Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wczoraj mi sie nudziło i czytałem posty tak z roku 2005 ale nie polecam jesli jestes dopiero przed zakupem ,wiec co sie psuje ;głowica , uszczelka pod nia , przekładnia , zawieszenie drogie czesci najlepiej kup z nivo ,itp jak tak czytałem ze sa ludzie tak wytrwali zeby 2-3 razy robic głowice ..... a co do tego jaki silnik jest najlepszy to ja bym nie pytał bo to bez sensu 2.5 to tak po srodku i jest chyba najwiekszy wybor z tymi silnikami a te pare koni wiecej :doh: no chyba ze bedziesz sie nia scigał

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a moje zdanie jest takie:

 

523 bardzo dobry motor i wystarcza do miasta i do codziennej jazdy, bo kto przy zdrowych zmysłach sie sciga na swiatłach na 400 m ? mnie te zadbane 170 ps starcza aby na 3 biegu wyprzedzic bezpiecznie kazde auto na trasie a do miasta to jest i tak za duzo, no chyba ze ktos ma ambicje rajdowca i kupuje auto po to aby sie sciagac w miescie :duh:

Opublikowano
Nie mam zamiaru się codziennie ścigać, kupiłbym sobie inną wersję. Swoje też już wujeździłem i poszalałem. Szukam auta którym pojeżdże trochę. Narazie miałem samochody po 2 lata ale ten pewnei będzei na dłużej bo budowa domu mnie zje.
Opublikowano

a moze warto spojrzec na zakup e39 od strony poprzedniego auta i jego mocy.

Wydaje mi sie ze jak kolega chce po prostu komfortowo jezdzic a dynamika np 316 mu w zupelnosci wystarcza to z 520 bedzie na pewno zadowolony.

Z drugiej strony jezeli komus malo bylo 525 12v w e34 to na pewno 523 e39 tez nie bedzie go satysfakcjonowac.

Na pewno koszty utrzymania 520 beda mniejsze niz 528 (paliwo, ubezpieczenia itd) ale z drugiej strony jak ktos chce poruszac sie bardziej dynamicznie to nie ma sensu kupowac 520 i pilowac jej do maxa zeby miec takie osiagi jak np w 525 przy normalnej jezdzie. Nie bedzie to ani ekonomiczniejsze ani tansze ani zdrowe dla tego auta.

 

Tak ze moje zdanie jest takie ze najpierw nalezy wziasc jakis punk odniesienia (poprzednie auto: moc, waga itp) i sie do niego ustosunkowac (czy bylo dosc dynamiczne/ekonomiczne czy nie) i na tej podstawie okreslic jaki model e39 chcemy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A Wy (nie wszyscy oczywiście) znowu swoje 528 lepsze od 523 bo szybsze?, a 520 to juz w ogole tragedia. Gdzie Wy tą moc wykorzystujecie to ja naprawde nie wiem. Mi spokojnie wystarcza 520 i i tyle... Pojeździj różnymi i bedziesz wiedzial.
Opublikowano

mi tez wystarczało 528 bo nie miałem 540 :twisted2: mnie włąśnie rozśmiesza gadanie "mam 520 i mi wystarcza-bo jest czym przycisnąć" albo że "nie wiem gdzie można rozwinąć moc 540"...

i odp CI od razu na pierwsza cześć pytania:

-lepsze bo pali tyle samo

-opłaty te same

-ceny części te same

a 528 jednak lepiej chodzi i choćby dlatego ze nie trzeba wsadzać non stop kick-down-ów żeby swobodnie wyprzedzać-wiem to po swoich e39 i naprawdę nikt mnie nie przekona ze nie ma zbytniej różnicy w miedzy 523/528

 

523i 170KM 245Nm 125kW do 100km/h-8,5 sek

528i 193KM 280Nm 142kW do 100km/h-7.5 sek

 

540 ma do 100Km/h-6.3sek

 

i tu tez nie ma różnicy w przyspieszeniu?bo ja myślę ze jest kolosalna różnica miedzy 528/540 a różnica jest o 1,2sek ale co dla nie których ta sekunda jaka dzieli 523/528 to jest żadna różnica....

 

pozdrawiam

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Owszem 528 lepsze zgadzam się osiagilepsze, może nie o niebo w stosunku do 523i ale nieco lepsze, natomiast spalanie wieksze, zwlaszcza w miescie zakorkowanym, jeźdze tylko tak wiec wiem, srednio o 2 litry albo i wiecej w przypadku automata. A odnosnie oplat to z tewgo co wiem to nie są takie same. pułap konczysie na 2,5 litra i wyższe sa stawki od 2,5 litra wzwyz, wtedy to juz bez roznicy czy masz 2,8 czy 4,4 :) ale moze jest to uzaleznione od ubezpieczalni.

