Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie do tych,co wymieniali...czy koło dwumasowe trzeba zawsze wymieniać ze sprzęgłem?Pytam, bo dwumasówkę mam do wymiany i na to jestem przygotowany finansowo, ale sprzęgło to dodatkowy 1000zł...nie jestem fanem robienia czegokolwiek na "sztuke", ale 1000zł to duża różnica (tymbardziej, że nie zauważam objawów kończącego się sprzęgła).

ps.Gratulacje komuś kto kupi po mnie samochód...za chwilę będzie jak z fabryki;)

Opublikowano
z tego co wiem to dwumas to jedno a sprzęgło to drugie :wink: wniosek sprzęgło możesz pozostawić. Jak sie mylę to niech mnie ktoś poprawi pozdrowionka
Opublikowano

cale sprzeglo to luk/sachsa koszt 500-650zl. na allegro tansze sa ale ja nieufam sklepom ktorych nie widze. wrazie czego to mam kogo zlapac za dupe jak jest problem.

kup dobra gazete z ogloszeniami samochodowymi , jest juz w Polsce kilka firm co regeneruja kola dwumasowe a ich koszt to 600-900zl

wiem wiem regenerowane to niezbyt dobre ale za polowe kosztow masz spokoj na 200 tys km przy normalnej jezdzie

PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH 0 504 256 487
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o regeneracji bylo kilka niepochlebnych opinii na tym forum... podobnie jak z turbinami, jak sie uda...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

wszytko jest kwestja czasu i pieniedzy

nie jednokrotnie demontujac skrzynie okazuje sie co jest ze sprzeglem kolem dwumasowym oraz uszczelnieniami silnika(wal korbowy)

 

pozore oszczednosi jakie sami sobie stwarzamy czesto sie mszcza

dla przykladu mielismy zlecenie wymiany sprzegla w stilo jtd ale klijent nie chcial kola mimo iz juz mialo luz efekt po nie calym roku do wymiany ma kolo i sprzeglo koszty sprzeglo z wymiana 1250 pln kolo dwu masowe z fiata 1200 plus uszczelniacz 200 pln

 

w przypadku czasu ktory sie poswieca na szukanie czasie a niejednokrotnie jest tak ze sciaga sie z polski plus kolena wizyta w serwisie Gdy samochod zarabia na siebie to dodatkowy koszt to przestuj

Kolejna kwestia pod rozwage to koszt robocizny ktory sie dubluje

 

z kolami dwumasowymi jest tak ze w przypadku niektorych modeli samochodow nie ma innej mozliwosci niz wymiana na nowe np prpblem z rozruchem( laguna 2.2 diesel)

koszty kol od 1300 octawia do 9850 w/w laguna (produkuje luk ale bez prawa rozprowadzanai po za siecia aso)

 

luk sprzeglo 624 2253 00 - 1268 pln detal brutto

 

schcs sprzeglo 3000 832 301 1276 pln detal brutto

Opublikowano

powinno sie wymienic...jesli chce sie autem troche pojezdzic

czesto zdarza sie ze po wymianie samego sprzegla umiera po krotkim czasie dwumasowka i trzeba drugi raz placic mechanikowi

ja tak mialem w a4

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Opublikowano

A po czy poznam ze kolo dwumasowe jest do wymiany??? Wspomnial mi cos o moim kole mechanik jak wymienialem amorki w sierpniu ze cos sie tam dzieje z dwumasowka ale ja nie wiem jak to poznac.Niechcialbym aby mnie naciagneli.

 

Pozdrowionka

Opublikowano

Objawy:

-szarpanie przy ruszaniu

-wibracje silnika

-czasami efekty dźwiękowe(głównie przy gaszeniu)

Tydzień temu wymieniłem cały zestaw- oto ceny elementów i robocizny:

-koło dwumasowe LUK -cena 2450zł(po rabacie 1950zł)

-sprzgło SACHS - cena 650zł(po rabacie 500zł)

-wymiana - cena 350zł

Czyli jak widać przyjemność ta do tanich nie należy, ale efekt po wymianie super!!

Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!
  • 2 lata później...
Opublikowano
Hmm, ja tez podejzewalem ze mi nawala kolo dwumasowe ale jak poszedlem do sklepu i pytalem o czesci to gosciu sprawdzil w katalogu i powiedzial ze ja nie mam dwumasowki jednak (mam e32 m30b30 manual) wiec juz wogole niewiem o co chodzi... :mad2:
Pozdrawiam
Opublikowano
A nie lepiej założyć normalne koło zamiast dwumasy. Valeo robi gotowe zestawy.

ciekawe jaka żywotność ?

ma ktoś taki zestaw ?

