Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam akurat obydwa silniki V8 4,0 i V12 5,4 i uważam, że silnik V8 jest lepszy. Ladniej brzmi, lepiej się wkręca w obroty, jest podobnie dynamiczny a mniej pali...
Opublikowano

BarteqMW, podobnie jak Ty jezdze e39 po FL i juz za chwile przesiadam sie na e38.

 

 

podam Ci dwa argumenty, ktore mnie do tego sklonily:

 

 

 

1. jazda ( mam tu na mysli komfort, ktorym e38 miazdzy e39 )

 

 

2. wyglad ( dla mnie absolutna perla

:modlitwa: )

 

 

 

ps. kolega J E L I TO dobrze prawi, oba modele maja ze soba duzo wspolnego i co zabawne trafiaja sie lepiej wyposazone e39 :mrgreen:

Opublikowano

ja sie przed kupnem długo zastanawiałem czy kupić e39 ( była z mocniejszym silnikiem ) ale i tak wybrałem E38 i jestem bardzo zadowolony, komfort jest dużo lepszy niż w przypadku e39 choć te auta mają dużo wspólnego najbardziej jeśli chodzi o wnętrze

 

pozdrawiam

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano

Cala dyskusja powinna dazyc w kierunku tego, ktore auto jest bardziej komfortowe, bo zarowno E39 jak i E38 sa to limuzyny, a w limuzynach chodzi o komfort podrozowania przeciez. Jezdzilem E39, obecnie mam E38, ale jezdzilem rowniez nowym Audi S6 jak i E65, ktore jest aktualnie do sprzedania w Olsztynie - link:

 

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4138146

 

Moje odczucia sa takie, ze E38 ( w wersji z Nivo i EDC ), to najbardziej i najlepiej prowadzace sie auto, daje ogromna satysfakcje z jazdy - plynie po drodze, a w momencie gdy przeginamy w zakrecie, wciskamy gaz w podloge, czy zaczynamy jechac dynamiczniej do akcji wchodzi samoczynnie EDC ( z tego co wiem jest kilkanascie nastawow amorow) i jest to swietne odczucie. Na dzien dzisiejszy odlozylem zmiane auta na inne chyba, ze na kolejne E38 z konca lat jej produkcji, ale koniecznie z Nivo i EDC.

 

E 65 to ociezala krowa, S6 zbyt twarde, a w E39 czuc wyraznie, ze w stosunku do E38 rozstaw osi jest mniejszy i zarazem komfort - nie da sie porownac stylu prowadzenia sie tych dowch aut, dwa rozne auta, patrzac pod tym katem. Wyposazenia nie komentuje, tu i tu zalezy od zasobnosci portfela klienta zamawiajacego sobie dodatki (w E38, lista dodatkow jest jednak dluzsza). Jakosc wykonczenia podobna, KOMFORT zupelnie inny!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
prowadzenia E38 jest bardziej oddalone od bodźców, mniej przenosi dziur w drodze, nieco bardziej ociezale wchodzi w zakrety, za to nie skacze i nie buja jak E39 na naszych drogach. Oba prowadza sie bardzo dobrze, w E39 bardziej sie jednak czuje i slyszy silnik i zawieszenie. I w sumie decydujace sa tez gabaryty, e38 jest nieco szersze i wystepuje w wersji L, co moze byc argumentem gdy sie jezdzi rodzinnie, bo tak na prawde juz przy wzroscie powyzej 175 cm z tylu za kierowca miejsca jest w 5-ce niewiele i drugi wysoki nie bedzie sie czul dobrze. E38 jest tez nieco szersze, wiec jak si enie lubi łokciami tracac to moze byc kolejny argument.
(OO=[][]=OO)
Opublikowano

Kazdy ma poniekat racje E39->E38

Ja sie przesiadłem z E38 na E39 i powiem wam ze to nie jest to co bym oczekiwał od E39 wypas to nie wszystko.

Moje spostrzeżenia są jasne E39 nie ma co szukać na pułapie E38 i nawet lepszy wypas nie da nam tego co ma do zaoferowania E38 i zbędne sa tutaj tłumaczenia i wywody ze to prawie to samo tylko ze w tym przypadku prawie to nic nie znaczy E39 nigdy nie zastąpi E38 tak będzie było i jest.

kupując E38 po zakupie właściciel nie zastanawia sie czy aby dobrze wydal kasę.

Kupując E39 często wygląda to tak : "coś mi tu brakuje mimo full wypasu" budzi sie lekki niedosyt wewnętrzny.

