Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5W30 mam na fakturze, pozniej sprawdze faktycznie info z kartki w komorze silnika

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ciekawy artykul na temat olej - wersja ang.

 

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

 

z tabelki tam zamieszczonej wynika za

 

fully-synthetic [pelen syntetyk] to

 

0w30

0w40

5w40

 

natomiast semi-synthetic [pol-syntetyczne]

5w30

10w40

15w40

 

 

pzd.

d.

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano
5W30 mam na fakturze, pozniej sprawdze faktycznie info z kartki w komorze silnika

 

Fajnie, ja juz byl u niech byl, wyjasnic sprawe, wkoncu to ASO i branie kupy kasy ich zobowiazuje, to nie pan henio zza krzaka... jak ci wlali SLX od VW to maja problem.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

 

natomiast semi-synthetic [pol-syntetyczne]

5w30

 

5w30 to olej syntetyczny,mało tego olej castrola 5w30 spełnia norme Bmw longlife 04,ja osobiscie wlewam własnie ten olej(jest rewelacyjny)pozdro

 

 

Castrol EDGE 5W-30

EDGE 5W-30 Najnowsza technologia i najwyższe specyfikacje.

W pełni syntetyczny, wykorzystujący najnowsze technologie olej, który wprowadza nowe standardy czystości silnika, gwarantując obniżenie szkodliwych emisji spalin i większą ochronę środowiska. Zastosowana technologia wydłuża trwałość układów katalitycznych zmniejszających emisję składników toksycznych spalin. Castrol EDGE 5W-30 jest odpowiedni zarówno do silnika diesel jak i benzynowego, spełniając wymogi norm VW 504 00 i 507 00.

 

Ponieważ realizuje warunki większości poprzednich norm określonych przez Volkswagena, może być użyty w nowych i starszych silnikach. Obok właściwości utrzymujących silnik w czystości, EDGE 5W-30 posiada system chroniący silnik przed zużyciem, który zapewnia ochronę nowoczesnych jednostek FSI, TDI i turbodoładowanych silników benzynowych.

 

* Klasa lepkości: SAE 5W-30

 

* Klasa jakości: ACEA A3/B3/B4

 

* Specyfikacje: MB 229.51, VW 504.00/507.00, BWM Longlife-04

Opublikowano

Hmmm to może ja powrócę do tematu - gdyż zszedł trochę na drogę olejów a nie o to tutaj chodziło.

 

Moim zdaniem skoro chłopak ma bogatych rodziców, którzy wyłożą mu kase na 530d to napewno w razie jakiejś poważniejszej awarii wyłożą/pożyczą mu na naprawę.

 

Jesli nawet padnie mu turbina to najwyżej nie będzie jeździł przez kilka miesięcy aż nazbiera na regeneracje.

 

Jeśli ktoś nie jeździ dużo to koszty samej eksploatacji nie przekraczają 1500zł/mc. Olej wymienia się wg zaleceń/raz do roku. Opony zmienia się wg stopnia zużycia/pory roku - pewnie w zalezności od sposobu jazdy co 40-80tys km.

 

Więc spokojnie 18000/na rok na to wystarczy - i na ubezpieczenie także.

 

Tylko pytanie czy jest sens się pchać w samochód, na którego utrzymanie przeznacza się 100% swojego budżetu.

A gdzie reszta???

Chociażby jakieś wyjście z dziewczyną do kina - chyba, że zamienisz wszystkie przyjemność na BMW 530d.

Tylko nie wiem czy Twoi bliscy do wytrzymają.

 

Ja majac do dyspozycji kwotę która ma kolega zastanowil bym się nad 320d - taka byłaby moja propozycja.

Opublikowano

 

natomiast semi-synthetic [pol-syntetyczne]

5w30

 

5w30 to olej syntetyczny,mało tego olej castrola 5w30 spełnia norme Bmw longlife 04,ja osobiscie wlewam własnie ten olej(jest rewelacyjny)pozdro

 

 

Castrol EDGE 5W-30

EDGE 5W-30 Najnowsza technologia i najwyższe specyfikacje.

W pełni syntetyczny, wykorzystujący najnowsze technologie olej, który wprowadza nowe standardy czystości silnika, gwarantując obniżenie szkodliwych emisji spalin i większą ochronę środowiska. Zastosowana technologia wydłuża trwałość układów katalitycznych zmniejszających emisję składników toksycznych spalin. Castrol EDGE 5W-30 jest odpowiedni zarówno do silnika diesel jak i benzynowego, spełniając wymogi norm VW 504 00 i 507 00.

