Skocz do zawartości

E34 520i 129KM gaśnie gdy jest zimna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy klubowicze liczę na waszą pomoc.

Tydzień temu zakupiłem E34 520i 129KM. I mam z nią kilka problemów.Standardowy jest taki że gaśnie gdy jest zimna.Poczytałem na forum-wiem o co chodzi. Lecz...Po zgaśnięciu występują problemy z jej ponownym odpaleniem-objawy są takie jakby padał akumulator.Rozrusznik kręci, aż w końcu przestaje. Kolejny problem dotyczy obrotomierza-gdy silnik jest zimny obrotomierz pracuje bez zastrzeżeń, gdy zaś tylko się nagrzeje przestaje działać. Jutro jadę zmienić olej i świece i filtry, przeczyszczę krokowy-mam nadzieję że problem z gaśnięciem zniknie.

Tylko czy mam wymieniać też akumulator?Ten który jest obecnie jest z 2003roku.

Co się dzieje z obrotomierzem?

Czy każde BMW tak ma, że aby je odpalić trzeba dodać gazu?Nie powinno być tak by silnik zaskoczył bez dodawania gazu?

Opublikowano

Pewnie kupiłeś samochód bardzo okazyjnie sporo poniżej ceny rynkowej i ktoś ci wmawiał, ze auto jest wspaniałe, ale on sobie kupuje z większym silnikiem. :duh: okazja jest jak promocja, rzadko promocja jest okazją.

Jak się kupuje grata to tak jest. Czemu tego nie sprawdziłeś przed kupnem, nie kupuje się kota w worku. Ja z odpalaniem nigdy nie miałem problemu czy zimny czy ciepły pali od pierwszego obrotu rpozrusznika i nigdy nie dodawałem gazu. Co do obrotościomierza to nie mam pojęcia. Moze któreaś kostka za zegarami się poluzowała i niełączy. Wyciągnij zegary i zobacz czy nie jest coś przepalone.

Opublikowano

Ja bym wymienił akumulator na nowy bo 2003 rok to juz moze sie wykruszać i nie działac jak należy.

Co do obrotomierza to podejrzewam że kończy sie działanie bateryjek w zegarach takie podobne do paluszków tylko mniejsze,stąd taki objaw że na poczatku działa a potem przestaje.

A co do odpalania bez gazu to auto powinno odpalać bez dodawaniu gazu lecz nie koniecznie musi od pierwszego obrotu,może to zająć nawet 3-4 obroty silnika Pozdrawiam

BMW M-Power
Opublikowano
Ja bym wymienił akumulator na nowy bo 2003 rok to juz moze sie wykruszać i nie działac jak należy.

Co do obrotomierza to podejrzewam że kończy sie działanie bateryjek w zegarach takie podobne do paluszków tylko mniejsze,stąd taki objaw że na poczatku działa a potem przestaje.

A co do odpalania bez gazu to auto powinno odpalać bez dodawaniu gazu lecz nie koniecznie musi od pierwszego obrotu,może to zająć nawet 3-4 obroty silnika Pozdrawiam

 

Dokładnie tak jak kolega opisał. Ale może być to jeszcze przypchany filter powietrza, słabnaca już pompa paliwa.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Wczoraj zakładałem gaz. Robię jazdę próbną-rozpędzam się do 150-hamujęa auto gaśnie.Wracam do serwisu-kolesie wyjmują rurę doprowadzającą powietrze do filtra- a w tym plastiku przy lampie zaślepiają otwór. Obudowa filtra powietrza zostaje z odsłoniętym otworem. Robię powtórnie jazdę -jest OK. Przy okazji wymieniłem świece i filtr powietrza.

