Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od niedawna jestem posiadaczem modelu e46 320d, dilnik M47 czyli 136 KM. Pezebieg auta to według licznika 183 tyś. km i sadzę żę tyle może mieć, rocznik 99. Dzis wymieniałem rolki paska klinowego i przy okazji wymyłem silnik karcherem w miejscu gdzie jest zbiorniczek wspomagania z pompa bo sporo syfu tam było. Przeczyściłem równiez elektrozawory ten przy turbinie oraz przy filtrze oleju a takrze zajrzałemdo filtra odmy lecz z braku nowego narazie jedynie wymylem ten filter a w najbliższym czasie wymiana na nowy. Ale do rzeczy po tych wszyskich czynnosciach auto odpalone i chodziło sobie ładnie na postoju az temperatura skoczyła na połowę. Po jakims czasie zgasiłem i powiedzmy za 5 min znowu odpaliłem a tu zong kontrolka cisnienia oleju pali się na czerwono. Wykręciłem czujnik oleju i jest ok sprawdzony miernikiem lecz spojrzałem na bagnet oleju a tu sporo ponizej minimalnej kreski więc auta już nie odpalałem. Jutro kupię olej i albo wymienię cały razem z filtrem albo doleję narazie do stanu między min i maks i zobaczę co z tym cisnieniem.

Wcześniej kontrolka gałsła od cisnienia po jakis 2-3 sekundach i nigdy się nie zaświeciła, było niby wszysko ok.

 

Co mogło się stać gdzie szukac przyczyny - czy mycie silnika zaszkodziło - oczywiście teoria remont silnika narazie mi się nie podoba.

BMW to pełnia życia.
Opublikowano
zacznij od wymiany oleju . kontrolka pewnie się zapaliła bo oleju mało , a przecież czyściłes odmę może to miało wpływ na tą kontrolkę. a przy myciu silników to bardziej moze coś sie dziać z elektryką,
Opublikowano

Witam dziś dolałem 1 litr oleju no i kontrolka zgasła lecz coś ciśnienie oleju jest nie takie jak powinno. Kontrola gaśnie po jakiś 2-3 sekundach od momentu gdy zgaśnie kontrolka ładowania po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania gaśnie od razu a ta od oleju po 2-3 sekundach.

Nic, narazie wymiana oleju na nowy wraz z filtrem oleju i zobaczymy co bedzie dalej. Problem, ze nie mam pojęcia jaki jest olej w silniku ani kiedy była wymiana bo auto z Belgii i bark adnotacji w książce jaki był olej wlany, albo ksiązka lewa. Ale w to już nie wnikam.

 

Jak to jest u Was urzytkownicy BMW e46 320d M47? Czy kontrolka gasnie od razu, po jakim czasie jak długo się nie zapala po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ponownym. Jak długo trzyma silnik ciśnienie?

 

Za wszelkie wskazówki i odpowiedzi z góry podziękowania.

BMW to pełnia życia.
Opublikowano

Witam.

Mam BMW E46 136KM teraz 163 KM :mrgreen: 99r. i też kontrolka gaśnie po 2-3 sekundach , ale to normalne ponieważ pompa olejowa nie zrobi w ułamku sekundy pełnego ciśnienia. Poza tym musi wpompować olej do napinacza paska rozrządu i samoregulatorów zaworów :P

Opublikowano

jeździć i nie szukac dziury w całym:)

a dla uspokojenia odszukaj już kiljku postów,

tam z tym samym objawem meldowało się sporo użytkowników konkretnie tego modelu silnika.

Opublikowano

Z tą kontrolka oleju to sam juz nie wiem.

Mam drugie auto też nie pierwszej młodosci e36 coupe M50 2,5 l 93 rok na vanosie i tam ciśnienie oleju silnik super trzyma. Kontrolka po uruchomieniu silnika gaśnie od razu a po ponownym uruchomieniu przez powiedzmy 5 sekund nawet sie nie zapala więc silnik trzyma jeszcze ciśnieni. Przelatane ma 235 tyś. według licznika a może i więcej gdyż od nowości tego auta nie mam.

