Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Mam problem choć raczej dylemat. Mam e36 318i które niebawem będę sprzedawał i zastanawiam się nad kupnem następnej Buni. Na początku myślałem o e46 ale patrzę na ceny i w podobnych pieniądzach można mieć e39 (wiadomo 1 auto 2 nie równe). A to auto większe i myślę bezpieczniejsze.

Interesują mnie roczniki 96-98. I teraz pytanie co polecacie?

1.520i

2.523i

3.528i

Diesle nie wchodzą w grę.

Ile wytrzymują zawieszenia, co lubi się sypnąć, itp itd, plusy minusy. Pewnie większość odpowiedzi będzie na 528i ale może i posiadacze 520i są bardzo zadowoleni. Proszę o opinię. O spalanie się nie pytam bo to rzecz względna ale wyniki możecie podawać :)

Z góry dzięki i pozdrawiam

Edytowane przez Adam318
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
tylko i wyłącznie 528i

520 i 523 nie jest lepsza pod zadnym wzgledem

Nie wątpię że 528i z tej trójki jest najlepsza. Chodzi o to czy 523i też spokojnie można pojeździć. Niektórzy zadowoleni są i z 2,0 choć wiedzą że to żaden rarytas ale im to starcza. Potrzebuję opinii właśnie wszystkich którzy mają lub mieli takie wersje lub mogą coś wnieść do tematu

Opublikowano
mam od dwoch lat 523 i miałem w tym czasie dwie 528 jedna manuala druga automat-tiptronic, i moge tu smiało powiedziec za 528i manual mniej pali,osiągi duzo lepsze.serwisowanie w tych samch pieniądzach wiec po co kupowac 523 a nie mowie juz 520 jak mozna miec 2.8 za ta sama kase i przy tym wcale nie jeździc drozej 2.8 niz inna R6

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
tylko i wyłącznie 528i

520 i 523 nie jest lepsza pod zadnym wzgledem

Nie wątpię że 528i z tej trójki jest najlepsza. Chodzi o to czy 523i też spokojnie można pojeździć. Niektórzy zadowoleni są i z 2,0 choć wiedzą że to żaden rarytas ale im to starcza. Potrzebuję opinii właśnie wszystkich którzy mają lub mieli takie wersje lub mogą coś wnieść do tematu

da się 523i pojeździc też ale zdecydowanie polecam 528i

moc o niebo wieksza a spalanie chyba nawet mniejsze

Opublikowano
Zgadza sie z tej trojki silnik 2,8 jest najlepszym wyjsciem. Ja bym sie nie zastanawial tylko bral 528. Koszty serwisu takie same spalnie na bardzo podobnym poziomie, a konikow jednak wiecej. Zreszta temat byl juz tyle razy poruszany i wydaje mi sie ze najwiecej glosow bylo za 2.8 jezeli oczywiscie chodzi o R6.pzdr
Opublikowano
Mysle ze koledzy maja racje.528 jest ok.Ja mam 520 i to troche malo jak chce sie pocisnac :D Wczesniej mialem E34 530 V8 218 kucy to byla jazda :dance: Ale musisz wziasc pod uwage jeszcze jedno-wykarmic to auto.
Opublikowano
Ale musisz wziasc pod uwage jeszcze jedno-wykarmic to auto.

Ale gdyby chcieć dynamicznie jeździć 520i, to też swoje spali, bo e39 swoją masę ma, więc mniejszy silnik odpowiednio ciężej będzie musiał pracować i wyżej go trzeba będzie kręcić.

Opublikowano
Polecam Ci, zdecydowanie motor 2.8. I jeszcze jedno, poszukaj ten silnik z podwojnym vanosem m52tub28,nowoczesniejszy i duzo mniej awaryjny.Doswiatczenie osobiste.
Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Opublikowano
Polecam Ci, zdecydowanie motor 2.8. I jeszcze jedno, poszukaj ten silnik z podwojnym vanosem m52tub28,nowoczesniejszy i duzo mniej awaryjny.Doswiatczenie osobiste.

Pytanie z innej beczki - ile trzeba w Polsce zapłacić za dobrze utrzymaną (taką żeby wymienić płyny, jakieś pierdółki, zalać i pojechać) 528 (manual) z dobrym wyposażeniem? Rocznik między 96-99. Przeglądałem niemieckie strony i tam ceny wahają się od kilku tyś euro do kilkunastu (~18)...

Czy za 26tyś zł można kupić w Polsce rocznik 97?