Opublikowano

Elvishh chyba trafił w sedno. Ja z e38 mam doswiadczenia "kolezenskie", przejechalem moze z tys km na roznych wyjazdach, w tym troche jako PASAZER, a do tego ta limuzyna jest tez robiona. Jak do tad jeszcze chyba nikt tu nie pisal o wrazeniach z tylnej kanapy. A tego jak pisalem wczesniej z e39 juz porownac nie mozna!

 

A e39 przejechalem juz 10 tys i ciagle odkrywam jakies male "ale" w porowaniu do 7mki, najczesciej jednak brakuje mi tych doslownie kilku centymetrow szerokosci i przestzreni w srodku, poczucia masy na drodze i wygladzania nierownosci wiekszym rozstawem.

 

W tej chwili poniewaz nie mam kombi, to jednak jakiegos istotnego + w stosunku do e38, a nawet mojego ulubionego modelu e32 nie widze. Znaczy to co mnie sie podoba w stos do e32 to niby jakies duperelne gadzety, ktore oczywiscie jeszcze w wiekszym wymiarze ma sie w e38.

 

Aktualnie stoje teraz na rozdrozu, czy wejsc niebawem w kombi (tylko po co jak mam dlugiego T4?), czy powrocic do 7, ktorych mialem 2 i chyba cos z tej milosci zostalo. I ta dyskusja, choc chwilami jałowa jednak pomaga mi dojsc do wniosku, ze jestem jednak za e38. Oczywiscie 4,4l.

(OO=[][]=OO)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Kazdy ma poniekat racje E39->E38

Ja sie przesiadłem z E38 na E39 i powiem wam ze to nie jest to co bym oczekiwał od E39 wypas to nie wszystko.

Moje spostrzeżenia są jasne E39 nie ma co szukać na pułapie E38 i nawet lepszy wypas nie da nam tego co ma do zaoferowania E38 i zbędne sa tutaj tłumaczenia i wywody ze to prawie to samo tylko ze w tym przypadku prawie to nic nie znaczy E39 nigdy nie zastąpi E38 tak będzie było i jest.

kupując E38 po zakupie właściciel nie zastanawia sie czy aby dobrze wydal kasę.

Kupując E39 często wygląda to tak : "coś mi tu brakuje mimo full wypasu" budzi sie lekki niedosyt wewnętrzny.

Podpisuje się pod tą wypowiedzią...

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Bardzo ciekawa dyskusja, dodatkowo zważając na fakt, iż ostatnio zacząłem się dość poważnie zastanawiać nad zmianą mej aktualnej piąteczki na mocniejszą (np. 540) lecz czytając zawarte wypowiedzi coraz bardziej "nurtuje" mnie 740i (komfort, cisza, wybieranie nierówności)...

 

Dodam może jeszcze jedynie, że sprawdzałem stosunkowo wnikliwie budowę zawieszenia oraz koszt części do obydwu modeli (E39, E38) i "niestety" wychodzi na to, iż E39 cech-uje odrobinę bardziej skomplikowany zawias, podczas gdy ceny są (może trochę paradoksalnie) bardzo zbliżone i to w bezpośrednim porównaniu E39 520i vs. E38 740i...

 

Hmmm, interesting...

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam zamierzam niedługo kupic auto mysle nad silinkiem 4.4 tylko nie wiem czy e39 czy e38. Mam do Was pytanie jaki byscie polecali chodzi o ilosc miejsca i osciagi duże różnice są miedzy tymi modelami? A i jak sprawa wyglada z wyposażeniem e38 ma dużo bogatsze z tego co mi waidomo były tam chyba fotele z masażem a w 39 raczej nie. Chciałbym sie dowiedziec jakie inne opcje są w 7er czego brakuje 5er. Ile może kosztowac dobra instalkacja lpg do takiego silnika chodzi mi o taka z gornej półki nie zamierzam oszczedzac na tym?
Opublikowano

kolego, postaram pomóc ale bez przesady bo od tego jest opcja "szukaj" ;)

instalka LPG do V8 naprawde dobra kosztuje spokojnie 5tys.

