Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Szykuje sie do zakupu BMW.

Doradzcie proszę co wybrac. Czy 7-mke E38 czy 5-tke E39?

W cenie około 25tys.

I diesel czy gaz ?

Jezdze głowne trasa ok 100km dziennie.

I przedewszystkim sam + 1 lub 2 osoby.

Cały czas myślalem o E38 ale w E39 taki sam silnik a o wiele lepsze osiągi i spalanie, tylko nie wiem jak z jakościa i eskploatacją dlatego proszę o Was o opinię.

  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hm, to chyba zależy co chcesz mieć/co jest dla Ciebie ważne - nikt lepiej od Ciebie tego nie będzie wiedział...

 

Co do spalania to słyszałem że właśnie nie ma dużej różnicy, (przynajmnej w przypadku 540/740 M62), ale nie wiem na ile to prawda.

 

No i na pewno E39 to bardziej "kradzieżowe" auto... :?

Opublikowano

Ja polecam E38. Fantastyczny komfort i prowadzenie. do 25tpln raczej dobrego diesla nie kupisz więc kieruj się bardziej na benzyne. Ja mam 730 i nie narzekam. W mieście pali 14 L/100 benzyny a na trasie jakieś 11L/100 -

więc spalanie jak w polonezie :wink:

Ale najlepiej przejechać sie paroma wersjami i samemu się zdecydować co najbardziej Ci pasuje.

Życze powodzenia :cool2:

Marzenia sie spełniają-->mam E38 :)

Moja historia

Opublikowano

Hm, wez pod uwage to ze ZAWSZE w dobrym stanie E38 w podobnej wersji silnikowej jak E39 jest sporo drozszym autem.

 

E38 jest zwaliste, fantastycznie komfortowe, urodzone na trase! Typowy HigwayKing. E39 jest sporo przyjemniejsze w miescie i w prowadzeniu wyraznie czuc jego mniejsza mase.

 

Ciezko cos doradzic, wg mnie jesli chodzi o czesci zawieszeniowe E39 jest drozsze (cale z alu).

 

Wg mnie za 25tys, czy to bedzie E38 czy E39 bedzie to padaka, dojechana na maksa, po wypadkach etc. Zeby miec troche pojecie, wystarczy poszukac sobie na www.mobile.de, tam sa realne ceny aut bezwypadkowych i nawet z gwarancja, gdzie widac ze przyzwoite E38 czy E39 to minimum 8 tys Euro. W Polsce niestety w wiekszosci przypadkow w "atrakcyjna cene" wliczony jest koziolek lub kilka koziolkow czy 2 setki cofniety licznik.

 

pozdrawiam Tomek

Opublikowano
w wiekszosci przypadkow w "atrakcyjna cene" wliczony jest koziolek lub kilka koziolkow czy 2 setki cofniety licznik

 

no wlasnie to nie jest golf 2 musi swoje kosztowac zgadzam sie z przedmowca mysle ze zdazaja sie za takie pieniadze pojedyncze przypadki ale to naprawde bardzo pojedyncze wiec bym sie nie napalal i od 30 z kawalkiem zaczynal dopiero szukac wiec naprawde dobrze sie zastanow i reszta tak jak powiedzieli koledzy sa generalnie duze roznice pomiedzy tymi autami

Opublikowano
Ja mam e38 730A i nie narzekam pali mi gazu ok18 l na miescie a na trasie ok 13 l takze proponował bym Ci benzyne z dobrym gazem niż diesla, komfort podczas jazdy i nie tylko :twisted2: jest super chociaz nie powiem ze e39 tez bardzo mi nie podoba...
Opublikowano

Dzieki za informacje. Szczerze wam powiem ze obserwowalem E38 tylko na allegro , tam są od 18tys, ale wiadomo trzeba dokladnie sie przyjżec.

Nie chce kupić padaki, juz lepiej zainwestować te 10k wiecej żeby nie wtopić. Chyba jednak zdecyduje się na E38 , po prostu bardziej mi się podoba, pomimo tego że bede się meczył z parkowaniem i lał wiecej niż do E39 , po prostu autko ma to coś ;)

Pozdrawiam

Opublikowano

Moim zdaniem i E39 i E38 jest dobrym modelem. E38 jest droższe w serwisach jednak takim pomostem jest 728 E38 dzielący komfort E38 i eksploatacje E39 (silnk R6).

 

Osobiście uważam że od 25.000 zl możesz coś dobrego znaleść.

 

Polecam ci kupowanie bezpieczne poprzez VIN. Przed kupnem poproś o 7 ostatnich cyfr nr VIN , podjedź do Autoryzowanego Serwisu BMW i poproś o specyfikację auta a wtedy będziesz miał pewność jakie wyposażenie auto miało kiedy wychodziło z fabryki.