Opublikowano
pewnie ze sie da ale trzeba szukać - w polsce na dzień dzisiejszy wyświetlisz na allegro auta z rocznika 97-98 przykładowo 528 i dziwnym trafem 3/4 ma przebieg oscylujący od 190-212 tys - nie wiem taka fala chyba i bardzo modne zrobiło sie "212", "220" - trzeba szukać, omijać handlarzy - ale za 26 na pewno jest w czym przebierać
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Ja tez bym polecal silnik 2.8 jezeli ktos lubi dynamicznie sie przemieszczac, choc slyszalem duzo pozytywnych opini na temat 2.0. Ja u siebie mam 2.8 i przy normalnej jezdzie (tzn miasto jak wszyscy a nie zawsze pierwszy a trasa bez gestego czestego wyprzedzania) mozna spokojnie spalic kolo 10-11 l/100 km benzyny, LPG tak ok 1-2 litry wiecej.
Opublikowano
pewnie ze sie da ale trzeba szukać - w polsce na dzień dzisiejszy wyświetlisz na allegro auta z rocznika 97-98 przykładowo 528 i dziwnym trafem 3/4 ma przebieg oscylujący od 190-212 tys - nie wiem taka fala chyba i bardzo modne zrobiło sie "212", "220" - trzeba szukać, omijać handlarzy - ale za 26 na pewno jest w czym przebierać

Jak na razie szukam, przeglądam Forum, Allegro itp ale zakup będzie dopiero w maju/czerwcu. Czekam, może któryś z Klubowiczów będzie chciał sprzedać swoją 528 na rzecz E60 :P Mogę zapłacić więcej niż średnia cena rynkowa, ale autko musi być zadbane, w bdb stanie technicznym i z dobrym wyposażeniem. Planuje ktoś sprzedaż swojej buni na maj 08'? :lol: :wink:

Opublikowano
Zgadzam sie z Pete.Ale nie tylko paliwo kosztuje sa tez oplaty i czesci i mimo wszystko 2 litrowka pali mniej.Mialem troche beemek i moglem porownac.A co do dynamiki-masz wieksza moc-ostrzej jezdzisz.Wiem po sobie :D.Ale ja i tak teraz przy nastepnym zakupie szukam 528.520 to troche malo.
Opublikowano
Śmiało polecam 528i, sam mam 523i choc szukalem 528, ale stan auta zdecydował za 523i trafilem na łądny egzemplarz :) ale mialem okazje jeździc przez krotki okres w wakacje 528i i powiem, że róznica w osiagach jest, mówie o manualu. Jesli chodzi o spalanie , to jak kupisz 528i w automacie jeźdzac zwlaszcza po miescie na krotkich odcinkach licz sie z duzym spalaniem, polecam manuala :mrgreen: zatem 528i ważne zreszta tak naprawde aby było w dobrym stanie technicznym.
Opublikowano
jak zwykle nie rozumiem takich tematów. To są nieudane modele BMW? Jęśli takie są, to ich lista wisi chyba na każdym słupie? Nie? To nie ma takich modeli czy też nie ma zgody co do tego, który jest najgorszy?
PawełH
Opublikowano
tylko i wyłącznie 528i

520 i 523 nie jest lepsza pod zadnym wzgledem

Nie wątpię że 528i z tej trójki jest najlepsza. Chodzi o to czy 523i też spokojnie można pojeździć. Niektórzy zadowoleni są i z 2,0 choć wiedzą że to żaden rarytas ale im to starcza. Potrzebuję opinii właśnie wszystkich którzy mają lub mieli takie wersje lub mogą coś wnieść do tematu

da się 523i pojeździc też ale zdecydowanie polecam 528i

moc o niebo wieksza a spalanie chyba nawet mniejsze

 

No bez przesady, moc w 528 nie jest o niebo większa niż w 523! Jeździłem obydwoma wersjami przed zakupem i dobrze wiem co mówię, ale różnica jest wyczuwalna. O niebo większa to może być ale w 540. A co do spalania to 2,8 ma większe od 2,5 i to nie podlega dyskusji, aczkolwiek, nie wiele. Mówię tu o wersjach manualnych. Za to jeśli chodzi o 520 to faktycznie nie jest zbyt dynamiczne ale pali ok. 2 litry mniej od 2.5, czy 2.8, więc ma jakąś zaletę w stosunku do tych mocniejszych silników. A mówiąc że 2.0 to trzeba kręcić żeby jechało i wtedy dużo spali, to takie trochę naiwne gadanie, bo 2.8 też trzeba kręcić żeby jechało i ono dopiero wtedy spali... oczywiści 2.8 pojedziemy nieco szybciej :twisted:

Opublikowano
jeździłem przez rok na co dzien 528 i 523 (bo w sobote sprzedałem 2.8) i roznica jest bardzo duza.jak wsiadałem do 2,5 z 2.8 to obrotomierz szedł wysoko a prędkości zadnej i na wysokich obrotach brak mocy,i nie mówcie ze nie mam racji z tego co widze nie ma nikt na co dzien 2.8 i 2.5 a roznica w spalaniu jest praktycznie zadna.a o 520 to juz wogole bym nie chciał myśleć...taki jest moje zdanie

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. O wykarmienie się nie martwię jeżdżę już niedużo w ciągu roku ok 15tkm. Na codzień mam służbowóz.

