Skocz do zawartości

Jakie sprężyny do Bilstein B6??? Seryjne czy H&R -30mm??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W mojej Beti poszły 2 amortyzatory i czeka mnie wymiana. Auto jest z przodu tak przesadnie obniżone (takie już kupiłem) że jazda po naszych Polskich drogach gdzie koleiny przypominają rowy odwadniające to koszmar, co chwile o coś zahaczam, a 2 razy w większych koleinach to myślałem że auto mi się rozleci, nie mówiąc już o tym że najmniejszy próg zwalniający to dla mnie wyzwanie, a te większe to przeszkoda nie do pokonania. Wygląda super i jazda w zakrętach też rewelka ale niestety coś za coś. Wszystkie 4 sprężyny są niebieskie i z tego co wyczytałem na forum to nie są oryginalne, więc postanowiłem wywalić je wszystkie razem z amorami i kupić cały komplet nowych sprężyn i amorków (przód i tył) i teraz nie wiem co wybrać... :( :think:

 

Najchętniej to chciałbym trochę obniżyć auto ale na tyle żeby jazda po naszych drogach nie była zbyt uciążliwa, chciałbym też założyć amorki o bardziej sportowej charakterystyce żeby wozik dobrze się trzymał na zakrętach, oczywiście z umiarem żeby autem nie jeździło się jak wozem drabiniastym. :)

 

Wczoraj wertowałem starsze posty i z tego co piszecie to najlepszym rozwiązaniem wydają mi się amortyzatory Bilstein B6 (B4 są za miękie, a B8 za twarde) i sprężyny H&R -30mm.

 

W związku z tym mam kilka pytań:

 

1). Czy przy sprężynach obniżających o 30mm H&R amorki B6 nie będą się szybciej zużywały? Czy spokojnie można stosować takie połączenie? Na forum wyczytałem też że przy twardszym zawieszeniu pasowało by również wymienić stabilizatory na M-Technik. Czy w moim przypadku też było by to konieczne? Czy raczej stosuje się to przy bardziej extremalnym obniżeniu i utwardzeniu?

 

2). Teraz pytanko głównie do użytkowników e36-tek z zawieszeniem obniżonym właśnie o 30mm: Czy w miarę bezstresowo można jeździć z takowym po naszych drogach i pokonywać progi zwalniające (bo tam gdzie jeżdżę jest ich sporo i jak dotąd musiałem jeździć objazdami :) ). Czy może lepiej założyć seryjne sprężyny i do nich amorki B6?

 

3). Jeśli chodzi o połączenie: Bilstein B6 + seryjne sprężyny to czy auto nie będzie zbyt wysoko? Nie wiem dokładnie jak wygląda e36 na seryjnych, a z tych które widuje na ulicach to część wygląda akurat tak w sam raz a niektóre to są tak wysoko że brzydko to wygląda i tego się właśnie obawiam, żeby po założeniu seryjnych sprężyn moja tak nie wyglądała. :? Może ktoś dał by radę wrzucić fotki, ewentualnie wkleić link do fotek e36-tek na seryjnym, a także na obniżonym o 30mm zawieszeniu.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czy przy sprężynach obniżających o 30mm H&R amorki B6 nie będą się szybciej zużywały? Czy spokojnie można stosować takie połączenie?

Z tego co pamietam to na stronie Bilsteina stoi, że B6 są do wersji M-technik, więc obniżenie 20mm. Nie powinny się szybciej zużywać, ale nie do tego były strojone.

EDIT:

Właśnie sprawdziłem na http://katalog.bilstein.de/

To B8 są do M-technika, a nie B6 jak myślałem wcześniej...

Ale i tak wydaje mi się, że można... tylko po co ? :wink:

 

Teraz pytanko głównie do użytkowników e36-tek z zawieszeniem obniżonym właśnie o 30mm: Czy w miarę bezstresowo można jeździć z takowym po naszych drogach i pokonywać progi zwalniające (bo tam gdzie jeżdżę jest ich sporo i jak dotąd musiałem jeździć objazdami :) ). Czy może lepiej założyć seryjne sprężyny i do nich amorki B6?

Miałem Eibach Pro Kit - obniżenie 30-35mm. Amory standard, potem B4.

Wyglądała super (moim skromnym zdaniem 8) ) - w jednym z watków, gdzie pokazujemy swoje auta możesz zobaczyć jak to wyglądało.

Ale jazda to masakra... oczywiście gładki asfalt i zakręty to bajka - ale to mnie spotykało tylko na zlotach. Na codzień - dziury, torowiska, progi zwalniające. Zaczepiałem o każdy garb.

