kiedyś te silniki ?

 

Pozdrawiam

 

 

sorry ale o benzynach wolnossących mam słabe pojęcie i nie dotykam ich.

Opublikowano
Mierzymy wszystkie aftomaty. Zapraszamy

 

 

Jak się hamuje automaty ? Słyszałem, że nie wolno, bo to zabójtwo dla skrzyni aut. Może mi to ktoś wyjaśnić ?

 

Druga sprawa Masters twierdzi, że jako jedyni mają soft do reprogramowania. To jak inni to robią ? Wymują eepromy ?

Opublikowano

Z tego co wiem to tak :)

Automat dobierany jest starannie do silnika nie wytrzymuje dużych przeciążeń :( - ale pewnie w granicach rozsądku nic mu nie zaszkodzi :) Masters'i pewnie będą wiedzieć :)

Opublikowano
Druga sprawa Masters twierdzi, że jako jedyni mają soft do reprogramowania. To jak inni to robią ? Wymują eepromy ?

Bzdura. Każda firma tuningowa posiada takie urządzenie (zazwyczaj KWP2000+, Galletto, Optican). Raczej chodzi o legalność pochodzenia takiego interfejsu, bo wersje scrackowane można już kupić za małe pieniądze, a legalne wersje kosztują naprawdę sporo. W starszych samochodach, tak czy siak trzeba rozbierać sterownik i podmieniać kość. Żaden interfejs tego nie zrobi.

Opublikowano
Mierzymy wszystkie aftomaty. Zapraszamy

 

 

Jak się hamuje automaty ? Słyszałem, że nie wolno, bo to zabójtwo dla skrzyni aut.

 

Witam

 

Nieprawda. Ktoś puścił taką plotkę /myślę że to jakaś firma tjuningowa która nie potrafiła dokonać pomiaru/ i wszyscy w to uwierzyli. Automaty się świetnie hamuje...tylko trzeba mieć odpowiednią hamownię i odpowiednio ją skonfigurować. Nie ma absolutnie żadnego zagrożenia podczas pomiarów że coś się skrzyni stanie. Jedyny problem jest ze skrzynią x-drive z przed 2003roku gdzie w zakresie 2000-2500 obrotów następuje lekkie przekłamanie momentu obrotowego z powodu uślizgu sprzęgła hydrokinetycznego. Ale wtym przypadku ustawiamy odpowiednio wybieg i niwelujemy ten problem zaczynając pomiar z wyższych rpm. Jeszcze nie mieliśmy BMW którego byśmyy nie zmierzyli

 

pzdr

Opublikowano
Druga sprawa Masters twierdzi, że jako jedyni mają soft do reprogramowania. To jak inni to robią ? Wymują eepromy ?

Bzdura. Każda firma tuningowa posiada takie urządzenie (zazwyczaj KWP2000+, Galletto, Optican). Raczej chodzi o legalność pochodzenia takiego interfejsu, bo wersje scrackowane można już kupić za małe pieniądze, a legalne wersje kosztują naprawdę sporo. W starszych samochodach, tak czy siak trzeba rozbierać sterownik i podmieniać kość. Żaden interfejs tego nie zrobi.

 

W BMW.... mam na myśli Diesla jest 5 standartów sterowników

 

- MSA-15 to pierwsze najstarsze występujące w TDS-ach. Mają epromy DIL 28 i nie da się ich programować przez złącze diagnozy. Przedpotopowy 8-bit-owy program sterujący. Za każdym razem trzeba wyrywać komputer, wylutowywać epromy i programować je w programatorze uprzednio kasując kasownikiem ultrafioletowym

 

-EDC-15 VM. Nowszy. Występuje w głównie w silnikach 320D z pompami wtryskowymi VP-44. W kompie sa 2 flasche i jest możliwośc programowania komputera przez złacze diagnozy. Protokół KWP 2000

 

-EDC-15 C2 Systemy CR. W sterowniku 1 flasch zazwyczaj 29F400. Programuje się przez złacze proptokół KWP 2000

 

-EDC-16 System ten został wprowadzony na przełomie 2002/2003 rok w BMW 320 i 2003r w 330D. w sterowniku jeden flasch AM 29BL802 no i procek Motorola MPC5XX. Takimi urządzenaimi jak KWP2000+, Galletto, Optican można sie wypałować tylko. Jeśli nie mamy interface i protokołu transmisji danych umozliwiających komunikację przez złacze....odczyt i programowanie danych z flascha i procesora mozliwy jest tylko poprzez port BDM. My jako jedyni w polsce posiadamy urządzenie i wszystkie protokoły do BMW i te systemy robimy przez złacze diagnozy nie dotykając komputera

 

-EDC-16+ Nowe auta z z systemami CR posiadającymi filtry DPF. Analogicznie jak poprzedni system z tą tylko różnica że wewnątrz cały program pracy silnika zapisany jest w procku :) . Nie ma tam pamięci zewnetrznej. Komunikacja tylko przez port BDM po uprzednim rozpruciu komputera. My programujemy te komputery przez złacze diagnostyczne

 

-EDC-17 Najnowszy system wtryskowy w nowych BMW 320 177PS i 204PS oparty na procesorze TriCore TC1766. Wewnątrz nie ma żadnych pamięci zewnętrznych. Wszystko siedzi na pokładzie procka (jak sama nazwa mówi 3 w jednym) który jest na dodatek zabezpieczony kluczem :). Generator klucza wybiera :) spośród 15mln kombinacji klucz umozliwiający odczyt i programowanie tego co nas interesuje. Nadmienie że port JTAG (portu BDM tam nie ma) jest zatrzaśnięty i jest wykorzystywany do jednorazowego programowania sterownika w chwili gdy on sie znajduje w procesie produkcyjnym. Tak że współpraca z tymi sterownikami jest cięzka

 

Do tego BMW zastrzegło w niemczech wszystkie protokoły w urzędzie patentowym więc zakup ich jest utrudniony bowiem nikt nie chce ryzykowac pujścia do pierdla za handel cudzą własnością bez zezwolenia.

Przez to urządzenia sa niezwykle drogie i też nie dają pełnych możliwości jakich byśmy oczekiwali. Urządzenia które wymienił mój przedmówca takie jak KWP2000+, Galletto, Optican nadają sie do programowania starych aut. przy nowszych są bezuzyteczne

 

 

pzdr

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

ok, skoro już mowa o chipowaniu, to ja mam pytanie które zapewne zainteresuje niejedną osobę. Jak wyglada kwestia schipowania silnika bmw e39, 530d z 2001 roku na skrzyni automatycznej. Jak jest z podniesieniem mocy i momentu przy tej skrzyni która jak wiadomo nie jest szczególnie niezawodna. No i o ile mozna taki silnik bezpiecznie podciągnąć i jaka jest tego cena.

Pytanie to zadaję bo i tak miałem dzwonić i się dowiadywać tego telefonicznie. POzdrawiam

Konrad

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.