Skocz do zawartości

proszę użytkowników o opinie na temat e36 328i :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam i odpowiadam!

E 36,to zlom w prownnu do E 30!!

pozdrawim

 

czyli jezdze zlomem :D:D

 

Na to wygląda :wink:

 

... ja czasem jeżdżę złomem ojca :8)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja to bym tylko chciał dodać taką rzecz. Może i sie nie znam, ale jeżdżąc calibrą 16v i nigdy nie posiadając tylnego napędu chcesz wskoczyc od razu na 193KM z tylnym napedem i na dodatek je zagazować? Dla mnie to pachnie rychłym rowowaniem, lub palmowaniem. A czego Ty w ogóle oczekujesz moze powiedz? Bo nie da sie miec kozackiej fury wgniatającej w fotele, która by paliła 5l/100km. Ja posiadam 323i bardzo ciepło mysle o tym samochodzie, koledzy, którzy maja 328 jeszcze cieplej sie o nich wypowiadają, ale ja na przykłąd całe swoje zycie jezdżę tylnym napedem z małą porażką o nazwie VW Golf2 w miedzyczasie i tylnym napedem to czasem naprawde trzeba umiec jeździc, Ty chcesz od razu wskoczyc na koronny swojego czasu model marki samochodów ogólnie uwazanej za bardzo szybką. Oczywiscie zrobisz jak uwazasz. Jeśli chodzi o ceny to ja włąsnie bym chciał sprzedać swoje 323 i poszukuje 328 e36 z lat 97-98 i w Niemczech bardzo trudno jest znaleźć w ogóle zadbaną 328, a ceny zaczynaja sie od 6000 euro

Swoją drogą jak ktos ma na oku bardzo zadbana e36 328 to chętnie kupię :)

Opublikowano
hmmm... co do tylnego napedu i mojego doswiadczenia z nim, to tak, rok czasu jezdzilem nissanem 200sx s13, ktory legitymuje sie podobnymi osiagami , ale nie w tym rzecz, pytasz sie czego ja oczekuje ?? tak mowie wprost chce od razu wrzucic gaz do autka i nie dlatego ze uwazam ze zrobie 100km na 5 litrach ale dlatego ze robie sporo km w ciagu roku i ten samochod zostanie u mnie na dluzej (kilka lat)po prostu bardziej mi sie to kalkuluje, poza tym nie chce wkladac najprostszego gazu ktory zle lub wcale nie wspolpracuje z takim motorem lecz porzadny drogi renomowany produkt :lol: wiem ze sa dwie szkoly co do gazu, moje zdanie jest takie : porzadny sekwencyjny gaz, dobrze dostrojony i zakladany w odpowiednim warsztacie = na hamowni oraz w codziennym uzytkowaniu nie widac roznicy :lol:
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
i mam jeszcze jedno pytanko - czy mozecie mi troche przyblizyc co to za autko BMW Alpina e36 B3 ?? i czym sie rozni od zwyklej e36 ?? Aha i najwazniejsze czy oplaca sie kupic takie cudo z 1994 roku z przebiegiem 190.000 za 6000 EU ??
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
Sluchajcie koledzy a powiedzcie mi jeszcze jedno :) czy w E36 montowali ESP (nie ASC) ??
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

a co to jest ESP? bo ASC+T to inaczej układ antypoślizgowy - taka kontrola trakcji

 

BTW 30 tys za E36 328i? to lekkie przegięcie - jak pisałeś, że masz naszykowane 22k PLNów to śmiało możesz kupować ...chyba, że chcesz mieć od razu auto po jakichś dziwnych przeróbkach, za które dodatkowo chcesz jeszcze zapłacić :lol:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

BTW 30 tys za E36 328i? to lekkie przegięcie - jak pisałeś, że masz naszykowane 22k PLNów to śmiało możesz kupować ...chyba, że chcesz mieć od razu auto po jakichś dziwnych przeróbkach, za które dodatkowo chcesz jeszcze zapłacić :lol:

 

pewnie ze da sie i za 22 tys kupic trzeba poszukac. Ale jadac do niemiec kupujac auto zadbane wlasnie w oryginale bez przerobek zadbane trzeba sie liczyc z wydatekim takiego rzedu. Coz ze drogo mozna kupic za 15 z masa neonow i innych dziwnych przerobek jak np diura w miejscu pod akumulator bo ostatnio mialem okazje wlasnie to ogladac.

