Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytam, bo albo doprowadzę tę nieszczęsną śrubę do ładu (sekwencja nie wchodzi w grę), albo wywalę to nieszczęście w cholerę.

Tak czy siak będę musiał znaleźć jakiegoś speca.

 

Samochód niestety nie jeździ idealnie na benzynie, więc póki co muszę się pomęczyć trochę jeszcze z tym łajnem.

Trwa ładowanie podpisu...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zacznij standardowo - wymiana świec i kabli, pojedź na kompa - może coś z zaworami pokaże, może z sondą - będziesz wiedział na czym stoisz

 

Jeśli komp nic nie pokaże, a nawet wtedy :) pojedź na regulację - nawet na stacji diagnostycznej mogą to zrobić, mnie to kosztowało 20 PLN (dodatkowo do przeglądu) - cholernie ważne żeby to zrobili z regulatorem spalin.

 

Jak sam sobie zacząłem regulować śrubkę to wpieprzało mi gazu coś nie mniej niż 20/100 kiedy wcześniej trzymałem się na poziomie 12/14 ;) więc warto nie zapominać o analizatorze :D

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano

Instalacje gazową już dwóch "mistrzów" regulowało. Najlepiej im wychodziło zwalanie na silnik itp.

Potem za "benzynę" też sie brało dwóch mistrzów. Wyszło: sonda lambda i przepływka u pierwszego oraz tylko sonda u drugiego, reszta ponoć OK.

Co do sondy mam pewność, bo po odpieciu jej auto dużo lepiej chodzi, przepływkę sam muszę sprawdzić oscyloskopem, bo im nie wierzę (klapka niepogięta). Swego czasu odpinałem przepływkę podczas pracy silnika i pewnie ten błąd został zczytany przez pierwszego kondoniarza, a oni poza podpieciem do komputera i odczytaniem błędów i skasowaniem pieniążków nie potrafią zazwyczaj wiele.

 

A jeśli nawet okaże się sonda i przepływka, to żaden z tych elementów nie ma wpływu na pracę "śrubki", więc obaj wspomnieni na początku to też zwykli kondoniarze.

 

Mieszkając na zadupiu jak sobie człowiek sam nie zrobi samochodu to na nikogo nie można liczyć.

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano
Mieszkając na zadupiu jak sobie człowiek sam nie zrobi samochodu to na nikogo nie można liczyć.

Chociaż nie jestem mechanikiem i staram się unikać własnoręcznego psucia auta, to ostatnimi czasy niestety jestem siłą rzeczy zmuszany do samodzielnych napraw - co pewnie wyjdzie mi na dobre, z różnym skutkiem dla auta :P

 

Bynajmniej muszę się zgodzić, jeśli nie zrobisz/naprawisz czegoś sam, inni też to oleją...

 

Dziś zastanawiałem się czemu na PB mi tak dziwnie chodzi i swoim postem przypomniałeś mi że mam wymienić sondę, dzięki :mrgreen:

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano
Widze ze temat jeszcze zyje wiec mam pytanie glownie do Pana Grigorij'a bo widze ze jest to osoba kompetentna w temacie LPG. Mam jak widac 316i w compacie (ktos ma problem to niech sobie ulzy poza forum) i mam takze szczescie posiadac 2 generacje, problem polega na tym ze chcialbym odzyskac dol obrotow, zeby auto zbieralo sie na gazie mniej wiecej tak jak na beznyznie przy 2 generacji, i tu moje pytanie, czy wystarczajacy jest do tego BLOS, i jak to wogole z tym BLOSem jest bo na forum widze jak ludzie sie zachwycaja nad tym urzadzeniem a kazdy gaziarz mowi ze tylko sekwencja (w sumie rozumiem ich bo zamiast 100zl za montaz maja 2500zl ale nie o tym). Czy BLOS bardziej pomoze czy zaszkodzi? Czy gra wogole jest warta swieczki? Moze to fenomen ale na 2 generacji silnik mi nie strzela nie kicha i pracuje po prostu ladnie, czy BLOS nie zmieni tego stanu rzeczy bo slyszalem od gaziarzy ze na BLOSie silnik tez lubi sobie kichnac? Z gory zaznaczam ze nie zalezy mi na Bog wie jakich osiagach bo dobrze mi z moim 316i a jakbym chcial wiecej mocy to kupilbym wiekszy silnik, zalezy mi tylko na odzysakaniu zrywu na niskich obrotach a nie dopiero od 2000-2500obr/min... Pozdrawiam i z gory dziekuje za ewentualne podpowiedzi :)
Opublikowano
BLOS powinien pomoc. W poprzednim aucie po zalożeniu BLOSa na początku często zdarzało mi się próbować zmieniać bieg z 4 na 5 mimo, że już była 5-ka, tak ładnie ciągnął z dołu. BLOSA stroiłem sam i nigdy nie udało mi się uzyskać dobrych parametrów (miałem dostęp do analizatora), ale auto jeździło porządnie i spalało tyle samo co na 2-generacji.
Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano

Trudno powiedziec kolego na odlegosc czy cos BLOS cos pomoze w Twoim przypadku, roznie on sie zachowuje w roznych silnikach, ale wielkich zmian bym sie nie spodziewal, jednak wedlug praw fizyki samochod powinien troche ozyc na BLOSie ze wzgledu na zdlawiony przez mikser z II gen dolot. Moze wlasnie dzieki temu bedzie mial lepszy start z dolnych obrotow. NAPEWNO poprawia sie osiagi na benzynie. Jezeli chodzi o strzaly to raczej bym sie nie martwil. Dobrze zestrojony BLOS nie ma prawa strzelic. Ale jak zaczniesz sie bawic srubkami to kto wie - to tylko LPG. Pozostaje jeszcze kwestia regulacji, Mozna samemu na sonde lambda, mozna na analizator, mozna na hamownii. Generalnie chodzi o to zeby nie spalal mniej na benzynie i zeby mieszanka w gornym zakresie obrotow nie ubozala.

Piszesz, ze na II gen nie masz problemow z gazem. Na Twoim miejscu bym tego nie ruszal. Coz od silniczka 1.6 nie mozna oczekiwac Bog wie czego.

Ja tam sobie chwale BLOSika, zawsze mam wieksza ingerencje w instalacje niz na II gen, calkiem to niezle sie buja z reszta.

Pozdrowki

Opublikowano
Zastanawia mnie tylko jedno, ilu gaziarzy umie to odpowiednio ustawic, bo dobrze zalozone i zestrojone napewno bedzie dzialac ale zalozone jako partactwo pewnie tylko zaszkodzi i stad moje obawy i dystans do BLOS'a...
Opublikowano
Zastanawia mnie tylko jedno, ilu gaziarzy umie to odpowiednio ustawic,

 

uwiez mi ze malo :)

wydaje mi sie, ze warto pojechac do takich gaziarzy ktorzy maja hamownie u mnie w miescie tylko jedna firma zakladajaca gaz posiada cos takiego, lub wogole stroic to dziadostwo na hamowni, wiadomo koszta, ale wtedy mamy pewnosc ze wszystko dobrze dziala pod obciazeniem samochodu

 

ja walcze z BLOSem sam, ale mysle ze na hamownie tez sie wybiore w niedlugim czasie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Przeczytałem wszystko, co pisaliście w tym wątku plus wiele innych rzeczy w necie i mam kilka pytań dotyczących gazu, blosa, strojenia itp. podsumowujących całą Waszą rozmowę.

Po kolei. Mam 325i m20b25.


  • 1. czy pchać się w LPG IIgen + BLOS czy w sekwencję?
     
    2. jakie są faktycznie koszty obu instalacji "od zera"? Rozrzut cen w internecie jest ogromny... średnio wychodzi mi IIgen=1600zł (+BLOS, 300?) natomiast wtrysk=3000zł (za 2500też widziałem). Interesuje mnie instalacja z montażem.
     
    3. Jaka jest różnica w pracy silnika (elastyczność, przyspieszenie) na IIgen+BLOS i na sekwencji?
     
    4. Jak wyżej, tylko chodzi o spalanie?
     
    5. Czemu żaden zakład nie chce w ogóle słyszeć o BLOSie? wszyscy tylko sekwencja i sekwencja... Naprawdę aż tak dużo na tym zarabiają, czy nie potrafią zestroić BLOSa czy o co właściwie chodzi.....
     
    6. Jeśli jest ktoś z Łodzi z BLOSem to poproszę o odzew - chciałbym to zobaczyć w praktyce. Dzięki!

 

 

Dzięki bardzo i pozdrawiam.

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Opublikowano

Ma ktoś fotki BLOSa w M30B35?

Robi sie ciepło, można grzebać w aucie i pomyślałem, że może podejmę ostatnią próbę uruchomienia LPG, a przeróbka na sekwencję raczej nie wchodzi w grę.

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano
Mi nawet w BRC nie proponowali blos'a, a to oni go produkuja, za to bardzo chetnie kazdy by mi przerobil na sekwencje, jedni mowili ze wykorzystaja elementy z mojej instalacji to wyjdzie mnie 1500zl inni bez ogrodek odrazu mowili ze wywalic trzeba wszystko i zalozyc od nowa i wyjdzie mnie to 2500zl, wiec jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze... Swoja droga w BRC zaczeli mi oczy mydlic ze blos+stozek to prawie 1000zl, srutut tutu peczek drutu i ze sie nie oplaca, jak zestawy blos+stozek+redukcja widzialem po 450zl plus montaz, kusi mnie ten blos ale jak pomysle ze 500zl pojdzie a niewiele sie zmienic moze to wole sobie na felgi odlozyc niz zaspokajac ciekawosc... Inna kwestia malo osob umie wyregulowac blos'a, a czytalem na roznych forach ze niekiedy ludzie nie moga tego ogarnac dlugi czas i sie dzieja jaja panskie, wiec zrezygnowalem z blos'a jako ze nie mam najmiejszych problemow z 2generacja to nie bede kombinowal, wyreguluje tylko i w sumie nie mam co narzekac jak czytam ze innym rozsadza kolektory, obroty skacza od zera do nieskonczonosci i spowrotem itp... Rzec mozna ze mam bajke bo mam tylko lekko zmulony dol obrotow :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.