Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, wiem, że temat był już na forum, ale dośc dawno, a ja mam kilka konkretnych pytań, chciałbym zobaczyć opinie tych, którzy już przerabiali temat. Znalazłem na allegro takie oto ogłoszenie:

 

http://www.allegro.pl/item301983644_bmw_e46_330d_chiptuning_chip_hamownia_poznan.html

 

Cena jest dość konkurencyjna, czy ktoś zna tą firmę?

Z ich tabel przyrostu mocy i momentu, wynika, że z moich 184 km/390 Nm mogą zrobić 225 km/500 Nm. To spora różnica, zastanawiam się czy jest ona bezpieczna dla samochodu? Raczej myślałem, że 215 km to granica bezpieczeństwa... No i wreszcie jak sprawują Wam się auta po takim chipie? Nie wariują komputery? Trochę obawaim się o turbo, sprzęgło i np. skrzynię biegów, a opinii na temat spalania czytałem mnóstwo, najczęściej sprzecznych... :) Moje auto ma niecałe 130 000 km oryginalnego przebiegu, czy ich ilość może mieć wpływ na ewentualne poddanie tuningowi? Dziękuję z góry za wszelkie informacje i pozdrawiam. Aha, a gdyby ktoś znał sprawdzoną firmę z okolic Wrocławia, byłoby świetnie. W sieci jest kilka, ale nie znam nikogo, kto miałby z nimi do czynienia.

Opublikowano

hej,

 

kolega FILON z Poznania tam chipował swoją 320d (z tego co pamiętam) więc zapytaj na PW co i jak, bo i cena jest jeszzcze pewnie do negocjacji,

jak masz manuala to chipuj i się nie martw,

turbiny wtyrskiwacze tqk czy siak padają,

a po Chipie ten silniczek nabiera skrzydeł!

 

pozdro.

Opublikowano
to chyba normalna cena 1400 zl . Ale pamietaj o kosekwencjach partacza !! .

 

z tego co wiem to GEKO jest pod skrzydłami Masters Warszawa, tak wynika ze strony Mastersa więc co ty z tym partaczem?

Opublikowano
Partacz to taki ktos co zepsuje a nie zreperuje (lepiej na zimne dmuchac) A ze cos jest pod skrzydlami czegos co to kogo obchodzi jak mu auto zepsuja . a potem to rozlorza rece i powiedza mamy cie w D... Dlatego najlepiej wybrac stara firme ktora ma tradycje i mase przypadkow na swoim kacie o ktorych sie nie dowiesz a ktore istieja i sie zdarzaja .
Opublikowano

A ja pewnie wszystkich zaskoczę moją wypowiedzią i poczuję "uderzenie" w moją stronę ... ale...

 

osobiście bym zakupił kostkę zchipowaną na allegro za 300zł albo najlepiej kupił eprom i wgrał soft z serwera FTP

 

tak zrobiłem w moim A4 1.8t i jednostka 150ps wymiatała na 195ps przez ponad rok ! potem ją sprzedałem i silniczek był w idealnym stanie,

 

przecież soft dostępny w necie to programy kopiowane z niemieckich firm tuningowych, a silnik silnikowi równy ! (wiadomo że nie w 100% ale przecież to produkcja masowa a nie Rolls Roys składany ręcznie)

 

:-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
GEKO to bardzo dobra forma, nie robiłem u nich chipa, ale znam właściciela. Zna sie na temacie. Jako pierwszy w Polsce zbudował oplowskiego ekotec'a 2.0 turbo (vectra). Ma Corse A na 400m która strasznie wymiata. Ostatnio widziałem u niego M20B25 z suszarką. Generalnie mózg....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Witam wszystkich, wiem, że temat był już na forum, ale dośc dawno, a ja mam kilka konkretnych pytań, chciałbym zobaczyć opinie tych, którzy już przerabiali temat. Znalazłem na allegro takie oto ogłoszenie:

 

http://www.allegro.pl/item301983644_bmw_e46_330d_chiptuning_chip_hamownia_poznan.html

 

Cena jest dość konkurencyjna, czy ktoś zna tą firmę?