Poza tym - wytłukły się od razu silentblocki z tyłu i swożnie z przodu.

Moja rada - nie obniżać, jeśli na codzień chcesz jeździć normalnie. Twardsze amory - OK, ale obniżanie - nigdy więcej. Chyba, że M-technik i max 20 mm.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Wyglądała super (moim skromnym zdaniem 8) ) - w jednym z watków, gdzie pokazujemy swoje auta możesz zobaczyć jak to wyglądało.

 

Podczas wertowania starszych postów trafiłem na Twoją furkę, zakładam że na tych zdjęciach jest właśnie obniżona, tak samo jak na tym z Twojej stronki: http://www.rajzyngier.net/318is_01.htm

Bardzo mi się podoba, a masz może jakieś fotki na seryjnych amorkch? Biorąc pod uwagę stan naszych dróg to w sumie bardziej zaczynam przekonywać się do zestawienia: Seryjne sprężyny + B6, tylko trochę się obawiam czy nie będzie za wysoko :(, więc jeśli miałbyś jakieś aktualne fotki i dał byś rade wrzucić na forum albo przesłać na mail [email protected] to byłbym bardzo wdzięczny. :)

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zdjęcia zrobione przed chwilą 8)

 

http://www.rajzyngier.net/temp/PICT0008_.jpg

 

http://www.rajzyngier.net/temp/PICT0009_.JPG

 

Tylko pamiętaj, że na zdjęciu gdzie jest obniżona felgi są 16", a na tych teraz 15".

Nie mogę znaleźć jakiegoś w miarę nowszego zdjęcia na 16" bez obniżenia...

 

Jak w wolnej chwili znajdę, to wkleję...

 

PS.

Ja na Twoim miejscu wziąłbym sprężyny standard i amory B6.

Ale to Ty będziesz tym jeździł... może akurat będzie Ci pasować takie obniżenie...

 

EDIT:

znalazłem - zdjęcie zrobione na Walnym w 2003 roku.

 

http://www.rajzyngier.net/temp/DSC00981.jpg

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

SUPER!!! :) Wielkie dzięki za fotki, bardzo mi pomogłeś, teraz mniej więcej mam rozeznanie. Oglądałem dużo zdjęć e36 ale po samych fotkach trudno powiedzieć o ile dana BM-ka jest obniżona.

Chyba zdecyduje się na oryginalne sprężyny, masz może jakieś namiary w internecie gdzie można kupić takie nowe oryginalne?

Chyba że jakieś sprężyny obniżające o 15mm - 20mm? Są takie do dostania jakieś porządnej firmy bo trochę zielony jestem w tych sprawach?

 

A co do amorków Bilstein B6 to znalazłem na forum stronke: http://www.mtsbilstein.pl/ , gość sprzedaje też na Allegro jako mtsBilstein.

Pytałem o ceny i aktualne to:

BILSTEIN B6 SPORT

920zł/kompl przód

600zł/kompl tył

2 lata gwarancji.

 

Czy to dobr ceny? Może da się gdzieś kupić taniej?

A tak w ogóle to kupował ktoś u tego gościa i może go polecić?

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

  • Członkowie klubu
Opublikowano

masz może jakieś namiary w internecie gdzie można kupić takie nowe oryginalne?

Chyba że jakieś sprężyny obniżające o 15mm - 20mm? Są takie do dostania jakieś porządnej firmy bo trochę zielony jestem w tych sprawach?

Do 20mm obniża M-technik - ale nie ciężko znaleźć. Jest trochę na niemieckim ebay-u...

Jak szukałem sprężyn to nie znalezłem nic co obniża mniej niż 30-35mm...

 

Standardowe sprężyny:

Maciek Buchacz z Radomia 0-601-228-334 Sprobuj u niego. Jest OK.

 

znalazłem na forum stronke: http://www.mtsbilstein.pl/ , gość sprzedaje też na Allegro jako mtsBilstein.

Może da się gdzieś kupić taniej?

A tak w ogóle to kupował ktoś u tego gościa i może go polecić?

Był tu polecany. Parę osób kupowało. Ale ja znam przypadek też trochę odmienny (pisałem kiedyś).

Zapytaj też Krzyśka Krawczyńskiego (namiary na stronie Partnerzy).

Obecnie ma bardzo dobre ceny na Bilstein B4 - może na B6 też będzie dobrze.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Dziękuje za pomoc i namiary, jutro podzwonie w sprawie seryjnych sprężyn, do Krzyśka Krawczyńskiego wysłałem już maila i czekam na info.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Ja mam amory M technik a sprężyny zmieniłem ostatnio z M technik na Eibach -35mm i z 2 osobami w aucie osieram sie prawie na każdym progu a w zimie wyręczam u mnie pługi :evil: .

