Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
będę chciał kupić touarega bo potrzebuję kosztów w firmie , będę również szukał z silnikiem V10 diesla , X3 jakoś mnie nie kręci, X5 drogie , pozostaje VW , oczywiście jak już będzie to opisze wrażenia jazdy z silnikiem V10 - mam na mysli zakup w USA kilkuletniego

mike: takiego auta nie kupisz w USA.,a przynajmniej nie touarego z silnikem diesla.nie ma i nie bylo ich w ofercie vw w usa.jak chcesz duze auto z silnikem dielsa to ja ostatnio widzialem merca GL 450 cdi.

 

Bylem , oglądałem i nawet Ok było , z ceny zjechałem na 85tyś zł - to było wczoraj , ustaliłem między czasie właściela / mam przejaciela w Policji / i dzisiaj pojechałem tam już na zakup ale wcześniej na oględziny w ASO VW - sprawdzałem auto w USA na CARFAX Vehicle History Report

i miało 8 rekordów , opuściło stany z przebiegiem 17tyś mil w maju 2006 i już byłem pewny zakupu ale dopiero w ASO wyszło na jaw że naciągane podłużnice , niechlujnie zrobione , miało dzwona bokiem.

Nie wiem dlaczego nie powie o tym właścicielka ? nerwy czas i koszta no bo komisant też nie mógł o tym wiedzieć - oto ono

http://ja.otomoto.pl/volkswagen-touareg-4-2-48000km-C4149714.html

Opublikowano

t.w. Wieslaw widac ze program masz spokojny, chyba nie dymi nic a nic ?

 

Moment w miare niski jak na M47 po Chipie, do tego osiagany dosyc wysoko a to dobrze dla sprzegla . Ogole wydaje mi sie ze ten program co masz jest lajtowy a to dobrze dla silnika .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

t.w.wiesław - jak cenowo wyszło?

Ile czasu wcześniej trzeba się umówić i ile h trwa wgranie całe "przeprogramowanie" softu, wraz z hamownią?

 

Miałeś wpływ na ustalenie momentu - np życzysz sobie tylko lekkie podniesienie na obrotach do 2000obr/min, aby sprzęgło tak nie dostawało?

 

I ostatnie: JAK WRAŻENIA? :D

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

t.w. wiesław- widze długo sie nie zastanawiał :-) kilka maili na PW i z wybrzeża przyjechał....

ale jak juz mówiłem nie biore odpowiedzialności :-) poleciłem GECO bo sam tam robiłem :-)

Wykres wygląda "spokojniej" niz mój tzn jakby mniej poszarpany, równiejszy. Osiagi kilka KM mniej i kilka Nm mniej niz u mnie .... ale... (moje ulubione słowo :-) ) to nie powinno mieć znaczenia i frajda z jazdy w porównaniu do serii powinna byc niewspółmierna :-)

 

Pisz jak ci sie jeździ... aha komplet sprzegła w 5 stówach sie mieści :-)

 

2200 za chip czyli 15 minut pracy to przegięcie. Bazuja niby na renomie no ale bez jaj!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
2200 za chip czyli 15 minut pracy to przegięcie. Bazuja niby na renomie no ale bez jaj!

Filon, skąd ta cena?

t.w. wiesław wcześniej napisał, że ustalili cenę na 1400,- Ciekaw jestem czy nic się nie zmieniło...

Chyba, że mowisz o MT w Wawie... :)

 

BTW: ile Ty płaciłeś?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
2200 za chip czyli 15 minut pracy to przegięcie. Bazuja niby na renomie no ale bez jaj!

Filon, skąd ta cena?

t.w. wiesław wcześniej napisał, że ustalili cenę na 1400,- Ciekaw jestem czy nic się nie zmieniło...

Chyba, że mowisz o MT w Wawie... :)

 

BTW: ile Ty płaciłeś?

