Skocz do zawartości

geometria ... coś nie tak :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sprawa wygląda tak .... byłem wymienić tuleję przednią wachacza tylnego i po tej operacji kierownica która do tej pory przy jeździe na wprost była jak należy, teraz była nachylona pod kątem sporym ... z 15stopni może ... pojechałem ustawic geometrię ale po odebraniu autka przez brata wsiadam za kierownice, a ona dalej krzywo :? .... o ile sie nie myle po ustawieniu geometrii powinna być prościutko jak to dobrze zrobią ... chciałbym wiedzieć czy napewno mam racje zanim jutro pojade im awanturę robić ???

:evil:

Opublikowano

wczoraj ustawiałem zbieżność tylniej osi po tym samym zabiegu tylko że ja wymieniałem tuleje z dwóch stron na raz. i faktycznie po wymianie zaczeło mnie sciągać ale po ustawieniu żbieżności jedzie jak po sznurku

sprawdź ciśnienie w kołach jeśli jest dobre to jedź do partacza...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
byłem wymienić tuleję przednią wachacza tylnego i po tej operacji kierownica która do tej pory przy jeździe na wprost była jak należy, teraz była nachylona pod kątem sporym

Jak po wymianie tulei wahacza tylnego może się przestawić kierownica ? :shock:

o ile sie nie myle po ustawieniu geometrii powinna być prościutko jak to dobrze zrobią

Generalnie tak się powinno zrobić, ale...

Auto jedzie prosto ? Albo inaczej... geometria OK ? Bo jeśli tak, to po prostu nie ustawili jej do kierownicy na wprost...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

kierownica się nie przestawia po wymianie tulei wachacza tylnego, ale tylne koło może mieć wtedy dużą roabieżnośc co powoduje ściąganie w czasie jazdy i potrzebna jest wtedy duża korekcja kerownicą,

wtedy kierownica nie jest prosto w czasie jazdy na wprost.

wygląda na to że żle zrobili mu zbieżność...

  • Członkowie klubu
Opublikowano

No tak - tyle, że tuba napisał to inaczej.

 

Wymienił tuleję -> przestawiła się kierownica, a nie że musi podczas jazdy cały czas kontrować o "15 stopni", bo ściąga...

 

Pojechał na geometrię -> kierownica nadal krzywo... pytanie: czy auto ściąga ?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

cześć

jak jedziecie ustawiać geometrie trzeba poprosić fachmanów aby dodatkowo ustawili kierownicę, teoretycznie powinni to robic bez łachy ale...

mnie jak pytałem w zakładzie poinformowano tak:

zbieżność 70 zł, z ustawianiem kierownicy + 20 zł

 

zdrówka

Opublikowano
nie sciągało zaraz po wymianie tuleji, ani po zrobieniu geometrii .... po prostu była krzywo kierownica, a poza tym wszystko oki ..... problem sie rozwiązał sam ... pojechałem do serwisu , powiedziałem ze coś nie tak bo kierownica krzywo po czym bardzo grzecznie zostałem poproszony na warsztat i już wszystko w najlepszym pożadku .... za ustawienie geometrii dałem w boschu 61zł oczywiście poprawka w cenie (przodu, tył był podobno ok)
Opublikowano
Ja kupiłem samochód już z krzywą kierownicą.Tez nie sciąga , a geometria jest w porządku (założyli jakies ustrojstwa na koła i na komputerze sprawdzali). Jak sie pozbyć takiej dolegliwości w moim przypadku??
Opublikowano
Ja kupiłem samochód już z krzywą kierownicą.Tez nie sciąga , a geometria jest w porządku (założyli jakies ustrojstwa na koła i na komputerze sprawdzali). Jak sie pozbyć takiej dolegliwości w moim przypadku??

No bardzo proste ale to bardzo proste - no niestety ale niektórzy fachmeni od zbieznosci nie biorą pod uwage uatwienia kierownicy (czyli podczas ustawiania nie ustawiają jej na wprost i nie blokują choć tak powinno się robic aby potem stała prosto) - Jak na to rada a mianowice bardzo prosta - musicie ja sobie sami ustawic czyli wyjać zaślepkę z kierownicy (znaczek BMW) odkręcić kluczem nasarowym nakrętke (jest duza ale nie pamiętam rozmiaru chyba coś koło 22 a 24) no i wyjac kierownice i z powrotem nasadzić tym razem już prosto na wieloklinie.