Od którego roku wychodziły na podwójnym vanosie?

Opublikowano
jeździłem przez rok na co dzien 528 i 523 (bo w sobote sprzedałem 2.8) i roznica jest bardzo duza.jak wsiadałem do 2,5 z 2.8 to obrotomierz szedł wysoko a prędkości zadnej i na wysokich obrotach brak mocy,i nie mówcie ze nie mam racji z tego co widze nie ma nikt na co dzien 2.8 i 2.5 a roznica w spalaniu jest praktycznie zadna.a o 520 to juz wogole bym nie chciał myśleć...taki jest moje zdanie

 

Ty cały czas wmawiasz wszystkim o tych swoich dużych różnicach ale nigdy nie wspominasz o tym że miałeś /masz/ je w automacie. Pisałeś że jedno 528 miałeś w manualu, no to wybacz, jak Ty będziesz porównywał 523 automat do 528 manual to faktycznie wyjdą spore różnice. Zapewniam cię ze 523 z manualną skrzynią biegów nie odstaje tak dużo od 528 jak Ty to przedstawiasz.

Opublikowano

tak tylko zauważ ze 523 mam automat 528 tez automat.i róznice sa duze jak bys pojeździł dłuzej 528 to bys poczuł róznice,jak ty tylko jeździłeś 2.8 przy zakupie auta to co mozesz o tym powiedziec??

 

a zapewniam Cie ze 2.8 automat ma i tak przewage na 523.kolega ma ten silnik i manuala i dostawał bo "gaciach" pod kazdym względem od mojego automatu

 

a jesli sobie kupisz kiedys 528 wtedy pogadamy bo jak narazie to snujesz teorie niczym nie poparte

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
tak tylko zauważ ze 523 mam automat 528 tez automat.i róznice sa duze jak bys pojeździł dłuzej 528 to bys poczuł róznice,jak ty tylko jeździłeś 2.8 przy zakupie auta to co mozesz o tym powiedziec??

 

A mogę powiedzieć tyle, że żadne z nich nie było w automacie i nie zauważyłem takich różnic jakie ty opisujesz. Obydwa silniki bardzo dobrze się kręcą do wysokich obrotów i mają moc. W obydwu prędkość nadąża za obrotomierzem. Jedyne co dało się dość wyraźnie wyczuć to lepszy duł w 2.8, wcześniej zaczyna się"zbierać". Jak bym nie miał okazji jeździć takimi autami to bym się nie kłócił, a tak mam swoje zdanie na ten temat z własnych obserwacji i tyle :)

 

I żeby nie było że bronie 523 bo takie mam. Nie, jak bym mógł się zamienić na 528 w takim stanie jak moje, to bym się długo nie zastanawiał. Ale ja przy zakupie kierowałem się nieco innymi kryteriami. Miał być zadbany egzemplarz, a nie koniecznie na klapie 528. Co innego u Ciebie, jak kupowałeś nowe auta. :8)

Opublikowano
akurat tu sie mylisz bo jak bym nie chciał to bym nie kupił 2.5 ale była wtedy faja sztuka.tak-przy zakupie sie kieruje silnikiem zeby miec "czym depnąć".teraz bede szukał 545iA ale to jeszcze z miesiąc a jak bedzie ładna 530 sie zastanowie.a uwierz mi ze jak tylko jechałeś na krotkim odcinku 2.8 i teraz jeździsz 2.5 to nie bedzie wiekiej roznicy.ale ustaw sie ze swiatel na 400m z 2.8 to zobaczysz roznice :norty: a mi sie wydaje ze blizej czerwonego pola 2.5 juz traci moc...nie mowie ze jest jakiś "muł" tylko ze za duzo pali w porownaniu np z 528 wychodzi prawie tyle samo...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Panowie nie kłoćcie się przeze mnie. Chodzi mi tylko o opinie i doceniam każdą. Coraz bardziej się przekonuję do e39 zamiast e46 (choć wg mnie ma najpiękniejszą sylwetkę z BMW produkowanych pod koniec XX w). Ale nie samą budą człowiek jeździ.

A możecie wymienicie jakieś typowe bolączki tej serii (silniki raczej są bezproblemowe chyba), jak z zawiechą? elektryką (ona lubi chyba płatać figle)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.