Z ich tabel przyrostu mocy i momentu, wynika, że z moich 184 km/390 Nm mogą zrobić 225 km/500 Nm. To spora różnica, zastanawiam się czy jest ona bezpieczna dla samochodu? Raczej myślałem, że 215 km to granica bezpieczeństwa... No i wreszcie jak sprawują Wam się auta po takim chipie? Nie wariują komputery? Trochę obawaim się o turbo, sprzęgło i np. skrzynię biegów, a opinii na temat spalania czytałem mnóstwo, najczęściej sprzecznych... :) Moje auto ma niecałe 130 000 km oryginalnego przebiegu, czy ich ilość może mieć wpływ na ewentualne poddanie tuningowi? Dziękuję z góry za wszelkie informacje i pozdrawiam. Aha, a gdyby ktoś znał sprawdzoną firmę z okolic Wrocławia, byłoby świetnie. W sieci jest kilka, ale nie znam nikogo, kto miałby z nimi do czynienia.

 

generalnie trochę duży ten przyrost, przekracza 20% , mówi się ze 20 % ta taka granica bezpieczeństwa a skok z 184km/390 Nm na 225/500 to bardzo dużo

Opublikowano
A ja pewnie wszystkich zaskoczę moją wypowiedzią i poczuję "uderzenie" w moją stronę ... ale...

 

osobiście bym zakupił kostkę zchipowaną na allegro za 300zł albo najlepiej kupił eprom i wgrał soft z serwera FTP

 

tak zrobiłem w moim A4 1.8t i jednostka 150ps wymiatała na 195ps przez ponad rok ! potem ją sprzedałem i silniczek był w idealnym stanie,

 

przecież soft dostępny w necie to programy kopiowane z niemieckich firm tuningowych, a silnik silnikowi równy ! (wiadomo że nie w 100% ale przecież to produkcja masowa a nie Rolls Roys składany ręcznie)

 

:-)

 

 

 

a tego to bym się sam bał... nie znam się na tym kompletnie :)

Opublikowano
Potwierdzam wypowiedzi kolegi M330d. Bylem kiedys u tego Pana, robi chip tuning od dawna (jeszcze zanim u Mastersa) i zna sie na mechanice. Warsztat moze bez złotych klamek ale styka w zupelnosci :mrgreen:

Xdrive

Koder

Opublikowano
Partacz to taki ktos co zepsuje a nie zreperuje (lepiej na zimne dmuchac) A ze cos jest pod skrzydlami czegos co to kogo obchodzi jak mu auto zepsuja . a potem to rozlorza rece i powiedza mamy cie w D... Dlatego najlepiej wybrac stara firme ktora ma tradycje i mase przypadkow na swoim kacie o ktorych sie nie dowiesz a ktore istieja i sie zdarzaja .

 

ja nie bronie tego zakłądu, ale tak jak jest powyżej, to facet siedział całe życie w Oplu i zajmuje się tuningiem mechanicznym i elektronicznym,

to nie jest jakiś mlodzian z laptopem w garażu,

także nie ma co przesadzać,

ale każdy zakład ma jakies tam wtopy to raczej nie uniknione,

a jaką firmę Ty proponujesz?

  • Moderatorzy
Opublikowano
i silniczek był w idealnym stanie,

 

przecież soft dostępny w necie to programy kopiowane z niemieckich firm tuningowych, a silnik silnikowi równy

Niezła bzdura. Jak byłem swoim na chipowaniiu, to po wgraniu parametrów zbliżonych do innej 320d okazały się zdecydowanie za mocne i trzeba było korygować soft.

A pozatym co za tuning bez hamowni jak nie weimy jakie mamy przyrosty mocy.

Opublikowano

Niezła bzdura. Jak byłem swoim na chipowaniiu, to po wgraniu parametrów zbliżonych do innej 320d okazały się zdecydowanie za mocne i trzeba było korygować soft.

