Skocz do zawartości

[seria 5] rozladowanie sie akumulatora


ryki666

Rekomendowane odpowiedzi

bardzo prosto. bierzesz w reke miernik cyfrowy z amperomierzem, odpinasz 1 kleme - obojetne ktora. 1 kabel miernika podlaczasz do aku, a drugi kabel miernika do tej odlaczonej klemy. patrzysz ile pradu pobiera elektronika. jesli za duzo to odpinasz po kolei bezpieczniki i patrzysz kiedy pobor spadnie. czasem trzeba pojsc na calosc i wyjac wszystkie i po kolei zapinac bo czesto kilka komponentow jest zasilana z kilku bezpiecznikow.

jesli to e39 i rozladowuje aku to poszukaj w wyszukiwarce na forum slowa "jez" (jeż)

 

sory za brak polskich znakow ale pisze z komorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak się zastanawiam, że może niech kolega odepnie masę, bo można trochę bałaganu narobić. :worried:

 

A Kolega powinien mniej wtajemniczonym uświadomić, że chodzi o uniknięcie podczas zabawy z miernikiem przypadkowego zwarcia "+" z masą (metalowe elementy auta), czyli "-" akumulatora. Podobnie rzecz się miewa z zalecaną kolejnością odłączania klem: zawsze najpierw "-" (jak się manewruje kluczem podczas odkręcania nakrętki na klemie, to można nim dotknąć do czegokolwiek metalowego i zrobić niepotrzebną "iskierkę")

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Kolega powinien mniej wtajemniczonym uświadomić, że chodzi o uniknięcie podczas zabawy z miernikiem przypadkowego zwarcia "+" z masą (metalowe elementy auta), czyli "-" akumulatora. Podobnie rzecz się miewa z zalecaną kolejnością odłączania klem: zawsze najpierw "-" (jak się manewruje kluczem podczas odkręcania nakrętki na klemie, to można nim dotknąć do czegokolwiek metalowego i zrobić niepotrzebną "iskierkę")

 

Dokładnie, nic dodać, nic ująć. :cool2: :mrgreen:

 

Flash, dobrze napisał, z oczywistością. A jak wiadomo, różnie to bywa. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fakt, nie wzialem tego pod uwage, to sie nazywa rutyna, pewne rzeczy wydaja sie oczywiste, jak np to zeby uwazac na zwarcie + do masy ;-)

generalnie nie ma to znaczenia dla pomiaru.

 

Dopóki sie nie zrobi kosztownej iskierki, to takie oczywiste i tołkowane do łba od pokoleń rzeczy uchodzą mimo woli... A jak się już zrobi owa iskierkę, to się myśli na każdym kroku, a przynajmniej którą klemę najpierw zdejmować :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.