Może te disle 2.0 tak maja z tym ciśnieniem oleju skoro powtarza się to u innych urzytkowników.

Narazię się uspokoiłem, zmienię oliwe,filtr i pojężdże trochę zobaczymy co będzie się działo.

BMW to pełnia życia.
Opublikowano
Z tą kontrolka oleju to sam juz nie wiem.

Mam drugie auto też nie pierwszej młodosci e36 coupe M50 2,5 l 93 rok na vanosie i tam ciśnienie oleju silnik super trzyma. Kontrolka po uruchomieniu silnika gaśnie od razu a po ponownym uruchomieniu przez powiedzmy 5 sekund nawet sie nie zapala więc silnik trzyma jeszcze ciśnieni. Przelatane ma 235 tyś. według licznika a może i więcej gdyż od nowości tego auta nie mam.

Może te disle 2.0 tak maja z tym ciśnieniem oleju skoro powtarza się to u innych urzytkowników.

Narazię się uspokoiłem, zmienię oliwe,filtr i pojężdże trochę zobaczymy co będzie się działo.

 

przecież Ci mówię ze tak jest,

puki co przelecialem tylko 8 tyś km tym autem

tutaj już były rozprawki na ten temat,

ponoć to taka konstrukcja,

wyluzuj,

ja miałem z 8 samochodów przedtem i nigdy też nie miałem takiego zjawiska, ale cóż można rozebrać cały silnik i grzebać do skutku ;)

Opublikowano
Jak zaraz po zapaleniu silnika nie bedziesz go przegazowywał to nic mu sie nie dzieje. Żaden silnik nawet jak kontrolka gaśnie odrazu nie ma smarowania w pierwszych sekundach :)
Opublikowano
Jak zaraz po zapaleniu silnika nie bedziesz go przegazowywał to nic mu sie nie dzieje. Żaden silnik nawet jak kontrolka gaśnie odrazu nie ma smarowania w pierwszych sekundach :)

 

Nie wiem jak jest w 320d ale wazne aby ustalic ile jest czujnikow oleju.

jezlei czujnik jest na gorze to moze faktycznie taka jest konstrukcja ze kontrolka gasnie z opoznieniem w co bardzo watpie.

Ale jezeli czujnik jest za filtrem to lekka lipa i swiadczy o tym ze pompa pozwala aby olej cofnal sie do miski i tyle trwa aby nabila cisnienie.

Faktem jest ze zimny silnik po uruchomieniu nie ma pelnego smarowania ale w czasie gdy swieci sie kontrolka ten efekt sie zwielokrotnia niestety.

 

Nie wiem tez jak zbudowana jest pompa oleju w tym modelu molizwe ze trzeba wymienic tylko zawor na pompie oleju jest integralna czescia pompy calosc. Walczylem z tym problemem w innym aucie.

Pewnie moze to nieprzeszkadzac ale draznia mnie takie rzeczy w samochodzie bo w momencie gdy swieci sie kontrolka slychac ze silnik brzmi troszke inaczej.

Opublikowano
Raz; konstrukcja silnika, konkretnie układu smarowania( olej grawitacyjnie ścieka w dół z filtra i trzeba czasu na ponowne napełnienie komory), dwa; niezbyt precyzyjne czujniki oleju, także żółta kontrolka, poziom. temat wielokrotnie wałkowany, poszukaj
Opublikowano
No niby wszystko wyjasniliśmy sobie ale powiedzcie mi... dlaczego ten problem z gasnacą kontrolką po 2 sekundach zgłosiło kilku użytkowników po wymianie oleju!!?? Czyżby robił sie wraz z przebiegiem gęściejszy i nie spływał????
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Witam.