Tak sie robi niestety po niedokładnych fachmenach od zbieżności i to nie jest zaden objaw usterki tylko kwestia niedokładnosci.

Odkręccie i przestawcie - TAK SIE ROBI TO NORMALNE to tylko kwestia przestawienia koła kierownicy i nie wpływa to w zaden sposób na zbieżność :):)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Jak na to rada a mianowice bardzo prosta - musicie ja sobie sami ustawic czyli wyjać zaślepkę z kierownicy (znaczek BMW) odkręcić kluczem nasarowym nakrętke (jest duza ale nie pamiętam rozmiaru chyba coś koło 22 a 24) no i wyjac kierownice i z powrotem nasadzić tym razem już prosto na wieloklinie.

Tak sie robi niestety po niedokładnych fachmenach od zbieżności i to nie jest zaden objaw usterki tylko kwestia niedokładnosci.

Odkręccie i przestawcie - TAK SIE ROBI TO NORMALNE to tylko kwestia przestawienia koła kierownicy i nie wpływa to w zaden sposób na zbieżność :):)

 

Nie polecałbym raczej tej metody.

Jest ona skuteczna, ale zmienia się wtedy promień skrętu w prawo/lewo. Lepiej jak fachowcy ustawiš to swoimi metodami, bez ruszania koła kierownicy.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Jak na to rada a mianowice bardzo prosta - musicie ja sobie sami ustawic czyli wyjać zaślepkę z kierownicy (znaczek BMW) odkręcić kluczem nasarowym nakrętke (jest duza ale nie pamiętam rozmiaru chyba coś koło 22 a 24) no i wyjac kierownice i z powrotem nasadzić tym razem już prosto na wieloklinie.

Tak sie robi niestety po niedokładnych fachmenach od zbieżności i to nie jest zaden objaw usterki tylko kwestia niedokładnosci.

Odkręccie i przestawcie - TAK SIE ROBI TO NORMALNE to tylko kwestia przestawienia koła kierownicy i nie wpływa to w zaden sposób na zbieżność :):)

 

Nie polecałbym raczej tej metody.

Jest ona skuteczna, ale zmienia się wtedy promień skrętu w prawo/lewo. Lepiej jak fachowcy ustawiš to swoimi metodami, bez ruszania koła kierownicy.

Pierwsze słysze.

Chyba coś się pomyliłeś :):):) (to nie kierownica ma zwiazek z koncem obrout a przekładnia - kierownic nie ma nic do tego !!!!!!!

To tylko się przestawia koło kierownicy na wieloklinie wiec co ona ma do skrętu??????

Czy jak przekręcisz kierownicę w rowerze to też ci się zmieni promień skrętu ? (hihihihi) jakieś żarty.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Jak na to rada a mianowice bardzo prosta - musicie ja sobie sami ustawic czyli wyjać zaślepkę z kierownicy (znaczek BMW) odkręcić kluczem nasarowym nakrętke (jest duza ale nie pamiętam rozmiaru chyba coś koło 22 a 24) no i wyjac kierownice i z powrotem nasadzić tym razem już prosto na wieloklinie.

Tak sie robi niestety po niedokładnych fachmenach od zbieżności i to nie jest zaden objaw usterki tylko kwestia niedokładnosci.

Odkręccie i przestawcie - TAK SIE ROBI TO NORMALNE to tylko kwestia przestawienia koła kierownicy i nie wpływa to w zaden sposób na zbieżność :):)

 

Nie polecałbym raczej tej metody.

Jest ona skuteczna, ale zmienia się wtedy promień skrętu w prawo/lewo. Lepiej jak fachowcy ustawiš to swoimi metodami, bez ruszania koła kierownicy.

Pierwsze słysze.

Chyba coś się pomyliłeś :):):) (to nie kierownica ma zwiazek z koncem obrout a przekładnia - kierownic nie ma nic do tego !!!!!!!

To tylko się przestawia koło kierownicy na wieloklinie wiec co ona ma do skrętu??????

Czy jak przekręcisz kierownicę w rowerze to też ci się zmieni promień skrętu ? (hihihihi) jakieś żarty.

