Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie sprawdzaną miałem kompresje w cylindrach. Ciśnienie wyszło następujące:

1 cyl - 12,5

2 cyl - 12

3 cyl - 12

4 cyl - 11

5 cyl - 11

6 cyl - 12,5

W poprzednich postach pisałem, że bierze mi olej (1l na 1000km). Na 4 i 5 cyl świeczki mają nagar i są mokrawe. Jak teraz zdiagnozować przyczyne takich różnic ? Winne pierścienie, zawory (powypalane lub źle wyregulowane) uszczelniacze ? Zdejmować głowice ? Może usczelka pod głowicą pada ( przedostaje się olej z kanału olejowego do cylindrów sąsiadujących).

Tak poza tym silnik na wolnych równiutko pracuje. Robiłem test czy dymu nie puszcza (przygazuwa do 100km 5000obr, zwalnianie silnikiem do 40km 1500obr i gaz ) i nie widziałem za sobą kłębów dymu.

Potrzebna mi dobra rada.

Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

Moim zdaniem nie są to uszczelniacze. Za dużo bierze oleju.

Przytoczę przykład. Regenerowałem głowice (Toyota 4cyl., 12V) bo brała olej. Gość co to robił mówił, że to nic nie da bo to za dużo by przez głowicę uciekło, ale... pomyślałem że sam to sprawdzę. I okazało się że ma rację.

Jeżeli chcesz się za to zabrać to i tak musisz ściągnąć głowicę. Wtedy będziesz wiedział w jakim jest stanie, jak wyglądają zawory, czy mają duże luzy, pulsem jest też że zobaczysz jak wygląda gładź na cylindrach.

Jak już chcesz robić silnik to uszczelniaj górę i dół (jak trzeba oczywiście).

Moja sugestia, zrób głowicę i zmień pierścienie.

Ale to tylko sugestia, strzał w ciemno (tak bym zrobił).

I jeszcze ważne jest czy będziesz to robił sam, czy odstawiasz samochóch do warsztatu. Ta pierwsz opcja jest o wiele tańsza.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja u siebie nie mierzyłem ale... Spala mi olej jak prawie każda BMka w granicach ok. 300ml na 1000km. Na postoju jak przegazuje i dojdzie do czerwonego pola to lekko dymi. Nie jestem super znawcą ale miałem już dwa samochody z tym silnikiem pierwszy e30 przebieg 170tys i teraz e34. prawdą jest, że nawet nowy silnik będzie brał olej jak się dynamicznie jeździ, nie będę się rozpisywał bo było już o tym wiele. Wiem natomiast że ew. remont w co wchodziło by napewno planowanie głowicy uszczelniacze, niewiadomo jak zawory. Mój mechanik wycenił taką napawę na ok. 1500zł ale to zależy co wyjdzie jak sie wszysko rozbirze. W e30 robili mi jeszcze polerkę układu wydechowego, dolotowego i gniazd zaworowych. Silnik dostał trochę mocy więcej, a koszt niewielki.
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Ile wogóle wynieść może max różnica ciśnienia między cylindrami? Te wartości które podałem są w normie czy nie?

 

Są w normie różnica pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 3atm.

np.

1. 12atm

2. 9atm

 

to już jest nie dobrze

 

4 i 5 cylinder Ci siada powoli ale nie ma się czym przejmować. Narazie zrób test z olejem, wlej trochę oleju do cylindra i wtedy zmież ciśnienie, jeśli chwilowo wzrośnie to znaczy że siadają pierścienie jeśli nic się nie zmieni to wypalone zawory lub zawór nie przylega dobrze do gniazda - ogólnie coś z głowicą

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Niestety nie miałem takiej możliwości wykonania testu z olejem. Gościu który mi sprawdzł kompresje bał się o przyrząd, żeby mu się olej nie dostał do środka :-(.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Niestety nie miałem takiej możliwości wykonania testu z olejem. Gościu który mi sprawdzł kompresje bał się o przyrząd, żeby mu się olej nie dostał do środka :-(.

Bo oleju trzeba strzyknąć parę ml, jak za dużo się naleje to się korbowód może urwać jak wiadomo ciecz jest nie sciśliwa

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Bardzo dobry system na dość wiarygodne określenie przyczyny niskiego sprężania jest następujący.

