Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeśli seria 7 to takie królewskie auto to dlaczego koncern wpakował w nie te same zegary, fotele, panele navi, kierownice te same gałki zmiany biegów, właściwie pół auta jest takie samo.

 

Raczej na odwrot, bo najpierw wyszlo e38, a dopiero dwa lata pozniej e39. Aktualnie tez wiekszosc modeli BMW ma te same zegary - wiadomo oszczedniej.

 

Porownanie e39 do e38 ma sie dla mnie nijak. Nie ta klasa. Mialem okazje podotykac (ba, a nawet pojezdzic :wink: )e39 poczawszy od 520i skonczywszy na 540 manual. To samo z e38 od 728 po 750i. E39 to takie autko klasy sredniej i nic wiecej. Co innego e38: luksusowo, komfortowo i prestiz jak przystalo na najwyzsza serie od BMW.

Pomijam takie wersje e39 jak ma JELITO, bo widze fotke wnetrza w podpisie i faktycznie az ocieka luksusem tak jak w serii 7. Jednak trafic taka wersje chyba jest ciezko. A w e38 z nielicznymi wyjatkami to standard.

  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a więc po co wyszła ta seria 7 skoro niczym sie nie różni od 5?czyli wychodzicie z założenia iż seria 5 dorównuje 7? :duh: pfff...

przestańcie mnie rozśmieszać...

 

a gdzie szyja materiał na tunel jest to dla mnie nie istotne bo i tak jest lepszy niz w e39

 

wyszla bo byla wieksza, po co wyszedl LECH 0.6????

www.auto-optima.pl
Opublikowano

 

wyszla bo byla wieksza, po co wyszedl LECH 0.6????

 

uważasz ze to taka sama różnica?to po co masz E38?przcież E39 jest tansze w utrzymaniu a skoro nie widzisz zadnej róznicy to nie rozumie po co jeździsz tym samochodem...porównanie takie dałeś ze tylko siąść i płakać :modlitwa:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
wyszla bo byla wieksza, po co wyszedl LECH 0.6????

 

Idac tym tokiem rozumowania, to Maybach to taka "C klasa", tylko dluzsza i to wszystkie roznice...

Opublikowano
Łukasz735 napisz choć parę sensownych rzeczy w czym e38 jest lepsze od e39 identycznie wyposażonego (nie wliczając komfortu, i ilości miejsca w środku). Zaznaczam chodzi mi o konkretne rzeczy a nie o nic nie wnoszące posty i porównania typu niebo i ziemia itp itd.
Opublikowano
Łukasz735 napisz choć parę sensownych rzeczy w czym e38 jest lepsze od e39 identycznie wyposażonego (nie wliczając komfortu, i ilości miejsca w środku). Zaznaczam chodzi mi o konkretne rzeczy a nie o nic nie wnoszące posty i porównania typu niebo i ziemia itp itd.

7xx wnosi więcej sama nazwa wskazuje , 5xx to taki biedniejszy 7xx a bogatszy 3xx , 3,5,7 odpowiada rożnym klasa,Klasa pojazdu = komfort podróżowania, Komfort idzie również w parze z cena a jak by założenie bmw było takie ze do seri 5 użyjemy tego samego co do serii 7 to moim zdaniem ma sie to ni jak do normalnego śmiertelnika , który to ochoczo wywala tysiace euro za klamoty które może świadomie taniej mieć , A moze 7xx jest dla snobów , którzy to prześcigają sie w wywalaniu kasy na towar który nawet jest 2x droższy a jakościowo nie odbiega od tańszych wersji modelowych, Gdyby tak bylo to tak dlugo by seri e38 nie produkowali bo az 8 lat !!

E53 tez ma podobne zegary , navi i sprzęt nagłaśniający i dzięki temu ma być porównywalne z inna seria E ??

elementy konstrukcyjne i części wyposażenia to jest to co wyróżnia te modele,ponadto przeznaczenie tych modeli jest rożne.