 

Tak , mowa o MT w wa-wie , co ciekawe to ja dodam od siebie że mnie dłubali kilka godzin w MT w K-ch

Opublikowano

2200 zl ? :shock:

 

Chyba zwariowali naprawde :shock: . Az niemozliwe , jeszcze w wakacje 2007 w Mastersie warszawa chcieli 1700 zl za 320d 136KM wraz z hamowaniem na MAHA przed i po programie .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
2200 zl ? :shock:

 

Chyba zwariowali naprawde :shock: . Az niemozliwe , jeszcze w wakacje 2007 w Mastersie warszawa chcieli 1700 zl za 320d 136KM wraz z hamowaniem na MAHA przed i po programie .

faktycznie mają rozmach , ja płaciłem 1500zł styczen 2007 ale już potem wołali 1800zł , we wrocławiu też 1800zł ale ponad 2000 to teraz dopiero słyszę

Opublikowano
będę chciał kupić touarega bo potrzebuję kosztów w firmie , będę również szukał z silnikiem V10 diesla , X3 jakoś mnie nie kręci, X5 drogie , pozostaje VW , oczywiście jak już będzie to opisze wrażenia jazdy z silnikiem V10 - mam na mysli zakup w USA kilkuletniego

mike: takiego auta nie kupisz w USA.,a przynajmniej nie touarego z silnikem diesla.nie ma i nie bylo ich w ofercie vw w usa.jak chcesz duze auto z silnikem dielsa to ja ostatnio widzialem merca GL 450 cdi.

 

Bylem , oglądałem i nawet Ok było , z ceny zjechałem na 85tyś zł - to było wczoraj , ustaliłem między czasie właściela / mam przejaciela w Policji / i dzisiaj pojechałem tam już na zakup ale wcześniej na oględziny w ASO VW - sprawdzałem auto w USA na CARFAX Vehicle History Report

i miało 8 rekordów , opuściło stany z przebiegiem 17tyś mil w maju 2006 i już byłem pewny zakupu ale dopiero w ASO wyszło na jaw że naciągane podłużnice , niechlujnie zrobione , miało dzwona bokiem.

Nie wiem dlaczego nie powie o tym właścicielka ? nerwy czas i koszta no bo komisant też nie mógł o tym wiedzieć - oto ono

http://ja.otomoto.pl/volkswagen-touareg-4-2-48000km-C4149714.html

 

 

mike.wszystko ok, tylko to nie diesel.ale koszty w firmie bys mial gwarantowane.przynajmniej na benzynke. carfaxem sie do konca nie sugeruj. nie wiedza wszystkiego.kumpel kupil e39.carfax czysty,a auto przod i tyl malowane.

Opublikowano (edytowane)

witam,

 

pisząc post-a mam nadzieję, że odpowiem na większość pytań szanownych kolegów- a więc do rzeczy:

 

1. operacja

 

- Na wizytę w GEKO nie trzeba specjalnie czekać – mam wrażenie że możliwe jest umówienie się z dnia na dzień – w moim przypadku to ja wyznaczyłem termin a panowie się zgodzili – wystarczy telefon do szefa Eugeniusza ( mózg całego interesu – ten od Corsy A z 1/4 mili ) i sprawa załatwiona.

- po przyjeździe Panowie wzięli auto na jazdę próbną z komputerem w celu sprawdzenia czy auto jest sprawne technicznie – a następnie odbyły się pierwsze próby na hamowni – po dwukrotnym sprawdzeniu auto seryjnie pokazało 134 km. Jak mi wyjaśniono z tą seryjną mocą to jest różnie (auto po wyjeździe z fabryki może mieć ją inną niż w specyfikacji, u mnie winno być 136 km) a moim przypadku wyglądało to całkiem nieźle.

- następnie zgrano seryjne oprogramowanie na kompa a następnie wgrano nowy standardowy zmodyfikowany program. Potem zaczęły się żmudne ręczne ustawianie poszczególnych parametrów silnika przerywane kolejnym (chyba z 8) robieniem testów na hamowni. Operacja ta zajęła ok. 4 h.