Nie wiem czy coś ci dadzą te fotki ale tak to wygląda

http://img105.exs.cx/img105/8186/zlotbmwtarnw2004wir1549qw.jpg

http://img116.exs.cx/img116/8949/zlotbmwtarnw20041071jp.jpg

http://img83.exs.cx/img83/1589/bmw11333na.jpg

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
Ja mam amory M technik a sprężyny zmieniłem ostatnio z M technik na Eibach -35mm i z 2 osobami w aucie osieram sie prawie na każdym progu a w zimie wyręczam u mnie pługi :evil: .

Nie wiem czy coś ci dadzą te fotki ale tak to wygląda

 

Jak już pisałem fotki zawsze mile widziane, dzięki! :)

Hmmm... :think: Z tego co piszecie (Ty i kolega GR), a także użytkownicy innych modeli BMW z obniżonym zawieszeniem, których posty znalazłem na forum to chyba jednak założę seryjne sprężynki i B6-tki. Szczerze mówiąc to z wielkim żalem rozstanę się z dotychczasowym wyglądem ale biorąc pod uwagę stan naszych dróg to chyba najlepsze wyjście.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Jak juz wymienisz sprezynki i amory daj znac jakie wrazenia no i jakie dokladnie koszty.

Mnie tez czeka niedlugo wymiana sprezyn, bo mam dosc walki z dziurami na drogach :(

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Podczepie sie pod temat z pytaniem....

Moja beti ma strasznie twarde zawieszenia ( totalna seria) , tzn. przy małych dziurach starsznie trzęsie i wali tak, że mam wrazenie że koła zaraz odpadną....

Czy wy też tak macie w beemkach :?: Może mam amorki do wymiany :idea:

Nie chcę porównywać bmw z dajewo, ale w lanim tego tak nie odczuwam, jest bardziej miękki...

Opublikowano
Jak juz wymienisz sprezynki i amory daj znac jakie wrazenia no i jakie dokladnie koszty.

Mnie tez czeka niedlugo wymiana sprezyn, bo mam dosc walki z dziurami na drogach :(

 

OK, nie ma sprawy, jak już wszystko porobie to zdam relacje na forum. :)

 

Moze Blistein byś kupił u naszego kolegi który teraz ma super ceny na te własnie amortyzatory. :cool2:

 

Masz na myśli Krzysztofa Krawczyńskiego?? Pisałem do niego m@ila w sprawie tych B6-tek, napisałem również do www.mtsbilstein.pl i takie dostałem odpowiedzi:

 

Mtsbilstein:

-Amortyzatory Bilstein B6 jedno- rurowe.

-Czas realizacji zamówienia - do 1 tygodnia.

-Ceny:

920zł/kompl przód

600zł/kompl tył

 

Krzysztof Krawczyński:

-Amortyzatory Bilstein B6 jedno- rurowe.

-Czas realizacji zamówienia - dostępne od ręki.

-Ceny:

Przód 835,00 zł szt.

Tył 489,00 zł szt.

 

Mtsbilstein daje dwu-letnia gwarancje na amorki, K.Krawczyńskiego nie pytałem ale domyślam się że pewnie też.

 

Ale głownie chodzi mi o ceny! Dlaczego u Krzysztofa Krawczyńskiego są takie drogie???? Wychodzi ponad 1000zł więcej za cały komplet (4szt.) :shock:, nie rozumiem tego! :think:

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Standardowe sprężyny:

Maciek Buchacz z Radomia 0-601-228-334 Sprobuj u niego. Jest OK.

Już dzwoniłem i ceny nowych, oryginalnych, seryjnych sprężyn mają się tak: Przód-120zł/2szt., Tył-180zł/2szt.

 

Mam jeszcze pytanko, czy do coupe są takie same sprężyny jak do sedana??

 

I co myślicie o tej różnicy cenowej amortyzatorów Bilsteina o której pisałem w poście powyżej???

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Mam jeszcze pytanko, czy do coupe są takie same sprężyny jak do sedana??

Nie mam teraz zainstalowanego ETK, ale Bastek do swojego sedana brał tylne z mojego coupe. Te pasują. Nie wiem jak przednie. Sprawdź w ETK.

I co myślicie o tej różnicy cenowej amortyzatorów Bilsteina o której pisałem w poście powyżej???

Najlepiej - zadzwoń do Krzyśka i zapytaj jak to jest...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć!

