Skocz do zawartości

Wymieniłem sondy lambda na nowe i kiszka!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
E39 528i z 1996 roku - dwie sondy tytanowe NGK OTA7H-5A1 - czyli oryginały zostały wymienione na oryginały. Skasowałem błędy komputera, wyjeżdżam na przejażdżkę, a po kilku chwilach na niskim biegu na skrzyżowaniu po redukcji, wciskam gaz, a tu szarpaczka. Co jest grane? Zastanawiam się, czy może dobrze podłączyłem sondy, czy nie pomieszałem kabli - a więc stojąc i patrząc na silnik od strony kolektorów wydechu - pierwszy kolektor prawa ręka, drugi lewa i tak samo podłączyłem do wtyczek - pierwsza wtyczka pierwszego ( prawego )kolektora do prawej wtyczki i analogicznie. Może źle, a może inna przyczyna? Idę na następną jazdę!

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Błędy kasowałem po starych sondach. Nowa coś tam pokazała, ale odpiąłem ją i wpiąłem, skasowałem błąd i więcej się pojawiły. Natomiast samochód dostał trzęsawki na luzie, trochę delikatnie pryka, a między obrotami 2,5 - do gdzieś tak 4tys dławi się. Podejrzewam cewkę, albo cewki, choć niedawno były mierzone oscyloskopem, jednak pewności nigdy nie ma. Od 4 tys ciągnie bez problemów na każdym biegu, a szlag mnie trafił jak chciałem cieniasa wyprzedzić na trójce od 50km, a tu wielkie g..., zaczął się dławić i dopiero od 4 tys pociągnął jak należy.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jaką metodą kasowałeś błędy?

Jeśli tak to sterownik MUSI się nauczyć ustawień.

Stanowczo jest istotne podłączenie. Nie może być zamienione!!!!!!

A czy przy tych wymianach coś jeszcze rozbierałeś? Może nieszczelny dolot

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dodatkowo nic nie rozbierałem, błędy kasowałem i sprawdzałem sam swoim carsoftem 6,5. Natomiast podłączenie sond, no właśnie może ktoś wie jak powinno się podłączyć, bo coś mi się wydaje, że być może powiino być odwrotnie niż to zrobiłem.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Ja tez to przerabiałem i w efekcie okazało się ,że sonda sondą była dobra a dodatkowo pier....ł regulator faz rozrządu!!! i dawałtakie objawy jak piszesz.

To moja sugestia dla Ciebie,sprawdz to.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Jednak chyba prawidłowość podłączenia sond pod wtyczki ma znaczenie, przełożyłem wtyczki i o dziwo, mam nadzieję, że od tego właśnie samochód się obudził. Przyspiesza regularnie i prawidłowo na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów. Oczywiście pozostałe objawy, typu delikatne pukanie w tłumik pozostało, ale już mam jedną cewkę i będę testował.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtyczki mają kolosalne znaczenie!!!

Jak są zamienione to tak jak by chcieć sterować składem mieszanki w silniku samochodu sąsiada!!!!!

Komputer steruje dawką paliwa w cylindrach na podstawie sygnału sądy.

Jak zamienisz wtyczki to komputer nie wie , że to nie te cylindry i głupieje.

Wprowadza korekty składu a nie widzi reakcji na te zmiany.

A może napiszesz jak powinno być prawidłowo podłączone??

Może się przyda :norty:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Swoją drogą to tez ciekawe ze ktos zrobił to az tak bezmyślnie, to tak jakby zamienic kable zapłonowe albo załozyc opony kierunkowe odwrotnie. Te sondy powinny mieć różne wtyczki, zeby nie było takich pomyłek.
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
a dodatkowo pier....ł regulator faz rozrządu!!!

Naruszasz pkt. 4 cz. I Regulaminu BKP - sankcją jest ostrzeżenie :zlosc:

Opublikowano
Podłączyć trzeba tak: licząc cylindry od rozrządu, czyli pierwszy kolektor cylindrów 1-3, drugi 4-6. W pierszy kolektor wchodzi sonda, ale nie podłączamy jej analogicznie do pierwszej wtyczki od rozrządu, tylko do pierwszej od kabiny, z drugą już nie ma problemu, bo wiadomo co zostaje :wink:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.