- na koniec panowie wyjaśnili mi że udało się ładnie podnieść moment obrotowy ale były kłopoty z utrzymaniem go przez większy zakres obrotów stąd w sumie niewielki przyrost mocy maksymalnej ( jak wiemy moc to efekt obliczeń a nie czynniki bezpośrednio mierzalny : MOC (KM)= Nm x PRM / 7023,5 ).

- panowie przez cały czas zachowywali się bardzo powściągliwi i nie byli zbyt wylewni w odpowiedziach na moje pytania. Sprawiali wrażenie strzegących swojego NOW– HOW i nie pozwoli mi się „wlepiać” w komputer podczas ustawień, odsyłając mnie kulturalnie, aczkolwiek stanowczo do poczekalni.

- jak zauważyliście program po modyfikacji jest „lajtowy” i ja mam wrażenie oraz z tego co mi mówiono ideą jaką przyświeca Panom z GEKO to taka modyfikacja silnika która w żaden sposób nie wpłynie na jego walory jakim jest zużycie i bezawaryjność. I chyba tu jest ich sekret i granica tego co można od nich żądać.

W każdym razie Panowie nie dali mi możliwości wyrażenia tego, czego oczekuję po modyfikacjach a raczej dokonywali ich swoim sprawdzonym dla tego typu silników sposobem i w takim właśnie zakresie. Z tego, co zrozumiałem raczej nie było np. zwiększane ciśnienie doładowania na turbinie.

 

2. Wrażenia

 

No ……….. i tu jest pies pogrzebany:

Już po pierwszych kilometrach wiesz, że jedziesz innym samochodem. Wszystko, co do tej pory cię denerwowało ( wierzę, że ci, co to czytają mają wyrobione zdanie na temat samochodu bmw 320d 136 km) odchodzi w niepamięć:

- samochód z niskich obrotów przy małych prędkościach ( np. zjazd na drugim biegu z skrzyżowania, na dwójce przy 25 km/h i obrotach rzędu 1300 PRM) odpowiednio reaguje i zdecydowanie szybciej nabiera prędkości bez tej denerwującej pauzy.

- jadąc spokojnie czy to przez miasto czy poza nim czuje się że masz pod noga duży zapas mocy i konieczność szybkiego przyspieszenia nie sprawi ci żadnego problemu.

- ma się wrażenie, że inni użytkownicy drogi, którzy są obok ciebie a są to w większości osoby, które nie poddają modyfikacją swoich samochodów i nie przywiązują należytej uwagi do jego osiągów i mocy, mogą być w każdej chwili przez ciebie zostawieni daleko w tle.

- samochód na każdym biegu czujnie reaguje na wciśnięcie pedału gazu a już na pewno za każdym razem odczuwasz eksplozje mocy jeżeli z pedału gazu korzystasz w przedziale obrotów od 2000-2500 – wcześniej tego nie było a teraz jest i już.

- samochód jak to napisał wcześniej kolega Filon wspaniale ciągnie na 4 od 80 km/h do 160 km/h. Samochodem zdecydowanie lepiej się wyprzedza na trasie i ma się nieodparte wrażenie, że spokojnie deklasujesz samochody 2.0 benzyna 140 km lub inne passaty b6 1.9 tdi

- oczywiście samochód dużo szybciej startuje od jedynki poprzez dwójkę ale to raczej zarzynanie motoru niż fajne efekty

- program widocznie uelastycznił cały silnik. Auto, które bądź, co bądź waży ponad 1.5 tony wreszcie bez kompleksów pokazuje na co je stać. Jest dobrze i tak powinno być od początku.