A pozatym co za tuning bez hamowni jak nie weimy jakie mamy przyrosty mocy.

 

to są słowa firm tuningowych,.... ile to się oni podobno przy tym napracują ;-)

 

jeśli silnik jest w dobrym stanie to zawsze będzie miał zbliżone wyniki... zaniżone są tylko wtedy jak silniczek jest "zmęczony" albo turbinka już nie domaga...

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Trudno mi cos proponowac bo to co mi robia w sterownikach to tylko jeden facet w Wawie podejmuje sie a dla reszty to czarna magia . A koszty niestety powalajace . sterownik poprostu ma mape taka jaka lubie miec zachowanie auta i silnika jak by bylo turbo (male ) nie proporcjonalne przyrosty mocy ale bez szarpniec . 2,5 litra wycisniete 220KM i 300 mn silnik na jednym vanosie . Mapy tiuningowe ale jeszcze nie sportowe , . ( UNITRONIC ) w benzynie super ale jak radzi sobie z diselami ??
Opublikowano

Geko- Pan jeśli dobrze pamiętam Eugeniusz- bardzo sympatyczny i rzeczowy człowiek. odpowiada na każde pytanie. jak przeczyściłem dolot to po 3 tygodniach za free mnie na rolki wpuścił. Niby oszczednośc niewielka ale widzac za pazera tylko na kase nie jest!

 

Na mechanice zna sie bardzo dobrze. Myśli na poukładane i nie plecie 3 po 3!

 

Jak dla mnie wielki pozytyw ogólny.

 

Co do chipa nie mam pojęcia czy spec ale ja tam zakłądałem i jakoś jeszcze do przodu przemieszczam sie :D

Tak naprawdę jak sie ma dobre zaplecze to co za problrm program wrzucic czy kilka dla porównania i na rolkach puścić?

Masters gdzieś go w linku ma a WSZYSCY PISZECIE ZE NIBY MASTERS DEBESCIAK :D wiec problemu byc nie powinno.

 

 

Co do boxa za 300 złotych- tak tez sie da i też do przodu pojedziesz ale.... ja miałem3 programy testowane i numer 2 był najlepszy. Nie wyobrażam sobie żebtym 3 boxy miał kupić i testowac kolejno który lepszy :mad2: :mad2: :mad2:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
A ja pewnie wszystkich zaskoczę moją wypowiedzią i poczuję "uderzenie" w moją stronę ... ale...

 

osobiście bym zakupił kostkę zchipowaną na allegro za 300zł albo najlepiej kupił eprom i wgrał soft z serwera FTP

 

tak zrobiłem w moim A4 1.8t i jednostka 150ps wymiatała na 195ps przez ponad rok ! potem ją sprzedałem i silniczek był w idealnym stanie,

 

przecież soft dostępny w necie to programy kopiowane z niemieckich firm tuningowych, a silnik silnikowi równy ! (wiadomo że nie w 100% ale przecież to produkcja masowa a nie Rolls Roys składany ręcznie)

 

:-)

 

sama kostka nie wystarczy jesli kolega ma skrzynie automatyczną to obowiązkowo trzeba tez program skrzyni zmienic.

Jedyną dobrą rzeczą w przednim napędzie jest to ze gdy cofasz masz napęd na tył !
Opublikowano
to chyba normalna cena 1400 zl . Ale pamietaj o kosekwencjach partacza !! .

 

z tego co wiem to GEKO jest pod skrzydłami Masters Warszawa, tak wynika ze strony Mastersa więc co ty z tym partaczem?

 

Wydaje mi się że lepiej dać 1500zł u Mastersa nie ?? oni znają bawarki na wylot , 1500zł z hamownią przed i po to dobra cena a we Wrocławiu mają wszystko , rok temu chipowali X3 335d - pocisk po chipie a autko nówka było i nikt sie podjąć tego nie chciał :twisted2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro autor wątku dowiedział się co i jak i życzy sobie zamknięcia tematu to zamykam :P

pozdrawiam

Paweł

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.