Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o wypowiedź na temat klimatronika w E46, wydaje mi się bardzo "ubogi"

 

w Audi A4 było całkiem OK, w A6 dwustrefowy bajka :-)

 

ale w BMW... może w serii 3 jest taki cieniutki ?

 

ustawiam temperaturę i po kilku, kilkunastu minutkach wieje mi gorące powietrze po twarzy... SZOK, zmniejszam i wieje zimne... ????

 

a tak w ogóle to o co chodzi przy klimatroniku z tym pokrętłem na centralnej konsoli pomiędzy nawiewami ? jest tam 3 stopnie ciepła, neutral i 3 stopnie zimna... o co chodzi ? czuje się jak bym miał manualną klimę ;-) (jak to powinno być ustawione aby było 100% auto... na neutral ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Bardzo proszę o wyjaśnienie kilku kwestii :-)

 

jeszcze raz proszę o opis funkcjonalności pokrętła pomiędzy środkowymi wlotami powietrza (jak jest neutralnie, na białej kresce ?)

 

jak na co dzień powinien być ustawiony obieg wewnętrzny ? (ma się na klawiszu nic nie świecić czy może "auto" ?)

 

oraz kiedy jest załączona klimatyzacja, jak się świeci zielona dioda na klawiszu czy może jak jest zgaszona ?

 

:-) może banalne kwestie, ale jednak dają mi do myślenia ;-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zadajesz takie pytania, iż zakładam że nie masz instrukcji obsługi ;)

Klima działa (sprężarka włączona) gdy świeci się dioda przy śnieżynce

Obieg wewnętrzny- są dwa stopnie- auto (wtedy załączany jest kiedy jakiś tam czujnik wykryje że jest taka potrzeba) i ręczny stały.

 

Pokrętło na środku służy możliwości ustawienia odrębnego nawiewu na twarz w stosunku do tego co sobie ustawiłeś na klimatroniku. Wiele osób lubi mieć zimne na twarz (nie usypia tak jak ciepłe powietrze) gdy na szybę i nogi leci ciepłe.

 

Neutralnie jest na białej kresce.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Moje ustawienia :

 

- nawiewy w pozycji otwartej, środkowy także na pozycji "ciepły"

- oba przyciski "auto" i zamykanie obiegu włączone (zielone diody)

- wyłaczone wszystkie przyciski kierunku nawiewu (zgaszone diody - "auto")

- klimatyzacja wyłączona

 

Wtedy climatronic reguluje odpowiednio nawiew aby dogrzać wnetrze do zadanej temperatury. Nigdy jednak nie odczuwam "wiatru" na twarzy. Z reguły mam na 20-22 stopni (zależy jak zimno na dworze). Jeśli jest mi za ciepło, zmniejszam temeperaure do 19 nawet 18 stopni. Nie regeluje siły nawiewu ani kierunku. Cały czas mam funkcję auto.

Jestem super zadowolony, działa idealnie. Tyle zimą. Latem jeszcze nie jezdziłem, trudno mi zatem ocenic.

 

EDIT:

 

Bardzo ważne abys dbał o filterek p.pyłkowy. Zabrudzony mocno zakłóca pracę climatronica.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

dzięki !

 

wiem że temat śmieszny, ale po co to badać, skoro Szanowni Koledzy pomogą :-)

 

ps. czyli lepiej środkowe pokrętło ustawić max na ciepło czy neutral ? :-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Tego nikt nie wie :duh: Zalezy od twoich preferencji (nastroj, przeziebienie itp) oraz pogody.

 

Mozesz takze sobie ustawic inne opcje nawiewu w pamieci kluczyka oraz pamieci samochodu. Jedna z nich jest np to ze zaraz po odpaleniu samochodu dmuchawa dziala z minimalna sila, dopiero po rozgrzaniu silnika wieje zgodnie z ustawieniem.

 

Poczytaj wiecej tu:

 

http://bmwnation.com/tech/glossary/tech_carkeycfg_1999.html

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

myślałem że ja coś nie tak ustawiam, ale chyba jednak u mnie jest coś nie tak...

 

postaram się opisać zaistniałe zjawisko ;-)

 

 

[wszystko na AUTO]

- środkowe pokrętło mam ustawione na "neutral" (biała kreska)

- autko rozgrzewa się i generalnie jest OK, z przednich nawiewów nie leci prawie nic, a z dolnych ciepło,

- kiedy temperatura silnika dochodzi do "roboczej ok90stopni" z głównych kratek dmucha zimne powietrze tak że po prostu jest zimno

- cały czas mam 22stopnie na klimatroniku, podkręcam do 30stopni, zaczyna robić się gorąco od "dołu" ale z głównych kratek nic nie leci...

- kiedy przekręcę środkowe pokrętło z neutral na ciepło to po chwili leci tak gorące powietrze że trzeba szybko wracać na neutral...

 

co jest grane !

- kiedy włączę manual na główne kratki (wyłączone AUTO) to nawet kiedy pokrętło jest na "neutral" leci gorące powietrze ...

 

może jakiś czujnik temp. ?

 

--------------------------------

... może jedyne co robię źle to ustawienie środkowego pokrętła ?

 

myślę że jest tak:

- neutral to AUTO

- zimny to zimno

- ciepły to ciepło

 

a może jest tak:

- neutral, powietrze o temperaturze jak na zewnątrz samochodu

- ciepło to ogrzewanie

- a zimno to chłodniej od zewnętrznego powietrza czyli ze sprężarki klimatyzacji ?

 

Kiedy klimatyzacja FULL Auto to środkowe pokrętło na "3 kreski ciepła" ? (tak jak wspomniał jeden z Szanownych Kolegów ?)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może faktycznie masz coś nie tak z tym środkowym pokrętłem.... :doh: :doh:

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.