Opublikowano
a co to jest ESP? bo ASC+T to inaczej układ antypoślizgowy - taka kontrola trakcji

 

Nie do konca :D ASC+T to nie jest dokladnie to samo co ESP, ESP w BMW nazywa sie bodajze DSC, a ASC+T kontroluje przepustnice i dohamowuje przy poslizgu kola ale tylko tylne a DSC dohamowuje rowniez przednie, i chodzi mi o to czy wogole w e36 montowali DSC czy tylko ASC+T ??

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
witam ! niedługo zamierzam zmienić swoje leciwe wozidło (opel calibra 16v) ktora wbrew wszystkim opowiesciom o tych samochodach sluzyla mi dzielnie przez 3 lata ...

Twoja historia przypomina mi moją. Również jeździłem Calibrą 16V C20XE - bylem bardzo zadowolony z tego samochodu - małe spalanie, niezłe osiągi. później kupiłem prawie nową Mazdę 3 1,6 benzyna. Jednak zawsze chciałem mieć E36 z mocnym silnikiem i pół roku temu znalazłem takie autko, całkiem seryjne bez dodatków, żadnego tuningu. Mimo, ze auto jest 10 lat starsze od mojej Mazdy to frajda z jazdy jest niesamowita a dźwięk silnika zawsze przywołuje usmiech na mojej twarzy. Polecam e36 z silnikiem m52b28 - fantastyczne auto.

Opublikowano

Twoja historia przypomina mi moją. Również jeździłem Calibrą 16V C20XE - bylem bardzo zadowolony z tego samochodu - małe spalanie, niezłe osiągi...Jednak zawsze chciałem mieć E36 z mocnym silnikiem...całkiem seryjne bez dodatków, żadnego tuningu.

 

Co do Calibry to naprawde jestem pozytywnie zaskoczony, wszyscy opowiadali nie wiadomo jakie historie o jej awaryjnosci i o tym jakie to zle auto jest, moim pierwszym autem byl nissan 200sx i po przesiadce do Calibry (miala byc celica ale tak wyszlo) nie bylem rozczarowany :) osiagi na podobnym poziomie tylko naped na przod... :cry: a co do spalania to moj opel w miescie srednio pali 13 litrow takze czy ja wiem czy to malo :lol: ale w trasie potrafi zejsc do 6,5 . Ale nie o tym jest ten temat :wink: .Ja rowniez jesli bede szukal to tylko i wylacznie calkiem seryjne e36 bez zadnych udziwnien i przerobek, jednym slowem jestem juz zdecydowany - nie bede szukal zadnego "zajechanego" M3 tylko za te pieniazki poszukam sobie ladnej e36 z ostatnich lat produkcji :twisted:

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

tak poza tym jakich modyfikacji mozna dokonac w silniku m52b28 aby najbardziej jak to mozliwe oczywiscie sensownym kosztem i nakladem pracy poprawic jego parametry (najbardziej zalezy mi na jak najlepszym przyspieszeniu) ?? Z tego co wyczytalem tu na forum, najprostsze i zarazem najskuteczniejsze bedzie :

 

-wymienic kolektor i przepustnice na ten od m50b25

-zmienic walki rozrzadu (konkretnie na jakie ?)

-dedykowany airbox (jaki konkretnie ? :) )

-kompletny wydech (konkrety - co polecacie, obilo mi sie o uszy ze najlepiej od M3 ale 3.0 czy 3.2, czy moze lepiej na jakis inny ? )

-pompe wtryskowa (jeszcze raz - jaka konkretnie :D )

-wirus (byc moze jestem ciemny, ale nie wiem co to jest ten wirus - domyslam sie ze chodzi o chip ?? )

 

jesli moglbym prosic was o skomentowanie kazdej z tych pozycji i doradzenie co i jak oraz jakie korzysci powinienem osiagnac, a takze jakies przyblizone koszty takich operacji bylbym niezmiernie wdzieczny

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

A jakiego przyrostu mocy spodziewasz sie po wszelkich przerobkach? Bo dlubanie NA jest drogie i przynosi slabe efekty. Mysle ze te przerobki ktore wymieniles moga kosztowac kolo 7tys zl moze wiecej.