 

Odradzam kupowanie auta z pierwszego rocznika montażu czyli w wypadku E38 to 1993 do sierpnia 1994. Okazuje się że są to najbardziej wadliwe wersje.

Opublikowano
Tym że paliła mi za dużo około 20 w mieście. Powoli trzeba było tam popychacze powymieniać i parę rzeczy w samym silniku a V8 jest to troche drogi biznes.
Opublikowano
ja uwazam ze jak ktos woli lepsze prowadzenie samochodu niz mega komfort to powinien pomyslec nad e39 - jest lzejsza , lepiej sie prowadzi ( lzej , jakos tak przyjemniej - nie jak wielki krazownik ) , i spalanie bedzie mniejsze , sewis tanszy
Opublikowano

Tak jak powiedzial xsilver jest tansze, choc nie jest to jakas przepasc, spalanie oczywiscie tez mniejsze, bo przeciez te same silniki, a masa inna.

Ja kupilem swoja E39 jakies dwa misiace temu i jestem bardzo zadowolony, prowadzi sie super - jechalem E38 i jednak czuc, ze to wieksze auto.

Mialem kupic 740d, nie kupilem - stwiedzilem, ze za 45 kPLN nie ma czego szukac z tego modelu, kupilem za 27 kPLN naprawde ladna 528i i ciesze sie, choc wiem, ze nastepnym autem i tak bedzie 7er.

Jak szukasz luksusu prze duze "L" to w piatce tego nie znajdziesz.

Za 25 kPLN napewno E38 bedzie bardzie ztyrane niz E39 z tym samym silnikiem, choc pewnie z gorszym wypasem.

Opublikowano
wypadku E38 to 1993 do sierpnia 1994

 

1 e38 wyszla w 1994..chyba ze o czyms nie wiem :?

 

mialem ten sam bol i kupilem e38..pozniej kolega przewiozl mnie e39 z tym samym silnikiem 3.0d i powiem ze nie zaluje.. fakt jest szybsze ,tansze ale i mniej wygodne..generalnie e38 bardziej mi lezy..to tak samo e34,e32..zawsze bardziej sportowa bedzie 5ka..ale 7er jest bardziej exluzywna..no i czasami mozna ja pieknie wyposazyc w piekne kola,lekko obnizyc i odrazu jest piekniejsza

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano

E38

 

- Następca E32

- Produkowany 05/1994-2001

- Wyprodukowano sztuk: 327.599 (do 2001 włącznie)

 

Modele / Silniki:

- 728i / 728iL: 2,8 l 6-cyl. (Wtrysk/M52), 193 KM (142 kW), 228 (aut. 226) km/h (1995-2001)

- 730i / 730iL: 3,0 l 8-cyl. (Wtrysk/M60), 218 KM (160 kW), 235 km/h (1994-1996)

- 735i / 735iL: 3,5 l 8-cyl. (Wtrysk/M62), 235 KM (173 kW), 244 (aut. 240) km/h, od 1998 238 KM (175 kW), aut. 243 km/h (1996-2001)

- 740i / 740iL / 740iL Protection: 4,0 l (M60), 250 km/h, od 1996 4,4 l (M62) 8-cyl. (Wtrysk), 286 KM (210 kW), 250 km/h (1994-2001)

- 750i / 750iL / 750iL Protection / 750iXL L7: 5,4 l 12-cyl. (Wtrysk/M73), 326 KM (240 kW), 250 km/h (1994-2001)

- 725tds: 2,5 l 6-cyl. (Diesel/M51), 143 KM (105 kW), 206 (aut. 202) km/h (1996-1998)

- 730d: 3,0 l 6-cyl. (DieselM57), 184 KM (135 kW), aut. 220 km/h, od 2000, 193 KM (142 kW) (1998-2001)

- 740d: 4,0 l 8-cyl. (Diesel/M67), aut. 242 km/h, 245 KM (180 kW) (1999-2001)

 

E-Kody:

- E38 Limuzyna (06/1994-2001) Zdj.1 Zdj.2 Zdj.3 Zdj.4 Zdj.5 Zdj.6 Po liftingu w 1998 roku : Zdj.1 Zdj.2

- E38/2 Wersja przedłużana "L" (09/1994-2001) Zdj.1 Po liftingu w 1998 roku : Zdj.1 Zdj.2 Zdj.3 Zdj.4 Zdj.5

- E38/3 Wersja opancerzona E38 (Protection) (09/1998-2001)

- E38/L7 Super długa wersja "L7" (1999-2001) Zdj.1

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano

Pozwole sobie zacytować Sebasta z posta http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=47821

 