 

3. Podsumowanie

 

Panowie zrobili dobrze swoją robotę – auto daje więcej przyjemności kierowcy a jednocześnie nie obarcza go stresem, że przesadził. Z relacji znajomych, których prosiłem o zwrócenie czy jak jada za mną auto przy przyspieszeniu dymi wiem że NIE. Program „lajtowy” ale zdecydowanie polepszający osiągi i skuteczność auta. Wydaje mi się też że silnik na postoju pracuje trochę inaczej. Jeżeli chodzi o cenę to mail-owo ustaliłem ją na 1400 zł i nie podległa negocjacjom –naprawdę j.w. pisałem trochę czasu spędzają przed kompem i twoim samochodem. Panowie oszczędni w słowach, za wiele od nich się nie dowiesz i nie wpłyniesz na to, co robią. Jedyny zgrzyt miałem był przy płaceniu rachunku: na prośbę o Fakturę Vat okazało się że muszę doliczyć do ustalonej kwoty podatek VAT – bez względu na kwotę jaką by sobie życzył na FV. Byłem lekko zdziwiony, bo w dzisiejszych czasach jeżeli się umawiamy na cenę brutto ( tyle ile mam zapłacić) to zawsze sprzedawca musi liczyć się z koniecznością wystawienie FV lub rachunku i nie obchodzą mnie "tajniki i sposoby" prowadzenia jego księgowości! ( w efekcie FV nie wziąłem i zapłaciłem 1400 zł).

W sumie :WARTO !!!!!

 

Acha, jeden minus, jaki mi się pojawił ( raczej uwypuklił) i tu pytanie do was: to ujawniło mi się przy ostrym wciskaniu gazu na jedynce czasami jeszcze po zmianie na dwójkę „ walenie” z powodu luzu jak mi się wydaje wału, o podłogę samochodu – tylko przy ostrym starcie z zerwaniem przyczepności – głuche uderzenia w podłogę przemieniające się czasami w warkot. To na pewno wał ale co to może być??? – wcześniej - przed chipem – zdarzał się to przy ostrej jedynce. Proszę tu was o pomoc.

 

PS. Jak macie jeszcze inne pytania to proszę, ja ze swojej strony dziękuję za rady od wszystkich – bardzo mi pomogły!

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez t.w.wiesław
Opublikowano
woow gratulacje.z tego co piszesz to same superlatywy.napisz jeszcze jak teraz ze spalaniem,zaczynam sie robic zazdrosny o twoje koniki.wie ktos moze czy takiego chipa zamontuje w rzeszowie? lub krakowie?pewnie dzisiaj kiepsko bede spal.
Opublikowano (edytowane)

hmm. spalanie : u mnie w ogóle to nigdy nie było najniższe- nie potrafię jeździć jednostajnie 90-110 km/h. W trasie zazwyczaj miałem, na poziomie- przy spokojnej ( oczywiście w/g mnie ) - 7 l. W mieście około 8.2 l. Wyświetlacz (BC) pokazuje mi średnią po przebiegu 1000 km w okolicach 7.4- 7.7 . Po tuningu spalanie w takim przebiegu km raczej mi się nie zwiększy ( mierzenie tylko po 100 wydaje mi się lekkim nonsensem) albo inaczej nie zwiększyło mi się - chociaż jak korzystam z dobrodziejstwo pobudzonego silnika to widzę, że częściej na ekonmizerzez zamykam 20 l. Wcześniej na 5 biegu przy wciśniętym na maxa gazie to było niemożliwe.

W każdym razie wszystko zależy od ciebie - nie ograniczając się, ale nie przesadzając spalenie nie powinno się zwiększyć lub może minimalnie wzrosnąć. Trzeba też spojrzeć na to że po to chip żeby było jednak szybciej i mocniej.

Edytowane przez t.w.wiesław
Opublikowano
zgodze sie z toba co do tego ze chip jest po to by jezdzic szybciej i mocniej.tylko sie chcialem upewnic ze po jego zalozeniu spalanie nie wzrasta o np 3-5 litrow bo wtedy ekonomiczny sens zakupu i zchipowania diesla rownalby sie zeru.ale mnie uspokoiles.ze spalaniem.teraz bede myslal o tym chipie w swoim autku.
Opublikowano

Spalanie po chipie wzrosnie ci max o 1.0 litr i to jesli bedziesz mial "mocny" program i bardzo ciezka noge . Jesli bedziesz jezdzic po chipie z taka sama dynamika jak przed nim to mozesz sie liczyc z takim samym spalaniem .