Chyba ze bedziesz mial dostep do tanich czesci a taka zabawe rozpoczyna sie od wizyty na hamowni aby ocenic stan jednostki napedowej jak trzyma serie mozna sie bawic jezeli nie tzreba przywrocic auto najpierw do seryjnego stanu.

Opublikowano
A jakiego przyrostu mocy spodziewasz sie po wszelkich przerobkach? Bo dlubanie NA jest drogie i przynosi slabe efekty. Mysle ze te przerobki ktore wymieniles moga kosztowac kolo 7tys zl moze wiecej.

Chyba ze bedziesz mial dostep do tanich czesci a taka zabawe rozpoczyna sie od wizyty na hamowni aby ocenic stan jednostki napedowej jak trzyma serie mozna sie bawic jezeli nie tzreba przywrocic auto najpierw do seryjnego stanu.

 

Po tych wszystkich przerobkach ktore wymienilem, spodziewam sie okolo 240-250 kucykow w wersjii optymistycznej :lol: i licze sie z kosztem rzedu wlasnie 6-7 tys. tylko tak jak mowilem, czy ktos znajacy sie na rzeczy moglby mi po kolei omowic wybrane przerobki tzn, w sensie ile kazda przyniesie mocy, orientacyjny koszt poszczegolnych punktow, i ogolnie przyblizone osiagi jakie uzyskam przy zalozeniu ze silnik przed cala zabawa bedzie trzymal serie

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
Po tych wszystkich przerobkach ktore wymienilem, spodziewam sie okolo 240-250 kucykow w wersjii optymistycznej :lol:

 

nie chcę Cię martwić, ale spodziewaj się raczej 210 - 220 KM maksymalnie.

Opublikowano

 

Nie do konca :D ASC+T to nie jest dokladnie to samo co ESP, ESP w BMW nazywa sie bodajze DSC, a ASC+T kontroluje przepustnice i dohamowuje przy poslizgu kola ale tylko tylne a DSC dohamowuje rowniez przednie, i chodzi mi o to czy wogole w e36 montowali DSC czy tylko ASC+T ??

 

W e36 wystepuje tylko ASC+T

Opublikowano
tak wlasnie slyszalem ze po tym wszystkim mozna sie spodziewac okolo 240, ale jak to sie ma do osiagow ?? moze ktos cos wie ?
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po tych wszystkich przerobkach ktore wymienilem, spodziewam sie okolo 240-250 kucykow w wersjii optymistycznej :lol: i licze sie z kosztem rzedu wlasnie 6-7 tys. tylko tak jak mowilem, czy ktos znajacy sie na rzeczy moglby mi po kolei omowic wybrane przerobki tzn, w sensie ile kazda przyniesie mocy, orientacyjny koszt poszczegolnych punktow, i ogolnie przyblizone osiagi jakie uzyskam przy zalozeniu ze silnik przed cala zabawa bedzie trzymal serie

 

Możesz na początek otworzyć lutowe GT na stronie 102 :D . Jest artykuł o modyfikacjach m.in. m52. Piszą, że bez montarzu turbo można wykrzesać max 250 koni. Czyli zmieniasz caly wydech, dolot, wałki rozrządu. Ale nie wiem czy to się zamknie w kwocie 7 tys. Raczej wątpię.

 

Jeżeli pójdzie w wałki i porządne wystrojenie to "moooże" do 250KM dobije Kumpel ma wymieniony sam kolektor i ze 192 KM doszło na 222 (wszystko sprawdzone na hamowni)

Który kolektor ten twój kolega zakładał? Przymierzam się do zmiany kolektora wydechowego na barany i założenie dedykowanego dolotu. Ale powiedz, najlepiej i tak to później zestroić w jakiejś firmie tuningowej co??

