Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy pomozcie!!!

Dzis odebralem auto od mechanika po wymianie sprzegla.

Wymienialem poniewaz slizgalo od 3 biegu w gore. Mechanicy stwierdzili po wyciagnieciu skrzyni ze, z kolem dwumasowym jest wszystko ok, a sprzeglo nosi slady zuzycia. Wiec okazuje sie ze po wymianie sprzegla powinno byc wszystko ok. Dodam ze ze skrzyni i z pod auta nie wydobywaly sie zadne dziwne dzwieki. Odebralem autko, zaplacilem i pojechalem na jazde probna. Pierwsze wrazenia po wcisnieciu sprzegla, pedal strasznie miekki, w czasie jazdy sprzeglo dalej slizga, zadziej ale slizga. wrocilem sie do mechanika i dowiedzialem sie ze to jest jakies sprzeglo nowego typu, ktore potrzebuje jakiegos czasu na ulozenie sie in dotarcie.Czy to normalne? Mial ktos z was podobny przypadek?

Sprzeglo kupilem sachsa i kosztowalo 850zl. auto to e39 530d po chipie 500nm i 220km

Opublikowano

tak moze byc ale raczej tak niepowinno byc. wez ja troche lekko pokatuj ze dwa dni a jesli bedzie sie slizgalo to skop tym mechanikom tylki bo moze cie zaladowali w wala.

istnieje tez mozliwosc ze masz za slabe sprzeglo do takiej mocy i niutonometrow lub masz problem ze sterowaniem hydraulicznym sprzegla

jak wyglad stara tarcza sprzeglowa -- jak okladzina gruba to mamy inny problem

PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH 0 504 256 487
Opublikowano
nie ma czegoś takiego jak układanie sie sprzęgła! Albo jest odrazu po wymianie oki albo to nie była wina sprzęgła. Według mnie może być żle postawiona diagnoza przez mechaników. A układ hydrauliczny sprzęgła oki? Nie cieknie? nie jest zapowietrzone?? jak miękkie to jakby zapowietrzone albo siłownik przepuszcza. Tak uważam jak sie mylę to niech ktoś poprawi
Opublikowano
Tarcza i lozysko zuzyte i nie do jazdy. Ci mechanicy sa moimi dobrymi kumplami wiec chyba by mnie nie oszukali. Oni twierdza ze, to sprzeglo jest tak skonstruowane ze musi sie ulozyc i dotrzec jak klocki hamulcowe z nowymi tarczami. Podobno producent tez tak pisze w papierach. I sprzedawcy w hurtowni przestrzegali moich mechanikow ze, jest jakas tam inna metoda montazu takiego sprzegla, poniewaz ma ono jakies zabezpieczenie ktore sie sciaga po wmontowaniu sprzegla, bo inaczej sie ono rozleci i nie bedzie sie dalo go spowrotem zlozyc. Starego typu sprzegla sie najpierw rozbiera a pozniej montuje.
Opublikowano

kolega tez potwierdza ze to moze byc cos z hdraulika.

az tyle koni (bez obrazy bo mam mniej) to az nie masz zeby sprzeglo niewydawalo rady.

a obejzyj stara tarcze---------- bo moze jest gruba i niepotrzebnie wymieniales

lub cie oszukali----sprawdz to!!!!!!!!!!!

PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH 0 504 256 487
Opublikowano
Dzwonilem do mechanika przed chwila i twierdzi ze, nie ma zadnego wycieku, wszystko jest ok. uklad tez nie moze byc zapowietrzony bo bym w ogole biegow nie mogl wrzucac albo wszedl by bieg dopiero po trzecim nacisnieciu sprzegla. A dodam ze, teraz skrzynia pracuje idealnie
Opublikowano
Pytalem jeszcze raz o kolo dwumasowe bo zauwazylem ze, jest to sliski temat w dieslach ale powiedzieli mi ze, dwumas nie ma nic wspulnego ze slizganiem sie sprzegla.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Będziesz tak "układał" to sprzęgło aż je spalisz< oczywiście nie zyczę tego>

Ja zmieniałem niejedno sprzęgło i nigdy nic się nie musi docierać ani układać.

Nie wiem co to za nowy rodzaj sprzęgła? Może to zacierający się wyprzęgnik?

A może problem jest w wycieku oliwy z uszczelniacza wału? Nie było tam tłusto?

Ale jest pewne podejżenie , że po podrasowaniu motorka masz za słabe sprzęgło do tej mocy. Widziałem na TVN TURBO program gdzie typ tłumaczył , że zwiększania mocy nie robi się bez zmian konstrukcyjnych poprawiających wytrzymałość podzespołów. Takie podrasowanie zawsze kończy się zmniejszeniem żywotności.

Ale zaznaczam , że to cytat z programu. Ja się na tym nie znam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Sprzęgło po założeniu powinno chodzic odrazu bez żadnego ślizgania , docierania itd. Koło dwumasowe nic niema do ślizgania jedynie może szarpać przy ruszaniu , wpadać w rezonans lub tłuc
Opublikowano
sprzeglo w 530d jest przystosowane do momentow okolo 600nm wiem to z artykulu bmw trends

 

w oryginale to moze tak ale w jakimś zamienniku już moze tego niewytrzymać

Opublikowano
ile km przejechałes na nowym sprzegle ??ja zaraz po wymianie , poniw=ewaz tez slizgało tylko ze w mondeo ale to chyba bez znaczenia stanołem pod gorke i na poł sprzegle i wiecej gazu aby ,,przypalic ,,delikatnie oczywiscie i było OK

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

Opublikowano
wczoraj odebralem auto od mechanika, zrobilem narazie okolo 40km. Sprubuje pojezdzic spokojnie 500 km i pozniej sprawdze czy dalej slizga. Najdziwniejsze jest to ze slizga jak auto wchodzi na ok 2000 obr na pelnym wcisnieciu gazu(max moment obr0. a jak spokojnie przekrocze 2000 obr i puzniej mu depne to nie slizga. Moze odpowiedzialna jest za to elektronika?
Opublikowano
A dodam ze, teraz skrzynia pracuje idealnie

 

Ciekawe...czy to znaczy że przed wymianą sprzęgła pracowała gorzej? jak? Synchronizatory jako takie nie powinny mieć bezpośredniego związku z tą wymianą ale może masz luz na wałku sprzęgłowym który po wymianie jest trochę przesunięty?

Opublikowano
Jezeli miales spalone sprzeglo to kolo zamachowe moze byc tez przypalone i dla tego nowe sprzeglo sie slizga, druga opcja to specjalne zabezbieczenie na docisku, ktore powinno sie zdjac po zamontowaniu sprzegla a nie przed, zabezpieczenie to ma za zadanie sciskac docisk w takiej pozycji w jakiej powinien byc po zamotowaniu, jezeli ktos to zdjal i dopiero wtedy dokrecal docisk to moze on nie rowno dociskac tarcze. Nie sluchaj tekstow typu sprzeglo musi sie dotrzec, jak sie slizga to znaczy ze jest zle i zrob cos ztym szybko zanim zabijesz nowe sprzeglo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.