"06/1994- debiut z silnikami 3.0 i 4.0 V8 " - te silniki były od początku produkcji E38, a więc już pod koniec '93r. - w '93r. była znikoma ilość E38

Pod koniec '95r. wszedł też do pordukcji 725tds

 

Zastanawiam się czy to nie jest tak , że E38 było produkowane w 1993 ale sprzedawane od 1994r. ! Bo jeżeli w programie serwisowym jest od czerwca 1993 to raczej stawiał bym to jako "wyrocznie"

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

januszmix popatrz na spalanie katalogowe :

http://www.schuett.info/bmw/modelle/e38/technische_daten.php

 

728 - 13,7 (miasto)

735 - 17,2 (miasto)

740 - 18,1 (miasto)

750 - 19,6 (miasto)

 

I nie daj się fantazji sprzedającym odnośnie spalania i tego , że 2.8 to za mały motor do masy i będzie więcej palić niż np. 3.5 i wyżej.

 

 

GermanStyle nie będziemy się licytować datami bo każdy z Nas ma racje ale w coś trzeba wierzyć :D chyba , że po powrocie z fabryki BMW będę miał jakieś lepsze i bardziej szczegółowe dane (a to już w czerwcu).

 

 

Auto-Buków sprawdź http://www.mobile.de/SIDdwKHKsZy8e6Md7LmGEYWVg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1178199232A1Iindex_cgiD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1A1B20D3364%81_-t-vMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_yrd~BSRA6Z33%7C34%7C35%7C36%7C37%7C38%7C39%7C40%7C41D3500BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1994/cgi-bin/index_cgi.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=21&

 

ceny E38 od 4.000 euro . Nie zapomnijmy , że to już wiekowe auta i nie wymagajmy stanu auta nowego.

Opublikowano

hehe ciekawe te daty produkcji...

 

co do silnika 728i..nie mialem wiec nie bede mowil ze tak czy siak..skoro ktos zmienia 740i na 728i to cos w tym jest..

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano
Przyłączę się ogólnie do osób które uważaja, że E38 to krążownik. Twoje przebiegi nie są takie małe, ale częste i krótkie, więc raczej radziłbym E39. Chyba że chcesz zaszpanować, ale to już chyba E39 za 25tyś będzie wyglądała lepiej niż E38 z 94 roku albo 2 lata młodsza i zorana. Chociaż każdy medal ma dwie strony. Tak jak było mówione wcześniej E39 łatwo biorą :( , E38 żadziej bo mniej popularne i ludzie się takich dużych aut ogólnie boją, jeśli chodzi o kradzież na części to też jeszcze nie ma na nie aż takiego zapotrzebowania (na szczęście). No i oczywiście kwestia wyposażenia i komfortu. WE39 w tej samej cenie będzie napewno uboższe. Skóra i el siedzenia w E38 to norma a w E39 to rzadkość (poprawiło się po 2001r.). Podsumowując, chociaż jeżdżę E38, to na twoim miejscu wybrałbym E39 z jakimś dobrym silnikiem np. 2.8i lub większym, dobrze zabezpieczył i już. Diesla dobrego za te pieniądze raczej nie kupisz. A jak kupisz to na pewno w niedługim czasie będzie wymiana turbiny, wtryskiwaczy albo jeszcze paru innych rzeczy.
Opublikowano

Wszystko kwestia jaka kwotę chcesz przeznaczyć- licząc koszt auta,ubezpieczenie, przerejestrowanie. Jeśli masz sie mocno naginać finansowo po to tylko żeby mieć E38 czy E39 to lepiej sobie odpuść i kup faktycznie E32 w full wypasie.

Decyzja należy tylko do Ciebie. Choć E32 odbiega stylistycznie od E38 ale to jest zrozumiałe :wink:

Pozdrawiam

Marzenia sie spełniają-->mam E38 :)

Moja historia

Opublikowano

to niezbyt dobry pomysł jeżeli ktoś rozważa kupno E39 lub E38 to zupełnie inna bajka, E32 jest porównywalne z E34.

ja jako stary objeżdżacz beemek powiem tak miałem dwie E38 750 teraz od dwóch tygodni mam E39 540 i od poniedziałku E38 740 ale jeszcze M60 czyli 4,0.oba te auta przywiozłem naspęd.śliczne itd ale E38 to taka prawdziwa limuzyna dla powaznych gości (nie mówie o kaczkach) a E39 to fura dla młodszych fanów marki,takie moje zdanie jest

BMW sie nie psuje
Opublikowano
E38 to taka prawdziwa limuzyna dla powaznych gości a E39 to fura dla młodszych fanów marki

 

mysle tak samo i sie zgadzam w 100% jednak mozna byc mlodym i powaznym zarazem wiek nie jest wyznacznikiem aczkolwiek generalnie jest tak jak napisales

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.