Opublikowano
Łukasz735 napisz choć parę sensownych rzeczy w czym e38 jest lepsze od e39 identycznie wyposażonego (nie wliczając komfortu, i ilości miejsca w środku). Zaznaczam chodzi mi o konkretne rzeczy a nie o nic nie wnoszące posty i porównania typu niebo i ziemia itp itd.

 

tak jak napisał kolega wcześniej ze to z e38 są siedzenia i inne podobne rzeczy w e39.i choć by nawet ta głupia wykładzina podłogi jest naprawdę inna tylko Ty jeszcze nie zauważyłeś różnicy.Ty masz spoko wersje i taką by się chciało jeździć ale połowa to zwykłe samochody które są wypoażone w skórę i climatronic i to jest nędza...i np + jest to że w 7 można dobrać więcej dodatków do wyposażenia :) no i własnie E38 jest duzym plusem gabaryt bo to czyni ją całkowicie inną czym E39 nigdy nie będzie....

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

 

wyszla bo byla wieksza, po co wyszedl LECH 0.6????

 

uważasz ze to taka sama różnica?to po co masz E38?przcież E39 jest tansze w utrzymaniu a skoro nie widzisz zadnej róznicy to nie rozumie po co jeździsz tym samochodem...porównanie takie dałeś ze tylko siąść i płakać :modlitwa:

 

kupilem bo jest wieksza, a maybach to rozciagnieta s-klasa i tyle

 

 

najlepiej siadaj i placz bo nieczytasz co napisalem, a jezeli chodzi o utrzymanie to wychodzi na zero

www.auto-optima.pl
Opublikowano

Dla mnie z e38 jest tak samo jak z e32 .

E32 to większe e34 a e38 to większe e39, technicznie identyczne tylko większe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie wiem skad sie biora u niektorych te zachwyty nad e38 w porownaniu do e39... dla mnie to dwa identyczne samochody jesli chodzi o zaawansowanie technologiczne i bardzo duzo wspolnych czesci

 

jak to tej pory to doszukalismy sie wspolnie chyba tylko wykladziny lepszej jakosci w e38 w porownaniu do e39 (nie wiem czy faktycznie jest lepszej jakosci, ja mam oryginalnie welur i nie wiem niby z czego mialaby byc wykladzina w e38, moze z jedwabiu...)

 

rozumiem, ze fakt, iz w e38 spotyka sie przewaznie lepsze wyposazenie to jest ten plus e38... fajnie, jak dla mnie slabiutki argument, aby mowic o wyzszosci 7 nad 5 - sa to samochody przeznaczone dla innej klienteli, z tego wynika roznica w wyposazeniu, ale czy w jakosci? watpie

 

tak w ogole to nie o tym watek :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
ten wlasnie co mysli ze majac e39 ma prawie e38 to sie bardzo myli bo komfort jazdy jest nieporownywalny!!!!!! chodi mi tylko o wykonanie i koszta eksploatacji sa podobne, ale juz jazda napewno nie
www.auto-optima.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

xsilver, nie jest tak, ze mowie to co mowie, tylko dlatego, ze jezdze e39 - na poczatku przyznalem uczciwie, ze normalnie majac do wyboru e38 i e39 kupilbym e38, niestety m.in. nie mam na tyle duzego garazu, aby ten samochod pomiescic

 

kwestie subiektywne i obiektywne nie powinny byc mieszne, wg mnie obiektywnie nie mozna powiedziec, ze e38 jest lepsze od e39, bo e38 ma przewaznie lepsze wyposazenie (sa przeciez e39 rowniez b.bogato wyposazone), poza tym ile jest w tym prawdy, ze e38 jest zrobione z lepszych materialow? na razie nie widzialem przykladow (oprocz wykladziny :) )