 

BartekCh ma racje nie wolno przestawiac kierownicy należy tak ustawic drążki aby kierownica była prosto czyli z jednej strony sie wkręca a z drugiej wykręca, zbieżność przez to się nie zmiena a kierownica wraca na swoje miejsce. Druga sprawa to jeśli końcówki drążka kierowniczego nie będą wkręcone równo to owszem zbieżność będzie ok, ale auto będzie jeździło jak pijane ponieważ inna dzwignia będzie działała skręcając koła w jedną strone, a inna w drugą, poprostu jeden drążek będzie dłuższy a drugi krótszy a tak kategorycznie być nie może :!:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

No jakoś nie mogę w to zaufać.

Miałem wczesniej Golfa III i sam osobiście dwa razy tak ustawiałem po zbiezności i nic ale to nic nie odczułem zadnej róznicy (jak by było innaczej napewno bym odczuł) więc z czytej ciekawosći wstąpię w poniedziałek do naprawdę dobych ustawiaczy i zapytam. Jestem niezmiernie ciekaw (po to jest ta zbieżność zeby ją regulować, w innym przypadku robili by na stałe :):) jeżeli chodzi o długość tych drązków)

Napewno dam znać jeżeli tylko wstąpię :):):)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Pomyśl na zdrowy rozum co się dzieje jeśli ciągniesz za jedno koło większa dzwigna a za drugie mniejszą, zreszta to nie ja wymyśliłem, opieram się na literaturze fachowej np "Budowa Pojazdów Samochodowych" Kazimierza Frydrychewicza oraz inne książki z tematyki budowy samochodów wszystkie twierdzą zgodnie więc nie mam podstaw aby w to nie wierzyć.

 

I dziwić sie potem że zbierznośc jest wpożądku a samochód dziwnie jedzie alebo drze którąś oponę

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Pomyśl na zdrowy rozum co się dzieje jeśli ciągniesz za jedno koło większa dzwigna a za drugie mniejszą, zreszta to nie ja wymyśliłem, opieram się na literaturze fachowej np "Budowa Pojazdów Samochodowych" Kazimierza Frydrychewicza oraz inne książki z tematyki budowy samochodów wszystkie twierdzą zgodnie więc nie mam podstaw aby w to nie wierzyć.

 

I dziwić sie potem że zbierznośc jest wpożądku a samochód dziwnie jedzie alebo drze którąś oponę

 

Kurde kiokio, aż się dziwię, ale MUSZĘ się z Tobą zgodzić :)

 

Nie ruszać kierownicy, jest ona ustawiona na wprost w miejscu, gdzie przekładnia kierownicza jest w położeniu idealnie środkowym - tak ma zostać. Cała reszta, to sprawa fachmana - resztę ma dopasować do tego i auto MUSI jechać prosto, nie ściągać, a kierownica ma być prosto. Ponadto BMW na "normalnych" rozmiarach opon i felg nie ma prawa ściągać na żadnych nierównościach, including koleiny!

 

Dalej: dopasowanie elementów w BMW jest takie, że wymiana tulei w zawieszeniu nie ma prawa wpłynąć na geometrię... jeżeli tak jest, to coś musieli zmaścić. Nasze auta mają jednak parę lat i warto sprawdzić komplet geometrii po takich pracach, jednak zaznaczam - o ściąganiu nie ma mowy.

Kai
Opublikowano

Witam.

To mówiecie, że auto na seryjnych kołach, nie powinno ściągać na koleinach, a moje ściąga jak wjadę w koleiny, całe zawieszenie przednie mam zmienione opróćz mocowania amora, a może coś z tyłem nie tak, niekiedy jak ostro przyspieszam to czuję jak by delikatnie tył na bok mi schodził, ale nie jest to poślizg, kolega ma M3 i u niego to bardzo czuć, a u mnie delikatnie ale wyczuwam.

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Opublikowano
Witam.

To mówiecie, że auto na seryjnych kołach, nie powinno ściągać na koleinach, a moje ściąga jak wjadę w koleiny, całe zawieszenie przednie mam zmienione opróćz mocowania amora, a może coś z tyłem nie tak, niekiedy jak ostro przyspieszam to czuję jak by delikatnie tył na bok mi schodził, ale nie jest to poślizg, kolega ma M3 i u niego to bardzo czuć, a u mnie delikatnie ale wyczuwam.

 

Tak, jeżdżę trzeciš pištkš (jedna E28 i dwie E34) i zawsze po wizycie w PORZĽDNYM zakładzie, gdzie majš konkretny sprzęt (optyczny lub tensometryczny plus komputer plus WIEDZA i dowiadczenie, a nie "colsztok" w garażu) autko jedzie prosto, nie targa opon i nie cišgnie na koleinach - poważnie.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.