Mam BMW E46 136KM teraz 163 KM :mrgreen: 99r. i też kontrolka gaśnie po 2-3 sekundach , ale to normalne ponieważ pompa olejowa nie zrobi w ułamku sekundy pełnego ciśnienia. Poza tym musi wpompować olej do napinacza paska rozrządu i samoregulatorów zaworów :P

 

To ten silnik ma pasek ? Wydawało mi się, że łańcuch..... :norty:

 

Mam to samo zjawisko z kontrolką i pewnie tak musi być.. Fakt troche drażniące. W M43 gasła już na rozruszniku, a tu ze zwłoką. Jednak 2-3 sec to jeszcze nic nie znaczy, gorzej jak po 10-12 :wink:

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Opublikowano

U mnie tez ponoc tak mialo byc. Wymiana pompy olejowej sprawila ze gasnie odrazu na rozruszniku.

Niby szczegol ale draznil mnie okropnie. I tez mechanik byl pewny ze taka budowa ukladu i musi tak byc.

Zaskoczyl sie bardzo gdy przyjechalem z nowa pompa i pokazalem mu jak ma byc.

Opublikowano
U mnie tez ponoc tak mialo byc. Wymiana pompy olejowej sprawila ze gasnie odrazu na rozruszniku.

Niby szczegol ale draznil mnie okropnie. I tez mechanik byl pewny ze taka budowa ukladu i musi tak byc.

Zaskoczyl sie bardzo gdy przyjechalem z nowa pompa i pokazalem mu jak ma byc.

 

Hejka a ile kosztowała cię cała ta impreza z pompą ???

Opublikowano

Hejka a ile kosztowała cię cała ta impreza z pompą ???

 

NIechcialbym Cie klamac ale byly to niewielkie pieniadze pompa uzywana i sprawna wyciagnieta z rozbitka. A mechanik kolega. Cala operacja zakonczyla sie w kosztach okolo 600zl + masa piwa po.

Opublikowano

Witam ponownie widzę że rozpętałem dyskusję wśród posiadaczy 320d. Jak narazie wymienię olej bo ten który jest w silniku to nie wiadomo jaki ma przebieg i nie wiem czy to półsyntetyk czy pełny. Inspekcja się świeci i wskazuję 13400 km od ostatniej inspekcji olejowej. Zastanawiam się jaki olej wlać, przebieg 183 tys. km, naczytałem się sporo o olejach na forum i mętlik mam niesamowity aby silnikowi nie zaszkodzić, a problem jest jeszcze taki, że na ciepłym puszcza mi lekki dymek niebieskawy, pewnie pierścienie :( .

Co do pompy ciśnienia oleju to w serwisie koszt 128 Euro oczywiście cena netto czyli brutto po przeliczeniu na złocisze jakieś 580 zł wiec jeszcze nie az taka tragedia i raczej w używana nie będę się pakował jak będe musiał zmienić. A wymiana we własnym zakresie.

BMW to pełnia życia.
Opublikowano

Oczywiscie ze tak nieoplaca sie kupowac uzywki jezeli nie mzoesz jej sprawdzic. w moim przypadku cos jeszcze bylo robione tylko ze to bylo 2 lata temu i za cholere nie moge sobie przypomniec.

Ale coz bylem zadowolony bo wszystko chodzilo tak jak nalezy.

Opublikowano
...A wymiana we własnym zakresie.

Tak, tylko ze w M47 zeby dobrac sie do pompy trzeba pol silnika rozebrac i same uszczelki bede kosztowac ladnych pare zlotych. W M52 wystarczy 'tylko' sciagnac mise...

 

krzys139

pamietasz moze co bylo nie tak z towja pompa, jakies slady zuzycia, peknieta sprezyna na zaworze ?

 

Sam nie wiem co o tej kontrolce myslec. Tez sie zdarza ze u mnie swieci dluzej, moze nie kilka sekund, ale max 2s. I patrzac na forum wydaje sie ze wiekszosc tak ma (przynajmniej w M47)...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.