Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w e46 330d 2002s

Cały czas pali mi sie kontrolka od dsc i kontrolka od hamulców na pomarańczowo , abs dział kontrolka gaśnie. Na komputerze wyskakuje że to czujnik położenia skrętu kierowniy.Mechanik kazał mi go wymienić ale w to do końca nie wierze że on mógł sie popsuć.

Może ktoś ma jakąś mądrą rade albo jakiegoś speca co mógłby to naprawić w woj. mazowieckim lub lubelskim

Opublikowano
Jak mi się skończyły klocki z tyłu to też świeciły mi się kontrolki od ASC i ABS, no i od klocków oczywiście. Więc może to klocki??
Poprawcie mnie, jeśli się mylę...
Opublikowano
Witam w e46 330d 2002s

Cały czas pali mi sie kontrolka od dsc i kontrolka od hamulców na pomarańczowo , abs dział kontrolka gaśnie. Na komputerze wyskakuje że to czujnik położenia skrętu kierowniy.Mechanik kazał mi go wymienić ale w to do końca nie wierze że on mógł sie popsuć.

Może ktoś ma jakąś mądrą rade albo jakiegoś speca co mógłby to naprawić w woj. mazowieckim lub lubelskim

 

Nie wierzysz w bład na komputerze ?? To w takim razie co to ma być ??

To po co diagnozujesz samochód ??

 

Napewno nie klocki. Jest od tego kontrolka żółta, z przerywanymi kreseczkami. I tylko ona sie swieci w takim przypadku.

Zdarza sie też ze swiecaca sie kontrolka DSC oznacza rozładowanie akumulatora (za małe napiecie do zasilania systemu), ale wtedy nie byłoby błedu czyjnika połozenia koła kierownicy.

 

Ja obstawiam własnie ten czujnik położenia kierownicy. Jest podstawą działania DSC czy jakiegokolwiek systemu ESP.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Napewno nie klocki. Jest od tego kontrolka żółta, z przerywanymi kreseczkami. I tylko ona sie swieci w takim przypadku.

 

Kolego, nie wiem czy to klocki. Napisałem, że w moim przypadku, jak się skończyły klocki ( zapaliła się żółta kontrolka z przerywanymi kreseczkami ) to się to, co po nich zostało zaczęło ślizgać po tarczy (też zresztą zużytej) i przez to wyłączał się ABS i ASC.

Zatem zużycie klocków spowodowało zapalenie się trzech kontrolek : od zużycia klocków, od ABS i od ASC.

Pozdrawiam

Poprawcie mnie, jeśli się mylę...
Opublikowano

Szukam jakieś deski ratunkowej.

Czujnik kosztuje 600 zł i ponoć kolumnę trzeba wyciągać trochę bardzo mi to nie pasuje. Naczytałem sie na ten temat i kompóter może sie mylić,(to był taki komputer do wszystkich samochodów).Szukam innych rozwiązan aby kolumny nie wyciągać. Jeżeli nic innego nie wymyśle to będe musiał ten czujnik wymienić , i pół bryki rozbiorą i duże koszty.

Opublikowano
Szukam jakieś deski ratunkowej.

Czujnik kosztuje 600 zł i ponoć kolumnę trzeba wyciągać trochę bardzo mi to nie pasuje. Naczytałem sie na ten temat i kompóter może sie mylić,(to był taki komputer do wszystkich samochodów).Szukam innych rozwiązan aby kolumny nie wyciągać. Jeżeli nic innego nie wymyśle to będe musiał ten czujnik wymienić , i pół bryki rozbiorą i duże koszty.

 

Podłacz w ASO, albo znajdz kogos kto ma CarSofta.

 

Jeśli ABS działa to napewno nie jest to czujnik predkości koła. A ASC działa ? Hm... nie wiem czy te systemy są tak powiązane że w przypadku awarii jednego, drugi sie wylacza.

 

W AUDI jedynym sposobem wyłaczenia ESP całkowicie, jest własnie odłaczanie czujnika połozenia koła kierownicy.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Wydaje mi sie że z kontroli trakcji to nic nie dział po naciśnieciu gazu tylne koła sie kręcą w miejscu .Dzięki temu że nic nie działa można sobie trochę driftować , ale znowu szybciej na krętych drogach nie pojade. Z tyłu kapcie 245 na mokrej nawierzchni wogule sie nie trzyma.
Opublikowano
Szukam jakieś deski ratunkowej.

Czujnik kosztuje 600 zł i ponoć kolumnę trzeba wyciągać trochę bardzo mi to nie pasuje. Naczytałem sie na ten temat i kompóter może sie mylić,(to był taki komputer do wszystkich samochodów).Szukam innych rozwiązan aby kolumny nie wyciągać. Jeżeli nic innego nie wymyśle to będe musiał ten czujnik wymienić , i pół bryki rozbiorą i duże koszty.

 

Podjedz do warsztatu gdzie maja CarSofta lub podjedz do Aso tak jak pisał M330d. Niestety wszystko jest fajne jak działa ale jak zaczyna się psuć to szukamy najtańszych rozwiązań. Czasami się poprostu nie da. Ja bym nie wymienił czujnik i po bólu. Zdrowie ważniejsze, drugiego życia nie masz. Nie warto oszczędzac na niektórych częściach.

Opublikowano

Sorry, ale carsoft to sie nadaje do kasowania inspekcji...

Tylko zaklad z modiciem/GT1, zanam jeden przypadek gdzie tez taki czujnik padl. Na poczatku dalo sie jeszcze usunac bledy (GT1) ale pozniej juz nie reagowal i nie obylo sie bez wymiany.

 

Co do samej wymiany to da sie to zrobic bez wyciagania kolumny, wystarczy ja rozpiac na dole i wyciagnac ten kawalek z przegubem a pozniej od dolu wyciagnac/wsadzic czujnik. Ale dostep jest utrudniony, poza tym czujnik ma takie zatrzaski i nie latwo go wyciagnac robiac to pierwszy raz. Najlepiej wyciagnac cala kolumne wtedy wszystko jest na wierzchu. Po wymianie nie obedzie sie bez kodowania (w czujniku zapisany jest VIN) i kalibracji (przy kolach ustawionych idealnie na wprost), again GT1 lub modic.

 

Tak wiec najpierw podjedz do zakladu gdzie maja taki dedykowany komputer a nie kombajn do wszystkich samochodow i jezeli nie da sie usunac bledow to tylko wymiana...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.