Opublikowano
Hmm, ja tez podejzewalem ze mi nawala kolo dwumasowe ale jak poszedlem do sklepu i pytalem o czesci to gosciu sprawdzil w katalogu i powiedzial ze ja nie mam dwumasowki jednak (mam e32 m30b30 manual) wiec juz wogole niewiem o co chodzi... :mad2:

wiec co ja mam zamiast dwumasowki :?:

Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak założysz zwykłe koło zamiast dwumasowego, silnik będzie dostawać ostro po dupie w przypadkach ostrego ruszania, gwałtownego puszczenia gazu na wysokich obrotach itp. Dwumasówka niweluje te przeciążenia stąd nie warto zmieniać czegoś co zostało tak zaprojektowane. Każdy mocny silnik powinien mieć koło dwumasowe.
Opublikowano
Hmmm, to ciekawe po co valeo zaczęło robić zestawy zamienne na jednomas. Ostatnio kumpel wymieniał dwumase w skodzie 1,9tdi (ostro się posypała). Założył taki kit od valeo i wszystko śmiga tak jak na dwumasie.
Opublikowano
Hmmm, to ciekawe po co valeo zaczęło robić zestawy zamienne na jednomas. Ostatnio kumpel wymieniał dwumase w skodzie 1,9tdi (ostro się posypała). Założył taki kit od valeo i wszystko śmiga tak jak na dwumasie.

Tylko, że te KITy firmy "Walnęło" to są robione póki co do jakichś tam mocy silników (zwłaszcza momentów obrotowych). Większych mocy/momentów jednomasa nie jest w stanie przenieśc na samym tłumiku drgań skrętnych zamontowanym w tarczy sprzęgła. Np w e39 jeśli chodzi o diesle to takie kity się kończą na silniku 520d bo podejrzewam, że jest to jeszcze moc/moment, którą takie koło jednomasowe jest w stanie przenieśc PŁYNNIE. Ogólnie przy mocniejszych silnikach - zwłaszcza diesla - zaczyna się mało komfortowe jeżdżenie - odczuwalnie większe szarpanie, brak płynnego zwalniania obrotów kiedy zdejmiemy nogę z gazu, zwiększone wibracje, itp. Właśnie dlatego wymyślono to przeklęte koło dwumasowe bo tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgła już nie wyrabiały i trzeba je było zastapic czymś większym i masywniejszym. A to, że koło dwumasowe nie grzeszy wytrzymałością to już inna historia.

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a dlaczego sprzedawca ktory sie zna bo wiele rzeczy mi tlumaczyl, ma swoje lata wiec zna tez starsze a nie tylko nowe auta i specjalizuje w niemieckich autach sprawdzil w katalogu i powiedzial mi ze moja wersja nie ma dwumasowki?? mi strasznie stuka jak sie tylko troche zagrzeje, nie stuka tylko jak mam wcisniete sprzeglo, z kolei jak bede stal duzo na sprzegle zamiast na luzie to zaczyna szarpac przy ruszaniu :mad2: z reszta moja 7 miala kiedys automat a kupilem ja w manualu nie wiedzac ze byla przekladka wiec tak na prawde nie wiem co tam jest powsadzane... oprocz tego autko super
Pozdrawiam
Opublikowano
a dlaczego sprzedawca ktory sie zna bo wiele rzeczy mi tlumaczyl, ma swoje lata wiec zna tez starsze a nie tylko nowe auta i specjalizuje w niemieckich autach sprawdzil w katalogu i powiedzial mi ze moja wersja nie ma dwumasowki?? mi strasznie stuka jak sie tylko troche zagrzeje, nie stuka tylko jak mam wcisniete sprzeglo, z kolei jak bede stal duzo na sprzegle zamiast na luzie to zaczyna szarpac przy ruszaniu :mad2: z reszta moja 7 miala kiedys automat a kupilem ja w manualu nie wiedzac ze byla przekladka wiec tak na prawde nie wiem co tam jest powsadzane... oprocz tego autko super

sam sobie odpowiedziałeś

sprzedawca sprawdzał po VINie i wyszło że nie masz koła dwumasowego bo masz automat

Opublikowano
Potwierdzam, w automacie nie ma dwumasy, tylko koło jednomasowe. Za płynne ruszanie i przeniesienie napędu odpowiada sprzęgło hydrokinetyczne.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
aha to tego nie wiedzialem, to znaczy ze wraz z manualem zalozyli mi dwumase , a te objawy co opisalem to wskazuja na zurzyte kolo dwumasowe :?:
Pozdrawiam
Opublikowano

Większość aut z początku lat 90tych nie ma dwumasy, są to często mocne silniki, czy też przenoszące drgania i jakoś jeżdżą i jeżdżą...

