Skocz do zawartości

[seria 5] Samowolne kasowanie dziennego licznika km.


czoporek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej :lol:

Witam wszystich bardzo serdecznie :lol:

 

Mam nastepujący problem i mam nadzieje ze ktoś mi pomoże.

Otóz problem polega na tym że licznik dziennych kilometrow kasuje się sam po przejechaniu danego odcinka(włączam i wyłączam zapłon i robi się 00,0). Co moze byc tego przyczyną?

 

Oraz drugim problemem jest to ze na liczniku przebiegu dodaja sie km przejechane ale po wyłączeniu i właczeniu i tak sie zerują i wracaja do przebiegu 180306 km i tak w kółko :twisted:

 

Proszę o pomoc :!:

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh a to dobre :norty: Licznik ci się sam kręci, ja bym sie z tego tylko cieszył :lol:

Ale tak na poważnie :| Prawdopodobnie komputer nie zawsze zczytuje dobrze dane i wraca do ostatnio zapisanych poprawnie. Tu pomoże tylko pomóc podpięcie pod kompa w ASO. Samemu raczej nic z tym nie zrobisz :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w 525 e34 zmieniałem całe. Najpierw podlicznik świrował potem kontrolki i wskażnik. Kombinowałem ale bez sensu aż w końcu zmieniłe całe. U koleszki w 520 też podlicznik zerował sie i odrazu mu zegary obstawiłem. Zmienił i było oki. W 520 jak masz cyfrowy wyświetlacz przebiegu to już nawet i nie kombinuj że coś zrobisz bo w tych starszych gdzie były bębenkowe to można było wymienić aku (dwa paluszki) i śmigały. Tam był problem przeważnie z inspekcją i obrotomierzem. Dla pewności jak masz kogoś z 520 i dobrymi zegarami to dogadaj się i przełóż na kilka minutek w celu sprawdzenia u siebie. Napewno poskutkuje. Wyjęcie jest banalne (2x śrubka na śrubokręt u góry licznika) i masz na wierzchu. Kierownicę wysuwasz na maks do siebie wyciągasz zegary odpinasz dwie kości (jak dobrze pamiętam sa dwie) i po operacji. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować najpierw sam zadziałać – oczywiście bez nadmiernych ingerencji, ale wyciągnięcie i otwarcie zegarów pozwoli na przeczyszczenie styków przy kościach – czyli np. delikatne przeszlifowanie ich małym śrubokrętem.

Inna sprawa to akumulatorki w zegarach – na pewno są w moich M20B20 i w pierwszych M50B20. Nie wiem jak jest w tych z elektronicznym wyświetlaniem.

 

Największą uwagę jednak skierowałbym na CODE PLUG – nie wiem jak dokładnie jest w Twoich zegarach, ale wiem, że zdarzają się cyrki z zegarami właśnie przez jakiś niekontakt z tym elementem, bądź w nim samym. Znam przypadek kolegi, który po prostu przelutował na nowo elementy na CodePlug, co przywróciło zegary do życia (to dotyczyło M50B20, ale jeszcze z bębenkowym wskazaniem km).

Nie wiem jak dokładnie wygląda u Ciebie CodePlug i w którym miejscu jest... Przykładowo u mnie jest to niewielka płytka umieszczona w plastikowej ramce (szufladce) – wysuwanej z zegarów.

 

Być może w Twoich zegarach element nr 16 jest tym, o którym myślę.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=62_0027&hg=62&fg=05

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile sie orientuję to nie mam jeszcze tych 'nowszych' zegarów

(chodzi o te z linku)

czyli mam liczniki z bębenkowym wskazywaniem km :P i jest jakaś szansa ze to mogą być akurat te akumulatorki :?: może obejdzie się bez zmieniania licznika :roll:

 

A tak to jak sie do nich dostać?

 

pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny fotograficzny przykład jakim dysponuję, to moje zegary, w których wygląda to tak:

 

%5B640%3A349%5Dhttp%3A//marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/zegary.jpg

 

Z tego co napisałeś, wnioskuję, że masz typ następujący po moich zegarach – tam akumulatorki też są, ale mniejsze (krótsze w porównaniu z moimi).

Dostęp do nich jest po otwarciu zegarów, banalna sprawa – zorientujesz się bez problemu po ich wyjęciu.

 

A wspominany przeze mnie Code Plug, u Ciebie pewnie będzie elementem nr 15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=62_0018&hg=62&fg=05

A co do zmieniania zegarów, to mija się to z celem, bo znaleźć działające zegary 520i z bębenkowym pokazywaniem km – graniczy z cudem, a jeżeli nawet się uda, to pewność jaką możemy mieć co do ich długotrwałego działania raczej nie powinna być duża. Prawdopodobnie jakiś problem pojawi się prędzej niż później. Jeżeli już wymieniać zegary przy M20B20 lub początkowe M50B20 to jedynie na nowe w ASO (wielkość cenowa mierzona już pewnie jest w tysiącach zł).

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz uszkodzona elektronike w zegarach, napewno nie masz akumulatorkow jesli masz elektroniczny wskaznik km.

 

zobacz w podpisie masz linka do moich aukcji, powinna tam byc aukcja z naprawa zegarow. jesli masz zegary jak na fotkach to wiesz co zrobic.

 

dodam ze zegary w 520 i TDS w e34 maja pare wad, ale te wady da sie usunac. w wiekszych silnikach wystepowaly zegary z tzw Check Control i one sa tansze bo ich jest wiecej na rynku, ale nie pasuja do 520. z uzywanymi jest tak ze mozesz kupic gorsze niz masz teraz a nawet jesli beda dzialac to problem bardzo szybko powroci. przeciez one maja nascie lat,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli tylko ktos nie majacy pojecia o elektronice nie wlozy rak w zegary to da sie naprawic 99% usterek w tych zegarach. problem jest jesli jakas zlata raczka chce sie w to bawic i bardziej popsuje niz byly. wtedy naprawa staje sie nieoplacalna, ale nie niemozliwa. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zegarach z elektronicznym wyświetlaczem przebiegu nie ma aku!!! Stosowano je tylko w starych zegarach z bębenkowym licznikiem kilometrów. W tych z wyświetlaczami za pamięć odpowiada elektronika i nie zawsze jest możliwość naprawienia tego.

 

O ile sie orientuję to nie mam jeszcze tych 'nowszych' zegarów

czyli mam liczniki z bębenkowym wskazywaniem km :P …

 

Wierzę, że kolega wie jakie ma zegary, jeżeli tak, to już nie piszmy mu o tych z elektronicznym wyświetlaniem.

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D chyba, że nie przyglądnął się dobrze (tak też się zdarza) - ale wtedy pozostaje ratunek u Flash’a :)

pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Tak sobie czytam i czytam... :lol:

 

Było już na forum. W sieci są nawet instrukcje ze zdjęciami. To bardzo częsty objaw liczników i tak jak 6 lat temu tak i teraz widzę opinie o akumulatorkach, wymianach liczników i innych propozycjach :)

Przypomnę więc raz jeszcze. Jeśli zeruje się licznik km dziennych, trzeba wymienić kondensatorki. Są z tego co pamiętam 3 szt które za to odpowiadają. Umiejscowienie - górna prawa strona licznika, oczywiście patrząc na płytkę od strony zegarów. Niestety bez wylutowania nie widać, że są uszkodzone (najczęściej rozsadzone).

Trzeba wyjąć licznik, wylutować stare i wlutować nowe. Koszt 3zł, czas pracy 1h.

Sam to niestety przerabiałem

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.