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano (edytowane)
Jestem na tym forum raczej od niedawna.Jakiś czas temu prosiłem o opinię na temat właśnie modelu e38 z silnikiem 3 litry diesel.Wielu odradzało mi zakup tego silnika z różnych powodów.Powiem tyle autorowi wątku.Jeżeli chcesz mieć komfortowe auto z piękna linią,bogato wyposażone i z rozsądnym spalaniem to zdecydowanie polecam Ci silnik 3 .0 diesel.Autko spala mi średnio 9 litrów.Moc koło 200 koni z tym momentem obrotowym jak dla mnie zadowalająca.Nie mam natury ściganta więc nie muszę być pierwszy na kolejnych światłach.Polecam kolego jeszcze raz.Pozdrawiam. Edytowane przez maxx30gda
Opublikowano
Do niedawna jezdziłem mercedesem w140.Dywagacje na temat "e38 to większa e39" mają sie jak merc w140 to taki większy w124.Filozofia jaką kierowali sie projektanci tworząc auta w obu przypadkach jest poprostu zupełnie inna w założeniu.A części były i będą sie powtarzać w modelach z jednej fabryki zawsze ponieważ unifikacja elementów to poprostu większy zysk z każdego sprzedanego egzemplarza.To jest moje skromne zdanie na ten temat.Pozdrawiam.
Opublikowano

Miałem do czynienia z kilkoma e38 i kilkoma e39. Wg mnie jakosc wykonania i jakosc uzytych materiałow taka sama. W e38 na plus komfort podrożowania wynikajacy z wiekszej masy, gabarytów i rozstawu osi. Srednica koła o 2 cale wieksza tez robi swoje w aspekcie komfotu. Na cena nowego samochodu w duzym stopniu wplywa koszt czesci skladowych, a poniewaz e38 jest samochodem wiekszym , wiec wiele czesci jest po prostu wiekszych , mocniejszych. Jakby nie patrzec mysle ze tak samo wyposazona 7ka jest pewnie ze 200kg ciezsza i za to tez trzeba było zapłacic. Plusem e39 jest jego lepsze prowadzenie w ciasnych zakretach, łatwosc utrzymania i wychodzenia z poslizgu, jego wyczucie. E38 to juz kolumbryna urudniająca kierowcy wyczucie bodzców bardzo wazne przy sportowej jezdzie i tu prym wiedzie e39. Oczywiscie jesli w ogole mozna tu mowic o sportowej jezdzie.

Byc moze sam przesiade sie na e38 ale nie ze wzgledu na jakies wyobrazenie o niby lepszej jakosci - po prosu jest wieksza i to do mnie przemawia. Duzo jezdze w trasy i pod tym wzgledem e38 jest swietna. Na pewno tez bezpieczenstwo bierne jest wieksze. Tyle ze chcac zachowac osiagi na podobnym poziomie musialbym sie przesiasc do 750i a tu ekonomika nie istnieje :(

Moja obecna kochanka 540i zostala by w rodzinie jako samochod mojej narzeczonej. Swietnie sie dogaduja :)

Opublikowano

Ostatnio jezdzilem u Wrobla na Bemowie moja E38. Bylem bardzo pozytywnie zaskoczony, jak fajnie da sie nia jezdzic w ciasnych zakretach.

Pewnie, ze E39 da sie jeszcze lepiej, ale E38 jest chyba najbardziej 'usportowiona' limuzyna, jaka jezdzilem (w porownaniu z Mercedesem S-klasse, Lexusem LS i Audi A8).

 

E38 jednak rozni sie troche technicznie od E39 - przykladem moze byc chociazby przekladnia kierownicza, na ktorej w E39 postanowiono przyoszczedzic :duh: .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

W e39 540i nie ma problemu z maglownica bo jej nie ma. Jest tam przekladnia. Problemy z krotka trwałoscia magla w e39 dotycza mniejszych pojemnosci. U mnie (w 540i3) 320tys km i nadal jest ok. Za to co roku musze zmieniac drążek srodkowy :(

Dla mnie jesli chodzi o prowadzenie i osiagi w najwiekszych limuzynach z całym szacunkiem i miloscia do BMW - Audi S8 jest bezapelacyjnie niedoscignione. Napęd Quattro, prowadzenie w zakretach, 5.5sek do 100km/h. Jezdziłem takim autkiem wiec wiem o czym pisze. Po prostu w zakęatch zdaje sie przeczyc prawom fizyki. Pod tym wzgledem 750i jest daleko. No i aluminiowa karoseria tez ma tu duzy wpływ. Pomijam oczywiscie utrudnione naprawy blacharskie.