 

Standartowo licz na +0.5 litra w gore ;-) .

 

Firma w wawie ktora ma takze dobra opinie jest MR Motorsport z ulicy Mineralnej 26, czyli Pan o pseudonimie Rogalotti . Pisze programy sam, takze napewno beda dopracowane . Cena w wakacje 2007 wynosila 1200 zl wraz z hamowaniem przed i po chipie . Nr tel jesli sie nie zmienil to 694 046 807 .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

dzieki piotres.powiedz mi jeszcze jak z trwaloscia silnika w dluzszym okresie np. kilku lat.(pewnie bylo juz o tym nie raz wiec odpowiedz jednym slowem,nie chce zostac zakrzyczany ze nie szukam)

dzieki za adres w wawie.

a zna ktos jakis dobry warsztat z chiptuningiem w krakowie? bo podejrzewam ze w rzeszowie nic pewnego nie znajde.

Opublikowano
Acha, jeden minus, jaki mi się pojawił ( raczej uwypuklił) i tu pytanie do was: to ujawniło mi się przy ostrym wciskaniu gazu na jedynce czasami jeszcze po zmianie na dwójkę „ walenie” z powodu luzu jak mi się wydaje wału, o podłogę samochodu – tylko przy ostrym starcie z zerwaniem przyczepności – głuche uderzenia w podłogę przemieniające się czasami w warkot. To na pewno wał ale co to może być??? – wcześniej - przed chipem – zdarzał się to przy ostrej jedynce. Proszę tu was o pomoc.

 

Hihihi :) U mnie walenie i stukanie zniwelowalem naprawiajac drobna usterke:

http://beta-papika.blog.pl/archiwum/index.php?nid=13428860

 

Sprawdz u siebie :D

Opublikowano

Co do trwalosci silnika w przeciagu kilki lat ..heh chyba nikt Ci nie powie bo ciezko to sprawdzic. Turbina nie dostaje w tylek znacznie bardziej jak w serii bo jak podnosza doladowanie to max o 0.2 bara czyli niewiele . Prawda jest taka ze konstrukcja silnika fabrycznie na ogol jest przygotowana na wieksze moce, np. M47 podobno podola nawet 200KM , problem w osprzecie - konkretnie to w pompie vp44 . Turbina takze nie podola 200KM ale to mniejszy problem bo mozna zmienic na wieksza .

 

M47N czyli 150KM jest wieeele lepszy do modow, tam 200Km po zmianie tylko turbiny i programu powinno byc formalnoscia .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

oj zaczyna mnie meczyc ten chip.chyba sobie zafunduje takiego w maju.widze ze posiadacze nie narzekaja wiec jest ok.pewnie fajnie byloby miec 180 konikow.tyle wystarczy.

a jak tam t.w. wieslaw i jego autko? od dwoch dni sie nie wypowiada!!pewnie jezdzi bokiem i nie ma czasu na takie glupoty jak forum :lol:

Opublikowano
Ja robilem remapping kompa (bo tak to sie fachowo nazywa jezeli nie ingerujemy fizycznie w ECU) w evolve w Luton i jestem zadowolony na maxa :):)
Opublikowano
Ja robilem remapping kompa (bo tak to sie fachowo nazywa jezeli nie ingerujemy fizycznie w ECU) w evolve w Luton i jestem zadowolony na maxa :):)

 

a jakby tak jakis adresik blizej krakowa???

Opublikowano

Witam, tak sie trafiło ze znalazłem 318d, 116km . rocznik 04. Czym ten silnik różni sie od 150 km wersji ? oprócz softu ?

 

jakie szanse żeby po chipie było tych koników trochę więcej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.