 

Ponieważ realizuje warunki większości poprzednich norm określonych przez Volkswagena, może być użyty w nowych i starszych silnikach. Obok właściwości utrzymujących silnik w czystości, EDGE 5W-30 posiada system chroniący silnik przed zużyciem, który zapewnia ochronę nowoczesnych jednostek FSI, TDI i turbodoładowanych silników benzynowych.

 

* Klasa lepkości: SAE 5W-30

 

* Klasa jakości: ACEA A3/B3/B4

 

* Specyfikacje: MB 229.51, VW 504.00/507.00, BWM Longlife-04

 

 

Najciekawsze jest to ze EDGE 5w30 spelnia norme LL04 a 0w30 spelnia juz tylko LL01, tylko jaki olej powinno sie lac ? bo jednak jak sie otwiera pdfa z olejami SLX to dla bmw jest 0w30 LL04....

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Witam,

 

Podepne sie pod temat bo bylo w nim o kosztach utrzymania 5ki,

mam wiec pytanie jak sadzicie ile trzeba przewidywac na utrzymanie

w dobrym stanie przy zalozeniach:

silnik 2.0 - 3.0 benzyna manual

nie super rodzynek i nie skladak

przebieg roczny 10k

uzywanie zamiennikow lepszej jakosci + dobry warszat nie ASO.

koszty oczywiscie bez paliwa.

 

Pozdrawiam,

Ezrael.

Opublikowano
Witam,

 

Podepne sie pod temat bo bylo w nim o kosztach utrzymania 5ki,

mam wiec pytanie jak sadzicie ile trzeba przewidywac na utrzymanie

w dobrym stanie przy zalozeniach:

silnik 2.0 - 3.0 benzyna manual

nie super rodzynek i nie skladak

przebieg roczny 10k

uzywanie zamiennikow lepszej jakosci + dobry warszat nie ASO.

koszty oczywiscie bez paliwa.

 

Pozdrawiam,

Ezrael.

 

Nie da sie tego przewidziec.

 

Moze byc nieduzo w sensie wymiana bierzaca, filtr, olej, opony, jakas czesc zawieszenia.

 

A moze byc ze co chwila cos z zawieszenia, cos z elektryki... nie mowiac o powazniejszych sprawach.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Witam,

 

Podepne sie pod temat bo bylo w nim o kosztach utrzymania 5ki,

mam wiec pytanie jak sadzicie ile trzeba przewidywac na utrzymanie

w dobrym stanie przy zalozeniach:

silnik 2.0 - 3.0 benzyna manual

nie super rodzynek i nie skladak

przebieg roczny 10k

uzywanie zamiennikow lepszej jakosci + dobry warszat nie ASO.

koszty oczywiscie bez paliwa.

 

Pozdrawiam,

Ezrael.

 

Nie da sie tego przewidziec.

 

Moze byc nieduzo w sensie wymiana bierzaca, filtr, olej, opony, jakas czesc zawieszenia.

 

A moze byc ze co chwila cos z zawieszenia, cos z elektryki... nie mowiac o powazniejszych sprawach.

 

 

to zakladajac wariant optymistyczny ze beda to drobne userki to jaka to jest kwota ?

mam w tej chwili VB 2.0 i na drobne userki(a to guma z zawieszenia,a to jakis czujnik itd ...) rocznie wydaje ~2k + 300 maly przeglad (robie co 10k km nie co 15k km) w 5tce bedzie duzo wiecej ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w zawieszeniu masz 8 wahaczy aluminiowych, po 2 na koło, koszt 2-ch ( do jednego koła) za dobrej firmy - 600 zl. Najczesciej wymienia sie przy jednym kole, nie wszystkie od razu. Może sie okazać, że wystarczy wymienic tuleje wahacza (60 zl). Wymiana co 60 - 100 tys km na Polskich drogach. Amortzatory - 800 zl przod Bilstein czy Sach, za tarcze tył i klocki na 4 koła dałem 600 zl (Ate, Textar). Uważam, że koszty normalnych czesci eksploatacyjnych nie beda znacznie odbiegac od innych aut, podobnych klas.
Opublikowano
w zawieszeniu masz 8 wahaczy aluminiowych, po 2 na koło, koszt 2-ch ( do jednego koła) za dobrej firmy - 600 zl. Najczesciej wymienia sie przy jednym kole, nie wszystkie od razu. Może sie okazać, że wystarczy wymienic tuleje wahacza (60 zl). Wymiana co 60 - 100 tys km na Polskich drogach. Amortzatory - 800 zl przod Bilstein czy Sach, za tarcze tył i klocki na 4 koła dałem 600 zl (Ate, Textar). Uważam, że koszty normalnych czesci eksploatacyjnych nie beda znacznie odbiegac od innych aut, podobnych klas.

