Skocz do zawartości

warto kupic 318i / 318tds ??


zolwik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

Chciałbym prosic Was o porade.

Przymierzam sie do zmiany samochodu i bardzo podoba mi sie BMW i tu nie mam wątpliwosci czy warto kupic, czy nie; samochod jest ładny, świetenie sie prowadzi, ma dusze i naped na tylne koła

Ale jak sprawa wygląda z niezawodnościa?

Od 4 lat jezdze Mercedesem 190D z 1987 roku. Przejechalem ponad 40tys kilometrów bez najmniejszego klopotu!! Zmiana oleju co 10tys raz zmieniłem wszystkie tarcze i klocki i to tyle! Troszke rdzewieje i pewnie gdyby nie to, pojezdzilbym nim jeszcze pare lat.

Czy jesli kupie BMW 318i, lub 318tds limuzyna, 1997r, jest szansa, ze bede mial rownie niezawodny samochod? Który silnik lepiej?

Szczerze powiedziawszy, jak poczytalem sobie forum, to przerażenie ogarnia!! Prawie juz sie napaliłem na ten model, ale boje sie ze bede mial znim same kłopoty i wydatki...

Dodam, ze nie spiesze sie z zakupem i nie bede szukał "taniego" egzemplarza!

Wdzięczny bede bardzo za każdą odpowiedz.

Pozdrawiam serdecznie, Paweł Tabor.

 

BMW - Bedziesz Miał Wydatki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, wypowiem sie na temat 318 tds. U mnie ten silniczek pracuje w nadwoziu compact i przyznam szczerze ze sprawuje sie dobrze. Jak na razie przejechałem nim ok 30 tys km i jedyne co było do wymiany z powodu zużycia to łańcuch rozrządu przy 180 tys km - było już słychać napinacz no i wahacze - polskie drogi. Innym tematem są naprawy wynikające z nieumiejętności mechanika ale to inna sprawa. Odnośnie silnika jeżeli kupować tds'a to warto byłoby zajrzeć na stronkę www.bmw-tds.pl jest tam post odnośnie tego na co zwrócić uwagę przy zakupie. Odnośnie osiągów silnika - faktem jest ze jest to silnik o najmniejszej mocy z e36, ale samochód nadrabia momentem obrotowym. Jeżeli szukasz samochodu do bardzo dynamicznej jazdy 325 tds prawdopodobnie byłby bardziej odpowiedni ale 318 tds nadrabia spalaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę się wypowiedzieć na temat 318i. Autko nie powala na kolana swoją mocą ale na polskie warunki (mało autostrad, średniej jakości drogi) daje radę. Silnik elastyczny jak na swoje 115KM. Radości z zabawy nie będzie ale do tego kupuje się większe i mocniejsze jednostki.

Z miejscem z tyłu jak jest to ci nie napisze bo nigdy nie siedziałem. Z przodu dużo miejsca nawet dla osoby ok 190cm. Rozrząd jest na łańcuszku co jest wielkim plusem. Wymianę oleju robię co 10tkm i nie dolewam nic oleju - stan tuż przed wymianą jest nad kreską ozn. MIN. Części do e36 do M43 są spokojnie do zaakceptowania. Ja mam sekwencję KME i spalanie srednie ok 10,5l. Najmniej wyszło 7,8l. Szukaj wersji z bogatszym wyposażeniem zawsze takie pierdółki ułtwiają jazdę czyniąc ją bardziej komfortową.

Swoją będę niebawem sprzedawał szukam e39.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynka 1.8 z 97 roku to będzie M43 na łańcuchu - są one całkiem niezawodne - sam mam taki i nie narzekam na awaryjność. Jednak ten silnik jest po prostu słaby, a 1.8tds ma jeszcze mniej mocy - można całkiem żwawo jeździć, ale czegoś jednak brakuje.

 

A tak poza tym to poszukaj trochę na forum, dużo opisów jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam najstarszy egzemplarz spośród kolegów bo z roku 93...Jest to silnik 1.8 i na pasku, tak przez wszystkich znienawidzony...Ja mogę powiedzieć,że do silnika się nie dotykam, wymieniłem tylko pasek, rolki, olej oraz świece. Wszystko wymieniłem dlatego, żeby mieć spokój a nie dlatego, że coś mi padło. Silnik nie jest zbyt dynamiczny, ale nie po to go kupowałem. Spalanie na benzynie wynosi od 9.5 litra (normalna jazda) do 12 litrów (b.ciężka noga) po mieście. Na razie na silnik nie narzekam i jestem zadowolony. Jeżeli chodzi o diesla to z poprzedniego samochodu wiem iż wbrew opiniom diesel nie jest taki w eskploatacji. Jest przy tym delikatny i jak coś padnie to naprawdę Będziesz Miał Wydatki...Dla mnie silnik benzynowy jest bezpieczniejszy i tańszy w ewentualnym remoncie. Tylko na Twoim miejscu brałbym przynajmniej 2 litry bo mimo iż spalanie jest większe, to już jest czym jechać.
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, zapomniałem wspomnieć o kosztach eksploatacji, u mnie jest to tak, spalanie miasto do 8,5 litra, średnio miasto w granicach 7, 7.5l, na trasie bez wysiłku 6 litrów. Wymiana oleju co ok 10 tys - koszt ok 150 zł (olej, filtr, robocizna). Nie wiem czy jest to teza prawdziwa ale słyszałem że w tds ze względu na nieco cięższy przód szybciej padają sworznie, ale to musiałbyś zweryfikować z innymi użytkownikami. Aha no i filtr powietrza dość szybko sie zapycha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przesiadce ze 190tki w dieslu nie będzie negatywnego szoku.

Tds powinien raczej pozytywnie zaskoczyć osiągami.

 

Osobiście jednak poleciłbym zdecydowanie benzynowe m43. Przynajmniej da radę jechać, a jeśli chodzi o koszty eksploatacji, to LPG i jezdzi taniej niz tds:)

 

No i jeszcze jedna kwestia, diesel z danego rocznika ma zawsze wiekszy przebieg niz benzyna, warto o tym pamiętac.

Taki tds z 97 ma zawsze minimum 300tkm w kołach, co w sumie jeszcze tragedią okrutną nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde, ludziska, jestem bardzo zaskoczony ilościa wyczerpujących odpowiedzi!! Naprawde wielkie dzieki!!!

Mam nadzieje, ze w niedlugim czasie dołacze do Was i bede mogł pochwalic sie wrazeniami z jazdy, moze rowniez bede mogl w czyms pomoc.

Tym czasem... rozgladam sie za jakims fajnym egzemplarzem:)

Pozdrawiam wszystkich serdecznie, Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tds ze względu na nieco cięższy przód szybciej padają sworznie, ale to musiałbyś zweryfikować z innymi użytkownikami.

Mój teśc ma tds w compakcie i podobno jest tam zupełnie inna zawiecha właśnie lepsza

 

 

jest na podstawie starszego modelu - E30

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem posiadaczem 318tds w wersji Touring i nie kupilem go zeby startowac w wyscigach bo zwyczajnie sie do tego nie nadaje (90KM) ale w zamian za to dostalem wspaniale wlasnosci jezdne i duzy komfort podczas podrozy. Od zakupu (czerwiec 2006) wymienilem sprzeglo i rolki napinacza paska - poza tym olej i filtry co 10-12 tys. W Polsce nie ma nadmiaru autostrad wiec pozostaja drogi krajowe - i wszyscy wiemy w jakim sa stanie. :mad2: Spalanie: 6-6,5 trasa (ok.110 km/h) miasto 7,5-8 l/100km.

podrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.