osiągi pomiędzy e38 a e39 z silnikami 4.4 m62b44 są rzędu pół sekundy, zarówno w manualach jak i odpowiednio automatach, wszystko kwestia wagi która jest większa w e38, nieco wyższa klasa samochodu niż e39...nie będę rozwijał, co do wyposażenia to niemcy mają taki wybór w salonach że jak dobrze poszukasz to e39 znajdziesz wyposażoną tak że świat jeszcze mógł takiej nie widzieć ;) ważniejsze jest zebys zamiast masażu miał zdrową furke ;> chyba ze lubisz wysiadywac z kolegami pod blokiem i poczuwać się ze masz statek z masażem który nie jedzie :) nie no żart, tak naprawdę to wybór między 5er a 7er to kwestia gustu, ja wolałbym mieć zdrowiutką e39 w manualu 4.4 niż e38, choć mam e38 :) mówiąc krótko, 5er jest lżejsza więc żwawsza, no i nie płynie aż tak jak statek po oceanie jak 7er, choć komfortu jej nie brakuje. Chcesz wiedzieć więcej...pogrzeb troszeczke, co do LPG...nie ma co szczędzić na wymianach świec, fajek, oleju, filtra oleju, filtra paliwa, filtra powietrza, po wymianach ogólnie jeśli masz zdrowy silnik i zakładasz pożądną sekwencje typu Landi Renzo itp itd to troche polatasz zarówno 5er jak i 7er, ale spalanie przy tej cenie gazu jaką mamy dziś jest troche nie w smak ;) coś za coś, mam nadzieję ze koledze choć troche pomogłem...

Opublikowano

Jeżeli chcesz samochód który będzie szybki i do małych wygłupów to weź sobie E39 540i w manualu :)

Jeżeli chcesz się przemieszczać komfortowo , wygodnie i z klasa to bierz 740iA , koniecznie automat , silnik M62TuB44 z pewnością wystarczy żeby bardzo szybko rozbujać taką krowę :)

Różnica w osiągach to tak około 0.5 do 0.7 sec :) Spalanie zależy od twojej nogi :)

 

Nie ukrywam że ja bym bez wahania wziął E38 740iA polift :)

Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Opublikowano
Kup sobie m62tub44 z klekoczącym vanosem i naklej na klape z tyłu 740D aż vanos zrobi chrup... i 10k pln zostawisz w servisie albo wymienisz silnik a koszt zdrowego m62tub44 to 6-7k pln ja powiem tak aż tak dużej różnicy między e38 a e39 nie ma ale kup samochód od 1996 do 1998 4.4 bez vanosa :lol:
Opublikowano
Vanos żeby zrobić chrup jak napisałeś to już musi bardzo ostro chałasować, więc bez przesady. Za to w starszej M60 może kuku zrobić pompa oleju która w drodze powrotnej może się całkowicie odkręcić. Nawiązuję do tego że jeśli ma się coś odrazu rozwalić, a kiedyś napewno to lepiej nie kupować wogole samochodu, bo się coś w nim może zepsuć. Ja mam M62 z Vanosem i jakoś mi nic nie chrupie. Przed lift niestety to nie to samo co po lift. Osobiście wolałbym szukac po lifta czyli właśnie z vanosem. Jak on jest to jednak i osiągi z dołu auto tez ma większe i jest bardziej elastyczne.
Opublikowano
Jeżeli chodzi o pompe oleju w M60 to mój kumpel się przekonał ile może kosztować naprawa :). Powypadały śrubki z niej, silnik zassał 1 i wyleciała przez głowice razem z tłokiem. Oczywiście torszke przesadzone, ale remont miał na grubo naprawde.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Jezdzilem Tym i tym naprawialem to i to. Koszty utrzymania i naprawiania takie same. 7 jest wieksza to jest oczywiste. Seria 5 wydaje mi sie ze ma lepsze zawieszenie tylko. 0.5 sekundy przy normalnym uzytkowaniu bez stopera nie odczujesz oba prą do przodu mocno :) Co do wyposaznia to tak jak kolega napisal wyzej mozesz znalesc taka wersje 5 i 7 ktorej jeszcze nikt nie widzial tyle tego tam bylo.

Co wybrac to juz tylko i wylacznie kwestia gustu

Opublikowano
Danek24 a nie denerwuje cie ten cichy dźwięk diesla w benzynie rechrechrech najlepiej kupić moim zdaniem m62 no chyba że m62tu ma prawdziwy przebieg 100k
Opublikowano
Owszem denerwuje, chciaż nie narzekam na swoją bo jest naprawde znikome, aczkolwiek jest. Uspokoiłem się jak posłuchałem innych na spotach :D . Tak czy siak każde auto ma wady i zalety i kosztuje w utrzymaniu mniej lub więcej. Mimo wad vanosa wolę je niż np forda TDCI z padającymi wtryskami, passata B6 z dwumasem, wtryskami itd itd. Kocham swoją e38 taką jaka jest :wink: A jak serduszko padnie to zakupie całe drugi i też polatam jakiś tam czas. Remontować chciałem ale czy ja wiem czy jest sens? Z autem ślubu nie biorę zawsze można je rozwalić lub sprzedać, a wsadzone 8 tys w vanosa niestety zwrócą się. Może jak naprawdę zaczną chałasować ostro to się pomyśli. Od kiedy stosuję olej Motul oczywiście pełnego syntetyka jestem spokojniejszy o moje vanosy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.