Skocz do zawartości

olej, czy ktoś kupil już coś takiego


Rekomendowane odpowiedzi

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=294861464

 

 

olej, czy ktoś kupił już coś takiego

 

Dobry...bo z Biedronki :twisted:

 

szczerze... słyszałem o tej firmie... ale nie znam nikogo kto na nim jeździ...

jest kilku kolegów co są w Uk... może oni sie jakoś wypowiedzą... Są marki z różnych Krajów.. i są u nas dostępne... i znane... a ten jakoś ogólnie nie jest sprzedawany przez dystrybutorów...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie slyszalem o tym oleju. Nazwa nawet nie obila mi sie o uszy w zadnym warsztacie jakim bylem. Sprzedawca z linka wspomina cos o jego reklamie na Silverstone. Dla mnie to jak Kia na Kortach tenisowych :lol:

Czytalem troche postow o nim i raczej Angole wlewaja go do Roverow, MG i do podobnych wynalazkow. 7-8 funtow za 5L brzmi niezwykle atrakcyjnie ale ja bym sie bal wlac takie cos do BMW..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz chyba lepiej gulf-em sie zainteresuj, hameryka na tym jezdzi wiec jest sprawdzone a ceny podobne do tego wynalazku.

 

http://www.oiltrading.pl

http://www.gulfoil.com

 

Wprawdzie nie używam go w Beemce ale mam nim zalaną Mazde i póki co jezdzi :wink:

Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i ktoś słyszał o tym oleju ale po co lać olej o klasie lepkości 5W-30 :duh:

Dołóż do oleju i kup Castrola czy coś innego o klasie lepkości 5W-50, to masz przynajmniej pożądny olej i na zime i na lato.

 

W żadnym wypadku niczego poniżej klasy lepkości 40 (wyłącznie) i powyżej 15W (włącznie)

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, a dlaczego nie lać oleju w klasie lepkości 5w30? Mój samochód w fabryce został zalany takim właśnie olejem i od 185 tys. km. taki właśnie olej był i jest do niego wlewany. Tak jest w instrukcji i tyle. Spełniają normę LL98. I nie rozumiem dlaczego 5w30 nie jest na lato i proszę mi odpowiedzieć w czym jest gorszy od 5w50. Byłem autem w ciepłych krajach - nic się nie działo; zimą też jest rewelacyjnie. Przypominam, że większość nowych samochodów jest zalewana właśnie olejem syntetycznym 5w30. Poza tym post dotyczył oleju marki raczej nieznanej w naszym kraju a nie jego lepkości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I odnośnie marki się wypowiedziałem.

Olej to przedewszystkim klasa lepkości. Każdy olej znanego producenta przechodzi testy na mieszalność - dopuszczalne jest mieszanie olejów o tych samych klasach lepkości z olejami innych marek o tej samej klasie lepkości.

 

Co do tej klasy, to już spieszę z wyjaśnieniem dlaczego lepszy będzie taki co jest powyżej tych 30:

 

%5B640%3A301%5Dhttp%3A//img525.imageshack.us/img525/6725/olejlepkoscez1.jpg

 

olej dobiermy do warunków temperturowych, czyli do klimatu w jakim eksploatujemy samochód. Bardzo popularna lepkością, choć ze względu na szeroką skale temperatur oleje takie są drogie, jest 5W-50.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że oleje 5w50 są droższe od 5w30 to bym się jednak nie zgodził. A co do klimatu - układ chłodzenia silnika ma raczej największy wpływ na temperaturę oleju. Może ta tabela ma większe znaczenie dla pojazdów chłodzonych powietrzem. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia czemu wam leją taki olej. Obejrzyj kiedyś ile płacisz za taki olej i porównaj ile by Cię to kosztowało gdybyś sam go kupił. Może więcej mogą przyciąć na takim.

Oni Ci zaleją co zechcesz.

Choć przychodzi mi coś do głowy - leją 0W na zimowe polskie warunki, ale czemu nie 0W-40... chyba chodzi o kase.

Zresztą Ty masz diesla to też inna sprawa. Do samochodów, które będą

bardziej obciążone - ostra sportowa jazda - wybiera sie olej o wyższej klasie letniej lepkości np. Castrol Edge 10W-60.

 

Układ chłodzenia ma zerowy wpływ na temperaturę oleju, przy starcie silnika. A o to przecież chodzi aby olej był zawsze gotowy do pracy w naszych warunkch klimatycznych.

 

Po to są normy lepkości. Zadajcie sobie pytanie, czemu w polsce nie sprzedaje sie olejów o klasie lepkości TYLKO 30, 40, 50, a w krajach skandynawskich głowna grupa to oleje o oznaczeniu TYLKO 0W, 0W-10, itd.

 

Ja wole mieć taki olej aby jego lepkość była taka aby smarował w naszych polskich temperaturach w każdych warunkach, niezależnie od pory roku. Jak dla mnie to możecie zalewać i olej roślinny :P

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam diesla. Poza tym oleje 5w30 to tzw. oleje lekkobieżne o bardzo wysokich parametrach eksploatacyjnych, spełniające normy nierzadko typu SL czy nawet już SM (jeżeli coś Ci to mówi). Oleje lekkobieżne są dobierane do silników właśnie po to aby w najniższych temperaturach właściwie chronić elementy silnika podczas rozruchu, w wysokich temperaturach układ chłodzenia ma znaczenie jak już napisałem wcześniej. Z reguły oleje 5w30 są olejami typu LongLife (czyli spełniające normy LL98 - jak w przypadku normy oleju, który powinien być lany do mojego silnika M43, LL01 oraz bodajże najnowszej normy LL04, którą spełniają oleje typu Castrol SLX LongTec) co świadczy o bardzo wysokiej jakości (oleje mogą być eksploatowane w samochodach o przedłużonym okresie międzyprzeglądowym). I jeszcze jedno - przykład z własnego doświadczenia: Mam w rodzinie dwa bardzo podobne pod względem przebiegu i stanu silnika beemki właśnie te z małymi silniczkami m43, obydwa mają w okolicach 180kkm. Ja używam oleju 5w30 - zawsze był to Castrol, brat dziewczyny używa Mobila 1 5w50 (SuperSyn). W jego samochodzie wskaźnik zużycia oleju domaga się wymiany po 11-12 tys. km., mój wskaźnik zawoła po 15-16 tys. Wniosek nasuwa się sam, prawda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wskaźnik to bierze pod uwage w jaki sposób eksploatujesz samochód (częste postoje, małe przebiegi, długie podróże, ostra jazda itp.), ale napewno nie jest w stanie mierzyć parametrów oleju bezpośrednio i na takiej podstawie ustalać kiedy ma być jego wymiana.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.