Dla pewności robię jeszcze 20 kilometrów i wracam na wymianę oleju. Po wymianie ruszam do domu. Przejeżdzam nie więcej niż 15 kilometrów i auto zaczyna się na gazie dusić- zmieniam na benzynę-tak samo. Odczekuję kilka minuti z problemami auto zapala. Reszta drogi to istna katorga. Raz auto jedzie ok, raz się dławi. W domu dostrzegam że plastik doprowadzający powietrze w okolice alternatora jest połamany.Uszczelniam go- robię jazdę -nadal to samo-dławi się-pózniej problemy z odpaleniem.

Przy montażu gazu mechanicy mówią że krokowy do wymiany. Przepłukałem go dziś z rana benzyną, ale to chyba nie pomogło. Nadal problemy z odpaleniem gdy zimny.

Pomóżcie- o co chodzi z tym dławieniem?

Czy zmieniać krokowy?

Czy problemy mogą być związane z przewodami napięcia?

Dlaczego silnik gaśnie gdy hamuję?

A i jeszcze jedno- na parowniku osadza się szron/lód.Czym to jest spowodowane?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odpowiem Ci tylko na jedno pytanie. mianowicie tego szronu. wina jest dlatego że reduktor powinien być ogrzewany wodą z obiegu. pewnie układ jest źle odpowietrzony.
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Dlaczego masz Ty zaradzać. Klient który zakładał instalację jest do odstrzału. Ale jeżeli powiesz,że to nie jest sekwencja to odpowiedz sam sobie, ile zaoszczędziłeś.......... teraz pomnóż to x10.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koniecznie odpowietrz układ chłodzenia!!!!!! Sprawdź pompę.

Jeśli już coś nie padło z tego powodu.

To bardzo niebezpieczne dla silnika!!!

Wiem , że gazownicy nieraz nie maja pojęcia jak to prawidłowo zrobić

Zmień gazowników

Co do gaśnięcia to instalacja II generacji tak ma. Trzeba zasłonić dolot bo pęd powietrza wytwarza w układzie ciśnienie , które zakłóca pracę na wolnych obrotach. Niestety taki zabieg BARDZO ujmuje mocy!!!!

Nie wciskaj sprzęgła przy większych prędkościach!!!!

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Zrobie OT, ale nie mogę wytrzymać. Po co w takim razie gaz skoro są takie problemy ??

 

Wróc do nich i niech naprawia co spartaczyli.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Instalacja gazowa MUSI być dostosowana do silnika!!!!

W tym przypadku TYLKO SEKWENCYJNA!!!

Mam sekwencję IV generacji w e39 520i i nic złego się nigdy nie dzieje. Zapala za pierwszym razem. Nigdy nie dotykam gazu przy odpalaniu. Pracuje ładnie. Mam ponad 240 000 km na liczniku

W poprzedniej miałem gaz II generacji i nie było tak wspaniale. Powodem kłopotów był TYLKO I WYŁĄCZNIE GAZOWNIK!!!!

Strzelała , falowała , gasła...

Ale dzięki temu poznałem super fachowca od BMW. Wszystko mi poprawił i już było ok. Przejechałem potem pomad 70000 na gazie bez niespodzianek.

Ten gość mi powiedział , że do m 52 nie zakłada się II generacji bo nic dobrego z tego się nie uda zrobić

Sprawdź czy masz emulator lambda. I gdzie jest podłączony < chodzi o wilgoć , która może zakłócić sygnał lambda>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Odpowiedzcie mi czym moze byc spowodowane to dławienie? I dlaczego raz jest dobrze a raz do bani?

Gazownicy przy instalacji stwierdzili że do m20 b20 sekwencja nie jest koniecznością.

Opublikowano

Co do gaśnięcia to instalacja II generacji tak ma. Trzeba zasłonić dolot bo pęd powietrza wytwarza w układzie ciśnienie , które zakłóca pracę na wolnych obrotach. Niestety taki zabieg BARDZO ujmuje mocy!!!!

Nie wciskaj sprzęgła przy większych prędkościach!!!!

 

Nie wciskam sprzęgła przy większych prędkościach. Chodzi tu o mocniejsze hamowanie bez wciskania sprzęgła -wtedy auto gaśnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.