Skocz do zawartości

W jednej komorze jest 11 litrów paliwa a w drugiej 21 litrów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Nie wiem czy to dobrze czy nie, ale w jednej z komór paliwa jest dwa razy więcej paliwa niż w drugiej. Sprawdzałem dzisiaj i wychodzi na to, że w jednej jest 21 litrów a w drugiej 11 litrów. Czy to objaw źle działającej pompki przelewowej w zbiorniku?

Proszę o podpowiedź.

Opublikowano
W komorach powinno być po równo.

Odpowiada za to pompa która przepompowuje paliwo z jednej komory do drugiej

W moim też nigdy nie pokazuje równo. Poza tym, ilość bardzo się wacha, więc nie polegałbym tak bardzo na tych czujnikach. Jak zatankuję do pełna, to w jednym mi pokazuje 31l a w drugim 34l.

Opublikowano

A dzisiaj rano np. w jednej komorze mialem 0 a w drugiej 18 litrów. Myślicie, że to jest nieprawidłowe funkcjonowanie pompy pomiędzy komorami?

 

Wedlug mnie tak chyba powinno byc... jak paliwa pozostaje juz malo, to jest celowo przelewane do jednej komory, bo:

 

1. pompa podająca paliwo do silnika jest tylko w jednej z tych komór

2. pompa ta bedzie lepiej chlodzona przez pozostale paliwo, jesli zgromadzimy to paliwo w jednym miejscu

 

Nie wiem jaki jest cel rozbicia zbiornika na dwie komory, ale domyslam sie, ze chodzi o to, zeby zapobiec gwaltownemu przemieszczaniu sie tak dużej ilości cieczy (np. wtedy kiedy zbiornik jest prawie pelny), bo mogloby to negatywnie wpłynąc na zachowanie sie auta podczas jazdy. Wstawienie przegrody pomaga utrzymac to troche w ryzach. Natomiast jesli paliwa zostalo juz niewiele, nie jest to juz tak wazne, wiec nie trzeba tego paliwa tak rownomiernie dzielic na dwie komory. Stąd większe róznice pomiedzy iloscia paliwa miedzy komorami kiedy paliwo juz sie konczy. Przynajmiej taka jest moja teoria. :)

 

Moze ktos mnie poprawi albo zaproponuje swoja. Nie mialem czasu grzebac w BMW WDS - moze tam cos jest na ten temat...

Opublikowano
Ilość paliwa jest z pewnością jednakowa w obu zbiornikach, bo one są połączone i paliwo stale się przelewa między nimi. To, że komputer pokazuje nierówne stany, jest skutkiem zawieszania się jednego z pływaków...
Opublikowano
Ilość paliwa jest z pewnością jednakowa w obu zbiornikach, bo one są połączone i paliwo stale się przelewa między nimi. To, że komputer pokazuje nierówne stany, jest skutkiem zawieszania się jednego z pływaków...

Czyli jak mam odczytac, jesli mi pokazuje 0 w jednym a 18 w drugim? Ze niby w obu mam po 18, czyli w sumie 36, czyli polowe baku? Nie zgadza mi sie to z poziomem jaki pokazuje wskaznik analogowy w zegarach (bo pokazuje 1/4), a z doswiadczenia wiem ze ten wskaznik napewno pokazuje dobrze. Napewno nie mam w tej chwili jeszcze polowy baku, bo przejechalem juz ponad 600 km od ostatniego tankowania.

 

Czy mozliwe jest, ze jedna z komor jest umiejscowiona nieco wyzej niz druga, i w miare zuzywania paliwa ta pierwsza komora oproznia sie szybciej (w pierwszej kolejnosci)?

Opublikowano
a to że przy 15 l brakuje paliwa to wskaźnik źle pokazuje, czyli to w zbiorniku wachadełko

 

 

Nie zgodze się z Tobą kolego. Maiłem ten sam problem czyli pokazywało mi że mam jakieś 15l paliwa i auto nie zapaliło. Wezwałem lawetę z ubezpieczenia po czym dolali paliwa i odpalił, ale po zajechaniu na stacje paliw weszło i tak tylko 40l paliwa więc te 15l było.

Opublikowano

Jeszcze mi sie przypomniaa jedna rzecz.

Przecież te poówki zbiornika są ze sobą połączone wężykiem na dole.

Nie wiem jak to jest dokłądnie skonstruowane, ale pompa też jest.

Opublikowano

Szanowni Panowie!

Te niby dwa zbiorniki to w rzeczywistości jeden! zbiornik, tylko tak dziwnie skonstruowany, żeby samochód był lepiej dociążony po stronach kół. W mojej E38 jest tak samo i też jeden wskaźnik pokazuje mi od jakiegoś czasu dużo mniej niż drugi, chociaż kiedyś pokazywały identycznie. I też zdarza mi się, że lewy zbiornik pokazuje już zero, w prawym jest jeszcze kilkanaście litrów i dotankowując do pełna leję tyle, ile wynika z pełnej pojemności, czyli 95 litrów minus te kilkanaście, które pozostały, z dokładnością do 2-3 litrów.

@winiacz

Jeżeli zaparkowałeś np. przednim prawym kołem na krawężniku, to przy 15stu litrach w zbiorniku miała prawo nie zapalić...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sorry za lamerskie pytanie, jak wy odczytujecie ile jest paliwa w kazdej z komor?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Szanowni Panowie!

Te niby dwa zbiorniki to w rzeczywistości jeden! zbiornik, tylko tak dziwnie skonstruowany, żeby samochód był lepiej dociążony po stronach kół. W mojej E38 jest tak samo i też jeden wskaźnik pokazuje mi od jakiegoś czasu dużo mniej niż drugi, chociaż kiedyś pokazywały identycznie. I też zdarza mi się, że lewy zbiornik pokazuje już zero, w prawym jest jeszcze kilkanaście litrów i dotankowując do pełna leję tyle, ile wynika z pełnej pojemności, czyli 95 litrów minus te kilkanaście, które pozostały, z dokładnością do 2-3 litrów.

@winiacz

Jeżeli zaparkowałeś np. przednim prawym kołem na krawężniku, to przy 15stu litrach w zbiorniku miała prawo nie zapalić...

 

Dokładnie tak było.

Zaparkowałem prawym przednim kołem na krawężniku i auto postało z 1h w takiej pozycji, więc moje niejasności się rozwiały. Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego jak już przyjechala laweta i auto stanęło na prosto, nadal nie chciało odpalić...

ale to już nie ważne, teraz nie schodze poniżej 30 litrów :)

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.