Jak ktos mówi mi ze spalanie mniejsze to wymiekam, moze i na trasie mniejsze w pewnym zakresie obrotow, ale nie w cyklu miejskim gdzie non stop swiatła i korki, wiem bo jeździłęm obydwoma, a teraz 523i

Opublikowano
mi tez wystarczało 528 bo nie miałem 540 :twisted2: mnie włąśnie rozśmiesza gadanie "mam 520 i mi wystarcza-bo jest czym przycisnąć" albo że "nie wiem gdzie można rozwinąć moc 540"...

i odp CI od razu na pierwsza cześć pytania:

-lepsze bo pali tyle samo

-opłaty te same

-ceny części te same

a 528 jednak lepiej chodzi i choćby dlatego ze nie trzeba wsadzać non stop kick-down-ów żeby swobodnie wyprzedzać-wiem to po swoich e39 i naprawdę nikt mnie nie przekona ze nie ma zbytniej różnicy w miedzy 523/528

 

523i 170KM 245Nm 125kW do 100km/h-8,5 sek

528i 193KM 280Nm 142kW do 100km/h-7.5 sek

 

540 ma do 100Km/h-6.3sek

 

i tu tez nie ma różnicy w przyspieszeniu?bo ja myślę ze jest kolosalna różnica miedzy 528/540 a różnica jest o 1,2sek ale co dla nie których ta sekunda jaka dzieli 523/528 to jest żadna różnica....

 

pozdrawiam

 

Zgadzam się ze wszystkimi tezami, poza jedną: procentowo przez ile czasu/drogi jazdy wykorzystujesz W PEŁNI... powtarzam W PEŁNI osiągi swojego auta? 10-15%??? Co z tego, że ktoś ma 540i, skoro i tak z wielu względów jeździ jak emeryt, w dodatku z chorobą Parkinsona...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

mi np chodzi o swobodne wyprzedzanie i przyspieszanie.ten kto mieszka w wa-wie na pewno mnie rozumie bo wie jak tu trzeba jeździć.

co do spalania...miałem oba automaty,skrzynie tego samego typu(nie porównuje z manualem!) i ostatnio jak leciałem do sandomierza tak naprawdę delikatnie bo miałem letnie opony i na kompie mi wyszło 7.6L/100km.oczywiście tyle nie spaliła bo oscylowało to w granicach 9.5-10L,zaś 523iA najmniej zeszłem do 10.5.tylko jeszcze 528iA maiłem na 17' i oponach 245/45 a 523 na 225/65/15.

 

thenygoos-oczywiście ze nie jadę non stop na maxa,ale tam gdzie sie da i przy wyprzedzaniu lubię wciskać kick-downa i popatrzeć na minę gości w nie raz niby lepszych samochodach i o wiele młodszych jak ich wyprzedzam a oni mimo wielu starań sie są nic w stanie zrobić :norty:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
mi 540 pali w trasie 11L przy 140 km/h .. to duzo? :D .. w miescie oczywiscie ciezko zejsc ponizej 15 :D .. ale co tam.. ile frajdy jest :)
E39 540iA ... Kocham i Szanuję... :)
Opublikowano
mi tez wystarczało 528 bo nie miałem 540 :twisted2: mnie włąśnie rozśmiesza gadanie "mam 520 i mi wystarcza-bo jest czym przycisnąć" albo że "nie wiem gdzie można rozwinąć moc 540"...

i odp CI od razu na pierwsza cześć pytania:

-lepsze bo pali tyle samo

-opłaty te same

-ceny części te same

a 528 jednak lepiej chodzi i choćby dlatego ze nie trzeba wsadzać non stop kick-down-ów żeby swobodnie wyprzedzać-wiem to po swoich e39 i naprawdę nikt mnie nie przekona ze nie ma zbytniej różnicy w miedzy 523/528

 

523i 170KM 245Nm 125kW do 100km/h-8,5 sek

528i 193KM 280Nm 142kW do 100km/h-7.5 sek

 

540 ma do 100Km/h-6.3sek

 

i tu tez nie ma różnicy w przyspieszeniu?bo ja myślę ze jest kolosalna różnica miedzy 528/540 a różnica jest o 1,2sek ale co dla nie których ta sekunda jaka dzieli 523/528 to jest żadna różnica....

 

pozdrawiam

 

Tylko że w testach 523 wyszło 8.2s a 528 7,7s czyli w rzeczywistości mamy różnicy zaledwie pół sekundy. A co do 540 to jest kolosalna różnica i tu nie chodzi o samo przyśpieszenie do "setki". Chyba sam w to nie wierzysz że różnica między 2.5 a 2.8 jest taka sama ja między 2.8 a 4.4....

