Skocz do zawartości

proszę użytkowników o opinie na temat e36 328i :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam ! niedługo zamierzam zmienić swoje leciwe wozidło (opel calibra 16v) ktora wbrew wszystkim opowiesciom o tych samochodach sluzyla mi dzielnie przez 3 lata :lol: na cos bardziej swiezego i moj wybor padl na model e36 z motorem 2.8, bedzie to moje pierwsze autko z napedem na tylna os czyli pierwsze BMW :) chcialem prosic posiadaczy tego konkretnego modelu o jakies szczegoly, byc moze podpowiedzi na co zwrocic uwage przy kupnie, co od razu wymienic po zakupie itd, i czy dobrym rozwiazaniem dla tego motoru bedzie zalozenie sekwencji Prins VSI II ?? mam zamiar kupic samochod z koncowych lat produkcji w najbogatszym mozliwym wyposazeniu i oczywiscie za granica, gdyz czesto tam bywam (Niemcy,Szwajcaria,Austria) oraz dowiedziec sie jesli ktos sie orientuje ile moze kosztowac dobre e36 z koncowych lat produkcji na zachodzie ?? i jak sie ma sprawa z pozniejszym tuningiem (tylko mechanicznym) podniesieniem mocy ?? jakie są orientacyjne koszty najprostszych modyfikacji (chiptuning, wydech itd.)i gdzie najbardziej profesjonalnie mi to wykonaja w okolicach Wroclawia a takze bardziej skomplikowanych, z gory serdecznie dziekuje i pozdrawiam wszystkich posiadaczy BMW :mrgreen:
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zadbane e-36 328i z koncowych lat produkcji moze kosztowac duzo bo i nawet 30 tys. Ale jak kogos stac i uwaza ze warto to czemu nie.

Co do tuningu to raczej duze koszty male efekty jak to bywa w silnikach NA. Ogolnie auto jezdzi fajnie i raczej pozostan przy tym chociaz mozna poprawic wydech lacznie z kolektorem i cos tam przybedzie.

Znajdz zadbane bo to nieraz trudna sztuka nawet zagranica.

Opublikowano
hmmm... 30 tys. , to nie lepiej za te pieniazki od razu sprawic sobie M3 :lol: i nie bawic sie w tuning ??? pytam powaznie
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

Z kolei za 30k ciężko o dobre M3 :D Naprawdę zadbane egzemplarze świetnie trzymają cenę. Chyba lepiej pozostać przy 328i, bo i utrzymanie tańsze :roll:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Z kolei za 30k ciężko o dobre M3 :D Naprawdę zadbane egzemplarze świetnie trzymają cenę. Chyba lepiej pozostać przy 328i, bo i utrzymanie tańsze :roll:

 

Dokładnie tak jak piszesz, oczywiscie da sie kupic 328 taniej i wcale nie twierdze ze jest to niemozliwe tylko nie ma co patrzec na motoallegro gdzie cena za 328 zaczyna sie powiedmy od 14tys. lepiej dolozyc na starcie niz pozniej wydac drugie tyle i narzekac ze BMW to sie psuje.

Opublikowano
Z jednej strony racja :? ale z drugiej strony moze lepiej kupic mniej zadbane M3 i sukcesywnie je doprowadzac do stanu idealnego bez potrzeby jednorazowego wydatku pieniedzy ?? i wtedy odpada kwestia tuningu a koszty utrzymania ? hmmm... :) tylko wlasnie to jest to - od razu lepsze i nowsze 328i w ktorym nie trzeba wiele robic ale ma ograniczenia co do tuningu ? czy od razu slabsze M3 i powoli doprowadzac je do dobrego stanu ? jak sie ma dostepnosc i ceny czesci do M3 vs. 328 ?? spalanie M3 vs. 328 (chyba nie jest to wielka roznica) ?? i pewnie trudno znalezc jest warsztat w ktorym ktos dobrze zna sie na naprawach M3-ojek w okolicach Wroclawia
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
Z jednej strony racja :? ale z drugiej strony moze lepiej kupic mniej zadbane M3 i sukcesywnie je doprowadzac do stanu idealnego bez potrzeby jednorazowego wydatku pieniedzy ?? i wtedy odpada kwestia tuningu a koszty utrzymania ? hmmm... :) tylko wlasnie to jest to - od razu lepsze i nowsze 328i w ktorym nie trzeba wiele robic ale ma ograniczenia co do tuningu ? czy od razu slabsze M3 i powoli doprowadzac je do dobrego stanu ? jak sie ma dostepnosc i ceny czesci do M3 vs. 328 ?? spalanie M3 vs. 328 (chyba nie jest to wielka roznica) ?? i pewnie trudno znalezc jest warsztat w ktorym ktos dobrze zna sie na naprawach M3-ojek w okolicach Wroclawia

 

Nie wiesz co piszesz :mrgreen: naprawde lepiej zostac przy 328.