Opublikowano
Masz racje, to lepsze porównanie. Napędu quattro jednak nie przeskoczymy. Byc moze na prostej przy wiekszych predkosciach alpina 750i jest lepsza z racji mniejszych oporow jednego napedu. Trzeba by porownac :) Zakrety to jednak domena quattro i aluminium.
Opublikowano

Niezależnie od tego Panowie widzę że opinie są dosyć skrajne i podzielone...

 

Swoją drogą zauważyłem że o ile w przypadku e38/e39 dyskusja jest zasadna, o tyle już jeśli chodzi np. o e65/e60 podobieństw chyba nie ma (albo nie ma ich zbyt wiele).

Wnętrza zupełnie inne, poprawcie mnie jeśli się myle ale "wspólnych" części też chyba niezbyt dużo (przyznaję że nie wiem czy w ogóle są). Wygląda na to że filozofia BMW w tym zakresie zmieniła się nieco od lat 90....

 

Chyba musze się po prostu komus "wprosić" do e38 żeby samemu się przekonać jak to jest :twisted: :8)

Opublikowano

Te wspólne części w wielu BMW to bardzo fajna sprawa,,,

jak dlamnie najgorsz pod tym względem jest renault

Auta były jeszcze doniedawna tak robine że np rozrusznik z tego samego modelu auta z roku np94 nie pasuje już do modelu z roku 95,,

niby jest taki sam ale,,, otwory mocujące przesunięte np o centymetr,tulejki o innych średnicać,,, to samo tyczy się półosiek,,,

nie wspomne już o ponewkach,,jak chcieliśmy kupić nowe to w serwisie okazało się że 3 rozmiary były montowane a oni nie wiedzą jakie są w naszym aucie,, to samo tyczyło się tarszy sprzęgłowej,,i trzeba ją było razem z dociskiem kupić który był idealnie sprawny :duh:

ostatni trzeba było kupić rolke do bocznych dzrzwi przesównych,, mały zawiasik, 2 roleczki .,,..500zł,,,, :mad2: tu przebili ASO BMW o jakieś 200% a mówi się ze BMW jest drogie jenak w porównaniu z renault to może się schować

Ogólnie nigdy więcej renault,, tak polityka firmy,, oskubać klijenta na cześciach ile się da

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dla mnie E38 i E39 to w ogóle inna bajka. Niektóre elementy są takie same w E39 i E38 , ale porównania nie ma żadnego. Cenowo nowe BMW 5 kosztuje ok 350.000 a 7 570.000 to jest ponad 200.000 zl różnicy. A za co ? Za jakos materiałów, bo nie sadze ze płacisz tylko za to ze jest trochę większa.. Moim zdaniem w 7 są na pewno lepsze bo to przecież limuzyna. Zobaczcie nawet jakie w E38 są grube drzwi a to idzie za komfortem i luksusem. Nie spotkałem sie w 5 z podwójnymi szybami ( może są , ale jeszcze nie słyszałem ). Ktoś wcześnie porównał Mercedesa S klasse do Maybacha, że to jest dłuższa "S". Porównanie S klasse do Maybacha to jest jak seria 7 e32 do serii e38 - prowadzanie auta prawie takie same, ale dodatki i luksus nie porównywalny.

To jest moje zdanie, nie ma co porównywać seria 5 to jest w ogólnie inna klasa auta niż seria 7. porównajcie sobie 5 z mercedesem E klasse albo E38 z S klasse, a nie auta , które nie maja ze sobą nic wspólnego.

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.