Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku chciałbym się przywitać gdyż jest to mój pierwszy post.

 

Aktualnie posiadam Opla Omegę 2,5 v6 z gazem z 1997...super samochód ale chciałbym go zmienić. Aktualnie mam wstręt do połączenia benzyna-gaz i chciałbym diesla...Chcąc mieć podobne wyposażenie do aktualnego grono potencjalnych samochodów się zawęża jednym z nich jest właśnie BMW serii 5 E39 (nie ukrywam zawsze mi się podobało i chciałbym takie posiadać). Szperając forum nie zawsze mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytania więc bardzo proszę o wyrozumiałość i odpowiedź na poniższe pytania (oczywiście używam opcji szukaj).

Tak jak wyżej napisałem zamierzam kupić E39 sedan/limuzyna w silniku diesla 2,0 lub 2,5 rocznik od 1998 do ok 20 tys zł. Miałem przyjemność obydwoma silnikami jeździć tyle że 525 w automacie.

 

Pytania:

 

1. W którym roku E39 przeszło lifting (oczywiście o ile taki był) i co zmieniono?

2. Czy E39 jest ocynkowane?

3. Co sądzicie i jakie są różnice pomiędzy 2,0 a 2,5 ( podajże jedno R4 a drugie R6 z tego co pamiętam to Omega zapożyczyła te silniki)

4. Spalanie z tego co pamiętam jak jechałem to 2,0 średnio 8 a 2,5 średnio 10

5. Koszta podstawowych napraw takich jak rozrząd, klocki hamulcowe, filtry itp

6. Wady tzn typowe usterki które ma każdy samochód

Opublikowano
Odwiedz opcje szukaj,a po godzinie będziesz miał odpowiedzi na swoje pytania,takich pytań są setki na forum.
Opublikowano

Tu trzeba rozgraniczyć silniki diesla.

525td lub tds to starszy silnik M51. One były montowane od początku produkcji.

Natomiast 520[/b]d lub 525d to nowsze konstrukje odpowiednio M47 (4 cylindry) i M57 (6 cylindrów). Te weszły do E39 jakoś w połowie 99r.

Przejrzyj ogłoszenia ale 20tyś może zabraknąć.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jesli to ma być dobry diesel to może być ciężko.

Dobrej bumci w dieslu tanio sie nie oddaje...

Opublikowano
mam e 39 moja rada jest taka kup sobie 2,5 disel z 96 najlepsze roczniki czesci nie sa drogie a pozatym nic sie w nich nie psuje oczywiscie becia musi byc odpowiednio eksplatowana przejechalem 45000 i spalila sie zarowka pozdrawiam
Opublikowano

Zdaje sobie sprawe że to nie jest olbrzymia kwota ale znalazlem kilka ogloszen krajowych choc jestem bardziej nastawiony na sprowdzenie czegoś. Oczywiście kwota 20 tys nigdy nie jest sztywna choc wiadomo mile widziane bylo by mniej :D .

Mam rozumieć że w polowie 99 weszly nowsze silniki ale czy mniej awaryjne? (czy weszla jakas zmiana w stylu VW ze zastosowano pompowtryskiwacze a teraz uciekaja od tego) co lepiej wybrać 525 tds czy 525 d.

Opublikowano

525d to common rail.

 

Calkiem inny system.

 

VW mial pompowtryski a teraz wydaje mi sie ze tez przechodzi na common raila wiec tu masz od razu to co trzeba.

 

Silniki raczej mniej awaryjne od tdsow, mniejsze spalanie itd.. o ile egzemplarz jest zadbany.

 

Tyle ze z 20 000 to byl szukal benzyny i poczatowych lat produkcji, za common raila przed liftingiem to tez trzeba sie w okolo 40 000 uzbroic zeby nie kupic zlomu. W polsce ci bedzie ciezko znalesc cos sensownego z diesli.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Wiadomo to że chciałbym sie wyrobić w 20 tys nie oznacza ze nie dołożę. W tej chwili jestem na etapie sprzedaży aktualnego samochodu i zobaczymy za ile pójdzie...z tego co czytałem w internecie o tym modelu to jak chce brać diesla to nie warto tds (mniej mocy i stara technologia) tylko brać d ale wiadomo że już musi być minimum 99r więc już powyżej 20 tyś.
Opublikowano
Wiadomo to że chciałbym sie wyrobić w 20 tys nie oznacza ze nie dołożę. W tej chwili jestem na etapie sprzedaży aktualnego samochodu i zobaczymy za ile pójdzie...z tego co czytałem w internecie o tym modelu to jak chce brać diesla to nie warto tds (mniej mocy i stara technologia) tylko brać d ale wiadomo że już musi być minimum 99r więc już powyżej 20 tyś.