 

Szczeże mówiąc to podobny koszt eksploatacji to ja mam w mietki 124 kombi. Tylko ze amorki na tył to koszatują 1200 zł.............za sztuke :mad2:. w ASO zaspiewali za jeden 1800 plus wymiana kompletu 450zł. Za wymiane przednich tulei wachacza i swożni, wymiane oleju z filtrem, i wymiane łożysk mcpearsona zapłaciłem rok temu 1400 zł.

 

A wy mówicie że utrzymanie BMW 5 jest drogie. Ot samochód jak każdy inny:) CHyba że walnie silnik... to co innego :cry2:

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano
w zawieszeniu masz 8 wahaczy aluminiowych, po 2 na koło, koszt 2-ch ( do jednego koła) za dobrej firmy - 600 zl. Najczesciej wymienia sie przy jednym kole, nie wszystkie od razu. Może sie okazać, że wystarczy wymienic tuleje wahacza (60 zl). Wymiana co 60 - 100 tys km na Polskich drogach. Amortzatory - 800 zl przod Bilstein czy Sach, za tarcze tył i klocki na 4 koła dałem 600 zl (Ate, Textar). Uważam, że koszty normalnych czesci eksploatacyjnych nie beda znacznie odbiegac od innych aut, podobnych klas.

 

Szczeże mówiąc to podobny koszt eksploatacji to ja mam w mietki 124 kombi. Tylko ze amorki na tył to koszatują 1200 zł.............za sztuke :mad2:. w ASO zaspiewali za jeden 1800 plus wymiana kompletu 450zł. Za wymiane przednich tulei wachacza i swożni, wymiane oleju z filtrem, i wymiane łożysk mcpearsona zapłaciłem rok temu 1400 zł.

 

A wy mówicie że utrzymanie BMW 5 jest drogie. Ot samochód jak każdy inny:) CHyba że walnie silnik... to co innego :cry2:

 

 

yhmm, zawiecha jak nivo albo m-pakiet to wiadomo ze droższe

tyle ze wymiana nivo jest sporadyczna,

jezeli się ma standardowe zawieszenie

to wcale nie jest drogo

bilsein przód 260 zł sztuka

tył coś 220 zł + robota

olej 90 zł ? za litr? - pozłacany :)

tarcze ate + klocki to też nie jest przecież wymiana raz na 10 tyś km

najgorzej jak się skumuluje trochę różnych spraw wtedy wiadomo ze boli

ale cóż no porobi się i spokój na kolejne kilometry...

Opublikowano

 

olej 90 zł ? za litr? - pozłacany :)

 

 

 

Ćśśśśsiii

 

Jak ja to samo powiedziałem to mnie zjedli :mrgreen:

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tarcze ate + klocki to też nie jest przecież wymiana raz na 10 tyś km

 

zebys sie nie zdziwil... u mnie ATE bija po 3k km, czyli do wyrzucenia

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
tarcze ate + klocki to też nie jest przecież wymiana raz na 10 tyś km

 

zebys sie nie zdziwil... u mnie ATE bija po 3k km, czyli do wyrzucenia

 

Ktos kiedys mowil ze tarcze to tylko orginalne i zgadzam sie z tym, zamienniki potrafia szybko sie pokrzywic

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ktos kiedys mowil, ze rowniez ate ida na pierwszy montaz...

 

dosc duzo informacji nt. tarcz otrzymalem od pewnego pana z serwisu brakes.pl - wg. niego jurid (ktory najczesciej jest sprzedawany w aso) czasami lubi sprawic problemy

 

do e39 530d godne polecenia sa Zimmermann, EBC, Tarox; sam sie pewnie skusze na Zimmermann (musze wymienic ten badziew ATE) - pisze to, bo moze komus sie przyda, choc ta wiadomosc odbiega od tematu

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Najlepiej raz zroić wszystko odrazu, a potem tylko regularnie (sewrisować).

Przy normalnej eksploatacji koszyt utrzymania są takie same jak innych dobrych aut.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Co do tarcz na przód do e39, słyszałem że warte polecenia z zamienników są tarcze firmy SBS (Scandinavian Brake Systems). Osobiście nie sprawdzałem, cytuję tylko opinię warsztatu gdzie serwisuje bunię. Potwierdzają tezę o wichrowaniu się tarcz z przodu, również polecają jak ktoś ma cash montaż oryginałów, a z zamienników polecają te SBS bo tylko z nimi nie mieli problemów. Przerobili już ATE, JURID, BREMBO itp i nie polecają :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.