 

Tutaj masz katalog Valeo, spisz sobie pasujący numer - KLIK

i zadzwoń do sensownego sklepu. Ja do E39 528 dostanę 4 częściowy zestaw za 1300zł ... i nie mam obaw, że cokolwiek się "zepsuje" przez brak dwumasy -kwestia być może jak kto jeździ, ale dwumas w dużej mierze jest narzędziem serwisowym które daje okazje na odzyskanie trochę pieniędzy z klientów.... Kazdy mechanik nie powie złego słowa - ich chleb powszedni.

Ludzie upalają w sporcie nawet bmw na przeróżnych kombinacjach i wszystko żyje. Dwumas ma zalety, ale ma też wady, choćby to, że trzeba go co jakiś czas jednak wymienić, z zdjęcie skrzyni to troszkę zabawy, każdy kto ściągał wie.

 

Na forum E34 są osoby zadowolone z takiej przesiadki, także w dieselu.

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Opublikowano
Na forum E34 są osoby zadowolone z takiej przesiadki, także w dieselu.

I ja nie wątpię, że są zadowoleni z takiej podmiany. Tyle tylko, że nie ma co porównywać momentu obrotowego takiego TDSa z nowocześniejszymi konstrukcjami diesla jak choćby 2.5d czy 3.0 gdzie liczba niutownów jest już sporo większa a to właśnie o LICZBĘ NIUTONÓW się tu rozchodzi bo to ona właśnie najbardziej eksploatuje dwumasę. I nie wątpię też, że koło dwumasowe wytrzymałością nie grzeszy (co już zresztą kilka razy pisałem) i pewnie jest to dla serwisów zacny kąsek bo niemałą kasę dzięki temu mają zapewnioną.

Co do przywoływanej tu strony firmy "Walnęło" po uważnym przestudiowaniu jeśli chodzi o BMW widać, że oferta tych kitów jednomasowych zawiera się tylko dla silników do jakiegoś określonego progu liczby niutonów (w e39 oferta kończy się na 520d). Więc coś w tym jest, że jednak powyżej jakiegoś momentu obrotowego takie koło nie wprawia już w taki zachwyt. Zresztą jak sądzisz - dlaczego takeij oferty póki co nie ma? Nie sądzę, ze jest to przypadek - raczej wynika to z przeprowadzonych testów takich zestawów w silnikach bogatszych w większą liczbę niutonków i wniosek, że póki co takei rozwiązanie nie daje rady (zresztą żadna poważna firma nie wprowadziłaby na rynek rozwiązania niepewnego, które w przypadku masowych reklamacji klientów wpędziłoby ją w niemałe kłopoty finansowe - nie mówiąc już o głębokiej rysie na dobrym imieniu firmy).

W TDSie pewnie daje radę ale podejrzewam, że w przypadku założenia takiego zestawu do 2,5d lub 3,0d niestety tak fantastycznie by już nie było i ruszałoby się lub puszczało pedał gazu z wyższych obrotów z komfortem porównywalnym do wywalonego sprzęgła/dwumasy...

Pzdr.

P.S. Może za jakiś czas opatentują jakiś kit dla silników dysponujących nieco większym momentem obrotowym - wtedy można pomyśleć o takim rozwiązaniu.

Opublikowano

Przeanalizowałem katalog Valeo i widzę, że jest zestaw nawet dla e39 528i... To jest jednak dość pokaźny silnik :roll:

Jestem bardzo ciekaw, jak się jednomasa sprawuje w takim silniku. Ktoś coś może napisać na ten temat?

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Przeanalizowałem katalog Valeo i widzę, że jest zestaw nawet dla e39 528i... To jest jednak dość pokaźny silnik :roll:

Jestem bardzo ciekaw, jak się jednomasa sprawuje w takim silniku. Ktoś coś może napisać na ten temat?

W jakim sensie pokaźny??? Pojemności? Jeśli chodzi o pojemność to ok - spora pojemność. Ale może to co napisałem w poprzednim poście napiszę jeszcze wyraźniej w postaci suchych danych odnośnie momentu obrotowego:

e39 528i -----> 280Nm

e39 525tds_--> 280Nm

e39 520d-----> 280Nm

Czy to zbieg okoliczności, że te silniki - jakże różne od siebie (benzyna dużej pojemności oraz diesel znacznie mniejszej pojemności oraz diesel pośredniej pojemności jednak starszej konstrukcji) - dysponują identycznym momentem obrotowym a wszystkie inne zestawy Walnęło dotyczą silników o mniejszych momentach obrotowych?

Jeszcze dla porównania:

e39 525d -----> 350Nm

e39 530d -----> 410Nm

Wniosek: czyżby więc obecnie oferowany zestaw Walnęło Kit 4P nie był w stanie przenieść - BEZPIECZNIE DLA SILNIKA I SKRZYNI - momentu obrotowego większego niż 280Nm? Myślę, że patrząc na te parametry techniczne silników zadaję teraz pytanie czysto retoryczne...

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.