Opublikowano

no nie :wink: ale np miedzy 2.8 a 3.5 jest w tabeli 0.6sek a różnica też jest spora...jak by ktoś z Was pojeździł na co dzień tymi dwoma modelami to by miał takie zdanie jak ja.nie twierdze ze jest jakiś zły ten silnik 2.5 170KM ale w niczym się praktycznie nie różni od 2.8 a jednak lepiej chodzi i np przy 170km/h też będzie lepiej przyspieszać bo jednak moment obr robi swoje-i tu chyba każdy sie zgodzi ze mną...

 

pozdrawiam Łukasz

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Miałem E39 520 na podwójnym vanosie i mam teraz 528 tez na podwójnym i tez manual. Różnica w OC to ok 40 zeta na rok - śmieszne. Spalanie w trasie przy spokojnej jeździe [100-130] 520- 8l , 528 -8.4 ale już przy większych prędkościach 160-190 2.8 pali mniej [dłuższe przełożenia skrzyni-nizsze obroty silnika]. W mieście różnica w spalaniu na kożyść 520 to ok 1.5 - 2lmax. 520 do spokojnej jazdy w zupełności wystarcza ale jak ktoś lubi jeżdzić dynamicznie to polecam 528. Podczas jazdy 520 często zdarzało mi sie w czasie wyprzedzania dojeżdzać na czerwone pole [6.5 t rpm] a teraz niepamietam kiedy było powyżej 5 t rpm
Opublikowano
Dzięki chłopaki jak coś to jeszcze możecie pisać. Narazie zleciłem poszukiwania e39 zamiast e46, a znależć ładną to trochę czasu minie. Jeszcze będę musiał opchnąć e36.
Opublikowano
Wg mnie wolnossące 2.0 to nieporozumienie w E39 tak jak zresztą w każdym modelu BMW. Spalanie duże, koszty utrzymania wysokie, a osiągi na poziomie aut z silnikami R4 1.8 czy stunningowanych Seicento. 2.5 jest nienajgorsze na standardowych kołach i w bdb stanie silnika, wtedy te ponad 8 sekund do setki jest wystarczające. Założenie jednak jakiś większych felg i jazda z kilkoma osobami robi z tego auta muła. W przypadku 528i odzianie go w felgi 17-18 calowe i czy nawet dodatkowo wrzucenie do środka 2-3 osób sprawi dopiero, że bedzie miało osiągi na poziomie 523i czyli nadal dynamicznie i bezpiecznie. Ja szukam obecnie 528i, to wg mnie idealny kompromis pomiędzy kosztami utrzymania, a jego osiągami. Niestety 528i w dobrym stanie jest droższe w zakupie od słabszych silników, ponieważ po pierwsze jest ich zdecydowanie mniej, a po drugie Niemcy cenią je sobie bardziej. Mimo wszystko zamierzam szukać aż do skutku, żeby nie nękały mnie notorycznie w przyszłości myśli, że mogłem kupić coś mocniejszego w takich samych kosztach utrzymania, bo powyżej 2.8 są już tylko drogie w serwisowaniu i paliwożerne V8-ki.
Opublikowano

zgadzam sie ze wszystkim...ALE :) ...nie zgodze sie z tym ze V8 jest "paliwożerne" bo np w 740 spalanie na poziomie 15L przy mocy blisko 300Km to też nie jest dużo a wręcz przeciwnie.ale to moje prywatne zdanie ....

 

pozdrawiam Łukasz

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
mam pytanie dlaczego 520i jest wcale nie polecany? powinienem cos wiedziec o tym modelu? jest az tak kiepski? E39
Opublikowano
Chodzi o to, że koszty serwisowania (części itd.) są bardzo podobne zarówno w 2.0, 2.5 jak i 2.8 ponieważ wszystkie silniki to R6. Drobną zaletą 2.0 jest co prawda to, iż po pierwsze jest tańszy w zakupie od 2.8 (za takie same pieniądze można dostać go np. o rok młodszego i w lepszym stanie), pali 2 litry mniej w stosunku do 2.8 w mieście, jednak jego współczynnik osiągów (sprint do setki, na 1/4 mili, vmax) do spalania jest beznadziejny w stosunku do dwóch pozostałych, nie zapewnia komfortu i bezpieczeństwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jezeli ponizsze kryteria maja decydowac o wyborze silnika

 

"sprint do setki, na 1/4 mili", to napewno 520i to całkowita porażka...a vmax w 520 i to tylko 220 km/h, wiec porazka na całej linii...

Opublikowano
To normalne, że chwalisz swoje auto. Pojeździj kilka dni 528i, a później wróć do swojego, a zobaczysz o co mniej więcej chodzi w tym porównaniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To normalne, że chwalisz swoje auto. Pojeździj kilka dni 528i, a później wróć do swojego, a zobaczysz o co mniej więcej chodzi w tym porównaniu.

 

po pierwsze nie chwale, a po drugie jezdziłem i wiem jaka jest róznica, w codziennej ekspolatacji jak dla mnie nie do wykorzystania ani 520i ani tym bardziej 528i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.