Możliwe że będe miał możliwość kupienia używanych sprężyn od e36 M3. I w związku z tym proste pytanko: Czy bez problemów podejdą do mojej e36 325i?? I po czym można poznać czy sprężyny są dobre, czy już czasem nie nadają się do wrzucenia bo za bardzo nie znam się na tym.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Sprężyny podejdą bo nawet takie miałem ale bedą dosyć twardsze niż seria

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
Sprężyny podejdą bo nawet takie miałem ale bedą dosyć twardsze niż seria

Twardość mi nie przeszkadza, nawet lepiej bo już i tak kupiłem amorki Bilstein B6, tylko brakuje mi sprężyn, tak jak pisałem wcześniej nie chce zabardzo obniżać furki, a z tego co czytałem to takie sprężynki od M3 to powinny obniżyć tylko 15-20mm od seryjnych, prawda to??

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Prawda spręzyny M obniżają jakieś 15-20 mm , ja założyłem komplecik Eibacha i jest jakieś 35mm niżej niż seria , noi szczerze mówiąc każdy próg jest dla mnie jak Mount Everest :evil:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Niedawno zrobiłem porządek z tymi sprężynami i amorami, więc teraz mogę wszystko opisać na przyszłość dla tych, którzy borykali by się z podobnym problemem jak mój :)

 

Amorki kupiłem Bilsteina B6-ki (komplet na tył i przód) za 1500zł + koszty przesyłki. Zakupu dokonałem u prywatnego importera: www.mtsbilstein.pl Gość amorki wysłał do mnie kurierem za zaliczeniem pocztowym, tak jak obiecał miałem je 7 dni po zamówieniu. Przyszły w oryginalnych pudełkach, na amorach oprócz firmowych naklejek są też wygrawerowane znaczki z napisem "Bilstein" więc wszystko wygląda na oryginalne.

 

Seryjne sprężyny kupiłem na miejscu w Krakowie za 300zł używki (komplet na tył i przód).

 

Przy przednich amorach Bilsteina są już oryginalne odbojniki i osłony kurzowe, natomiast odbojniki na tył (55zł. szt.) i osłony kurzowe (8zł. szt.) kupiłem w ASO BMW.

 

Jedyne co było nie tak to tylne sprężyny, które miały być seryjne i miały pasować do mojego Coupe R6. Okazało się że tył na nich siadł jeszcze bardziej więc zwróciłem je. W rezultacie tylne sprężyny zostały takie jakie były, czyli jakieś niebieskie niewiadomego pochodzenia, które naszczęście nie obniżały tak ekstremalnie jak przednie. Przednie oczywiście zostały wywalone i zastąpione serią, również na miejsce wysłużonych seryjnych amorków został założony komplet (przód i tył) nowych B6-ek.

 

I takie właśnie połączenie wydaje mi się idealne na nasze polskie drogi, moja Beti nie straciła aż tak na wyglądzie, a i prowadzenie nadal super! W zakrętach trzyma się świetnie. Są to amorki o sportowej charakterystyce więc jeździ się trochę twardo, ale w końcu coś za coś :-) No i wreszcie nie ocieram o każdą koleinę tak jak to było wcześniej.

 

Podsumowując:

Jeśli ktoś nie chce obniżać swojej furki a lubi sportową jazdę to osobiście polecam zestawienie: Bilstein B6 + seryjne sprężyny. Ja jestem zachwycony! :-]

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

W sedanie oraz coupe spręzyny sa takie same i mozna je zamieniac natomiast przody absolutnie. Tak wychodzi z ETK i katalogów....

Jesli ktos z Wrocka potrzebuje części do BMW to służe pomocą mam sklep i dobre rabaty w hurtowniach.

Kazdy kro ma BMW i ma problem z częsciami niech pisze na [email protected].

Jesli tylko bedę mógł pomogę

Opublikowano

Szkoda że tak puźno się przyłączam do dyskusji bo widze że sprawa już załatwiona ale napisze dla potomnych :D . Dokonałes właściwego wyboru, bo kombinacje ze sportową sprężyną i seryjnym amorkiem na ogół psuja całokształt (niedopasowanie rezonansowe). Miałem okazje bawić się z zawieszeniem w Audi i rezultat był tego taki:

Zwykłe amorki i sportowe spręzyny = porażka

Sportowe amorki i sportowe sprężyny = rewelacja

 

Zawieszenie musi zachowac swoją sprężystość, jeśli całość będzie źle dobrana to rezultat będzie taki że samochód będzie jak zespawany a przyczepność będzie kiepska.

 

Według katalogu Bilstein B6 nie nadaje się do sportowych spręzyn a ja to sprawdziłem na własnej skórze i potwierdzam

http://img190.exs.cx/img190/5975/bmw7gx.jpg

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.