A co do e-46 faktycznie mozna miec za takie pieniadze. e-36 328i tez da sie kupic za 16tys. Zalezy tylko co potem.

Opublikowano
Z jednej strony racja :? ale z drugiej strony moze lepiej kupic mniej zadbane M3 i sukcesywnie je doprowadzac do stanu idealnego bez potrzeby jednorazowego wydatku pieniedzy ?? i wtedy odpada kwestia tuningu a koszty utrzymania ? hmmm... :) tylko wlasnie to jest to - od razu lepsze i nowsze 328i w ktorym nie trzeba wiele robic ale ma ograniczenia co do tuningu ? czy od razu slabsze M3 i powoli doprowadzac je do dobrego stanu ? jak sie ma dostepnosc i ceny czesci do M3 vs. 328 ?? spalanie M3 vs. 328 (chyba nie jest to wielka roznica) ?? i pewnie trudno znalezc jest warsztat w ktorym ktos dobrze zna sie na naprawach M3-ojek w okolicach Wroclawia

 

Nie wiesz co piszesz :mrgreen: naprawde lepiej zostac przy 328.

A co do e-46 faktycznie mozna miec za takie pieniadze. e-36 328i tez da sie kupic za 16tys. Zalezy tylko co potem.

 

 

Czemu nie wiem ? co masz na mysli :) po prostu rozwazam, no bo w koncu dajmy taki przyklad kupujac e36 328 i dopieszczajac ja i ogolnie doprowadzajac ja do perfekcji :lol: wywale na to kupe kasy i na przyklad nagle okaze sie ze jest to auto dla mnie za slabe i potrzebuje mocniejszych doznan :twisted: i co wtedy ? sprzedaz 328 po zanizonej co do wkladu cenie i znowu kupno M3 i ryzyko czy dobrze trafie itd. i znowu kolejne koszty wywalone w "restauracje" i przygotowanie. Dlatego powaznie sie zastanawiam czy nie lepiej od razu kupic dobra baze i powoli cos robic ??

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe z tego ze w ten sposob bedziesz porywal sie z motyka na Slonce.

Piszemy tutajk ze e-36 kupisz powiedmy w stanie bardzo dobrym bedzie w oryginale i niezajechana. M3 bedzie skatowana i bedziesz musial poswiecic duzo czasu i pieniedzy.

Z takim podejsciem nie kupuj narazie nic i doskladaj na sensowne M3 abys nie tracil kasy na auta posrednie.

Uwierz mi zaoszczedzisz sobie wielu zmartwien i wielu siwych wlosow.

Oczywiscie ostateczny wybor i tak nalezy do Ciebie :8)

Opublikowano
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe z tego ze w ten sposob bedziesz porywal sie z motyka na Slonce.

Piszemy tutajk ze e-36 kupisz powiedmy w stanie bardzo dobrym bedzie w oryginale i niezajechana. M3 bedzie skatowana i bedziesz musial poswiecic duzo czasu i pieniedzy.

Z takim podejsciem nie kupuj narazie nic i doskladaj na sensowne M3 abys nie tracil kasy na auta posrednie.

Uwierz mi zaoszczedzisz sobie wielu zmartwien i wielu siwych wlosow.

Oczywiscie ostateczny wybor i tak nalezy do Ciebie :8)

 

znaczy sie rozumiem oczywiscie twoj punkt widzenia ale... no wlasnie ale moje zdanie wyglada tak :D w tej chwili posiadam 22 tys PLN :) i jesli nie bede mogl dluzej czekac bo sytuacja na to nie pozwoli to za te 22 tys. na pewno nie bede sie pchal w M3 tylko od razu poszukam dobrego 328 i uwazam ze za te pieniadze na zachodzie znajde cos rozsadnego (razem ze sprowadzeniem,przegladem, itd.) ale jesli uda mi sie dobic do 32 tys. ( a byc moze niedlugo tak sie stanie, gdyz spodziewam sie naglego zastrzyku finansowego :P ) uwazam ze wtedy za te 32 tys rozejrze sie za jakims M3 , tak w chwili obecnej wyglada moje zdanie :wink:

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

Oczywiscie Twoj cyrk Twoja zabawa.

Zycze powodenia w szukaniou zadbanego samochodu i jednak nieidealizowalbym rynku samochodowego naszych zachodnich sasiadow. Trzeba wiedziec gdzie szukac aby znalezc fajne auto.