 

hej,

też miałem taką przesiadkę z omegi 2.5 na e39,

tylko ze 3.0d

i szczerze nie wiem jak twoje zamiłowanie do dynamicznej jazdy,

ale 2.0d czy też tds to bez szału,

generlanie jak szukasz kolo 20 tyś to ja bym jednak został przy omedze i dołożył siana za rok na lepszy rocznik i silnik,

ale to moje zdanie,

Opublikowano

Wszystko się okaże jak będę stał z kasą... bo doskonale wiem ze wraków jest pełno w tej cenie a "igłę" się ceni...

Omega jest to fajny samochód i jak z nim zostanę przez najbliższe 6 m-cy to nie będę narzekał choć wolałbym zmienić.

Opublikowano
Wszystko się okaże jak będę stał z kasą... bo doskonale wiem ze wraków jest pełno w tej cenie a "igłę" się ceni...

Omega jest to fajny samochód i jak z nim zostanę przez najbliższe 6 m-cy to nie będę narzekał choć wolałbym zmienić.

 

a co tam u ciebie się z tym gazem dzialo ze ejstes na nie?

ja też miałem sekwencję w tej Vce i chodziło super,

Opublikowano

za te 20 tys nie kupisz raczej nic dobrego, to jednak trochę mało jak na dobre e39.

a nie myślałeś o e34 z końca produkcji?? -są przeważnie na dużym wypasie

Opublikowano
Gaz....hm...pracuje jako pośrednik w Agencji Nieruchomości robię często krótkie odcinki i obecnie w zimie to na benie...no chyba że jadę na działki te 30 km to się zwraca co prawda mam gaz tańszy o 20 groszy ale to nic co mogę mieć z ropą ponieważ ojciec mojej dziewczyny zakupił zbiorniki na ropę, kupuję ja aktualnie po 3,55 zł wiec już chyba rozumiesz czemu chce diesla...a że Omega rozpieszcza co do wyposażenia to nie chce mieć gorszego więc samochodów jest mało do wyboru....
Opublikowano
Gaz....hm...pracuje jako pośrednik w Agencji Nieruchomości robię często krótkie odcinki i obecnie w zimie to na benie...no chyba że jadę na działki te 30 km to się zwraca co prawda mam gaz tańszy o 20 groszy ale to nic co mogę mieć z ropą ponieważ ojciec mojej dziewczyny zakupił zbiorniki na ropę, kupuję ja aktualnie po 3,55 zł wiec już chyba rozumiesz czemu chce diesla...a że Omega rozpieszcza co do wyposażenia to nie chce mieć gorszego więc samochodów jest mało do wyboru....

 

no to faktycznie gaziks w takim przypadku, szczególnie zimą odpada,

tylko ze tds to ci na takich odcineczkach wmłuci ropki wmłuci ;)

ale pewnie to i tak taniej,

a ropa po 3,55 to żaden szał cenowy :)

bo jak ci zmłuci ze 12 ropy to i tak taniości brak

Opublikowano

no nie wiem bo jak patrze to najtańsza na Nestle jest po 4,08 a tu będę miał po 3,55 dobra i różnica 53 gr.

Dlatego postanowiłem załatwić więcej kasiorki i kupić 525 d gdzie mojej dziewczyny matka ma z 2003 w automacie i pali jej 9 - 9,5 (według komputera)

Opublikowano
no nie wiem bo jak patrze to najtańsza na Nestle jest po 4,08 a tu będę miał po 3,55 dobra i różnica 53 gr.

Dlatego postanowiłem załatwić więcej kasiorki i kupić 525 d gdzie mojej dziewczyny matka ma z 2003 w automacie i pali jej 9 - 9,5 (według komputera)

 

uuu to u was droga ropa,

w bydgszczy dzisiaj na Shell 3,95 zł

a na Jet 3,89 zł

ale ja myślałem o innych źródłach, mniejsza o to,

 

2.5d to moze być dobry wybór, bo ten silnik juz całkiem coś innego niż TDS, szczególnie widać to w spalaniu, ważne żeby to był manual, bo z doświadczenia moze to być nawet do 1,5 literka mniej od automata,

a tak zapytam z ciekawości? ile robisz km rocznie?

Opublikowano

hm...trudno obliczyć bo właśnie minął rok jak mam prawko i co prawda od razu kupiłem samochód 9 hondę 1,4 is z 95 miałem ją 6 m-cy sprzedałem i kupiłem omegę którą mam 5 m-cy i teraz znów bym zmienił...jako pośrednik pracuje właśnie 7 miesiąc i wiadomo jak w tej branży raz się mniej jeździ a raz więcej ale nie było mniej niż 1 tys km można powiedzieć że średnio 20 tys km robie rocznie.