Opublikowano

kolego z swidnicy...

 

ja polecam Ci troche poczytac... bo u Ciebie wiedza z BMW lezy...

 

a po co ? po to zebys sie nie naciol....

 

porozmawiaj z kims kto takie auto juz mial... w s-cy byla jedna M3 - diagnosta z Peugota ja mial... taka fioletowa...

 

to Ci moze da odzwierciedlenie... jakie to sa koszty... na co zwrocic uwage itd... bo wydaje mi sie ze jestes zielony... wiec ozenia cie z czyms i bedziesz pozniej plakal...

 

dobre 328 kosztuje... i nie zaluj pieniedzy na zakup auta... i nie licz tak ze lepiej kupic auto w ktorym cos jest do zrobienia bo bedzie taniej... BMW tego nie lubi... i to bradzo... jezeli ktos cos oleje i nie zrobi to czesto msci sie pozniej wielokrotnoscia kosztu poczatkowego...

 

jezeli nie jezdziles jeszcze BMW to polecam przjechac sie... bo Ty chyba nie wiesz o czym mowisz... to naparwde nie calibra... i nie ten poziom zaawansowania tech. silnik 2.8 to juz kawal dobrego kopyta... i uwierz mi ze trzeba potrafic jezdzic zeby w zimie nie zrobic sobie krzywdy...

 

pozdrawiam...

Opublikowano

jezeli nie jezdziles jeszcze BMW to polecam przjechac sie... bo Ty chyba nie wiesz o czym mowisz... to naparwde nie calibra... i nie ten poziom zaawansowania tech. silnik 2.8 to juz kawal dobrego kopyta... i uwierz mi ze trzeba potrafic jezdzic zeby w zimie nie zrobic sobie krzywdy...

 

pozdrawiam...

 

no wiec odpowiem po raz kolejny, ze mam do czynienia z mocniejszymi samochodami niz 328 i sam takie posiadalem dlatego zdaje sobie sprawe jak to jezdzi i uwierz mi - w zimie takze :D pozatym to ze obecnie posiadam calibre to przeciez nic zlego (a propos - silnik c20xe z calibry jest uznawany przez specjalistow za jeden z najlepszych silnikow 4 cylindrowych na swiecie, to tak odnosnie tej techniki)- poprzednie auto zostalo sprzedane gdyz nie bylo mnie w kraju, a po powrocie kupilem "tymczasowo" opelka ktorego "fanem" wcale nie jestem, bo brakuje mi napedu na tylna os, dlatego prosze nie wysylac mnie do zadnej szkoly jazdy itd. gdyz naprawde mam o tym pojecie :8) pozatym po dluzszym zastanowieniu, doszedlem do wniosku ze niedlugo (znalazlem oferte pracy za granica,jestem kierowca TIR-a wiec zarobki beda niezle z tego co wiem ze wstepnej rozmowy :wink: ) wyjade z polski na jakis czas i odloze troszke wiecej pieniazkow i wtedy kto wie :twisted: byc moze nawet e46 m3 hahaha :lol: a tak powaznie to mysle zeby odlozyc wiecej i od razu sprawic sobie e36 m3 3.2, wydaje mi sie ze to rozsadny wybor, co wy na to ? :P

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
... to naparwde nie calibra... i nie ten poziom zaawansowania tech. silnik 2.8 to juz kawal dobrego kopyta...

 

Calibra z moterem C20XE to bardzo udane auto. Miałem taką przed E36 328i i nie mogę złego słowa powiedzieć. Silnik był jednym z lepszych silników benzynowych w tamtych czasach.

Opublikowano
i jak kolego wrazenia po przesiadce z Caliny do 328 ?
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
Panowie nie róbcie z 328 nie wiadomo jakiego potwora do wszystkiego trzeba podchodzić z głową a bedzie dobrze ;)

 

Dobrze prawisz :mrgreen: Do dobrego czlowiek szybko sie przyzwyczaja i zaczyna brakowac wrazen i wtedy okazuje sie ze jednak tych konikow troszke za malo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.