A co do M3 nadal uwazam ze zrobilbys blad kupujac za taka kase i nie majac sporego zaplecza finansowego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja się trochę już pogubiłem. Napisałeś w pierwszym poscie, że szukasz 328 i chciałbyś gaz założyć. Myślę więc sobie, że masz świadomość, że na benzynkę dużo byś wydawał - dlatego też gaz chcesz. Lecz później piszesz o m3, aucie było nie było jeśli nawet nie droższym w zakupie od m3 (bo się da kupić dojechane m3 tańsze od zadbanego 328) to na pewno droższym w utrzymaniu (i nie o samym tankowaniu tu mowa). Więc albo 328 z gazem albo m3. Ale przecież różnica w kosztach utrzymania auta bardzo duża. Bo chyba nie chcesz gazu do m3 kłaść?! Wg mnie musisz jeszcze chyba przemyśleć sprawę. Bo tak naprawdę 328 z gazem to wersje ekonomiczna a m3 to już takie "pójście na całość".
Opublikowano
...Bo tak naprawdę 328 z gazem to wersje ekonomiczna a m3 to już takie "pójście na całość".

 

poniekad masz racje, i dlatego przestanmy mowic o M3 bo to chyba jednak troche za wysokie progi jak na razie :oops: , i pozostanmy jak w temacie, czyli dobre "wypasione" 328 :) , niektorzy mowia ze w okolicach 30 tys. mozna miec e46 ale ja pozostane przy e36 poniewaz to auto podoba mi sie znacznie bardziej niz e46 :shock: (kwestia gustu) mnie interesuje oczywiscie tylko coupe :D

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
np. spojrzcie na to -

http://allegro.pl/show_item.php?item=305153821

M3 z 1997 roku w stanie idealnym i na dodatek z legendanym motorem 3.2 za jedyne 25 tys. :shock:

cos mi tu nie pasuje ta cena :)

 

kolor pierwszy minus na cenie

to że była "macana" z przodu to chyba każdy widzi

i chyba ktos sporo majstrował przy niej..

i co najważniejsze...w ogłoszeniu nie jest napisane że bezwypadkowy

Opublikowano
tak wlasciwie to czym rozni sie e36 328 od e46 328 oprocz wygladu ? bo silnik jest identyczny
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
tak wlasciwie to czym rozni sie e36 328 od e46 328 oprocz wygladu ? bo silnik jest identyczny

 

Silnik nie jest identyczny :nienie: W E46 jest jednostka napędowa z podwójnym Vanosem,a w e36 tylko z pojedynczym...

 

Poza tym sama konstrukcja jest lata świetlne młodsza (przecież e36 zadebiutowało na przełomie 1990/91), auto ma w sobie więcej nowoczesnych rozwiązań (choćby karoseria, która nie zwija się jak harmonijka), nowszy design i więcej opcji wyposażeniowych z zakresu komfortu.

 

Ogólnie e46 to lepsze auto pod każdym względem. Ale jak słusznie zauważył belgus E30 jest najlepsze :wink:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

mam pytanie : czemu tak strasznie chwalicie to e30 ??

skoro e46 jest lata swietlne od e36 to pewnie e36 jest lata swietlne od e30 :D

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

bo e30 to ciekawa historia :8) jesli siedzisz za granica to szukaj na spokojnie auta,nie spiesz sie. a zacznij jak naszybciej zebys mial jakies porownanie.

 

Jezdziles kiedys tylnionapedowcem w takim motorku ??

 

bez obrazy oczywiscie :cool2:

B M W
Opublikowano
Jezdziles kiedys tylnionapedowcem w takim motorku ??

 

bez obrazy oczywiscie :cool2:

 

Też mnie to zastanowiło, bo nigdzie nie było wspomniane o doświadczeniach usera, a prawie 200KM na tylniej osi w stosunkowo lekkim aucie to już jest co ogarniać :twisted:

 

ps.oczywiście e30 rządzi :cool2:

Opublikowano
Witam i odpowiadam!

E 36,to zlom w prownnu do E 30!!

pozdrawim

 

czyli jezdze zlomem :D:D

Czesc

Zle mnie zrozuiales!! :nienie:

Chcialem przez to pwoeidziec,ze wykonanie E 36 pod wzgledeem solidnosci ,jest duzo nizsze od E 30!

Dodaj do tego m 40 i masz komplet!

Znajomi jezdza e 36 i co i raz maja jakas awarie i chyba nie jest to przypadek!

Nigdy nie obrazam kolegow z Forum!Najwyzej zostaje zle zrozumiany!

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.