 

Najpierw mierzymy sprężanie. Aby wykonać pomiar trzeba wykręcić wszystie świece, mieć sprawy aku, oraz podczas pomiaru przepustnica musi być na max uchylona.

 

Reasumując:

 

Wiec mierzymy sprężenie, notujemy wynik. Przez otwór po świecy w głowicy wlewamy do cylindra (zależnie od pojemności) coś około 10mll oleju. Czekamy chwilkę aby olej się rozprowadził, ew obracamy raz wałem korbowym i powtarzamy pomiar. Jeśli ciśnienie skoczy znacznie, to winne są pierścienie, jeśli nie, to nadpalone lub popodpierane zawory. Ważne jest aby pomiaru dokonywać na rozgrzanym silniku.

 

Ps. Wyjechane prowadnice zaworowe, lub uszczelnaicze niemają wpływu na sprężanie.

Pss. Kioko przepraszam, ale niedoczytałem wszystkich postów... :oops: . W każdym razie troszeczkę uzupelniłem twoją wypowiedz.

Opublikowano

quote]

Bo oleju trzeba strzyknąć parę ml, jak za dużo się naleje to się korbowód może urwać jak wiadomo ciecz jest nie sciśliwa

 

Korbowodu raczej nie urwie, szybciej się on zegnie, gdy powstanie poduszka:). Widziałem już tak zgięte korbowody, w motocyklach z niespawnym zaworkiem iglicowym w komorze pływakowej... i niezły bigos gotowy.

Opublikowano

Bo oleju trzeba strzyknąć parę ml, jak za dużo się naleje to się korbowód może urwać jak wiadomo ciecz jest nie sciśliwa

 

Korbowodu raczej nie urwie, szybciej się on zegnie, gdy powstanie poduszka:). Widziałem już tak zgięte korbowody, w motocyklach z niespawnym zaworkiem iglicowym w komorze pływakowej... i niezły bigos gotowy.

 

Mniejsza o większość, czasem pęknie czasem wygnie a czasem nic się nie stanie fakt jest faktem można ostro nabroić

 

Pss. Kioko przepraszam, ale niedoczytałem wszystkich postów... . W każdym razie troszeczkę uzupelniłem twoją wypowiedz.

 

Od tego jest forum aby się na wzajem uzupełniać :wink:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Korbowodu raczej nie urwie, szybciej się on zegnie, gdy powstanie poduszka:). Widziałem już tak zgięte korbowody, w motocyklach

Ja widziałem w swoim silniku :evil:

Niestety... woda, tak jak olej, też się nie spręża :cry2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Ja widziałem w swoim silniku :evil:

Niestety... woda, tak jak olej, też się nie spręża :cry2:

 

Tak z czystej ciekawości ...jakim cudem dostała Ci sie woda do cylindra :?: :shock:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
jakim cudem dostała Ci sie woda do cylindra :?: :shock:

Wydaje mi się, że kiedyś o tym pisałem... albo i nie...

 

Było oberwanie chmury i duuuuża kałuża, przez którą miałem fantazję (i konieczność) przejechać. Zassał wodę przez wlot filtra powietrza.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Przeglądałem już wiele forów w poszukiwania wiedzy na temat pomiarów komprecji i przyczyn jej niskiej wartości.

 

Kupiłem sobie też miernik i badałem juz 2.6 i 3.0. Wyniki są jakie są.

 

Najważniejsze żeby różnica pomiędzy cylindrami nie przekraczała 7-10% średniej wartości ciśniena wszystkich cylindrów, tak wszędzie piszą nawet tak jest napisane w instrukcji miernika.

 

Kolega coś podał że różnica może być 3 bary, no może być nawet 10 barów i silnik będzie chodził, ale dla równomiernej pracy nie może przekraczać 7-10 %.

 

 

Tak jeszcze szukam ciśnień fabrycznych różnych silniów np 750i i nie mogę znaleźć. Jak znacie to podzielcie sie wiedzą.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

ja robiłem pomiar w sobotę

 

1. 13,5 atm

2. 13,2

3. 13,7

4. 13,5

5. 13,2

6. 13,2

 

stopień sprężania w M50 powinien wynosić 11

jak to się przelicza ? czy u mnie jest OK ? bo silnik chodzi troche mulasto :(

 

dzięki i pozdrawiam :arrow:

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.