 

Niestety warszawa jest bardzo droga dla porównania chleb u mnie w sklepie kosztuje 2,2 a u mojej dziewczyny pod warszawą 1,65...

Opublikowano
hm...trudno obliczyć bo właśnie minął rok jak mam prawko i co prawda od razu kupiłem samochód 9 hondę 1,4 is z 95 miałem ją 6 m-cy sprzedałem i kupiłem omegę którą mam 5 m-cy i teraz znów bym zmienił...jako pośrednik pracuje właśnie 7 miesiąc i wiadomo jak w tej branży raz się mniej jeździ a raz więcej ale nie było mniej niż 1 tys km można powiedzieć że średnio 20 tys km robie rocznie.

 

Niestety warszawa jest bardzo droga dla porównania chleb u mnie w sklepie kosztuje 2,2 a u mojej dziewczyny pod warszawą 1,65...

 

hehe ale pocisnąłeś z tym chlebem, a przecież nie samym chlebem człowiek żyje ;)

musisz sobie dowozić z wioski te swojskie wypieki heheh

 

widze ze szukasz auta które ci przypadnie definitywnie do gustu,

5tką się naprawdę fajnie jeździ i też wracam do tego modelu;)

 

pozdro.

 

aha a ceny paliwa w PL to akurat nie zależą od tego czy to stolica czy też nie ;) na wybrzeżu też tanio nie mają,

Opublikowano
hehe ale pocisnąłeś z tym chlebem, a przecież nie samym chlebem człowiek żyje ;)

musisz sobie dowozić z wioski te swojskie wypieki heheh

 

No proszę, jak niewiele dzieli Omegę od wiejskich wypieków w tematach rozmowy. :lol:

 

Ktoś wyżej radził kupić E34 po sprzedaniu Omegi zamiast E39. :lol: Ten pierwszy to klasyk, jeden z najbardziej rozpoznawalnych BMW, jednak w starciu z nawet tą Omegą jest bez szans pod względem wizualnym, stara konstrukcja wiejąca jeszcze latami 80. czyli takie trochę styl retro :lol: Dodatkowo omega jest bardzo duża, wygodna, w E34 jest ciasnawo. No i przewagi silnika oraz napędu też w tym przypadku BMW nie ma z wiadomych powodów. :wink: Jeśli oma nie rdzewieje jest calkiem przyjemnym autkiem za małe pieniądze jako dupowóz, w każdym bądź razie jak dla mnie na pewno lepszym od E34 mimo sentymentu do marki i braku respektu dla oplowskich produktów.

 

20 tys. na E39 tds to tak ze 3-4 tys. zł za mało na jakiś wypasik + w miarę dobry stan.

Opublikowano
Jak pisałem wcześniej 20 tys to jest kwota w której chciałbym się wyrobić ale sam wiem że nie jest to osiągalne tym bardziej że chce wersje z 99 z tym silnikiem z common rail. Co do E34 to nie myślałem z prostej przyczyny nie chce mieć starszego samochodu niż obecnie mam.
Opublikowano
Jak pisałem wcześniej 20 tys to jest kwota w której chciałbym się wyrobić ale sam wiem że nie jest to osiągalne tym bardziej że chce wersje z 99 z tym silnikiem z common rail. Co do E34 to nie myślałem z prostej przyczyny nie chce mieć starszego samochodu niż obecnie mam.

 

na e34 zamieniać omege to porażka,

ja miałem rocznik 99 dobrze wyposażoną w super welurach, kombi,

e34 wygladem to się ma naprawdę nijak,

ale e39 to już to,

tylko że pierwszy CR to 3.0d z roku 99,

nie wiem kiedy zastąpili TDSa tym 2,5 na CR?

bo 2.0 jak wprowadzili najpierw to był na VP44, dopiero póxniej weszły na CR, ale wydaje mi się ze w e39 2.0d do końca to była wersja 136KM

ale mogę sie mylić...

Opublikowano
Jak pisałem wcześniej 20 tys to jest kwota w której chciałbym się wyrobić ale sam wiem że nie jest to osiągalne tym bardziej że chce wersje z 99 z tym silnikiem z common rail. Co do E34 to nie myślałem z prostej przyczyny nie chce mieć starszego samochodu niż obecnie mam.

 

 

Niestety wydaje mi sie ze z silnikiem common rail za 20 tys to nie ma opcji. Predzej szukal bym z 35 000 choc i to moglo by sie okazac nie latwe jesli chcial bys miec igle z niskiem przebiegiem.

 

O ile sie nie myle CR weszly w 1999 wiec przed liftingiem ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.